ارزشمندترین نشان‌های خودرویی جهان

ارزشمندترین نشان‌های خودرویی جهان

ارزش برند باعث می‌شود تا محصولات در صورت داشتن شرایط یکسان به خاطر ارزش برند بیشتر قیمت بالاتری داشته باشند. محاسبه ارزش برند هر شرکت کار بسیار پیچیده و دشواری است. کیفیت، قابل اتکا بودن و اطمینانی که مشتریان به یک برند دارند مشخص‌کننده میزان ارزش آن برند است و هر چه یک برند محبوبیت بیشتری داشته، آن برند می‌تواند محصولاتش را با قیمت بالاتری به‌فروش برساند.

کد خبر : ۲۶۲۷۴
بازدید : ۲۹۴۸
یکی از شاخص‌های رده بندی شرکت‌ها در دنیا بررسی ارزش برند آن شرکت است که نشان می‌دهد مشتریان و مخاطبان آن شرکت تا چه اندازه به محصولات و خدمات آن برند اطمینان دارند و حاضرند به خاطرش هزینه بیشتری کنند.

ارزش برند باعث می‌شود تا محصولات در صورت داشتن شرایط یکسان به خاطر ارزش برند بیشتر قیمت بالاتری داشته باشند. محاسبه ارزش برند هر شرکت کار بسیار پیچیده و دشواری است.

کیفیت، قابل اتکا بودن و اطمینانی که مشتریان به یک برند دارند مشخص‌کننده میزان ارزش آن برند است و هر چه یک برند محبوبیت بیشتری داشته، آن برند می‌تواند محصولاتش را با قیمت بالاتری به‌فروش برساند.

در ادامه با خودرو‌سازانی آشنا خواهیم شد که از نظر ارزش برند در میان خودرو سازان در لیست 10 خودرو ساز برتر قرار دارند.

در میان خودرو‌سازان شرکت‌هایی که حواشی کمتری دارند و همواره کیفیت محصولاتشان متناسب با قیمت آنها بوده است رتبه بهتری را به دست آورده‌اند.

در ادامه با 10 برند برتر خودرو جهان آشنا می‌شویم با این توضیح که تصاویر مربوط به مدیران عامل این شرکت‌ها است.

8/ 28 میلیارد دلار
بی‌ام و
درست 100 سال از شروع فعالیت رسمی بی‌ام‌و می‌گذرد و این خودرو ساز آلمانی توانسته است با تولید محصولات متنوع و لوکس مشتریان وفاداری در سراسر دنیا پیدا کند. فناوری بالا و ابتکارهای این خودرو‌ساز همواره باعث افزایش ارزش برند شده است.

بی‌ام‌و بر‌اساس گزارش‌های رسمی 122 هزار و244 نفر کارمند و مهندس دارد که ارزش برند این کارخانه را به 8/ 28 میلیارد دلار رسانده‌اند. بی‌ام‌و در سال 1916 با ساخت موتور هواپیما و سپس موتور‌سیکلت و خودرو وارد صنعت خودرو‌سازی شد. مقدار فروش این خودرو‌ساز به 28/ 122 میلیارد دلار رسیده و توانسته است در میان 100 شرکت برتر دنیا در رتبه 14 قرار بگیرد و در میان خودرو‌سازان از نظر ارزش برند در رتبه دوم قرار گرفته است.

ارزش برند به خوبی نشان می‌دهد که یک خودرو‌ساز به دلیل داشتن محبوبیت می‌تواند سود بیشتری از محل فروش محصولاتش به دست آورد. خودروها و موتورسیکلت‌های بی‌ام‌و عموما در بخش فناوری پیشگام هستند و این شرکت ابداع‌کننده بسیاری از فناوری‌ها در این صنعت بوده است.

ارزشمندترین نشان‌های خودرویی جهان

2/ 25 میلیارد دلار
هوندا
شرکت هوندا در سال 1948 تاسیس شده است و از همان ابتدا این شرکت در زمینه ساخت موتور سیکلت فعالیت زیادی داشته است. در طول بیش از 60 سال تجربه در زمینه ساخت موتورسیکلت و خودرو، شرکت هوندا توانسته عملکردی عالی در زمینه ایجاد ارزش برند داشته باشد و این ارزش به رقم 2/ 25 میلیارد دلار در سال 2016 رسیده است که در میان شرکت‌های دنیا رتبه 23 را به خود اختصاص داده است.

مقدار فروش سالانه در این خودرو ساز به 7/ 107 میلیارد دلار رسیده است که قابل توجه است و زمینه اشتغال مستقیم بیش از 29500 نفر را فراهم کرده است. هوندا جزو اولین برندهایی بوده که زیر‌مجموعه‌ای لوکس ساز با نام اکورا را زیر پوشش خود قرار داده است تا به‌صورت اختصاصی به ساخت و طراحی خودروهای لوکس بپردازد. خودرو، موتور‌سیکلت و قایق‌های تفریحی و روبات‌ها و دوچرخه‌های کوهستان و حتی هواپیما از تولیدات این شرکت است که در سراسر دنیا نفوذ پیدا کرده‌اند.

ارزشمندترین نشان‌های خودرویی جهان

14 میلیارد دلار
آئودی
شرکت آئودی از جمله زیر مجموعه‌های وفادار و فعال فولکس‌واگن است که بیش از 40 سال است زیر پرچم فولکس واگن خودروهای فوق‌العاده‌اش را روانه بازارهای جهانی کرده است. در سال 2015 این خودرو‌ساز آلمانی 8/ 1 میلیون خودرو را به فروش رسانده است. این خودرو‌ساز در رده‌بندی جهانی بعد از فورد قرار می‌گیرد و با ارزش برندی برابر با 14 میلیارد دلار در رده 36 قرار گرفته است.

در سال 2016 آئودی توانست اولین کارخانه اش را در آمریکای شمالی راه‌اندازی کند که قطعا در فروش این برند خوشنام موثر خواهد بود. بر اساس آمارهای رسمی ارزش برند آئودی در هر سال افزایش می‌یابد. خودروهای آئودی از نظر فناوری بسیار پیشرفته هستند و معروف‌ترین خودروهای این روزهای آئودی Q5 و A6 است که پر‌فروش‌ترین‌هایش هم هستند. چهار حلقه در لوگوی این شرکت نشانه تجمیع چهار شرکت در یک شرکت به نام آئودی در سال 1932 است که نشان از اتحاد این شرکت‌ها در ایجاد برندی واحد و قدرتمند دارد.

ارزشمندترین نشان‌های خودرویی جهان

3/ 8 میلیارد دلار
پورشه
اولین پورشه در سال 1949 ساخته شد و پس از آن این برند راه خود را برای رسیدن به قله‌های موفقیت آغاز کرد.

این خودرو‌ساز آلمانی همانند هم وطنان خود در رابطه با لوکس‌سازی و عملکرد بالا مدعی است و توانسته است در بیش از 60 سال فعالیت خود محصولاتی رقابتی و پر‌طرفدار را بیشتر نقاط دنیا ارسال کند. در سال گذشته این خودرو ساز بیش از 225 هزار دستگاه خودروی لوکس را وارد بازار خودروها کرده است که 19درصد افزایش رشد داشته است. ارزش برند این شرکت 3/ 8 میلیارد دلار است که باعث شده است در رتبه 67 دنیا از نظر ارزش برند قرار بگیرد.

میزان فروش پورشه در سال گذشته برابر بوده است با 9/ 23 میلیارد دلار که با توجه به محدود بودن بسیاری از خودروهایش نشان می‌دهد که خودروهای این برند محدود و گرانقیمت هستند. خودروهایی که این برند تولید می‌کند از نظر طراحی بسیار زیبا هستند و عملکرد سوپر اسپرت هایش باعث شده است که این خودرو ساز مدعی برخی رکوردها باشد.

ارزشمندترین نشان‌های خودرویی جهان

1/ 42 میلیارد دلار
تویوتا
شرکت تویوتا از جمله خودرو سازانی است که در لیست برترین برند‌های صنعت خودرو‌سازی خودنمایی می‌کند. این شرکت ژاپنی امروزه با داشتن 33 هزار و 765 کارمند کارش را در سال 1937 میلادی آغاز کرده و توانسته است با به دست آوردن ارزش برندی معادل 1/ 42 میلیارد دلار در لیست برترین‌های این صنعت قرار بگیرد.

مقدار فروش این برند در دنیا عدد 83/ 235 میلیارد دلار را نشان می‌دهد که در نوع خود قابل توجه است. مدل‌های معروف تویوتا بیشتر شامل خودروهای شاسی بلند می‌شود که از گذشته تا به امروز انتخاب اول بسیاری از افراد ماجراجو بوده است. تویوتا از نظر تعداد فروش خودرو به مدت چند سال در جایگاه اول قرار داشته است و از نظر ارزش برند در میان 100 شرکت مطرح دنیا در تمام زمینه‌ها در مقام 6 جهان قرار دارد که در میان خودرو سازان بالاترین رده به‌حساب می‌آید. محصولات تویوتا در بسیاری از کشورهای دنیا تولید می‌شوند و این برند توانسته است با حفظ کیفیت سبک و سیاق خاص خودش را در دنیای ماشین‌ها پیاده کند.

ارزشمندترین نشان‌های خودرویی جهان

8/ 9 میلیارد دلار
شورولت
دهه اول قرن بیستم سال‌های مطرح شدن شرکت‌های خودرو‌سازی در آمریکا بوده است. در همین سال‌ها و در سال 1911 شرکت شورولت با هدف ساخت خودرو پا به دنیای ماشین‌ها می‌گذارد. شورولت با ارزش برندی برابر با 8/ 9 میلیارد دلار توانسته است در میان شرکت‌های متعددی که وجود دارد رتبه هفتم را به خود اختصاص دهد. محصولات شورولت امروزه نماد عضله در خودروها هستند و خودروهای قدرتمند این برند طرفداران بی‌شماری دارد.

شورولت45 درصد از تولیدات جنرال موتورز را به خود اختصاص داده است و در سال 2016 مقدار فروش این خودرو ساز آمریکایی به 9/ 74 میلیارد دلار رسیده است. این خودرو‌ساز توانسته است ارزش برند خوبی را به خود اختصاص دهد و اعتماد و اطمینان مشتریانش از جمله مواردی است که در تعیین ارزش برند تاثیر گذاشته است.

تنوع خودروهای شورولت زیاد است و این شرکت انواع خودروها را تولید می‌کند و کوه‌های عضله این شرکت مانند کامارو و کوروت محبوبیت و طرفداران زیادی دارند و همواره درنسل‌های مختلف تاریخ‌ساز بوده‌اند.

ارزشمندترین نشان‌های خودرویی جهان

26 میلیارد دلار
مرسدس بنز
اولین حضور بنز در دنیای ماشین‌ها با قدمت این صنعت برابری می‌کند. بنز در سال 1886 با اولین درشکه بدون اسبش وارد دنیای خودروها شده است و امروزه این شرکت با داشتن 1600 کارمند و مهندس ارزش برندی معادل 26 میلیارد دلار به دست آورده است. بر اساس گزارش‌ها مقدار فروش این شرکت به رقم 8/ 105 میلیارد دلاررسیده است.

رتبه مرسدس بنز در میان شرکت‌های دنیا بر اساس شرایط تولید و فروش و ارزش برندی که دارد در رتبه 20 جهان قرار می‌گیرد و در میان خودرو ارزان بنز بر اساس ارزش برند در رتبه سوم قرار می‌گیرد.

محصولات خاص و پیشگام بنز همواره منشأ ایجاد تحول در صنعت خودرو‌سازی بوده است و این شرکت با بخش‌های متنوعی که دارد محصولات کاربردی و با کیفیت بالا را به دنیا معرفی کرده است. کامیون ها، خودروهای لوکس و قیمتی که در این کارخانه یا برندهای زیر‌مجموعه بنز تولید می‌شوند همواره نگاهشان به آینده بوده است و باعث شده‌اند این خودرو ساز در میان برترین خودرو‌سازان دنیا قرار داشته باشد.

ارزشمندترین نشان‌های خودرویی جهان

1/ 14 میلیارد دلار
فورد
شرکت فورد به‌عنوان اولین خودرو ساز آمریکایی توانسته است محصولاتی با ارزش برند بالایی را تولید کند. تاریخچه این خودرو ساز به سال 1903 باز می‌گردد و این خودروساز با داشتن 199 هزار کارمند و مهندس به رتبه 35 در بین شرکت‌های با ارزش برند بالا دست یافته است که رقم آن به 1/ 14 میلیارد دلار می‌رسد.

خودروهای فورد تنوع بالایی دارند و در کنار خودروهای سوپر اسپرتی که طراحی خیره‌کننده‌ای دارد این شرکت تراک‌های بی نظیری می‌سازد که پرچمدار تراک‌ها در دنیا هستند. این تراک‌ها در کنار قدرت بالایی که دارند جزو پر‌فروش‌ترین‌ها در آمریکا هستند.

فورد با توانایی‌هایی که دارد توانسته است 56/ 149 میلیارد دلار فروش داشته باشد و در بین خودرو‌سازان آمریکا دومین خودرو‌ساز بزرگ این کشور باشد. هنری فورد بنیانگذار این شرکت بوده است که کارش را با 28 هزار دلار سرمایه در ابتدای قرن بیستم آغاز و پله‌های پیشرفت و ترقی را تا به امروز طی کرده است.

ارزشمندترین نشان‌های خودرویی جهان

9 میلیارد دلار
لکسوس
لکسوس یکی از شرکت‌های زیر مجموعه تویوتا است که روی ساخت خودروهای لوکس سدان و شاسی بلند تمرکز دارد. این شرکت در سال 1989 و در آمریکا تاسیس شده است و محصولات متنوع و لوکسش به تمام نقاط دنیا ارسال می‌شوند.

این برند توانست در مدت کوتاهی خودش را به جایگاه رضایت بخشی برساند و در حال حاضر از نظر ارزش برند در مقام 63 دنیا و در میان خودرو سازان در رتبه هشتم قرار گرفته است. ارزش این برند برابر است با 9 میلیارد دلار و مقدار فروش این شرکت در سال 2016 رقم 5/ 19 میلیون دلار را نشان می‌دهد. این شرکت بعد از سال 2000 فروش محصولاتش در خارج از آمریکا را آغاز کرد و در چین و ژاپن و اروپا محصولاتش در تعداد بالا به‌فروش می‌رسد.

این برند توانسته است در بخش خودروهای لوکس هم‌رده بنز و بی‌ام‌و و آئودی قرار بگیرد. لکسوس در کارنامه فعالیت خود در مسابقات اتومبیل‌رانی زیادی حضور داشته است و همواره به‌عنوان برندی خوشنام شناخته شده است.

ارزشمندترین نشان‌های خودرویی جهان

2/ 8 میلیارد دلار
نیسان
شرکت نیسان فعالیتش را از سال 1933در ژاپن آغاز کرد. 4/ 43 درصد از سهام این شرکت به رنو فرانسه تعلق دارد و نیسان خودروهایش را با دو زیر مجموعه اینفینیتی و داتسون به فروش می‌رساند. نیسان از نظر تعداد فروش در میان خودرو‌سازها در رتبه ششم جهان قرار داد و از نظر ارزش برند در مقام دهم قرار می‌گیرد و معادل دلاری این ارزش برابر است با 2/ 8 میلیارد دلار که در سال 2016 برآورد شده است.

این خودرو‌ساز با داشتن بیش از 10380 کارمند و مهندس خودروهای متنوعی را از گذشته تا به امروز تولید کرده است. غول بزرگ این خودرو ساز نیسان جی تی‌آر است که یکی از مدعیان رکورد سرعت و شتاب است. نیسان موفق شده است مقدار فروش خود را به رقم 02/ 101 میلیارد دلار برساند و همواره خودروهایش محبوبیت خوبی در میان خودروساز‌ها داشته‌اند. ارزش برند این شرکت باعث شده است تا رتبه 70 را در میان تمام شرکت‌های دنیا از نظر ارزش برند به‌دست بیاورد.

ارزشمندترین نشان‌های خودرویی جهان
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید