مثبت‌اندیشی در زندگی و ۸ تاثیر خوشایند آن

مثبت اندیشی از زمانی که نورمن وینسِنت پیل کتاب کلاسیک خود، “قدرت مثبت فکر کردن” را نوشت، افراد بسیاری سخت کوشیده‌اند قدرت مثبت اندیشی را تحت‌کنترل خود درآورند. اما یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای تداوم مثبت اندیشی در زندگی این است‌که در جهانی “متمرکز بر منفی‌گرایی” زندگی می‌کنیم.

کد خبر : ۲۸۴۱۰
بازدید : ۵۵۵۲
مثبت اندیشی از زمانی که نورمن وینسِنت پیل کتاب کلاسیک خود، "قدرت مثبت فکر کردن" را نوشت، افراد بسیاری سخت کوشیده‌اند قدرت مثبت اندیشی را تحت‌کنترل خود درآورند. اما یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای تداوم مثبت اندیشی در زندگی این است‌که در جهانی "متمرکز بر منفی‌گرایی" زندگی می‌کنیم.

اخبار، رسانه‌ها، شایعات بی‌اساس در محل کار و تقریباً هرجای دیگری پر از اتفاقات ناگوار و آدم‌های شاکی است.

حقیقت این است که وقتی زمان زیادی را با آدم‌هایی صرف می‌کنید که سبب ایجاد احساس ناامیدی و ناراحتی در شما می‌شوند، نمی‌توانید یک زندگی مثبت داشته‌باشید. خبر خوب این است که یک راه‌حل ساده وجود دارد! خود را در احاطه‌ی آدم های مثبت قرار دهید. زمانی که من این روش را شروع کردم، تقریباً همان ابتدا تاثیرش را دیدم و می‌دانم منافع دیگری نیز در انتظارم است. در ادامه ۸ تاثیر شگفت‌انگیز مثبت اندیشی در زندگی را می‌بینید که با قرارگرفتن در میان آدم‌های مثبت رخ خواهند داد.

۱. نگرش‌تان تغییر خواهد کرد
من عاشقِ وقت‌گذرانی با دوستان مثبت اندیش‌ام هستم! ازآنها انرژی می‌گیرم و هیجان‌زده می‌شوم. نگرشِ من سرشار از آرامش و اطمینان می‌شود. شما نیز می‌توانید از همین نتایج بهره‌مند شوید. گذراندن وقت با آدم‌های منفی بر نگرش‌تان تاثیر منفی می‌گذارد، اما گذراندنِ وقت با آدم‌های مثبت اجازه می‌دهد که از میان حوادث لبخند بر لب عبور کنید.

۲. عملکرد بهتری خواهید‌داشت
من مربیِ یک گروه دونده هستم. زمانی که با هم هستیم تمام تلاش‌ام را به‌کار می‌گیرم که به آن‌ها انرژی مثبت بدهم. آیا باور می‌کنید این آدم‌های حیرت‌آور طولانی‌تر و سریع‌تر می‌دوند زیرا تشویق‌شده‌اند ؟ آنها عملکردی فراتر از تصورشان دارند زیرا آموخته‌اند به توانایی خود ایمان ‌داشته‌باشند. بنابراین شما هم موفق خواهیدشد! داشتن آدم‌هایی که به شما بگویند تواناییِ بیش‌تری دارید سبب‌خواهدشد واقعا عمل‌کرد بهتری داشته‌باشید.

۳. دوستان بیشتری پیدا خواهید‌کرد
به گروهِ دوستانِ فعلی‌تان فکر کنید. از بین آنها، کدام‌یک دوستان بیش‌تری دارد؟ شرط می‌بندم دوستان مثبت‌اندیش‌تان درمقایسه با منفی‌باف‌ها دوستانِ بیش‌تری دارند. همه‌ی ما دوست داریم وقت خود را با کسانی بگذرانیم که نقل محافل و مهمانی‌ها هستند… افرادی که بسیار مثبت‌اندیش هستند و این ویژگی در آنها اتفاقی نیست. آیا دوستان بیش‌تری می‌خواهید؟ پس وقت خود را با آدم‌های مثبت‌اندیش بگذرانید.

۴. پول بیش‌تری به‌دست‌خواهید‌آورد
این یک نتیجه‌ی عملیِ گذراندن وقت با آدم‌های مثبت‌اندیش‌ است: باعث می‌شود پول بیش‌تری به‌دست‌آورید. همان‌طور که در بالا نیز گفتیم، درکنارِ آدم‌های مثبت اندیش بودن باعث‌می‌شود شما هم مثبت‌اندیش شوید. به‌گفته‌ی وال‌استریت‌ژورنال انسان‌های مثبت‌اندیش بیش‌تر از "حد میانگین" پول درمی‌آورند اما درمقایسه با منفی‌باف‌ها پولِ خیلی بیش‌تری به‌دست می‌آورند. درآمد این‌دو چقدر تفاوت دارد؟ ۴۰%. درست است، آدم‌های خوشحال و مثبت‌اندیش ۴۰% بیش‌تر از منفی باف‌ها درآمد دارند. مثبت‌اندیش باشید تا پول بیش‌تری به‌دست‌آورید.

۵. همیشه خوشحال خواهید بود
می‌خواهم این‌جا اشاره ای داشته‌باشم به این‌که خوشحالی یک احساس درونی است. اما این احساس درونی بسیار مهارپذیر است. اغلب ما درطول زندگی به حوادث اجازه می‌دهیم خوشحالی‌مان را کنترل‌کنند. زندگی ما روی حالت خلبان‌خودکار است و خلبان‌خودکار ما معمولا منفی است. بااین‌حال مواجهه‌ی دائمی با مثبت اندیشی، و مثبت اندیشی در زندگی ، حالتِ پیش‌فرض شما را روی خوشحالی می‌گذارد. اگر تغییر آگاهانه‌ای ایجاد کنید و تاجایی که ممکن است افراد مثبت‌اندیش را کنار خود داشته‌باشید، آن‌وقت است که دائماً خوشحال خواهید‌بود.

۶. مانند آهن‌ربا خوش‌بختی را جذب خواهید کرد
ممکن است این جمله را قبلاً دیده باشید، اما بسیار درست است:
زمانی که وقت‌تان را با آدم‌های مثبت اندیش می‌گذرانید، مثبت اندیش‌تر خواهیدشد. نتیجه این خواهدبود که دیگران نیز تمایلِ بیش‌تری برای گذراندنِ وقت با شما خواهند‌داشت. این مساله در روند خوشبختی‌تان مانند غلطک عمل‌خواهدکرد. وقتی مردم می‌بینند شما چه‌قدر در کسب‌و‌کار خود مشتاق و با‌انگیزه هستید، می‌خواهند بخشی از رویایِ شما باشند. مثبت اندیشی شما خوشبختی را مانند آهن‌ربا جذب خواهدکرد.

۷. بخشنده‌تر خواهید‌ شد
درس‌هایی از دوستانِ مثبت‌اندیش‌ام من را برای بخشنده‌تر بودن تشویق می‌کنند. بسیاری از آن‌ها دربرابر من سخاوتمند بوده‌اند و من هم می‌خواهم نسبت به دیگران سخاوتمند باشم. آعاشق این هستم که با پیگیری، نوشتن، صحبت‌کردن، توسعه‌ی مشاغل‌شان و کارآفرینی به مردم کمک کنم. عاشقِ نوشتنِ مقاله‌هایی مثل این هستم. من ده‌ها هزار واژه برای کمک‌کردن به دیگران می‌نویسم زیرا این‌کار بسیارخوشایند است! زمانی‌که مثبت‌اندیش باشید، کمک‌کردن به‌مردم بخشی از ماهیت شما خواهدشد. دوست‌دارید بذل و بخشش کنید، این کار اختیاری نیست بلکه شما نیاز مبرمی برای بخشنده بودن در خود حس می‌کنید.

۸. عمر طولانی خواهید‌ داشت
مهمترین تاثیر مثبت اندیشی در زندگی همین است. دوستان مثبت‌اندیش‌تان روی شما تاثیر خواهندگذاشت و کمک‌تان خواهندکرد طولانی‌تر زندگی‌کنید. طبق گفته‌ی دکتر دیوید‌آر. همیلتون پژوهش‌ها نشان داده‌اند آدم‌های مثبت‌اندیش هفت‌سال (یا بیش‌تر) طولانی‌تر از منفی‌باف‌ها عمر می‌کنند! مثبت اندیش‌ها کم‌تر دچار مشکلاتِ مزمنِ سلامتی می‌شوند و در شکست‌دادن بیماری‌ها موفق‌تر هستند. اگر هیچ‌چیز از این مقاله در‌ یادتان نماند، این یک‌مورد را به یاد داشته‌باشید: مثبت اندیشی بر طول عمر شما تاثیر می‌گذارد.

بلافاصله تمام دوستان، خانواده و هم‌کارانِ منفی‌باف‌تان را کنار نگذارید. چنین کاری نه عملی است و نه دوستانه. اما برای محدود کردن زمانی که با آنها سپری می‌کنید آگاهانه تلاش کنید و درعین‌حال زمانِ بیش‌تری را با آدم‌هایی بگذرانید که دیدگاه مثبتی دارند. اینکه چقدر به دیگران کمک‌می‌کنید، موفقیت‌تان و حتی طول عمرتان درخطر است.

منبع: لایف هک
ترجمه: سایت بازده
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید