کلاه‌بردار میلیاردی که قصد فرار از کشور را داشت

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کلاه‌بردار میلیاردی که طی روزهای اخیر دستگیر شد، قصد فرار از کشور را داشت، گفت: این فرد سابقه شرارت و سرقت مسلحانه در تهران دارد.

کد خبر : ۲۸۸۸۹
بازدید : ۱۶۸۶
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کلاه‌بردار میلیاردی که طی روزهای اخیر دستگیر شد، قصد فرار از کشور را داشت، گفت: این فرد سابقه شرارت و سرقت مسلحانه در تهران دارد.

به گزارش فارس، محمدرضا عدالت‌خواه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار داشت: کلاه‌بردار میلیاردی که طی روزهای اخیر دستگیر شد، قصد فرار از کشور را داشت.

وی اقدامات وی را غیرقانونی و بر هم زننده نظم نظام اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: این فرد با پول‌های بادآورده که از مردم به‌عنوان سپرده سرمایه‌گذاری اخذ کرده،‌ به‌صورت نادرست و در یک مسیر غلط حرکت کرده و در واقع تجارت قانونی به یک مسیر انحرافی تغییر شکل داده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هنگام دستگیری این فرد کلاه‌بردار مبلغ 2 میلیون تومان در سطل زباله محل کار وی کشف شد، ادامه داد: ارزش پول مردم برای این فرد به اندازه روزنامه باطله هم نبوده است و وی از میلیاردها تومان پولی که دریافت کرده، حدود 50 میلیون تومان به‌عنوان سود به سپرده‌گذاران داده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم به شایعات، دروغ‌پردازی‌ها و صحبت‌های تحریک‌آمیز توجه نکنند، خاطرنشان کرد: اجتماعات غیرقانونی عده‌ای که با تحریک اطرافیان این فرد شکل گرفته، بخشی از عوامل خود او بوده‌اند و موسسه مذکور تبدیل به موسسه دریافت پول شده است.

این مقام قضایی با هشدار جدی نسبت به برگزاری هر گونه تجمع غیرقانونی و برخورد با عوامل و افرادی که چنین رفتاری را از خود نشان بدهند، عنوان کرد: این کلا‌ه‌بردار سابقه شرارت، سرقت مسلحانه در تهران و سوابق نامناسب دارد و مردم از این موضوعات اطلاع ندارند.

عدالت‌خواه نسبت به شایعه‌پراکنی برخی افراد و برای تحریک احساسات مردم نیز هشدار داد و گفت: اگر این فرد مالی دارد، این افراد که شعار می‌دهند بیایند از این مال پول 23 هزار نفر سپرده‌گذار را بدهند و او را آزاد کنند.

وی شیوه این فرد را کلاه‌برداری و وسوسه‌انگیز عنوان کرد و از شکایت 4 هزار سپرده‌گذار از وی خبر داد و متذکر شد: این فرد سال 90 کارش را در حوزه فرش آغاز کرد و سال 91 مجوزی از سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تولید فرش اخذ کرده و سال گذشته نیز مجوز را تمدید می‌کند تا تولید بیشتری در این زمینه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به بی‌حساب و کتاب بودن این فرد که به‌صورت دست‌نویس کارها را انجام می‌داده و سال گذشته نیز مسؤولان ذی‌ربط به وی تذکر داده‌اند که از مردم پول و سپرده دریافت نکند، گفت: برخی مسؤولان در این مورد غفلت کرده، ولی آیا من هم می‌توانستم به مردم پشت کنم و بگذارم 23 هزار نفر به 25 هزار نفر تبدیل شود؟

وی به خرید اسب و ماشین لوکس توسط این فرد اشاره کرد و متذکر شد: اگر کسی مالی از این فرد در اختیار دارد، بیاورد تحویل بدهد، وگرنه شریک جرم بوده و مسؤولانی که مجوز داده‌اند، بدانند از طریق دیگر در حال پیگیری هستیم.

عدالت‌خواه با اشاره به شناسایی و دستگیری برخی سردسته‌های تجمعات غیرقانونی، عنوان کرد: این فرد منتظر این است تا جامعه را به آشوب بکشد که به شما قول می‌دهیم او را محاکمه کنیم.
این مسؤول به شایعات برخی اطرافیان وی که ادعا دارند یکی از ملک‌های وی 200 میلیارد می‌ارزد، اشاره کرد و ادامه داد: این افراد دروغ می‌گویند، اگر چنین است یکی از آن‌ها را به‌فروش برسانند و حق و حقوق مردم را بدهند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تقدیر از زحمات دستگاه امنیتی و انتظامی که با اقتدار در حال خدمت به مردم هستند، اضافه کرد: مردم بیایند شکایت کنند و نگذارند زمان بگذرد، تا ما نیز افراد را دسته‌بندی و احقاق حق کنیم.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید