لادن مستوفی: دوست ندارم به هر شکلی دیده شوم

لادن مستوفی گفت:در سینما، تلویزیون و تئاتر خیلی ایده‌آل به حرفه‌ام نگاه می‌کنم؛ دوست ندارم به هر شکلی دیده شوم و ترجیح می‌دهم به کاری که انجام می‌دهم اعتقاد داشته باشم.

کد خبر : ۲۹۴۸۶
بازدید : ۱۹۹۶
لادن مستوفی گفت: در سینما، تلویزیون و تئاتر خیلی ایده‌آل به حرفه‌ام نگاه می‌کنم؛ دوست ندارم به هر شکلی دیده شوم و ترجیح می‌دهم به کاری که انجام می‌دهم اعتقاد داشته باشم.

این بازیگر سینما و تئاتر در گفت‌وگویی با ایسنا، در خصوص کم‌کار بودنش در سینما با بیان این مطلب ادامه داد: صرف اینکه فلان قدر فیلم و تئاتر در کارنامه‌ام باشد، کار نمی‌کنم. اینکه من در این حوزه کار می‌کنم موهبت بزرگی است که دلم نمی‌خواهد با از دست دادن موقعیت‌های خوب لذت بردن از کارم را از دست بدهم، دوست دارم کارهایی را انتخاب کنم که جای درستی برای من باشد.

لادن مستوفی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر من بیشتر در تئاتر فعالیت داشتم. در سینما هم کم‌کار نبودم اما فیلم‌هایی که من کار کردم بیشتر «انگ هنری» به آنها خورد و در اکران‌های خاص» نمایش داده شد. چند سال پیش من یکی از پرکارترین بازیگران جشنواره بودم که چهار فیلم داشتم اما هر چهار فیلم جزو اکران فیلمهای خاص بود‍! من خیلی به این اتفاق معترضم که چرا باید چنین عنوانی برای دسته بندی محصولات فرهنگی داشته باشیم؟ این توهین به فیلمساز و توهین به مخاطب است که ما تعیین می‌کنیم که شما چه چیزی ببینید.

او با بیان اینکه این اتفاق به «مافیای پخش» مربوط است، اظهار کرد: بی برنامگی و ضوابط نادرست آنها را ناگزیر می‌کنند با چنین نام‌هایی فیلم‌ها را دسته بندی کنند. این درد بزرگی برای سینماست. سینمایی که نتواند خودش را احیا کند هر روز خسارت می‌بیند. وقتی سیاستگذار سینمایی به رشد فیلمساز و عوامل تولید کمک نکند، فرصت از دست می‌رود و آن آدم‌ها به مرور حذف می‌شوند و این خسارت برای آن هنرمند نیست بلکه برای مردم است. وقتی سیاست درستی را در حوزه فرهنگ و هنر که آسیب‌پذیر است دنبال نکنید، در هر بحرانی بیشترین ضربه را این بخش می‌خورد و اول از همه بودجه این بخش قطع می‌شود.

مستوفی با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر سینمای ما به دست‌اندازهای شدیدی خورد، ادامه داد: الان به شکل دیگری خودش را پیدا می‌کند و اتفاق خوبی برای سینما می‌افتد و زبان جدیدی برای بیان کارهای نمایشی و گفتمان جدیدی بین فیلمساز و مخاطب ایجاد می‌شود. این قضیه التزام امروز است. چیزی که سالها مورد توجه قرار نگرفته بود این بود که بر اساس نیازهای روز و نیازهای اجتماعی مخاطب کار کنید، امیدوارم افقی که پیش روست روشن باشد و به جایگاه بهتری برسیم.

این هنرپیشه‌ با تأکید بر اینکه افق روشن آینده بین هنرمندان است نه بین سیاستگذاران، افزود: من حتی اگر در فیلمی حضور داشته باشم، وقتی یک اثر خوب می‌بینم خوشحالم چون این اتفاق خوب است؛ اما تأسف من از این است که سیاستگذاران فرهنگی ما با افرادی که در این حوزه کار می‌کنند همگام نیستند و خیلی از آنان عقب‌ترند. بخاطر خیلی از محدودیت‌ها هنرمند همیشه راه خود را از میان هزارتوی سختی‌ها و مشکلات پیدا می‌کند که همین روح خاصی به کار هنری می‌دهد اما سیاستگذاران فرهنگی ما کمکی نمی‌کنند. اتفاقات این عرصه را که من در اندازه ای کوچک می‌بینم و قطعاْ یک سیاستگذار باید از بالا به تمام تحولات آن اشراف داشته باشد و حمایت کند؛ اما اینکه حمایتی نمی‌کنند تأسف برانگیز است.

این بازیگر که آخرین بار با نمایش موفق «سقراط» در تالار وحدت روی صحنه رفت، درخصوص فعالیت‌های تازه‌اش نیز گفت: در حال حاضر مشغول بررسی چند کار سینمایی و تئاتری هستم، امسال قرار است دو کار تئاتر داشته باشم اما کارهای سینمایی فعلاً قطعی نیست.

لادن مستوفی که اخیراً با مجموعه‌ی «پریا» با موضوع بیماری ایدز در تلویزیون حاضر بود، در خصوص بازخوردهایی که از پخش این سریال دریافت کرده نیز گفت: «پریا» سریالی بود که اقبال تماشاگر را به دنبال داشت. این برای من هم جای خرسندی داشت و هم خیلی تأسف انگیز بود؛ در صد زیادی از مردم اصلاً نمی دانستند ایدز چیست! و الی ماشاالله ما از این مسائل داریم که مطرح نمی‌شود و این درد بزرگی است؛ ما چقدر در حق بیننده تلویزیون ظلم می‌کنیم؛ وقتی من با این حجم از تبادل فرهنگی مواجهیم، وقتی نمی‌توانیم با تولیدات درستمان، بیننده را جذب کنیم او حق دارد هر کانالی که دوست دارد نگاه کند.

او در ادامه داد: من بعد از پخش این سریال متوجه شدم که مردم چقدر سریال‌های خودمان را دوست دارند و دوست دارند کارهای خوب از تلویزیون خودمان ببینند. محتوای شبکه‌های ماهواره‌ای چیزی نیست در ارتباط با فرهنگ روزمره و جامعه‌ی ما باشد. احساس می‌کنم مردمی که این شبکه‌ها را نگاه می‌کنند از سر ناچاری این کار را می‌کنند چون انتخاب بهتری ندارند. اگر ما در سریال‌هایمان کمی آزادی عمل به تولیدکننده‌ها و کارگردانان بدهیم و بحث‌های جاری روز را مطرح کنیم، بیننده‌ها هم خیلی استقبال خواهند کرد.

مستوفی در پایان گفت: بعد از این سریال هم کارهایی به من پیشنهاد شد اما طوری نبود که بخواهم کار کنم؛ دوست دارم با تلویزیون همکاری داشته باشم اما باید کاری باشد که مخاطبی که به من اعتماد کرده است، پاسخ اعتمادش را بگیرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید