شهردار فومن: سیاسی نیستم/ مامور خاطی تعلیق شد

شهردار فومن با بیان اینکه شهردار سیاسی نبوده و همواره در تمام دولت‌ها شهردار نمونه بوده‌ است، گفت: مامور خاطی شهرداری از خدمت تعلیق شد.

کد خبر : ۲۹۷۸۰
بازدید : ۱۴۷۰
شهردار فومن با بیان اینکه شهردار سیاسی نبوده و همواره در تمام دولت‌ها شهردار نمونه بوده‌ است، گفت: مامور خاطی شهرداری از خدمت تعلیق شد.

به گزارش فارس، هیچ تردیدی نیست که دستفروشی پدیده‌ای بر هم زننده توازن اجتماعی و فرهنگی شهر محسوب می‌شود.

سیمای شهر از وجود دستفروشان آشفته می‌شود و بی‌سامانی خیابان‌ها و ترافیک از معضلات شهری و آثار ناشی از دستفروشی بوده و عدم گسترش آن نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی است، اما این ساماندهی نباید به قیمت بی‌حرمتی انسان‌هایی تمام شود که از روی ناچاری به این کار روی آورده‌اند.

بی‌حرمتی یکی از ماموران شهرداری فومن در حق زن دستفروش موجب شد تا شبکه‌های اجتماعی به روش‌های مختلف به این موضوع بپردازند و حقیقت هر چه که باشد عمل زشت مامور سد معبر را نفی نمی‌کند و او اجازه نداشته تحت هر شرایطی دست روی زنی بلند کند که نان‌آور زندگی‌اش در غیاب شوهرش است.

روزگار حوادث‌های زیادی در آستین دارد و یکی از این حوادث‌ها موجب شد تا همسر زن به اتهام قتل به گوشه زندان بیفتد و سال‌ها در کنج زندان به انتظار اجرای حکم بنشیند.

اگر بخواهیم تمام حوادث را به گردن روزگار بیندازیم می‌بینیم که همین روزگار موجب شد تا زندگی زن دستفروش به گونه‌ای دیگر رقم بخورد و نان‌آور خود و پسرش شود، او مجبور به فروش سبزی برای تأمین معیشت خود است و در این راه پسرش نیز به مادر کمک می‌کند.

طبیعی است زن نان‌آور از بد اقبالی خود پرخاشگر شود به طوری که از مکان فروش سبزی خود دفاع کند و در مقابل ماموران شهرداری بایستد و اجازه ندهد او را از زمینی که سال‌ها در آن دستفروشی کرده و همه وی را می‌شناسند بیرون کنند حتی اگر بخواهند جایی بهتر در بازار به او دهند اما ترجیح می‌دهد در همان جایی که سال‌ها بوده، باشد.

حفظ حرمت تمام اشخاص بر همه لازم بوده و این مسئله افراد عادی و مسؤول و فقیر و غنی نمی‌شناسد و احترام به حقوق شهروندی در دین ما نیز تأکید شده و کسی حق ندارد حتی در مقابل پرخاشگری یک زن خسته از روزگار دست روی او بلند کند و در مقابل چشم مردم نسبت به او بی‌احترامی کند.

بی‌حرمتی مامور شهرداری بی‌پاسخ نماند
شهردار فومن درباره بی‌حرمتی مامورش نسبت به زن دستفروش اظهار کرد: اگر چه آن زن آغاز کننده دعوا و پرخاشگری بود، اما مامور ما نباید کنترل خود را از دست می‌داد و بی‌احترامی می‌کرد.

هوشنگ عباسقلی‌زاده با بیان اینکه از زن دستفروش دلجویی کردیم، افزود: مکانی که این زن در آن دستفروشی می‌کند سال‌ها برای ساماندهی آن فکر و بازار کمی بالاتر از این مکان احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 200 دستفروش از این مکان به بازار مذکور انتقال یافتند، گفت: این زن و پسرش تنها افرادی بودند که حاضر به ترک مکان و انتقال به بازارچه نشدند.

شهردار فومن ادامه داد: زمانی که برای دلجویی به نزد این زن دستفروش رفتیم از او خواستیم به بازارچه منتقل شود و هر جا که خود مایل است به او جا می‌دهیم تا فعالیت کند اما باز هم اصرار دارد که بر جای قبلی خود باشد.

وی با بیان اینکه لجبازی و اصرار این زن موجب شده تا دیگر دستفروشان که به بازارچه منتقل شده بودند دوباره هوس بازگشت به مکان قبلی را داشته باشند، تصریح کرد: حرکات این خانم تمام برنامه‌های یک سال ما را بر هم زد.

عباسقلی‌زاده گفت: همسر خانم مذکور به اتهام قتل از چند سال پیش در زندان است و وی در خیابان دستفروشی می‌کند در حالی که بازارچه احداث شده در بافت مرکزی شهر قرار دارد و دستفروشان در آنجا راحت‌تر به فعالیت می‌پردازند اما این خانم حاضر به ترک خیابان مذکور نیست.

ضرورت حفظ حقوق شهروندی/شهردار سیاسی نیستم
وی حفظ حقوق شهروندی را مورد تأکید قرار داد و گفت: هرگز نمی‌خواستیم بی‌حرمتی در حق کسی صورت گیرد و به همین دلیل مامور حرمت‌شکن را تنبیه کردیم و از خدمت تعلیق شده است.

شهردار فومن درباره گرایش سیاسی خود بیان کرد: 26 سال شهردار هستم و در تمام دولت‌ها شهردار نمونه انتخاب شدم و تنها کار کرده‌ام و هیچ گرایشی به چپ و راست ندارم و شهردار سیاسی نیستم.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید