عوامل یک پروژه سینمایی کارگردان‌شان را ربودند

این کارگردان که سابقه بازی در فیلم‌های سینمایی پرافتخار را نیز در کارنامه هنری‌اش دارد، ٢٧ روز در کمپ ترک اعتیاد حبس بود تا سرانجام خانواده‌اش او را پیدا کردند.

کد خبر : ۲۹۹۱
بازدید : ۱۴۹۷
عوامل یک پروژه سینمایی با انگیزه‌ای کور کارگردان فیلم را دزدیده و به کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز بردند.

به گزارش شهروند، این کارگردان که سابقه بازی در فیلم‌های سینمایی پرافتخار را نیز در کارنامه هنری‌اش دارد، ٢٧ روز در کمپ ترک اعتیاد حبس بود تا سرانجام خانواده‌اش او را پیدا کردند. پیش از این نیز یکی از کمدین‌های سرشناس سینمای ایران به این شیوه ربوده شده و در کمپ ترک اعتیاد نگهداری شده بود.

این پرونده با شکایت این بازیگر و کارگردان در شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران گشوده شد. پسر جوان که ادعا می‌کرد از داخل خانه‌اش واقع در سعادت‌آباد ربوده شده، حرف‌های تکان‌دهنده‌ای داشت و به بازپرس مدیر روستا گفت: «پنجشنبه اول مردادماه پس از یک هفته سفر از شمال به تهران برگشتم. همان شب یکی از دوستانم که در فیلمی که من کارگردان آن بودم به عنوان یکی از عوامل فیلم با گروه من همکاری کرده بود و بر سر موارد مالی اختلاف نظر و حساب داشتیم چند بار تماس گرفت و اصرار داشت که من را ببیند. به همین خاطر به او اطلاع دادم که به تهران برگشته‌ام و قرار شد که او هم به خانه‌ام بیاید. ساعت ٤ بعد از ظهر بود که زنگ خانه‌ام را زد و وارد شد. تعجب کردم چرا که با خودش غذای خانگی و نوشیدنی آورده بود.

می‌گفت:‌ «چون می‌دانستم شما لوبیاپلو دوست دارید به مادرم گفتم برایتان بپزد»، بعد از خوردن غذا بود که به خواب سنگینی رفتم. چند ساعت آن‌قدر عمیق خوابم برده بود که تا این سن تجربه‌اش نکرده بودم. بیدار که شدم همکارم هنوز در خانه‌ام بود. احساس گیجی می‌کردم. در همان حال و شرایط جسمی‌ام با هم درباره اختلاف حساب‌هایمان صحبت کردیم. ساعت یک بامداد بود که خداحافظی کرد و از خانه‌ام بیرون رفت اما چند دقیقه بعد به بهانه این‌که کیفش را جا گذاشته است دوباره زنگ خانه را زد، وقتی در را باز کردم متوجه شدم ٢ مرد سیاهپوش نیز همراهش هستند. پیش از این‌که واکنش نشان دهم یکی از آنها جلو آمد و گفت ما پلیس هستیم و باید برای بازجویی شما را به خانه‌ای امن ببریم، اگر می‌خواهید آبروی‌تان حفظ شود، بدون سروصدا با ما بیایید.

شوکه شده بودم و به خاطر آن سرگیجه‌ای که هنوز بعد از خوردن غذا همراهم بود نتوانستم درست تصمیم بگیرم، به همین خاطر با آنها رفتم. من را به خانه‌ای در وردآورد بردند و در یک اتاق حبس کردند. فردا صبح متوجه شدم آن‌جا یک کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز است. راهی برای فرار نداشتم. در این کمپ چند ناشناس من را مورد ضرب و شتم قرار دادند و تلاش کردند تا به خواسته‌های مالی ٢ نفر از همکارانم که در آخرین پروژه سینمایی با آنها کار کرده بودم، تن دهم. یک بار هم با همین برخوردهای غیرانسانی چند کاغذ که حتی اجازه خواندن آنها را هم به من نداده بودند، مقابلم گذاشتند. با تهدید، امضا و اثر انگشتم را زیر این برگه‌ها ثبت کردند، تا این‌که پس از تحمل ٢٧ روز حبس در کمپ، خانواده‌ام من را پیدا کردند و از آن‌جا نجاتم دادند.»

با شکایت این بازیگر و کارگردان جوان سینمای ایران تحقیقات برای روشن شدن زوایای مبهم پرونده درحالی آغاز شد که به دستور قاضی مدیرروستا بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران ماموران کلانتری ولنجک برای رازگشایی از این پرونده وارد عمل شدند تا این کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز را شناسایی کنند.

ماجرای مشابه برای کمدین سینما و تلویزیون ایران
سال گذشته نیز یکی از بازیگران سرشناس فیلم‌ها و سریال‌های طنز از پدرش به‌خاطر آدم‌ربایی به همین شیوه در دادسرای ناحیه ٣٤ تهران شکایت کرده بود. این کمدین مشهور نیز دراین‌باره گفته بود: «اختلاف مالی من و پدرم باعث شد تا او من را به کمپ ترک اعتیادی که از قبل با آن‌جا هماهنگی کرده بود، ببرند. پدرم ادعا می‌کرد من به مصرف مواد اعتياد دارم؛ هر چه التماس کردم، كسي حرفم را باور نكرد. پدرم مرا مجبور كرد تا كنار تعدادي از افراد معتاد كه در كمپ بستري بودند بايستم تا آنها عكس يادگاري بگيرند و چنانچه من قصد شكايت داشته باشم با انتشار عکس‌ها آبرویم را ببرد. به‌خاطر شهرتم توانستم اعتماد چند نفر را در کمپ جلب کنم و از آن‌جا بگریزم. وقتی به خانه برگشتم متوجه شدم بعضی از اسناد و مدارک و رسید‌های بانکی‌ام نیز گم شده است.» با طرح اين شكايت، پرونده به دستور قاضي دادسرا براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت و پدر این کمدین مشهور برای انجام تحقیقات به دادسرا احضار شد اما اتهام آدم‌ربايي، اخاذي و سرقت را قبول نكرد.

این خبر در تاریخ چهارم آذرماه‌ سال گذشته در صفحه حوادث روزنامه شهروند چاپ شده بود. با این حال دومین شکایت مشابه از آدم‌ربایی به شیوه نگهداری در کمپ‌های ترک اعتیاد غیرمجاز دامنگیر بازیگران و هنرمندان سینمای ایران شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید