2 برادر جیب بر 9 بار دستگیر شدند

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو برادر معتاد که هربار پس از آزادی از زندان اقدام به جیب بری از شهروندان کرده بودند، برای بار نهم خبر داد.

کد خبر : ۳۰۰۵۱
بازدید : ۱۶۴۶
معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو برادر معتاد که هربار پس از آزادی از زندان اقدام به جیب بری از شهروندان کرده بودند، برای بار نهم خبر داد.

به گزارش ایسنا، در ساعت 11 روز 23 آبان ماه مأموران تجسس کلانتری 106 نامجو در محدوده ایستگاه اتوبوس دروازه دولت به حرکات دو جوان در شلوغی جمعیت داخل ایستگاه مشکوک شده و آنها را تحت نظر قرار دادند. این دو جوان به بهانه سوار شدن به اتوبوس، خودشان را به یکی از مسافران چسبانده و در یک لحظه اقدام به سرقت محتویات جیب وی کرده و بدون سوار شدن به اتوبوس از ایستگاه خارج شدند.

مأموران با تعقیب این دو، زمیانکه آنها قصد ورود به داخل ایستگاه مترو دروازه دولت را داشتند، هر دو نفرشان را دستگیر و در همان بازرسی بدنی اولیه موفق به کشف چندین دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه از آنان شدند.

با انتقال متهمان به کلانتری 106 نامجو و اعتراف صریح به سرقت به شیوه جیب بری، پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به شیوه جیب بری تشکیل و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 6 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره هفدهم با شناسایی صاحبان گوشی های تلفن همراه کشف شده موفق به شناسایی تعدادی از مالباختگانی شدند که گوشی های تلفن همراه آنها ، در همان روز دستگیری متهمان سرقت شده بود، یکی از مالباختگان پس از حضور در اداره هفدهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 7 صبح روز 23 آبان ماه گوشی تلفن همراهم در خیابان انقلاب، محدوده پل چوبی سرقت شده است.

مالباخته ای دیگر نیز پس از شناسایی یکی از متهمان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 8 صبح روز 23 آبان ماه در ایستگاه اتوبوس میدان ولی عصر ، در هنگان پیاده شدن از اتوبوس بی آر تی متوجه هل دادن خود توسط یکی از این دو نفر شدم اما در آن لحظه اصلا فکر نمی کردم که گوشی تلفن همراهم سرقت شده، پس از پیاده شدن از اتوبوس، قصد تماس با گوشی تلفن همراه خود را داشتم که متوجه سرقت گوشی تلفن همراه خود شدم که در ادامه، در ساعت 12 همان روز از سوی پلیس با بنده تماس گرفته و اعلام شد که گوشی تلفن همراهم کشف و سارقان نیز دستگیر شده اند.

با بررسی سوابق دو برادر دستگیر شده به نام های علیرضا متولد 1360 و صابر متولد 1365 ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که هر دو نفر آنها از مجرمان سابقه دار به ویژه در زمینه جیب بری هستند که بارها توسط 8 شعبه مختلف قضایی برایشان قرار قانونی و تعزیز صادر اما با این وجود پس از آزادی از زندان ، ارتکاب جرایم خود به شیوه جیب بری را از سر گرفته اند.

علیرضا و صابر که بیش از 15 سال به مصرف موادمخدر هروئین و شیشه نیز اعتیاد دارند ، در ادامه تحقیقات تحت بازجویی قرارگرفته و به ده ها فقره سرقت به شیوه جیب بری از اوایل سال جاری در خطوط بی آر تی اعتراف و انگیزه خود را نیز تأمین هزینه موادمخدر عنوان کردند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده، شناسایی ده ها مالباخته، اعتراف صریح متهمان به ده ها فقره جیب بری و به منظور شناسایی جرایم ارتکابی متهمان بویژه شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر آنان از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده اند خواست تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، همچنین با اشاره به این پرونده به شهروندان هشدار داد که در هنگام استفاده از وسایط نقلیه عمومی به ویژه مترو و اتوبوس مراقبت اموال همراه خود باشند و از قرار دادن اموال با ارزش خود در یک جیب خودداری کنند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید