دستگیری حسودی که انتخاب رشته کنکور فامیلش را تغییر داده بود!

فرمانده انتظامي سيرجان گفت :فردي كه با ورود به صفحه انتخاب رشته يكي از بستگانش در انتخاب رشته وي تغييراتي ايجاد كرده بود، توسط پليس فتاي سيرجان دستگير شد.

کد خبر : ۳۱۱۰۳
بازدید : ۱۲۳۶
فرمانده انتظامي سيرجان گفت: فردي كه با ورود به صفحه انتخاب رشته يكي از بستگانش در انتخاب رشته وي تغييراتي ايجاد كرده بود، توسط پليس فتاي سيرجان دستگير شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ "محمدرضا ايران نژاد" گفت: با ارائه شكايت فردي به پليس فتاي شهرستان با موضوع تغيير در انتخاب رشته كنكور، شناسايي و دستگيري فرد مورد نظر در دستور كار پليس قرار گرفت.

وي اظهار كرد: اين فرد در اظهارتش به پليس عنوان كرد با توجه به رتبه كسب شده ام در كنكور، رشته پزشكي را انتخاب كردم، اما در زمان اعلام نتايج در رشته اي قبول شدم كه جزو اولويت هاي انتخابي من نبود و به همين منظور، جهت روشن شدن موضوع به سازمان سنجش مراجعه و پس از بررسي درخواستم توسط سازمان سنجش، اعلام كردند كه شما در مدت 24 ساعت چندين مرتبه اقدام به تغيير انتخاب رشته كرده ايد و رشته قبولي شما از رشته هاي انتخابيتان است، حال با ارائه شكايت خواهان رسيدگي به اين موضوع هستم كه چه كسي انتخاب رشته من را تغيير داده است.

فرمانده انتظامي سيرجان بيان كرد: با توجه به اظهارات فرد شاكي رسيدگي به موضوع در دستور كار كارگاهان تخصصي پليس فتا قرار گرفت و سرانجام پس از گذشت يك ماه تحقيقات فني و تخصصي فرد مورد نظر كه از بستگان نزديك شاكي بود، شناسايي و دستگير شد.

وی افزود : متهم پس از دستگيري و مواجهه با ادله موجود لب به اعتراف گشود و عنوان كرد به دليل حسادت و با سوء استفاده از نسبت فاميلي، رمز ورود به صفحه انتخاب رشته شاكي را بدست آوردم و اقدام به تغيير كد رشته هاي انتخابي كردم.

ايران نژاد با بيان اينکه متهم پس از تکميل پرونده جهت سير مراحل قانوني به دادسرا معرفي شد، خاطر نشان کرد: اين جرائم با سهل انگاري و عدم مراقبت از رمز هاي شخصي رخ مي دهد و ضروري است دانشجويان و داوطلبان كنكور به هيچ عنوان رمز عبور صفحه شخصي تحصيلي خود را در انظار عموم قرار ندهند.

در صورت بروز مشکلات در فضاي سايبري، به پليس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان اين پليس در ميان بگذارند و يا با شماره تلفن 40050010 موضوع را به پليس گزارش دهند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید