پاداش آخر سال ممنوع شد

با نزدیک شدن به روزهای پایانی‌‌ سال بحث عیدی و پاداش آخر ‌‌سال کارمندان، کارگران و بازنشستگان و مستمری‌بگیران به شدت داغ شده است. حالا درشرایطی که بیش از ٤٠روز به پایان‌ سال باقی مانده، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری جزییات جدیدترین تصمیم دولت برای عیدی کارمندان را ابلاغ کرد.

کد خبر : ۳۳۵۳۹
بازدید : ۲۴۸۳
با نزدیک شدن به روزهای پایانی‌‌ سال بحث عیدی و پاداش آخر ‌‌سال کارمندان، کارگران و بازنشستگان و مستمری‌بگیران به شدت داغ شده است. حالا درشرایطی که بیش از ٤٠روز به پایان‌ سال باقی مانده، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری جزییات جدیدترین تصمیم دولت برای عیدی کارمندان را ابلاغ کرد.

به گزارش شهروند، بر اساس مصوبه هیأت‌وزیران میزان عیدی امسال ٧٧٠‌ هزار و٥٠٠ تومان و کف عیدی کارمندان دولت ٣٨٥‌ هزار تومان است. این در حالی است که عیدی کارمندان در ‌سال گذشته ٦٨٧‌هزار تومان تعیین شده بود که افزایش حدود ٨٣‌هزار تومان نسبت‌ به سال گذشته خبر می‌دهد.

همچنین هیأت دولت مقرر کرده؛ هرگونه پرداخت دیگری به‌عنوان پاداش آخر‌ سال یا عناوین مشابه ممنوع خواهد بود.

حالا براساس مصوبه هیأت‌وزیران دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۵ قانون محاسبات عمومی کشور، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه‌قضائیه و سایر دستگاه‌های اجرایی مشمول قوانین خاص مجازند به کارمندان خود (رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیأت ‌علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که به‌ طور تمام‌وقت اشتغال به کار دارند، مبلغ ثابت ٧‌ میلیون و ۷۰۵‌هزار ریال به نسبت مدت خدمت تمام‌وقت در‌ سال ۱۳۹۵ به‌عنوان پاداش آخر‌ سال (عیدی) در بهمن‌ماه ‌سال‌جاری از محل بودجه مصوب دستگاه‌های اجرایی پرداخت کنند.

اما این روزها درحالی بازار پرداخت‌هایی تحت عنوان پاداش آخر‌ سال دربسیاری از دستگاه‌های دولتی داغ شده که دولت پرداخت‌هایی از این دست را غیرقانونی می‌داند. براساس مصوبه دیروز، پرداخت هرگونه وجه دیگری به‌عنوان پاداش آخر ‌سال (عیدی) یا عناوین مشابه، به مدیران و اعضای هیأت‌مدیره و کارکنان ممنوع بوده و ذیحسابان و مدیران امور مالی دستگاه‌های اجرایی مکلفند؛ نظارت لازم را اعمال و موارد خلاف را گزارش کنند.

آن‌گونه که درمصوبه هیأت‌وزیران آمده؛ عیدی کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت کمتر از ۵۰‌درصد، ٧٧٠‌هزارو٥٠٠ نخواهد بود. با این حساب عیدی هیچ‌ یک از کارکنان از ٣٨٥‌هزار تومان کمتر نخواهد بود.

البته شرایط برای بانوان شاغل کمی متفاوت است. آن‌گونه که دراین بخشنامه آمده؛ خدمت نیمه‌وقت بانوان تمام‌وقت محسوب می‌شود و مشمول پرداخت عیدی کامل هستند. البته معلمان حق‌التدریس نسبت به ساعات تدریس مشمول این تصویبنامه خواهند بود.

دراین میان میزان پرداخت پاداش آخر‌ سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری‌بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی و حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق‌های بازنشستگی و صندوق معذوریت و از کارافتادگی جهاد کشاورزی و صندوق‌های بازنشستگی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کارافتاده کلی، ٧‌میلیون و۷۰۵‌هزار ریال ازمحل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی ذیربط قابل پرداخت است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید