رگبار مرگ این‌بار در لرستان

کد خبر : ۳۳۸۲۸
بازدید : ۱۲۰۳
درگیری خونین خانوادگی دریکی از روستاهای استان لرستان ٤ کشته برجای گذاشت. ٣ مرد همراه یک کودک هفت‌ساله دراین حادثه هولناک به ضرب گلوله کشته شدند. قاتل پس از تیراندازی با اسلحه کلاشنیکف و ارتکاب به این جنایت تکان‌دهنده همراه همدستش از محل حادثه متواری شد، اما چند ساعت بعد درکوه‌های اطراف منطقه توسط پلیس دستگیر شد، اما نفر دوم این جنایت همچنان متواری است و تلاش‌ها برای دستگیری او ادامه دارد.

به گزارش شهروند، این درگیری خونین ظهر شنبه درمنطقه سرطاق خرم‌آباد درحالی رقم خورد که طی چند ماه گذشته قتل عامل‌های خانوادگی درمناطق مختلف کشور اتفاق افتاده است. حادثه تکان‌دهنده فهرج و بعد از آن قتل‌عام خانوادگی ایرانشهر و اراک موارد مشابهی بودند که ریشه همه آن اتفاقات تلخ اختلافات خانوادگی بوده است. اختلافات خانوادگی که این روزها با رنگ بوی خشونت انگیزه جنایت‌های خانوادگی درنقاط مختلف کشور شده است.

سرهنگ رضا شیراوژن معاونت اجتماعی فرمانده انتظامی استان لرستان درباره جزییات این حادثه به «شهروند» می‌گوید: «حوالي ظهر شنبه خبر درگيري مسلحانه در روستای سرطاق در اطراف خرم‌آباد به پلیس اعلام شد. با حضور مأموران انتظامی درمحل حادثه مشخص شد که طی یک درگیری مسلحانه ٤نفر به ضرب گلوله به قتل رسیدند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که قاتل با مقتولان حادثه خویشاوند هستند. روستای محل حادثه درفاصله ١٠کیلومتری خرم‌آباد واقع شده که محل زندگی آن‌هاست و افراد دیگری به جز این خانواده دراین روستا زندگی نمی‌کنند.»

او ادامه داد: «با بررسی‌های بیشتر پلیس مشخص شد که قاتل با کمک پسرش دست به این جنایت زده و بعد از آن هم به کوه‌های اطراف منطقه گریخته است.»

سرهنگ شیراوژن درباره هویت مقتولان هم گفت: «هر ٤نفری که دراین حادثه کشته شدند، مرد بودند که متأسفانه یکی از مقتولان همراه با پسرش درمحل حادثه حضور داشته و همین مسأله باعث شده تا یکی از گلوله‌های شلیک‌شده به سر این کودک ٧ساله اصابت کند و باعث مرگ او شود.»

به گفته معاونت اجتماعی فرمانده انتظامی استان لرستان با اقدامات به‌موقع نیروهای پلیس قاتل پس از ٦ساعت از وقوع جنایت در ارتفاعات شهرستان چگینی دستگیر و از او یک قبضه اسلحه کلاشينکف و یک چاقو کشف شد.

او همچنین درباره سرنوشت همدست قاتل هم گفت: «پس از وقوع این جنایت قاتل همراه با دوپسرش از روستای سرطاق متواری شدند، اما تلاش‌ها برای دستگیری یکی از پسرهای او که درمحل جنایت حضور داشته، همچنان ادامه دارد.»

سرهنگ شیراوژن با اشاره به نسبت نزدیک خانوادگی قاتل با مقتولان درباره انگیزه این جنایت هم گفت: «همانطور که درتحقیقات مشخص شده، قاتل با مقتولان این حادثه پسرعمو هستند و همیچنین براساس مستندات و بررسی‌های میدانی قاتل همراه پسرش برای گفت‌وگو با پسرعموهایش به خانه آن رفته بوده و نقشه ازپیش طراحی‌شده‌ای برای جنایت وجود نداشته است. مجموع این شواهد به‌علاوه درگیری‌های ریشه‌دار اهالی منطقه بر سر زمین و حق آب احتمال اختلاف خانوادگی را در بروز این حاثه تقویت می‌کند، ولی با این همه تا دستگیری پسر قاتل به‌طور قطع نمی‌توان درباره انگیزه این جنایت صحبت کرد.»

وجود اختلاف خانوادگی به‌عنوان انگیزه اصلی این جنایت درحالی ازسوی معاونت اجتماعی پلیس استان لرستان مطرح می‌شود که سعید رازانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان درباره انگیزه این جنایت نظر متفاوتی دارد.

این مقام قضائی درباره انگیزه قاتل ازاین جنایت هولناک به خبرگزاری میزان گفت: «درهمان تحقیقات مقدماتی مشخص شد که قاتل با مقتولین نسبت خویشاوندی داشته و انگیزه اصلی قتل نیز رابطه نامشروع بوده است.»

همچنین دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان از رسیدگی قاطع دستگاه قضائی استان لرستان به این پرونده جنایی خبر داده و دراین‌باره گفت: «قصد و اراده دستگاه قضا دراین پرونده همچون گذشته رسیدگی قاطع و سریع است و از هموطنان تقاضا می‌شود که به شایعات توجه نکرده و فقط اخبار را ازطریق مراجع معتبر دریافت کنند.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید