مجازات 2 شطرنج باز به دلیل حجاب و بازی با اسرائیل

رئیس فدراسیون شطرنج ایران از مجازات 2 شهروند ایران به دلیل نداشتن حجاب و بازی با نماینده اسرائیل در مسابقات آزاد خارجی خبر داد.

کد خبر : ۳۴۲۰۱
بازدید : ۱۳۰۲
رئیس فدراسیون شطرنج ایران از مجازات 2 شهروند ایران به دلیل نداشتن حجاب و بازی با نماینده اسرائیل در مسابقات آزاد خارجی خبر داد.

به گزارش عصرایران، 2 شهروند ایران به صورت آزاد و بدون اعزام از طرف فدراسیون شطرنج ایران در مسابقات آزاد شطرنج در جبل الطارق در جنوب اسپانیا حاضر شدند.

یکی از این افراد حجاب نداشت و دیگری هم بدون آگاهی با ورزشکاری از اسرائیل شطرنجی مسابقه داده است.

حالا رئیس فدراسیون شطرنج در مصاحبه با خبرگزاری فارس گفته این افراد از عضویت در تیم ملی شطرنج ایران و حضور در مسابقات بین المللی محروم شده اند.

رئیس فدراسیون شطرنج افزود: این موضع را به وزارت ورزش هم گزارش دادیم.

مهرداد پهلوان زاده افزود: درنا درخشانی اصلا ساکن ایران نبوده و در اسپانیا دانشجو است و متاسفانه در مسابقات بدون حجاب شرکت می‌کند. مسابقات جبل الطارق هم به صورت آزاد بوده و هرکسی می‌توانست آنجا شرکت کند.

وی در مورد برنا درخشانی برادر وی که با نماینده رژیم صهیونیستی مسابقه داده است، گفت: برنا درخشانی ساکن تهران است و خودش ویزا دریافت و در آنجا حضور پیدا کرده است. در این رقابت‌ها چون تعداد شرکت کننده زیاد است، روی میزها پرچم نمی‌گذارند و فقط اسامی را می‌نویسند و خیلی مشخص نیست که با کدام کشور بازی می‌کنند و فقط در سایت نام نویسی می‌کنند.

رئیس فدراسیون شطرنج تاکید کرد: اولین اقدام ما این است که این افراد را از تمام مسابقاتی که در ایران و به نام ایران برگزار می‌شود، محروم می‌کنیم و دیگر شانس حضور در تیم ملی را نخواهند داشت.

وی گفت: متاسفانه اتفاقی که نباید می‌افتاد، افتاده است و منافع ملی ما بر هر چیزی ارجحیت دارد و ما این موضع را به وزارت ورزش هم گزارش دادیم. ماجرا را دقیقا بررسی کنیم و برای آنهایی که آرمان‌ها و اصول ما را زیر پا گذاشته اند، هیچ ارفاقی نخواهیم داشت. تدابیری می‌اندیشیم که در تورنمنت‌های آینده این اتفاق دیگر تکرار نشود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید