پهپاد آمریکایی در یمن سرنگون شد

شاهدان عینی گفتند که یک فروند پهپاد آمریکا شرکت کننده در حمله روز پنجشنبه به مواضع القاعده در شهر الصعید استان شبوه یمن سقوط کرد.

کد خبر : ۳۴۶۴۳
بازدید : ۱۰۳۹
شاهدان عینی گفتند که یک فروند پهپاد آمریکا شرکت کننده در حمله روز پنجشنبه به مواضع القاعده در شهر الصعید استان شبوه یمن سقوط کرد.

به گزارش ایرنا به قنل از پایگاه خبری الیمن الان، درگیری شدیدی ظرف چند ساعت گذشته میان تروریست های القاعده و نیروهای چترباز آمریکایی در مناطق بمباران شده توسط پهپادهای آمریکایی رخ داد که هنوز هم ادامه دارد.

حمله هوایی آمریکا به چندین موضع شهر الصعید در استان شبوه شامل یشبم، المحضرة، شعبة ال عتیق، مطارح آل عاطف خسارت زیادی به بار آورد و درگیری میان نیروهای آمریکایی فرود آمده در وادی مشعبه با تروریست های القاعده همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، در حمله هوایی روز گذشته آمریکا به منطقه البلک، نیروگاه لحجش و کوه های الصعید چهار تروریست القاعده کشته شدند.

بر اثر حمله روز پنجشنبه آمریکا به شهر های یمن تاکنون 80 خانواده از استان شبوه به شهر عتق کوچ کرده اند این در حالی است که هنوز هواپیماهای آمریکایی بر فراز این شهر در پرواز هستند.
سخنگوی پنتاگون روز گذشته با یادآوری اینکه ارتش آمریکا در روز پنجشنبه بیش از 20 حمله را علیه مواضع القاعده در یمن انجام داده است، مدعی شد که این حملات با مشارکت دولت یمن انجام شده است.

بر اساس اعلام پنتاگون، این حملات در استان های ابین،البیضا و شبوه یمن صورت گرفت.
بر اساس این گزارش، منابع خبری پیشتر اعلام کردند که 41 عضو القاعده در عملیات هوایی آمریکا در شرق یمن کشته شده اند.

در این عملیات، منزل «عبدالرئوف الذهب» سرکرده القاعده در «بکلا» در منطقه فیفه در استان بیضا یمن هدف قرار گرفت که علاوه بر کشته شدن چندین غیر نظامی دو سرکرده دیگر القاعده کشته شدند.

همچنین قاسم الریمی سرکرده القاعده در جزیره العرب در نوار ویدئویی ترامپ را احمق کاخ سفید توصیف کرد و عملیات هفته گذشته ارتش آمریکا در استان البیضاء یمن را شکست خورده خواند.

تهاجم نظامی دولت ریاض و متحدانش که از حدود 2 سال پیش با حمایت آمریکا به یمن آغاز شد، فضا را برای فعالیت های تروریستی القاعده و داعش در این کشور فراهم کرد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید