چند نکته ساده خانه داری

آیا شما هم با تمیز کردن گوشه های قاب و تابلو های منزل خود مشکل دارید؟ در این مبحث نکات ریز خانه داری که برای تمیز کردن خانه و مرتب نگه داشتن وسایل منزل به کار می رود را خواهید خواند.

کد خبر : ۳۴۶۸۶
بازدید : ۲۱۱۲
آیا شما هم با تمیز کردن گوشه های قاب و تابلو های منزل خود مشکل دارید؟در این مبحث نکات ریز خانه داری که برای تمیز کردن خانه و مرتب نگه داشتن وسایل منزل به کار می رود را خواهید خواند.

به گزارش زندگی آنلاین، نکات خانه داری که در این مبحث آورده شده اند، کار مرتب و تمیز نگهداشتن خانه و وسایل مورد نیازمان را بسیار ساده کرده اند.

- برای تمیز کردن گرد و خاک از گوشه های شیشه هر قاب تابلویی، می توانید انتهای شمع های سفید را نگهداشته و به گوشه های چوب بمالید. با این روش به راحتی گرد و خاک جمع شده در گوشه ها را تمیز می کنید.

قاب های آلومینیومی دور پنجره ها را هم می توانید با کرم براق کننده نقره تمیز کنید.

- واکس اتومبیل یک تمیزکننده ایده آل و جلادهنده برای کاشی های سرامیکی است. مقدار زیادی از آن را به روی کاشی ها بمالید و قبل از اینکه کاملا خشک بشود، با یک دستمال نرم مالش دهید.

واکس اتومبیل نه تنها کاشی ها را تمیز می کند، بلکه به خاطر اینکه ضدآب است، ظاهر خوب آن را با دوام بیشتری حفظ می کند.

- گاهی اوقات کاغذهای روی شیشه های خوراکی مختلف را نمی توانیم به راحتی دربیاوریم. برای این کار قبل از برداشتن کاغذ، کمی روغن، هر نوع روغنی، روی کاغذ بمالید و مدتی کوتاه اجازه دهید همانطور باقی بماند.

سپس با سیم ظرفشویی و ماده ای شوینده آن را بشویید. می بینید که کاغذ به راحتی از روی شیشه برداشته شده و روغن استفاده شده نیز به وسیله ماده شوینده تمیز می شود.

برای تمیز کردن لیوان هایی که روی آنها چیزهایی چسبیده و خشک شده هم می توانید کمی کره بادام زمینی به روی پارچه ای از جنس کتان نرم قرار داده و روی لیوان مالیده و آن آثار خشک شده را پاک کنید.

- برای تمیز کردن دستگاه کنترل از راه دور، ابتدا باتری ها را از دستگاه درآورده و با قلم مو، کمی روی آن الکل بمالید. پس از نیم ساعت دستگاه شما کاملا نو می شود.

- برای تمیز کردن چلچراغ کریستال، می توانید از دست کش کتانی استفاده کنید. با این کار لکه های انگشت ها به روی کریستال انتقال نمی یابد.

- برای پاک کردن جرم کتری، یک فنجان سرکه را در کتری ریخته و بجوشانید. سپس کتری را با آب بشویید. می بینیند که جرم کتری کاملا برطرف شده است.

- برای تمیز کردن ظروف و وسایل چینی کوچک، آنها را در سینک قرار داده و با اسپری تمیز کننده شیشه بشویید. سپس با دستمال آشپزخانه خشک کنید.

اما برای تمیز کردن چینی های بسیار ظریف مانند مجسمه های چینی، آن را از پایه در درست بگیرید و کار تمیز کردن را از قسمت بالا به طرف پایین شروع کنید.

برس لوازم آرایش را در آب گرم محتوی مایع ظرفشویی قرار داده و روی چینی بکشید. به همین ترتیب آن را آبکشی کرده و روی یک حوله کاغذی بگذارید تا خشک شود.

- برای براق کردن ظروف برنجی که به شدت کدر شده اند، از مخلوط نمک و سرکه استفاده کرده و محلول را با یک پارچه لطیف روی بخش کدر بمالید.

- برای پاک کردن لکه ظروف پلاستیکی نیز از لیمو ترش به تنهایی و یا همراه با آب استفاده کنید. بدین ترتیب لکه ها به راحتی از بین می روند.

با توجه به نکات ریز خانه داری می توانید خانه ای تمیز و مرتب داشته باشید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید