دو خواسته رهبر انقلاب درباره انتخابات

کد خبر : ۳۵۲۶۰
بازدید : ۱۲۹۸
در اولین روز سال ۱۳۹۶، سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال» رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی حضور یافتند.

این مراسم هم اکنون با سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حال برگزاری است و بطور زنده از شبکه‌های سیما پخش می‌شود. هم چنین مشروح خبر و تصاویر تکمیلی متعاقباً منتشر خواهد شد.

گزیده بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شرح زیر است:

*انتخابات مایه عزت ملی، مایه تقویت ملت ایران و مایه آبروی ملت ایران است

*شرکت عموم مردم در انتخابات و عمل به مُرّ قانون؛ دو خواسته رهبر انقلاب درباره انتخابات پیش‌رو

*آن چیزی که من عرض می‌کنم در درجه اول برای این حقیر آن‌چه که مهم است شرکت عمومی در انتخابات است و همه آحادی که می توانند رای بدهند وارد انتخابات بشوند این اولین و مهم‌ترین خواسته ماست.

* در امر انتخابات مُرّ قانون باید عمل بشود. نتیجه انتخابات ملت هرچه که شد، این معتبر است این قانون است.

* بنده در انتخابات‌ها دخالت نمی‌کنم. یک جا فقط من دخالت میکنم و آن آنجایی است که کسانی بخواهند در مقابل رأی و انتخاب مردم بایستند و مزاحمت در مقابل رأی مردم ایجاد بکنند و رأی مردم را بشکنند.

* هر کس بخواهد با نتیجه آرای ملت دربیفتد بنده در مقابلش می‌ایستم در سال‌های گذشته، انتخابات‌های گذشته هم همین‌جور بوده، در سال۷۶، در سال۸۴، در سال٨٨، در سال۹۲، بعضی مقابل چشم مردم بوده، بعضی مردم مطلع نشدند اما این حقیر در جریان قرار گرفتم.

*در همه این سال‌هایی که شمردم، کسانی بودند که می‌خواستند در مقابل انتخابات بایستند، حالا در سال٨٨ آشکار شد، در همه این سال‌ها بنده ایستادم، گفتم نتیجه انتخابات هرچه هست باید تحقق پیدا کند. ۹

* ضعف‌های ما به خاطر مدیریت‌های بی‌تحرک و غیرانقلابی است

*خدماتی که نظامی اسلامی و جمهوری اسلامی به ایران و ملت ایران کرده، خدماتی برجسته و فوق‌العاده است؛ مقایسه با دوران طاغوت نشاند میدهد که چه خدمات بزرگ و ارزشمندی را نظامی اسلامی انجام داده است.

*بله، ضعف‌هایی وجود دارد که این مربوط به مدیریتهای ماست، نه حرکت عمومی نظام اسلامی.

*ما هر جا یک #مدیریت_انقلابی فعال و پرتحرک داشتیم، کار پیش رفته است و هرجا مدیریت های ضعیف، بی حال، ناامید، غیرانقلابی و بی تحرک داشتیم کارها متوقف مانده یا به انحراف رفته است.

*باید مدیران مان پرانگیز تر و کارآمدتر باشند. من قاطع عرض میکنم اگر مدیریت در بخش های مختلف کشور متدین، انقلابی و کارآمد باشد همه مشکلات کشور حل خواهد شد و ما مشکل غیرقابل حلی در کشور نداریم.

*با رونق تولید داخلی، مصیبت بیکاری جوانان برطرف می‌شود

*آنچه امروز برای ما مشهود است خلاءهای اقتصادی است که خلاءهای بزرگی است.

* بیکاری جوانان تحصیل کرده یک حفره است که باید آن را رفع کرد. ما از وضع مردم در بخش های مختلف کشور مطلع می‌شویم که از لحاظ #معیشت دچار مشکل هستند؛ دشمن بر روی همین ها تمرکز و تبلیغات می کند.

* صاحب‌نظران مسئله اقتصادی مشکل عمده را در رکود و بیکاری می‌بینند، حق هم با آنهاست.

*توصیه بنده، مطالبه بنده، تکیه بر تولید داخلی است. اگر ما توانستیم #تولید_داخلی را رونق دهیم، #اشتغال به وجود می‌آید و یکی از مصیبت‌های امروز کشور که بیکاری جوانان است، بر طرف شده و یا کاهش خواهد یافت.

* واردات کالاهایی که در داخل تولید می‌شود باید به صورت یک حرام شرعی و قانونی شناخته بشود. آن‌چه در داخل تولید میشود از خارج وارد نشود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید