بیانیه پرسپولیس علیه فدراسیون فوتبال

سایت رسمی باشگاه پرسپولیس نوشت؛ ما در باشگاه پرسپولیس به جهت عظمت هواداران آن خواهان امتیاز یا امکان فرا قانونی نیستیم. ما فقط خواهان عدالت، مساوات و برابری حقوق هستیم.

کد خبر : ۳۵۴۶۷
بازدید : ۱۰۰۹
سایت رسمی باشگاه پرسپولیس نوشت؛ ما در باشگاه پرسپولیس به جهت عظمت هواداران آن خواهان امتیاز یا امکان فرا قانونی نیستیم. ما فقط خواهان عدالت، مساوات و برابری حقوق هستیم.

باشگاه فرهنگي ورزشي پرسپوليس در بيانيه‌اي با ابراز خرسندي از توفيق جامعه فوتبال و زير سوال رفتن بازي‌هاي بدون تماشاگر به يك بام و دو هوا در فوتبال ايران و تبعيض‌هاي مكرر در تصميم‌گيري‌ها به ويژه در بخش انضباطي اعتراض كرد و خواهان برچيده شدن اين رويه شد كه هر سال با شدت و جسارت بيشتري صورت مي‌گيرد.

به گزارش سايت رسمي باشگاه پرسپوليس، در اين بيانيه آمده است؛ بازي با صنعت نفت آبادان از آنجا كه اتحاد جامعه فوتبال در تقبيح بازي‌هاي بدون تماشاگر نتيجه بخش شد، خوشايند بود و همانطور كه پيش از اين اعلام كرديم بدون آنكه روي سخن ما به تيم رقيب و فوتبال دوستان آباداني باشد، اعتراض جدي ما نسبت به عملكرد فدراسيون فوتبال و بخش انضباطي آن بود كه هنوز به قوت خود باقي است. چرا كه بي‌دليل و غير مسوولانه حق پرسپوليس و 40 ميليون هوادار آن پايمال شد.

براي باشگاه پرسپوليس و ميليون‌ها هوادار آن هنوز اين سوال باقي است كه فدراسيون فوتبال و بخش‌هاي مختلف آن از جمله كميته انضباطي و كميته استيناف با چه تحليل و مجوزي به تبعيض آشكار بين تيم‌ها دست مي‌زنند و با توجه به اثرگذاري عميق مسايل فوتبال در ذهن اقشار جامعه و گستردگي هواداران پرسپوليس، افكار عمومي را نسبت به رويه حاكم در بخش قضايي كشور مخدوش ساخته و حقوقي را به دليل تصميم‌هاي متناقض تضييع مي‌كنند.

اگر چه ارتباط سيستماتيك بين دستگاه قضايي كشور و مسايل قضايي جاري در فوتبال وجود ندارد و ما هم به نوبه خود توجه هواداران پرشمار باشگاه پرسپوليس را به اين نكته معطوف مي‌كنيم. غير از اين اصل عدالت بايد جوهره تمامى تصميم‌ها در بخش انضباطى كميته‌هاى فوتبال باشد اما واقعيت اين است كه مردم، كارشناسان مسايل قضايي نيستند ولي با فوتبال با تمام وجودشان سر و كار دارند.

ما در باشگاه پرسپوليس به جهت عظمت هواداران آن خواهان امتياز يا امكان فرا قانوني نيستيم. ما فقط خواهان عدالت، مساوات و برابري حقوق هستيم.

فدراسيون فوتبال ايران از كميته داوران تا كميته انضباطي و استيناف به عملكرد خود در سال‌هاي اخير بنگرند و بگويند عدالت برقرار بوده و تبعيضي در كار نبوده است!

جالب است كه رييس كميته استيناف در تلويزيون حاضر مي‌شود و بازي فوتبال بدون تماشاگر را زير سوال مي‌برد ولي همين سال قبل وقتي پرسپوليس در شرايط مشابهي بود اصلا شاهد چنين رويكردي نبوديم ولي در مورد تيم‌هاي ديگر شرايط متفاوت است. اعتراض ما به اين موضوع است كه چرا در موارد مشابه نگاه به پرسپوليس چنين نبود؟ چرا هر وقت قرار است عليه پرسپوليس حكم صادر شود شتابي غير قابل توصيف را شاهديم ولي وقتي قرار است به اعتراض ما رسيدگي كنند همه چيز به شكل عجيبي كند پيش مي‌رود و همين موارد براي تيم‌هايي ديگر وارونه انجام مي‌شود؟!

چگونه است براي تجديد نظر خواهي پرسپوليس آن قدر دير اقدام مي‌شود كه دروازه‌بان ما از بازي محروم مي‌ماند و وقتي تيم از جام حذفي خارج مي‌شود تازه تشكيل جلسه مي‌دهند و مي‌گويند محروميت جايز نبوده است و بعد عذر خواهي نشده و خسارت وارده هم جبران نمي‌شود؟!

آيا با چنين اقداماتي قرار است به ما پيامي داده شود؟ مثلا اين پيام كه در اين فوتبال هر كاري مي‌توانند انجام دهند و هيچ كسي هم نيست كه بخواهد جلوي آنها را بگيرد يا اينكه اين همه مورد همگي اتفاقي بوده‌اند؟!

آيا مي‌شود همواره در اتفاقات مشابه اين پرسپوليس و عوامل آن باشند كه با جرايم و تنبيهات سنگين‌تر روبرو شوند و ديگر تيم‌ها و عوامل آنها با وجود ارتكاب مواردي شديدتر با احكام لطيف‌تر روبرو گردند، چرا اين رفتار به يك رويه عادي بدل شده است؟

همين سال قبل به كرات بر اشتباهات داوري و جابه جايي امتيازات ناشي از آن به ضرر پرسپوليس تاكيد شد، اما در جبران آن چه اقدامي صورت گرفت؟ آيا غير از اين بود كه فوتبال ايران از شناسايي قهرمان واقعي ليگ و پرسپوليس هم از حق خود براي كسب جام قهرماني محروم ماند؟ چرا بعد از اين تجربه بار ديگر در همين فصل شاهد بوديم مجموع اشتباهات داوري به ضرر ما رقم خورد. چرا منوال اشتباهات داوري در تمام اين سال‌ها چنين بود؟ آيا عقل سليم اتفاقي بودن همه اين موارد را مي‌پذيرد؟ آيا ما هم اين رويه را در پيش بگيريم كه رفتارهاي غلطي را در جهت منافع خود انجام بدهيم و بعد همه چيز را با يك عذر خواهي فرماليته و خصوصي حل كنيم؟

آنچه در سال‌هاي اخير روي داد و هر آن بر شدتش افزوده مي‌گردد در حال تبديل شدن به عادتي ناصواب است. تبديل شدن رفتارهاي نادرست به يك رويه قابل پذيرش بهايي سنگين براي فوتبال ايران خواهد داشت و روزي گريبان بانيان آن و تمام فوتبال را خواهد گرفت و ديگر پرسپوليس تنها قرباني نخواهد بود. از اين رو ضروري است كه اقدامي عاجل از سوي رياست فدراسيون صورت بگيرد. در اين بخش همه چيز در مسايل داوري و انضباطي خلاصه نمي‌شود. تضييع حقوق پرسپوليس به عنوان پر طرفدارترين و پر تماشاگرترين تيم كه طبعا به همين دليل بيشترين نقش را در ايجاد درآمدهاي فوتبال دارد به مباحث اقتصادي هم مي‌كشد. پرسپوليس از حقوق مسلمي چون بليت فروشي و تبليغات محيطي هم بهره‌اي نمي‌برد و با وجود تاكيدهاي مهدي تاج حمايت‌هاي لازم براي اصلاح اين امور هم صورت نمي‌گيرد تا بر رويه‌هاي نادرست افزوده شود.

با وجود آنكه بحث‌هايي از اين دست بارها مطرح شده است و به نظر پناهي جز خدا نيست، بر حسب وظيفه ذاتي نسبت به فوتبال و هواداران از رييس فدراسيون فوتبال به طور جدي مي‌خواهيم نه به عنوان لطف بلكه به عنوان انجام وظيفه و مسووليتي كه دارند نسبت به برچيده شدن شرايط كنوني و جلوگيري از حركت بيش از پيش فوتبال ايران به سمت قهقرا گام‌هاي جدي و محكمي را بردارند. ترديدي نيست فوتبال و ليگ فوتبال ايران در صورت انجام اقدام موثر ايشان و ديگر مراجع ذيربط آينده روشني نخواهد داشت.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید