دستگیری شکارچی تصاویر دختران جوان!

رئیس پلیس فتای استان سمنان از دستگیری شکارچی تصاویر دختران جوان در فضای مجازی در این استان خبر داد.

کد خبر : ۳۷۷۵۳
بازدید : ۴۰۵۷
رئیس پلیس فتای استان سمنان از دستگیری شکارچی تصاویر دختران جوان در فضای مجازی در این استان خبر داد.

به گزارش فارس، حسین صادقی‌کاشان، از شناسایی و دستگیری عامل هتک‌حیثیت دختران جوان در فضای مجازی خبر داد و اظهار داشت: متهم با سوءاستفاده از تصاویر خصوصی شاکی، به ایجاد پروفایل‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌‌کرد.

وی اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع انتشار تصاویر خصوصی و هتک حیثیت، اقدامات اولیه توسط کارشناسان این پلیس در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان سمنان افزود: با توجه به اظهارات شاکی و مستندات و ادله‌های جمع‌آوری‌شده، مشخص شد که متهم یا متهمان با هویت ناشناس و با استفاده از ترفند و شگردهای خاص به برقراری ارتباط با شاکی اقدام کرده و درنهایت سرقت هویت و تصاویر خصوصی وی را در دستور کار قرار داده‌اند.

صادقی‌کاشان ادامه داد: در پیگیری‌های به‌عمل‌ آمده، مشخص شد که متهم با مطالب و اطلاعات سرقتی، به ایجاد پروفایل جعلی در یکی از شبکه‌های پیام‌رسان اقدام کرده و با درج مطالب غیراخلاقی سعی در افزایش بازدید از پروفایل مزبور را داشته است.

وی گفت: با اقدامات فنی و ادله‌ جمع‌آوری‌شده، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد؛ متهم پس از مواجه شدن با مستندات جمع‌آوری‌شده، صراحتاً به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای استان سمنان بیان کرد: کاربران فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان اطلاعات مهم و شخصی خود اعم از عکس، فیلم، شماره حساب و ... را به اشتراک نگذارند و به هیچ عنوان به افراد غریبه در این فضا اعتماد نکنند.

صادقی‌کاشان بیان داشت: کاربران روی لینک‌های ارسالی توسط افراد ناشناس کلیک نکنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید