کنجکاوی‌های شادی‌آور

کنجکاوی‌های شادی‌آور

یادم نمی‌آید چه موقع این عبارت زیبا را شنیدم که «فقط آدم‌های خسته کننده، خسته می‌شوند.» این حرف را کاملا قبول دارم.

کد خبر : ۳۹۶۶۸
بازدید : ۱۱۷۱
کنجکاوی‌های شادی‌آور
سیاری از ما فکر می‌کنیم که باید از قدرت کنجکاوانه و جست‌وجوگرانه خود فقط برای حل مشکلات کاری مثل فروش، حسابداری و بازاریابی استفاده کنیم؛ حال آنکه چنین نیست و می‌توانیم از این قدرت بی کران برای تمام مشکلات جسمی و روحی خود بهره‌گیریم.
به گزارش دنیای اقتصاد، یادم نمی‌آید چه موقع این عبارت زیبا را شنیدم که «فقط آدم‌های خسته کننده، خسته می‌شوند.» این حرف را کاملا قبول دارم. هنگامی که ما متفاوت و جالب دیدن چیزهای کوچک را فراموش کنیم، ‌به‌طور حتم شادیمان را از دست خواهیم داد. چرا باید لذت‌های کوچک و ساده‌ای که می‌تواند همکارانمان را بخنداند فراموش کنیم و به جای آن به عوامل نگران‌کننده و منفی بپردازیم؟ بهترین زمان برای جست‌وجوی کنجکاوی، درست زمانی است که دچار نگرانی و دلهره می‌شوید.
بسیاری از ما فکر می‌کنیم که باید از قدرت کنجکاوانه و جست‌وجوگرانه خود فقط برای حل مشکلات کاری مثل فروش، حسابداری و بازاریابی استفاده کنیم؛ حال آنکه چنین نیست و می‌توانیم از این قدرت بی کران برای تمام مشکلات جسمی و روحی خود بهره‌گیریم.

کنجکاوی‌ها از احساساتمان سرچشمه می‌گیرند
کنجکاوی راه حلی درخشان و ایده‌آل برای رفع خستگی و کسالت از کار و سرزندگی در محیط کار به شمار می‌آید. می‌توانید با پیوند زدن ایده‌های گوناگون موجود در زندگی کاری‌تان و پل زدن بین آنها، ‌به راه‌حل‌های خلاقانه دست یابید. یادم می‌آید یک بار پس از پایان یک جلسه پراسترس، گردنم به شدت گرفت و تا شب آن گرفتگی از بین نرفت. می‌توانستم منتظر گذشت زمان و خوب شدن تدریجی آن باشم؛ اما تفکر خلاقانه و سرچشمه گرفته از کنجکاوی ام به من کمک کرد با امتحان کردن درمان‌های مختلف، خیلی زود از آن درد خلاصی یابم.
سعی کردم با آرامش کامل روی صندلی‌ام تکیه دهم و از سایر همکاران خواستم برای حل مشکلم هر چه به ذهنشان می‌رسد، ‌پیشنهاد دهند.پس از آن بود که چند پیشنهاد جالب و خلاقانه را دریافت کردم و با به‌کار گیری آنها خیلی زود سلامتم را به دست آوردم. به عقیده من مهم‌ترین بخش و عنصر کنجکاوی ‌عبارت است از جذب و پردازش ایده‌ها و راه حل‌های موجود و نه رسیدن مستقیم و سریع به راه حل.

ایده، آزمایش، تعدیل و تکرار
چندی بعد، گردن درد دوباره به سراغم آمد و کسی در اطرافم نبود که از او نظر بخواهم. بنابراین خودم دست به‌کار شدم و به موسیقی گوش کردم، روی صندلی‌های مختلفی نشستم، ماساژ درمانی را امتحان کردم، اما هیچ کدام موثر واقع نشد تا اینکه یک روز به کتابخانه رفتم و کتابی درباره یوگا و تاثیر مثبت آن بر بدن انسان امانت گرفتم.
در آن کتاب خواندم که با دور نگه داشتن آرنج از بدن و تغییر زاویه قرار گرفتن آن در برابر گردن می‌توان بر درد گردن غلبه کرد. من نیز چنین کردم و خیلی زود به نتیجه رسیدم. در آن کتاب توصیه‌هایی برای جلوگیری از تکرار گردن درد ذکر شده بود که با رعایت آنها برای همیشه از این درد رهایی یافتم.
هر کدام از شما ممکن است از برخی دردهای جسمی و روحی رنج ببرید، اما بدانید این خود شما هستید که باید کنجکاوی تان را فعال کرده و راه حل مناسبی را بیابید. مطمئن باشید که هیچ چیز را نمی‌توان بدون جست‌وجو و تلاش انجام داد و پس از همین کنجکاوی‌ها و ماجراجویی‌هاست که احساس شادی در محل کار به سراغ شما خواهد آمد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید