50 بازی برتر تاریخ

50 بازی برتر تاریخ

راه های زیادی برای انتخاب 50 بازی ویدئویی برتر تاریخ وجود دارد. در این فهرست حتی باز کلاسیک سوپرماریو نیز به چشم می خورد. این لیست در واقع بر اساس میزان فروش بازی ها، میزان محبوبیت آنها و اظهار نظر گیمرهای مختلف در مورد آنها تنظیم شده است.

کد خبر : ۴۰۰۷۳
بازدید : ۲۷۸۳
لیست حاضر متاثر از نقدهای فنی سایت معتبر متاکریتیک می باشد که به بررسی تخصصی بازی ها می پردازد. در نهایت متوسط امتیاز هر بازی از منتقدین دریافت شد و این لیست به این ترتیب تنظیم گردید.

به گزارش برترین ها، راه های زیادی برای انتخاب 50 بازی ویدئویی برتر تاریخ وجود دارد. در این فهرست حتی باز کلاسیک سوپرماریو نیز به چشم می خورد. این لیست در واقع بر اساس میزان فروش بازی ها، میزان محبوبیت آنها و اظهار نظر گیمرهای مختلف در مورد آنها تنظیم شده است.

لیست حاضر متاثر از نقدهای فنی سایت معتبر متاکریتیک می باشد که به بررسی تخصصی بازی ها می پردازد. در نهایت متوسط امتیاز هر بازی از منتقدین دریافت شد و این لیست به این ترتیب تنظیم گردید. البته تغییر کوچکی در لیست اعمال شده است؛ چرا که نسخه های مختلف بازی هایی بودند که امتیازات بالایی آوردند اما ما تنها یکی از آنها را که بالاترین امتیاز را کسب کرده بود در لیست قرار دادیم.

در ادامه با بررسی 50 بازی برتر تاریخ همراه ما باشید:

50. Call of Duty: Modern Warfare

امتیاز منتقدین: 94 از 100

امتیاز کاربران: 8.4 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: این بازی در واقع از نوع اول شخص است و یک بازیکن دارد و در هر چرخشی از بازی یک گیم پلی را شاهد هستیم به عنوان مثال در یک مرحله شما در حال پیاده شدن سریع از هلی کوپتر هستید و قصد دارید با حمایت نیروهای هوایی به خط اول جنگ بروید و با دشمن درگیر شوید ولی در جای دیگر شما یک تک تیرانداز در پوشش مخفی هستید که مایل ها دورتر از دشمن به دنبال نابود کردن دشمن هستید و یا در مرحله دیگر شما در پشت یک رگبار سوار بر هواپیما هستید و از بالا مشغول نابود کردن دشمن هستید.

با کمی چاشنی جلوه های ویژه انفجار در این بازی، احساس حضور در یک نبرد واقعی به شما دست می دهد از جمله این فضاسازی ها می توان به نورپردازی زیبا، ساخت کاراکتر واقعی، واکنش در مقابل حوادث آنی، پس زمینه های طبیعی اشاره کرد که برخی افکت ها را فعال می کردند.شرکت اینفینیتی وارد، با محول کردن یه پروژه به یک تیم تخصصی سعی در اجرا و عرضه این بازی به صورت گروهی داشت. این تیم با ساخت بازی call of duty 2 که تجربه آنلاین این بازی بود و call of duty 4:modern warfare تعداد زیادی از گیمرها را در هر سطحی معتاد خود کرده است.


49.Devil may Cry

امتیاز منتقدین: 94 از 100

امتیاز کاربران: 8.6 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: در یک کلانشهر بزرگ واقع در آمریکا، مردی به نام دانته که کارآگاه مجرب در حوزه ماورالطبیعه است به دنبال گرفتن انتقام مرگ مادر و برادرش است. جهان منتظر دانته است؛ چرا که دانته یک فرد عادی نیست چرا که او با شمشیر پدرش که در دست دارد می بایست وارد قلمرو شیاطین شود و انتقام انسان ها را از آنها بگیرد.


48. Tony Hawk's Pro Skater 4

امتیاز منتقدین: 94 از 100

امتیاز کاربران: 8.5 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: مهارت های خود را افزایش دهید،امتیاز جمع کنید و همه آنچه در توان دارید را در Go Pro نشان دهید. این بازی 190 هدف بسیار سخت دارد و از نوع بازی های با محدودیت زمانی و یا هر محدودیت دیگری نیست و در آن با چالش های خاصی مواجه می شوید. مراحل رفته رفته در آن سخت تر می شوند و بازیکنان قادرند با دیگر اسکیت بازان بازی کنند چرا که این بازی در نوع گروهی طراحی شده است. شما می توانید بازی را به دلخواه خود تغییر دهید.


47. call of duty: modern warfare 2

امتیاز منتقدین: 94 از 100

امتیاز از کاربران: 6.3 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: این بازی نیز جزو بازی های نفس گیر و رقابتی است که بازیکنان در هر لحظه با تهدیدات و خطرات بالقوه مختلف رو به رو می شوند تا دنیا را از فروپاشی نجات دهند. در این بازی شاهد گیم پلی متفاوت البته پشتیبانی از بازی دو نفره در عملیات مختلف و بازی به طور آنلاین گیمرها هستیم که همین ویژگی ها باعث شده، شرایط منحصر به فردی را نسبت به نسخه های قبل در این نسخه شاهد باشیم.
ماموریت های متفاوتی در این نسخه می بینیم به طوری که برخی محدودیت زمانی دارند و در برخی، رسیدن به هدف ماموریت، بدون محدودیت زمانی مهم است. با اتمام موفقیت آمیز هر ماموریت، رتبه شما بالاتر می رود و البته در ماموریت های بعدی شاهد سطح سخت تری از بازی خواهیم بود. در هر مرحله شما می توانید رکورد بهترین بازیکن در آن ماموریت را در سطح جهان مشاهده نمایید.

با قرار دادن ویژگی بازی انلاین در این نسخه، قابلیت های جدید، حالات بازی متفاوت و اختصاصی را در این بازی شاهد هستیم به طوری که هر بازیکن می تواند یک مرحله و ماموریت طراحی کند. مهمات مختلف، شات گان ها و اسلحه های متنوع و نارنجک های از نوع متفاوت این نسخه از بازی ندای وظیفه را به یکی از هیجان انگیز ترین بازی های جنگی تبدیل کرده است. در این نسخه همچنین شاهد جلیقه ضد گلوله، پرتاب تجهیزات مثل چاقو و یا کاور ضد انفجار و کارگذاری مین هستیم. در بحش سلاح های سنگین نیز ضد هوایی، AC130 سنتری و سلاح های مجهز دید در شب و البته اسنایپ های جدید هستیم.


46.final fantasy IX

امتیاز منتقدین: 94 از 100

امتیاز کاربران: 8.9 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: آخرین فاینال فانتزی که برای پلی استیشن عرضه شد، فاینال فانتزی IX نام دارد که به ریشه های اصلی خط داستان فاینال فانتزی بر می گردد. در این نسخه شاهد استفاده از کاراکترهای شخصیتی و محیط و وسایل نقلیه با جزئیات ریزی هستیم که از گرافیک بسیار بالایی برخوردارند. به علاوه در این نسخه شاهد معرفی ویژگی های جدیدی مثل سیستم ارتقا خط سیر داستان موسوم به Active Time Event هستیم که همین ویژگی باعث می شود که این بازی تنها یک بازی خاطره انگیز نباشد بلکه قدم مهمی در مسیر ساخت سری های بعدی آن محسوب شود.

45. Bioshock infinite

امتیاز منتقدین: 94 از 100

امتیاز کاربران: 8.5 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان : از وقتی کشور امریکا به عنوان سمبل قدرت جهانی در دنیا مطرح شد، کمپانی کلمبیا همواره در تلاش بوده تا با محصولات خود این مفهوم را به مخاطبین خود القا کند. داستان این بازی تا حدی جدید به نظر می رسد چرا که داستان آن در مورد شهری گمشده در ابرها است و قهرمان داستان باید به دنبال فردی در مکان ناشناخته بگردد. قهرمان این بازی در نقش مامور سابق و معروف FBI بوکر دویت ظاهر شده و برای یافتن و نجات الیزابت به شهر گمشده اعزام می شود.

الیزابت دختر جوانی است که از بچگی در زندان بوده است. در ادامه این داستان شاهد برقراری روابط عاطفی بین این مامور و الیزابت هستیم و بوکر دویت با نشان دادن توانایی های خود به الیزابت، او را مجاب می کند که می توانند از زندان فرار کنند؛ فرار آنها به این صورت بود که باید از آسمان به پایین پرواز کنند؛ در مسیر رسیدن به زمین آنها با دشمنان آسمانی زیادی مواجه می شدند و دویت می بایست جنگ با این دشمنان را در شرایط مختلف در بین ابرها و یا خارج آنها با استفاده از تجهیزات و توانایی هایی که در اختیار دارد، تجربه کند.


44. world of Goo

امتیاز منتقدین: 94 از 100

امتیاز کاربران: 8.8 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان -این بازی در ژانر بازی های پازلی و فیزیکی محسوب می شود. میلیون ها توپ Goo که در دنیای زیبای Goo زندگی می کنند، نمی دانند که در بازی قرار دارند و بسیار هم خوشمزه هستند!


43. metal gear solid : the phantom pain

امتیاز منتقدین: 95 از 100

امتیاز کاربران: 7.3 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: پس از سری اول و موفق این بازی که زیر زمینی ها نام داشت،در این نسخه شاهد قصه شخصیت اصلی داستان و رییس بزرگ که snake نام دارد، هستیم. این نسخه از متال گیر در واقع اولین تجربه تهیه کننده و کارگردان معروف هیدئو کوجیما هستیم که در خط داستانی آزادی را برای بازی طراحی کرده است که در فرانچایز متال گیر بی سابقه بوده است.


42. portal 2

امتیاز منتقدین: 95 از 100

امتیاز کاربران: 8.4 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: بازی پورتال 2 در واقع دنباله عنوان Game of the year است که در سال 2007 عرضه شد و با فروش بیش از 30 میلیونی در سراسر جهان جزو بازی های پرطرفدار محسوب شد.شازندگان پورتال 2 در نسل بعدی بازی های خود به طرفداران قول داده اند که شاهد خط داستانی خلاقانه تر و اثرگذارتر و همچنین استفاده از موسیقی متن زیباتر و البته امکان بازی گروهی در آن خواهند بود.


41. Madden NFL 2003

امتیاز منتقدین: 95 از 100

امتیاز کاربران: 7.7 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: شما می توانید این بازی را به صورت آنلاین بازی کنید و در محیطی متعامل با دیگر بازکنان جهان به چت و تبادل نظرات بپردازید و یا با دیگر تیم ها از راه دور به بازی بپردازید.گزارشگر:به صورت تصاوفی هر بازی عوض می شود کهاز صدای گزارشگران و آنالیزورهای معروف مثل Madden و Micheals استفاده شده است.نحوه مسابقات و مینی کمپ ها: سوار بر اتوبوس جان مدن شده و به تمامی شهرهایی که مسابقات NFL در آن برگزار می شود رفته و با انجام تمرینات، مهارت های خود را افزایش می دهید.

ساخت یک دفترچه یادداشت: شما می توانید با یک دفترچه یادداشت مجازی که در این بازی تعبیه شده است به نوشتن مسیرهای دریافت توپ،جایگاه و استقرار بازیکنان و دیگر نقش های بازیکنان خود بپردازید.این بازی را می توان یکی از قدیمی ترین فرانچایزهای موجود در بازار بازی دانشت چرا که بیش از 30 سال است که با برگزاری هر لیگNFL این بازی و بازیکنان و تیم هایش به روز می شوند و نسخه های جدیدی عرضه می شوند.


40.The last of us

امتیاز منتقدین: 95 از 100

امتیاز کاربران: 9.1 از 10


50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: بیست سال پس از یک بیماری همه گیر، یک جامعه شهری مجدداً دچار آن شد به طوری که شهروندان آن شهر با الوده شدن به آن ویروس، دیوانه می شدند و افرادی که نجات یافته بودند می بایست این مجنونین قاتل را برای بقا و به دست آوردن سلاح، یکی پس از دیگری می کشتند.

جوئل که یکی از بازماندگان سالم این شهر است برای فراری دادن دختری چهارده ساله به نام الی که در یک پایگاه نظامی نگهداری می شد، استخدام شده اما کاری که در وهله اول ساده به نظر می رسید با فراگیر شدن این ویروس دیوانگی در بین اهالی شهر، به ماموریتی خشرناک در کل کشور تبدیل شد.


39.The legend of Zelda:Majora's Mask

امتیاز منتقدین: 95 از 100

امتیاز کاربران: 9.2 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: در این بازی به جهانی موازی پرتاب می شوید که قهرمان اصلی این بازی جمجمه بچه ای به نام لینک است که با متحمل شدن خطرات زیاد، به دنبال پیدا کردن راهی بین ارتباط آن جهان و جهان واقعی از طریق یک قبر است. قدرت شوم یک جادو موسوم به Majora's Mask باعث ویران شدن شهروندان شهری مثل ترمینا شده است؛ مشکل بزرگ این شهر، فروپاشی ماه است که تکه های آن به سمت دنیا در حال حرکت است. لینک، تنها 72 ساعت فرصت دارد تا وقوع این فاجعه جلوگیری کند.


38. The Legend of the Zelda:a link to the past

امتیاز منتقدین: 95 از 100

امتیاز کاربران: 9.1 از 10


50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: در ارتباطی بین حال و گذشته،لینک از جهان روشن به جهان تاریک سفر می کند و با شکستن طلسم شیاطین و به دست آوردن بزرگترین راز هایرولز خط سیر اصلی این بازی را تشکیل می دهد.


37.Halo 2

امتیاز منتقدین: 95 از 100

امتیاز کاربران: 8.2 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: بیگانگان فضایی قسم خورده اند تا تمام نسل بشر را از بین ببرند و تنها چیزی که می تواند مانع این کار شود موجودی به نام رییس بزرگ است که در واقع یک ابرسرباز جهش یافته ژنتیکی به حساب می آید.
رییس بزرگ در بازی هالو 2 بازگشته و با وسیال و تجهیزات جدیدی که در اختیار دارد به جنگ بیگانگان می رود. این بار در این نسخه از بازی شما قادرید با محیط اطراف ارتباط برقرار کرده و همزمان از دو اسلحه استفاده کنید و وسایل دشمن را در فاصله دور مورد هدف قرار دهید و یا حتی قادرید دوربین زاویه بازی را تغییر دهید که در دیدن تحرکات دشمنان بسیار موثر است. هالو 2 را می توانید از طریق xbox live به صورت گروهی نیز بازی کنید.


36. Gran turismo 3: A-Spec

امتیاز از منتقدین: 95 از 100

امتیاز از کاربران: 8.5 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: با اضافه شدن دو پیست جدید یعنی پیست توکیو و پیست گرن پریکس مونت کارلو و همچنین افزایش ماشین های حاضر در این بازی(از وایپرها تا مینی کوپرها) و البته موزیک پس زمینه زیبا با صدای لنی کریوتز و جیمی هنریکس، این عنوان افسانه ای آماده بازی شد.


35. Red Dead Redemtion

امتیاز منتقدین: 95 از 100

امتیاز کاربران: 8.9 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: این بازی توسط راک استار سن دیگه گو ساخته شده است و به عنوان دنباله بازی Red Dead Revolver که در سال 2004 عرضه شد از آن یاد می شود. این بازی در ژانر وسترن ساخته شده است که در ابتدای قرن بیستم ماجراهای آن اتفاق می افتد؛ درست در زمانی که اهالی وحشی و بی قانون برخی سرزمین ها برای در دست گرفتن قدرت در کشور اقدام کرده و می خواستند عصر صنعتی را رقم بزنند.داستان و ماجراهای این بازی که شخصیت اول آن یاغی به نام جان مارستون نام دارد، در مرزهای آمریکا اتفاق می افتد.

با افزایش بودجه راک استار و بهبود موتور محرک این بازی، شاهد ارائه یک بازی با محیط باز هستیم که شخصیت نقش اول آن می بایست به کنکاش در بپردازد که از جمله کارهایی که می تواند انجام دهد، سرکشی به شهرهای مرزی، گشت و گذار در حیات وحش، کوه نوردی، هفت تیر کشی و مبارزه، ملاقات با شخصیت های مختلف و چالش با آخرین بازمانده های غرب وحشی است.


34. The legend of Zelda collector's Edition

امتیاز منتقدین: 95 از 100

امتیاز کاربران: 9 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: با خرید یک CD از سری بازی های کلاسیک زلدا، 4 بازی کلاسیک این سری را در اختیار خواهید داشت که عبارتند از: افسانه زلدا: زلدا 2، ماجراهای لینک، افسانه زلدا: دوران اوکارینا، افسانه زلدا:


33. LittleBigPlanet

امتیاز منتقدین: 95 از 100

امتیاز کاربران: 6.8 از 10


50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: بازیکنان این بازی در سیاره سبز و آبی با یکدیگر ملاقات می کنند و با ویژگی های فردی جالب کاراکترهای خود بازی را ادامه می دهند و با دیگر گیمرها در سراسر دنیا از طریق شبکه پلی استیشن ارتباط برقرار می کنند.این بازی طوری طراحی شده است که بازیکنان ابتدا قدرت و مهارت های خاصی را فرا می گیرند و سپس به طور فیزیکی با محیط اطراف تعامل می کنند.
در این بازی، مکان های مختلفی برای کشف و ساخت منابع مختلف وجود دارد که با استفاده از این منابع می بایست معماهای بازی را حل کنید. این بازی فکری به هوش بالا و کار تیمی نیاز دارد.با یادگیری مهارت های مختلف و رشد آنها، بازیکنان این بازی اماده ساخت و تغییر محیط اطراف خود می شوند که اولین گام، تغییر جامعه خود است.

اولین گام، طراحی و ساخت اشیا مختلف و حرکت دادن آنها است که دیگر بازیکنان بازی نیز قادرند آنها را ببینند.با پیشرفت در بازی، سطح بازی سخت تر نمی شود و یادگیری مهارت ها پیچیده نخواهد بود و بازیکنان قادرند دنیایشان را آنطور که دوست دارند بسازند و در آن به اکتشاف بپردازند و وقتی این محیط ساخته شد، حالا آنها قادرند از دیگران دعوت کنند تا به دنیای آنها وارد شده و اسرار دنیای آنها را کشف کنند.


32. Grand theft Vice city

امتیاز منتقدین: 95 از 100

امتیاز کاربران: 8.7 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: به شهر وایس و دهه هشتاد میلادی خوش آمدید.بازگشت به خیابان لیبرتی سیتی این بار با حداکثر امنیت ممکن و با تامی ورسیتی و رییسش سونی فورلی لذتبخش است. این دو از بازگشت مجدد به شهر کمی نگران بودند و از همین جهت، راه جنوب را در پیش گرفتند. اما همه چیز طبق انتظار آنها پیش نرفت چرا که به محض ورود آنها به شهر وایس، بلوا و هرج و مرج در شهر نیز شروع شد.
آنها هم هیچ پول و کسب و کاری نداشتند و سونی برای پس گرفتن پول خود به این شهر بازگشته بود اما دارو دسته کوبایی و شرور شهر و برخی از اراذل شهر وایس در برابر این خواسته او قد علم کردند. بسیاری از شهروندان وایسف می خواستند که تامی بمیرد و تنها راه نجات او این بود که بجنگد و حقانیت خود را ثابت کند.

در این شهر انواع و اقسام ماشین ها برای هر سلیقه ای وجود داشت.برای دوستداران سرعت، موتور و ماشین های پیشرفته برای علاقه مندان به ورزش نیز وسایل متناسب با آنها دیده می شد و حتی برای افرادی که برای آزادی خود فرار می کردند نیز هلی کوپتری بود که با سوار شدن در آن می توان از فراز آسمان به شهر زیبای وایس نگاه کرد.


31. Grand theft Auto:San Andreas

امتیاز منتقدین: 95 از 100

امتیاز کاربران: 9 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: 5 سال قبل، کارل جانسون از فشار زندگی در شهر لس سانتوس واقع در سن آندرس فرار کرد. شهری که با وجود اراذل شرور در نقاط مختلفش به چند تکه تقسیم شده بود و درگیر مواد مخدر و قاچاق بود. در واقع جایی بود که هنرپیشه ها و میلیونرها از حضور در آن برای انجام هرگونه معامله ای اجتناب می کردند.
اما حالا در اوایل دهه نود، کارل تصمیم به بازگشت به خانه گرفته است.مادرش به قتل رسیده و خانواده ش هر کدام به سویی رفته اند و دوستان دوران بچگی اش نیز هر کدام به نوعی در دردسر افتاده اند.در بازگشتش به خانه، برخی از پلیس های فاسد شهر او را به جرم قتل همسایه ش دستگیر کردند. CJ به ناگاه در ماجرایی قرار گرفت که باید علاوه حفظ جان خانواده ش، به بازگشت آرامش و کنترل خیابان های شهر نیز می پرداخت.


30.Baldur's Gate II: Shadows of Ann

امتیاز منتقدین: 95 از 100

امتیاز کاربران: 9.2 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: این یک بازی الهام گرفته شده از داستان حماسی است که در بالدور گیت اتفاق می افتد؛ داستان این RPG در کرانه جنوبی ساحل شمشیر که ناحیه ای ثروتمندنشین و قراموش شده به نام Amn نام دارد، جریان دارد. در این بازی، 300 جادو و 130 نوع هیولا وجود دارد که نسبت به 130 جادو و 60 هیولای نسخه اولش افزایش قابل ملاحظه ای به حساب می آید.


29. Metal gear Solid 2: sons of liberty

امتیاز منتقدین: 96 از 100

امتیاز کاربران: 8.7 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: از زمان حادثه ای که در جزایر سایه موسی اتفاق افتاد، اطلاعات فناوری فوق پیشرفته و سری متال گیر از طریق ماشین های Revolver Ocelot به بازار سیاه درز کرد. در نتیجه، انواع مختلفی از متال گیر در نقاط مختلف جهان به وجود آمدند و اسلحه هایی با تجهیزات قوی و قدرتی به اندازه بمب های هسته ای در دست هر یک از آنها قرار گرفت.

در همین حین،فردی به نام سالید اسنیک که عضو گروه ضد متال گیر موسوم به خیرخواهان است، راه های غلبه بر انواع متال گیر را در نیروی دریایی ارتش امریکا فرا گرفته و به صورت سری به مکانی ناشناخته اعزام می شود. برای یادگیری غلبه بر یکی از ماشین های جدید متال گیر او باید خود را در تانکری پنهان کرده و با آن ماشین به هاسدون ریور برود. اما درست وقتی ماموریت اسنیک شروع می شود، شاهد گروگان گیری کشتی توسط گروهی مسلح هستیم که قصد دزدیدن متال گیر جدید برای اجرای نیات شوم خود را دارند.


28. Gran turismo

امتیاز منتقدین: 96 از 100

امتیاز کاربران: 8.8 از 10

50 بازی برتر تاریخ
خلاصه داستان: به پیشرفته ترین بازی مسابقه ای تاریخ خوش آمدید. در این بازی هیجان انگیزف با 11 ماشین مسابقه ای پرسرعت در محیط های جذاب رو به رو می شوید.چابکی در رانندگی و مهارت در کنترل ماشین و واکنش های سواری در این بازی قابل قبول است و وقتی به انجام این بازی می پردازید، حس سواری در یک ماشین واقعی به شما دست می دهد. دنیای خارق العاده گرن توریزمو را حتما تجربه کنید.


27. The legend of Zelda:The wind waker

امتیاز منتقدین: 96 از 100

امتیاز کاربران: 8.9 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: در سری نهم افسانه زلدا، ماجراهای لینک در گیم کیوب با ظاهری جدید و ساده ادامه می یابد اما خط سیر بازی همچنان به سنت سری های قبلش پایبند بوده است. در این بازی ترکیبی از صحنه های اکشن شمشیرزنی کلاسیک و داستان های معمایی درون بازی را شاهد هستیم که همه در قالب خط سیر اصلی داستان قرار می گیرند اما گرافیک جدید به کار رفته در این سری، ظاهری به شدت هنری به این بازی داده است و برای اولین بار شاهد دریانودری انفرادی لینک در دریا هستیم. لینک را در این داستان حماسی کمک کنید.

در این بازی با هیولاهای غیرقابل باورو معماهای سخت رو به رو می شوید و همچنین در حین بازی با کارکترهای فرامشو نشدنی رو به رو می شوید که از جمله می توان به کاراکتر آریل اشاره کرد که خواهر ربوده شده لینک محسوب می شود که او در این سری به دنبال پیدا کردن آن است.


26. The Half Life

امتیاز منتقدین: 96 از 100

امتیاز کاربران: 9 از 10

50 بازی برتر تاریخ


خلاصه داستان: این بازی از روایت بسیار خوبی از دوران باستانی شاه استفن بهره می برد و سازندگان آن توانسته اند با به کار گیری از فناوری جدید، محیطی ترسناک در بازی ایجاد کنند، به طوری که هر بازیکن باید برای زنده ماندن بسیار باهوش عمل کند. Half-Life توانسته بیش از 50 بار جایزه سال را از بسیاری از شرکت های ناشر بازی در سراسر جهان کسب کند و به عنوان بهترین بازی تاریخ بازی های کامپیوتری در سال 1999 نیز انتخاب شد.


25. The Elder Scrolls V: Skyrim

امتیاز منتقدین: 96 از 100

امتیاز کاربران: 8.4 از 10

50 بازی برتر تاریخ

خلاصه داستان: قسمت بعدی بازی elder scrolls را استودیو بازی های بتسدا ساخته است.اسکایریم با باز سازی یک داستان حماسی فانتزی، یک زندگی مجازی را به واقعیت اضافه کرده است و بازیکن این بازی می بایست دست به اکتشافات بسیاری در آن بزند و همواره بر سر دو راهی های مختلف برای ادامه بازی گیر می افتد. شما می توانید هر کارکتری از بازی را که دوست دارید انتخاب کنید و آن را هر طور که دوست دارید مجسم کنید و با آن به سمت آزادی افسانه ای پی روید.

داستان روایی و ماجراهای الدر اسکرولز در این بازی آنقدر جذاب و قابل فهم هستند که هیچ زمانی تا قبل از این، به این خوبی نبوده اند.در این بازی شاهد عبور ابرهای مجازی، کوه ها، شهرهای شلوغ، مکان های زیبا و سیاه چاله های قدیمی هستیم.شما می توانید در این بازی از صدها اسلحه و جادو برای مبارزه با دشمنان استفاده کنید.سیستم جدید انتخاب کاراکتر در این بازی، بازکن را قادر می سازد خود را به هر نحوی که دوست دارد در جریان بازی قرار دهد.

در این بازی شاهد درگیری اژدها های افسانه ای هستیم که تا قبل از این به ندرت آنها را در بازیها دیده بودیم. به محض تولد یک اژدها، باید تمامی راز و رمز و قدرتی که او دارد را یاد گرفته و آن را تحت فرمان خود در آورید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید