آیا خواهان روابط بهتری هستید؟ این‌کار را بکنید!

آیا خواهان روابط بهتری هستید؟ این‌کار را بکنید!

داشتن روابط قوی با دیگران یک موضوع حیاتی برای داشتن زندگی شاد و سالم است. افرادی که در برقراری ارتباط با دیگران توانمندند زندگی طولانی‌ و پربارتری را می‌سازند.

کد خبر : ۴۰۵۹۳
بازدید : ۴۶۰۱
فرادید | داشتن روابط قوی با دیگران یک موضوع حیاتی برای داشتن زندگی شاد و سالم است. افرادی که در برقراری ارتباط با دیگران توانمندند زندگی طولانی‌ و پربارتری را می‌سازند.
آیا خواهان روابط بهتری هستید؟ این‌کار را بکنید!
افرادی‌که نمی‌توانند روابطشان را حفظ کنند احتمال بیش‌تری برای ابتلا به تنهایی و افسردگی خواهند داشت؛ دو چیزی که به سلامت ذهن و بدن آسیب می‌زنند.

اگر شما برای برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارید راهی برای ساختن روابط قویتر وجود دارد. استفاده از این راه در زندگی شخصی یا حرفه‌ای فرمول یکسانی دارد.

کلید ارتباط
من همیشه این سئوال را می‌شنوم: "کلید ایجاد روابط موفق در چیست؟" و پاسخ من همیشه یک چیز است: "ارتباطات".
آیا خواهان روابط بهتری هستید؟ این‌کار را بکنید!
بسیاری از موفقیت‌های شما از توانایی‌اتان برای برقراری ارتباط با دیگران به دست آمده است. افراد موفق می‌دانند که چطور باید با دیگران ارتباط برقرار کنند و برای این‌کار زمان زیادی می‌گذارند.

ارتباطات در روابط عاشقانه، دوستی و حرفه‌ای بسیار مهم است. هوش رهبری و توانایی تعامل با دیگران یکی از مواردی است که به ویژگی‌های یک مدیر ارزش می‌دهد.

آیا می‌خواهد به دیگران و دوستانتان بگویید که آن‌ها را ناراحت کرده‌اید و یا آن‌ها چطور به شما صدمه زده‌اند؟ شما باید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید یا این حس‌ها را بفهمید.

زمانتان را سرمایه‌گذاری کنید
در یک ارتباط خوب با فرد دیگر، زمان عاملی حیاتی است. ارزش یک رابطه با زمانِ درست می‌تواند برای هر دوی شما بیش‌تر شود. این ارزش بستگی به زمانی دارد که هر دوی شما صرف رابطه می‌کنید.

هنگامی‌که وقتتان را صرف تمرکز بر مسائل مهم در روابطتان می‌کنید، کانال‌های ارتباط را باز می‌کنید.

با دقت، آرام و بی ‌سروصدا و توجه کامل گوش کنید. این نشان‌دهنده احترام شما به طرف مقابل است و سطح اعتماد بین شما را عمیق‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر می‌کند.

یک پیام روشن داشته باشید
یک ارتباط موثر با ذهنیت شما درباره چیزی که می‌خواهید بگویید آغاز می‌شود. پس از آن باید پیامتان را روشن کنید و صبورانه و آرام آن را به زبان بیاورید. در نهایت مطمئن شوید که فردی که با او ارتباط برقرار کرده‌اید پیامتان را به خوبی گوش داده‌است.
آیا خواهان روابط بهتری هستید؟ این‌کار را بکنید!
وقتی با فرد دیگری ارتباط برقرار می‌کنید این اتفاق می‌افتد:
شما یک پیام ارسال می‌کنید، کلماتتان توسط فرد دیگری دریافت می‌شود. او بر اساس اندیشه‌ها، احساسات و... آن‌ها را در ذهن خود تحلیل می‌کند.

سپس، آن دیگری، واکنش را فرموله می‌کند و پاسخش را می‌دهد. شما آن پاسخ را دریافت و معنا می‌کنید و مجددا پاسخ می‌دهید.

آسان است که ببینید چطور در میان این رفت و آمد کلمات پیام اصلی شما می‌تواند از دست برود.این اتفاق کاملا به تفسیر فرد دیگر از حرف‌های شما برمی‌گردد. پس خیلی مهم است که چیزی که بیان می‌کند روشن و مختصر باشد.

اگر چیزهای مبهم بگویید و یا احساساتتان را به روشنی بیان نکنید، فرصت را از دست می‌دهید و طرفِ مقابل شما براساس آنچه برداشت کند تجزیه و تحلیل می‌کند.

درنهایت ممکن است نتیجه درستی حاصل نشود.

تسلط بر ارتباط موثر زمان‌بر است
رسیدن به یک ارتباط موثر زمان‌بر است. این می‌تواند بسته به فردی که با آن در ارتباط هستید تغییر کند.

کلید کار آن‌جاست که درک کنید که طرفِ ارتباط و یا صحبت شما چه کسی است. تعیین هدف برای مکالمه بهترین راه برای فرستادن پیام برای فرد دیگر است. با آگاهی از هدف، متوجه بهبود روابطتان در طول زمان خواهید شد.

آیا می‌توانید یکی از افرادی که در زندگی‌اتان نیاز به برقراری ارتباطی بهتر با او دارید پیدا کنید؟ چه کارهایی برای رفع مشکلات رابطه انجام خواهید داد؟

برای این‌کار نیاز به میزان زیادی از اعتماد به نفس دارید تا هوش اجتماعی و ارتباط خوب با دیگران را تقویت کنید. میزان فعلی اعتماد به نفستان را کشف کنید و شیوه‌ای برای اعتماد به نفس بهتر پیدا کنید.
منبع: briantracy
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید