درمان درد دندان در چند دقیقه

درمان درد دندان در چند دقیقه

یکی از مهم‌ترین عوامل دندان درد پوسیدگی دندان است. باکتری‌های دهان از قند و نشاسته بجای مانده روی دندان‌ها تغذیه می‌کنند و از خود اسید‌هایی را تولید می‌کنند که به تدریج مینای دندان را از بین می‌برند.

کد خبر : ۴۰۸۷
بازدید : ۲۰۰۴۰۵۳

یکی از مهم‌ترین عوامل دندان درد پوسیدگی دندان است. باکتری‌های دهان از قند و نشاسته بجای مانده روی دندان‌ها تغذیه می‌کنند و از خود اسیدهایی را تولید می‌کنند که به تدریج مینای دندان را از بین می‌برند.

دندان درد چیست؟

درد دندان دردی‌ است که داخل یا اطراف دندان احساس می‌شود و عموماً درد از درون دندان یا اطراف لثه و استخوان ناشی می‌شود. دندان درد می‌تواند ثابت یا متناوب باشد و به صورت خود به خود یا به دلیل یک عامل محرک بیرونی به وجود آمده باشد. چشم‌پوشی کردن از درد دندانی که در طول یا یا در مواقع خاص نظیر غذا خوردن و یا خوابیدن احساس می‌شود بسیار سخت است و باید دانست که علت درد دندان چیست و سریعاً برای درمان آن اقدام کرد.

دندان از بخش‌های گوناگونی ساخته شده است. بخش‌هایی از دندان دیده می‌شوند و بخش‌هایی از آن هم زیر لثه جای گرفته اند. بخشی از دندان که دیده می‌شود را تاج دندان می‌نامند. تاج دندان از مینای دندان پوشیده شده است که ماده سخت و درخشنده‌ای است. در زیز مینا، عاج دندان وجود دارد که از ماده‌ای استخوان مانند ساخته شده است. عاج بیشترین بخش دندان را تشکیل می‌دهد. عاج از مغز دندان نگهداری می‌کند. مغز دندان جایی است که عصب دندان وجود دارد. ریشه پایین‌ترین و آخرین قسمت دندان است که کاملا درون لثه و آرواره جای دارد. بین لثه، بخشی استخوانی به نام ساروج وجود دارد که در واقع همچو چسب سرشتی بدن بوده و دندان را سفت به استخوان آرواره چسبانده است.

همانطور که بیان شد دندان از چهار لایه با نام‌های مینای دندان، عاج، سمان (ساروج) و پالپ (مغز دندان) تشکیل شده است. پوسیدگی دندان ناشی از وجود باکتری‌هایی است که در دهان یافت می‌شوند و به قند و شکر مصرفی واکنش نشان می‌دهند. هنگامی که این باکتری‌ها موجود در دهان، شکر یا قند مصرفی را می‌شکنند، پلاک‌های چسبنده‌ای بر روی دندان تشکیل می‌شود که سرشار از اسید هستند.

این اسید‌ها رفته رفته باعث خوردگی عاج دندان می‌شوند و در صورتی که از این شرایط جلوگیری نشود آن‌ها قادر می‌شوند که مغز دندان را از بین ببرند. این مسئله تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که پالپ یا همان مغز دندان دچار عفونت شود. بهتر است قبل از استفاده از درمان‌های خانگی که در زیر بیان شده اند از یک دندانپزشک کمک بگیرید تا دلیل دقیق درد دندان مشخص شود.

انواع مختلف دندان‌ درد

دندان‌درد، علائم، شدت و تظاهر متفاوتی می‌تواند داشته باشد. نکته جالب اینکه علت برخی از دندان‌درد‌ها می‌تواند حتی دندان نباشد! برخی مشکلات پزشکی دیگر مثل سردرد‌های میگرنی، درد عضلانی، سینوزیت و حتی در موارد نادر مواردی مثل سکته قلبی می‌توانند درد دندان را تقلید کنند و درحالی‌که منشأ درد جای دیگری است فرد مبتلا، درد را به‌صورت دندان‌درد احساس کند.

به‌طورکلی درد‌های مربوط به دندان و با منشأ دندانی می‌توانند برحسب مدت‌زمان طول کشیدن درد، تناوب درد، شدت درد و … به صورت زیر طبقه‌بندی شوند.

۱- درد لحظه‌ای بسیار کوتاه به‌صورت حساس شدن دندان به غذا‌ها و نوشیدنی‌های سرد و گرم

این نوع درد به‌صورت درد لحظه‌ای و بسیار کوتاه می‌باشد که بلافاصله خوب می‌شود و مشکل عمده‌ای به شمار نمی‌آید. یک پوسیدگی کوچک، ترمیم دارای نشتی، تحلیل لثه و … می‌تواند عامل اصلی ایجادکننده چنین دردی باشد که بسیاری از این موارد قابل‌درمان هستند.

درمانی که برای این دندان‌ها در نظر گرفته می‌شود اغلب درمان کاهش حساسیت و کنترلی بدون مداخله درمانی در مطب می‌باشد. خمیردندان‌های ضد حساسیت، استفاده از مسواک نرم، عدم تماس مسواک با محل سایش‌های دندانی و در صورت برطرف نشدن درنهایت مداخله دندانپزشکی درمان این نوع مشکلات می‌باشد.

۲- حساسیت بعد از پر کردن دندان

بعد از پر کردن دندان، مخصوصاً بعد از پرشدن‌های عمیق دندان، احتمال حساسیت به سرما و گرما تا مدت‌ها وجود دارد. ممکن است این حساسیت دو الی چهار هفته طول بکشد! این مدت را با این دندان‌ها مدارا کنید و در صورت برطرف نشدن یا کاهشی نبودن روند حساسیت به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

۳- درد تیز در زمان جویدن غذا‌ها و فشار دندان‌ها روی‌هم

علت‌های متنوعی می‌توانند این نوع درد را ایجاد کنند. وجود پوسیدگی، وجود یک پرکردگی ضعیف یا نامناسب یا ترک در دندان و آسیب به پالپ (عصب) دندان می‌توانند عامل این درد‌ها باشند.

این نوع درد ازجمله درد‌هایی هست که نیازمند حضور شما در مطب دندانپزشکی است. در این نوع دردها، نیاز به مداخله دندانپزشکی وجود دارد. دندانپزشک ممکن است تشخیص دهد که دندان شما نیازمند درمان ریشه (عصب‌کشی) می‌باشد. در این صورت ممکن است شمارا برای انجام درمان به یک متخصص درمان ریشه (اندودنتیست) ارجاع دهد. اندودنتیست، دندانپزشکی است که در درمان ریشه دندان آموزش‌های تخصصی دیده است.

در جریان عصب‌کشی (درمان ریشه)، پالپ (عصب) آسیب‌دیده دندان خارج می‌شود و داخل فضای کانال‌های ریشه شما جهت جلوگیری از عفونی شدن مجدد، با ماده‌ای مهروموم و پر می‌شود!

۴- درد طولانی‌مدت بیش از سی ثانیه، بعد از خوردن غذای سرد و گرم

در حالتی که درد دندان چنین حالتی داشته باشد، آسیب غیرقابل‌برگشت به پالپ (عصب) دندان واردشده است. این آسیب غیرقابل‌برگشت به دلیل پوسیدگی یا ضربه به دندان، به پالپ واردشده است. در این نوع درد دندان، مراجعه به دندانپزشک و یا متخصص درمان ریشه برای درمان و حفظ این دندان‌ها موردنیاز خواهد بود.

۵- درد مداوم و شدید همراه با فشار و تورم در ناحیه لثه و حساسیت به لمس

وقتی به چنین دردی دچار می‌شویم، در پای ریشه دندان ما، آبسه ایجادشده است. به دنبال عفونت، عوامل التهابی از فضای کانال ریشه، وارد فضای بافت دور دندان و استخوان دور آن شده‌اند. در چنین حالتی مراجعه اورژانسی به متخصص درمان ریشه (اندودنتیست) ممکن است برای شما نیاز باشد. درصورتی‌که نتوانید سریع خود را به دندانپزشک برسانید، می‌توانید درصورتی‌که منع مصرفی از پزشک معالج برای شما در نظر نگرفته شده است، از دارو‌های ضد درد بدون نسخه (مانند ایبوپروفن و یا استامینوفن) استفاده کنید.

۶- درد گنگ و مبهم در دندان‌های بالا و فک بالا

سایش فشاری دندان‌ها روی‌هم که براکسیزم نامیده می‌شود، می‌تواند چنین نوع دردی را ایجاد کند. درد‌های صورتی به دنبال سینوزیت هم می‌تواند به‌صورت درد دندان با این کیفیت احساس شود. برای درمان سینوزیت البته باید به پزشک و متخصصین پزشکی مربوطه مراجعه کنید، ولی برای درمان براکسیزم (سایش)، باید با دندانپزشک خود مشورت کنید.

علل دندان درد

۱- حساسیت به سرما؛ حساسیت به سرما می‌تواند نشانه تحلیل رفتن لثه، از بین رفتن مینای دندان (بر اثر افزایش سن یا زیاد مسواک زدن) یا حفره‌های دندانی باشد. حساسیت به سرما معمولا نشانه حفره دندانی کوچک است، اما همین حفره کوچک می‌تواند منجر به آبسه، ترک یا خرد شدن دندان شود.

۲- دندان درد مزمن و شدید؛ اگر دندان درد مزمنی را در یک یا چند تا از دندان‌های خود حس می‌کنید احتمالا به عصب آسیب رسیده است. آسیب عصبی دندان می‌تواند ناشی از دندان قروچه، پوسیدگی شدید دندان یا وارد شدن ضربه به دندان باشد. دندان درد شدید گاهی با تورم صورت همراه است و می‌تواند نشانه عفونت یا آبسه باشد.

۳- دندان درد به هنگام غذا خوردن؛ این درد می‌تواند نشانه‌ای از پوسیدگی و شکستگی جزئی باشد.

۴- درد پشت فک؛ می‌تواند ناشی از دندان نهفته (دندان عقل) که به دلیل محدود بودن فضا و کوچکی فک توانایی رشد ندارد باشد، و معمولا روی آن با استخوان، بافت مخاطی و یا هر دو پوشیده شده است. دندان درد‌ها با توجه به میزان حساسیت و سطح درد متفاوت اند.

۵- عفونت، آبسه یا شکستگی؛ معمولا ناشی از پوسیدگی و آسیب‌های وارده به دندان هستند. ترک یا شکستگی دندان می‌تواند ناشی از دندان قروچه، ضربه به دندان یا فرسایش دندان بر اثر گذشت زمان باشد. دندان قروچه می‌تواند منجر به شکستگی دندان و ایجاد ناهمواری در سطح آن شود.

روش‌های درمان موقت و خانگی

درد دندان یکی از مشکلاتی است که معمولا به دلیل اهمال و غفلت در بهداشت دهان و دندان به وجود می‌آید. وجود درد در یک یا چند دندان، معمولا علامت وجود مشکل، در دندان‌ها یا لثه‌ها است؛ البته باید به این نکته توجه داشته باشید که درد دندان، گاهی بسیار خفیف می‌باشد و گاهی بسیار شدید بوده. یکی از راه‌های بسیار موثر در تسکین دندان درد استفاده از روش‌های خانگی زیر می‌باشد.

قرقره کردن روغن برای جلوگیری از عفونت دندان‌ها

اصلی‌ترین مزیت قرقره کردن روغن این است که این کار از میزان باکتری‌های مضر در دهان می‌کاهد. از این رو، احتمال عفونت دندان‌ها هم به مراتب کم می‌شود. کافی است دو قاشق غذاخوری روغن در دهانتان ریخته و بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را قرقره کنید.

اگر این کار را چند روز پشت هم انجام دهید، شاهد سفید شدن دندان‌ها خواهید بود. علاوه بر آن، از بوی بد دهان نیز جلوگیری خواهید کرد.

شاید این مسئله کمی برای شما عجیب باشد! اما قرقره کردن روغن ریشه در «آیورودا» دارد. آیورودا علمی باستانی و کهن و به معنای «علم زندگی» است که کانون آن در هند بوده است. در آیورودا از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می‌شود. بهترین زمان برای قرقره کردن روغن که یکی از گزینه‌های آن روغن نارگیل است، مصرف آن به صورت ناشتا است.

کمپرس سرد

اگر درد دندان ناشی از آسیب‌هایی به دندان است بهتر است منشا درد را شناسایی کنید و برای تسکین التهابات کمپرس سرد اعمال کنید. استفاده از کمپرس سرد برای تورم موثر خواهد بود، زیرا با کاهش جریان خون همراه است و همچنین برای مدت طولانی درد را از بین می‌برند. کمپرس سرد می‌تواند با تکه‌ها یخ خرد شده، بسته‌های ژلی یخ زده و یا یک کیسه کوچک مملو از یخ‌ها ساخته شود.

قبل از اعمال آن بر روی پوشت، بهتر است پارچه‌ای نازک را دور آن بپیچید - این امر از تحریک شدن پوسیدن تا حدودی جلو گیری می‌کند.

کمپرس سرد را به مدت ۱۵ دقیقه سه تا پنج بار بر روی قسمت ملتهب شده اعمال کنید تا درد تان کمی تسکین یابد.

بهتر است به عنوان یک کِیس اورژانسی به دندانپزشک مراجعه کنید و مورد درمان قرار گیرید.

زنجبیل

ریشه تازه زنجبیل را در آب خیس کرده و با آن قرقره کنید.

چای کیسه‌ای

چای سیاه به دلیل ساختاری که دارد می‌تواند موقتا تورم لثه‌ها را کاهش و درد را نیز تسکین دهد.

سیر

یکی دیگر از درمان‌های خانگی که برای تسکین دندان درد به کار می‌ِآید سیر است. در واقع می‌توان گفت که سیر در درمان بسیاری از دردها معجزه می‌کند و دندان درد تنها یکی از آن موارد است. اما سیر چگونه می‌تواند در این مسئله کمک کننده باشد؟

برای این کار بهتر است یک یا دو حبه سیر کوچک را در دهانتان گذاشته و آن‌ها را به آرامی بجوید.

اگر از این کار خوشتان نمی‌آید یک کار دیگر هم می‌توانید انجام دهید: یک حبه سیر را برداشته و آن را خرد کنید و با نمک خوراکی مخلوط کنید. برای این کار حتی از مخلوط پودر سیر و نمک هم می‌توانید استفاده کنید. سپس این مخلوط را بر روی دندانی که درد می‌کند بگذارید. البته این رویه را برای چند روز متوالی انجام دهید.

برگ میوه گواوا

گزینه‌ی دیگر استفاده از برگ میوه گواوا است. برای این منظور کافی است دو یا سه برگ گواوا را هنگام دندان درد بجوید. شیوه دیگر نیز این است که می‌توانید چند برگ میوه گواوا را داخل آب جوش انداخته و کمی به آن نمک اضافه کنید. سپس اجازه دهید تا محلول خنک شود که بتوانید با آن دهان‌شویه کنید.

برگ نعناع فلفلی

اگر دندانتان درد گرفت می‌توانید چند برگ نعناع فلفلی را بجوید. این کار به سرعت دندان دردتان را تسکین می‌دهد. اگر به هر دلیلی به برگ تازه این گیاه دسترسی نداشتید، می‌توانید از نعنای فلفلی خشک شده استفاده کنید.

جوش شیرین

یکی از چیزهایی که خیلی سریع می تواند درد دندان را تسکین دهد، جوش شیرین است. یک تکه پنبه بردارید و آن را نمناک کنید. سپس پنبه نمناک را به کمی جوش شیرین آغشته کنید و بعد روی دندان قرار دهید.

همچنین از مخلوط جوش شیرین و آب گرم، محلولی مناسب برای دهانشویه می توانید درست کنید. با استفاده از این محلول می توانید دو تا سه بار در روز دهان خود را بشویید.

نمک و فلفل

یکی از آسان‌ترین گزینه‌ها برای تسکین دندان درد استفاده از ترکیب نمک و فلفل است. این ترکیب جالب خاصیت ضد باکتریایی دارد و به همین دلیل است که تاثیر مثبت بر دندان درد می‌گذارد. طرز استفاده آن اما کمی خاص است. بهتر است مقداری نمک خوراکی و فلفل را با کمی آب ترکیب کنید تا حالت خمیری به دست آید. سپس آن ترکیب را روی دندانی که درد می‌کند بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه‌ای روی آن بماند.

کیسه یخ

کیسه یخ نیز می‌تواند به دندان درد شما کمک کند. کافی است مقداری یخ را خرد کنید و آن را با گاز پانسمان یا دستمال تمیز بپیچانید و سپس بر روی صورت خود بگذارید.

روغن میخک

یکی از دارو‌های خانگی برای کاهش درد دندان، استفاده از روغن گل میخک است (مواد تشکیل دهنده آن اوژنول است که خواص بی حس کننده‌ای دارد). چند قطره روغن میخک را روی یک پنبه بریزید و آن را تا زمان فروکش کردن درد، پشت دندان تان بر روی لثه قرار دهید تا کمی از درد ناخوشایند کاسته شود.

۱- روغن میخک باید به دقت مورد استفاده قرار بگیرد، زیرا بسیار قوی است و می‌تواند لکه‌هایی را بر روی زبان و لب‌ها ایجاد کند.

۲- روغن میخک را می‌توانید در تمامی فروشگاه‌های مواد غذایی و اکثر داروخانه‌ها بیابید.

۳- در صورتی که به دنبال درمان طبیعی تری هستید، کافی است یک دانه میخک را آنقدر بجوید که روغنش بیرون بیاید

پیاز

پیاز هم به تسکین دندان درد کمک می‌کند، زیرا خواص ضدعفونی و ضد باکتریایی قدرتمندی دارد. هنگام دندان درد کافی است تکه‌ای پیاز خام را برداشته و آن را چند دقیقه بجوید.

زردچوبه برای تسکین درد ناشی از کرم خوردگی دندان

با ترکیب نصف قاشق چای‌خوری زردچوبه و چند قطره روغن خردل مخلوطی غلیظ به دست می‎آید. این مخلوط را روی کرم‌خوردگی‌های دندانتان گذاشته و اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی آن باقی بماند. سعی کنید این کار را چندین بار انجام دهید.

آب نمک

شاید ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش برای مبارزه با برخی از انواع دندان درد‌ها شستشوی دهان با آب نمک باشد. شستشوی دهان با آب نمک می‌تواند خواص ضد عفونی کننده و تسکین دهنده‌ای ارائه دهد. همچنین می‌تواند در حذف آلودگی‌های بالقوه دهان موثر عمل کند. آب نمک برخی از تورم‌هایی که در لثه‌ها ایجاد می‌شود را از بین می‌برد.

۱- یک قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب جوش حل کنید و داروی فوق العاده‌ای بسازید. این محلول التهاب را کم کرده و بقایای آلودگی را از دهان شما پاک می‌کند. ۳۰ ثانیه آن را در دهان تان بچرخانید و بعد بیرون بریزید.

۲- با یکی از انگشتان تان قسمت متورم شده را به آرامی ماساژ دهید و سپس آب را دهان غرغره کنید. این کار را سه تا پنج بار تکرار کنید.

اگر هم حوصله درست کردن آب نمک را ندارید، یک سرم نمکی از داروخانه بخرید و تا چند روز محلولی که در سرم وجود دارد غرغره کنید.

باید به یاد داشته باشید که درد ممکن است تا چند روز ادامه داشته باشد، در صورتی که شدید شد به دندانپزشک مراجعه کنید.

اجتناب از مصرف غذا‌ها و نوشیدنی‌های سرد و گرم

برای برخی افراد ممکن است دندان درد ناشی از مصرف خوراکی‌های خیلی گرم و یا سرد باشد. ریشه‌های عصبی دندان‌ها بسیار حساس هستند و می‌توانند با طیف شدیدی از درد‌ها همراه باشند. به این ترتیب از نوشیدن قهوه، چای داغ و نوشیدنی‌های بسیار سرد دوری کنید. اگر دندان درد دارید بهتر است یخ‌های نوشیدنی تان را نجوید - این مسئله می‌تواند التهابات را افزایش دهد و ریشه و عصب دندان را تحریک کند. همچنین بهتر است غذا و سوپ‌های داغ را زمانی که خنک شدند، میل نمایید.

۱- اولین نشانه‌های پوسیدگی دندان در حالی که چیز بسیار داغ و یا به شدت خنک را می‌خورید، با احساس درد در دندان‌ها ظاهر می‌شوند.

۲- علاوه بر تکه‌های یخ، آجیل‌ها و دانه‌های سفت باعث تضعیف سلامت دندان‌ها می‌شوند و به طور بالقوه آسیب‌های بیشتری به دندان‌ها می‌زنند

اجتناب از از مصرف شیرینی جات

علاوه بر دما‌های شدید (گرما/ سرما)، مواد غذایی که بیش از حد شیرین هستند می‌تواند باعث ایجاد درد دندان شوند. شکر‌های تصفیه شده باعث تشکیل پوسیدگی‌ها و حفره‌هایی می‌شوند، بنا براین مصرف میوه‌ها که حاوی قند طبیعی هستند می‌تواند برای خوردن مناسب‌تر باشد. از سوی دیگر مصرف آب نبات‌ها، کیک‌های شکلاتی، دونات و بستنی را بهتر است کاهش دهید.

آب نبات‌های بسیار شیرین و سخت به دندان‌ها بسیار آسیب می‌رسانند.

حتی میان وعده‌های مانند گرانولا، عسل، کشمش شیرین و خرما نیز دندان‌ها را تضعیف کرده و موجب بروز پوسیدگی‌ها می‌شوند.

مراجعه به دندانپزشک و درمان قطعی

در صورت بروز هر گونه دردی در دهان خود بهتر است با دندان پزشک خود مشورت کنید. بسیاری از درد‌ها ممکن است با گذشت زمان از بین نروند و حتی بد‌تر شوند. به همین ترتیب بهتر است دندانپزشک خود را ملاقات کنید: در صورتی که درد دندان بیش از چند روز ادامه داشت، علائمی مانند تورم، عفونت، افزایش درد به هنگام جویدن، لثه‌های قرمز، مشکل در تنفس و یا بلع و تب به همراه درد مشاهده شد.

دندانپزشک دهان شما رابررسی خواهد کرد و احتمالا با عکس برداری متوجه وجود آبسه، حفره‌ها، لثه‌های متورم، دندان ترک خورده و سایش‌ها خواهند شد، این‌ها تنها علائم شایع دندان درد هستند، البته همگی بستگی به تشخیص دندانپزشک دارند.

حفره‌ها و پوسیدگی‌ها

زمانی که مینای دندان توسط باکتری‌ها و عوامل دیگر مانند اسیدیته و سایش بیش از حد نابود شده باشد پوسیدگی رخ داده است و ممکن است در دندان شما حفره ایجاد شده باشد زمانی که حفره‌ها ایجاد می‌شوند ریشه دندان را تحریک می‌کنند و درد شدید و شدید‌تر می‌شود. در این صورت دندانپزشک توصیه می‌کند دندان را پر کند.

قبل از پر کردن، در ابتدا قسمت پوسیده شده را برداشته و پاکسازی می‌کنند.

دندان درد ممکن است ناشی از پر کردگی قبلی باشد و یا از بین رفتگی و ترک خوردگی.

کانال‌های ریشه دندان

کانال‌های ریشه ممکن است ملتهب و آلوده باشند. اگر عفونت‌ها درمان نشوند می‌تواند باعث ایجاد درد‌های شدید و یا منجر به آبسه شوند (در مواقع شدید‌تر با عفونت در گلو همراه باشند).

نشانه‌های دیگری که مرتبط با کانال ریشه هستند عبارتند از: تب، تغییر رنگ دندان و حساسیت به جویدن.

انواع مشکلات کانال ریشه‌ای وجود دارد، که با توجه به تشخیص دندانپزشک می‌توانید تحت درمان قرار بگیرید.

کشیدن دندان

برخی مواقع آخرین راه حل در صورتی که آسیب شدید باشد، دندان کشیده می‌شود. این مشکل معمولا برای کودکان که دندان شیری دارند اتفاق می‌افتد.

بعضی از دندان‌ها (مانند دندان‌های عقل) که برای جویدن مهم نیستند و باعث ایجاد درد می‌شوند، بدون هیچ نگرانی می‌توانند کشیده شوند.

دندان درد در کودکان

بسیاری از موارد دندان درد در کودکان ناشی از گیر غذایی است. ممکن است درد ناشی از یک التهاب لوزه باشد و در واقع کودک گلو درد را با دندان درد اشتباه گرفته باشد. معمولا التهاب لثه در بچه‌ها ناشی از عدم رعایت بهداشت یا تبخال‌های دهانی اولیه که با قرمزی و التهاب شدید لثه همراه است، کودک را بی تاب می‌کنند. و، اما پوسیدگی دندان شکستگی کنار دندان، تغییررنگ قهوه‌ای آن عامل درد دندان شیری کودکان است. در صورتی هیچ کدام از موارد فوق نیست احتمالا کودک در حال در آوردن دندان جدید است که معمولا در سن ۶ سالگی و در پشت آخرین دندان شیری است و لثه روی دندان تحت فشار است.

دندان درد در بارداری

دندان درد در بارداری علل متفاوتی دارد. زنان باردار در مقایسه با سایر افراد بیشتر مستعد مواجهه با مشکلات دندان پزشکی همچون پوسیدگی دندان، بیماری لثه، در آمدن دندان عقل، عفونت و شکستگی دندان هستند. موارد حائز اهمیت و احتمالی دندان درد در بارداری عبارتند از:

فقر کلسیم، زنان باردار نیاز به افزایش مصرف کلسیم در رژیم غذایی خود دارند. این ماده برای شکل گیری استخوان‌های کودک لازم و ضروری است. سطح پایین کلسیم در بدن مادر می‌تواند باعث ضعیف شدن چرخه باز تولید طبیعی املاح مورد نیاز برای نگهداری از مینای دندان شود و این موضوع می‌تواند ریسک ایجاد پوسیدگی و دندان درد در بارداری را افزایش دهد.

عدم رعایت بهداشت دندان، یکی از دلایل دندان درد در بارداری عدم رعایت مناسب بهداشت دهان است. زنان باردار گاهی اوقات به بو یا مزه خمیر دندان حساس می‌شوند و به همین دلیل دندان‌های خود را مسواک نمی‌زنند. مشخص است که رعایت نکردن مناسب بهداشت دهان می‌تواند منجر به ریسک بالای دندان درد در بارداری شود.

بعد از دوران بارداری ممکن است در یک دوره پنج الی ده ساله تغیرات هورمونی در بدن خانم ها اتفاق بیوفتد. در برخی از خانم ها همزمان با یائسگی برخی مشکلات دهانی مثل سوزش دهان، خشکی دهان، تغییرات در حس مزه‌ها و درد در اثر تغییرات هورمون‌ها گزارش شده است.

سندرم سوزش دهان توسط دندانپزشک متخصص دهان قابل تشخیص بوده و درمان‌های مقتضی قابل انجام است. همچنین برخی از مشکلات دهانی خانم‌ها در یائسگی ممکن است مرتبط با مصرف دارو‌هایی که برای مشکلات دیگر (مانند فشار خون، افسردگی و …) مصرف می‌شوند باشد.

پوکی استخوان بعد از یائسگی در برخی از زنان شایع است. این پوکی استخوان ممکن است در ناحیه فک و صورت هم با تحلیل استخوان به‌خصوص در نواحی بی‌دندانی ظاهر شود و روی کیفیت استخوان سایر نواحی هم تأثیر بگذارد.

مسکن های قوی برای دندان درد کدامند؟

بیشتر مردم در مواقع دندان‌درد به سراغ دارو‌های تسکین دهنده درد می‌روند. اما اغلب این سوال برایشان پیش می‌آید که چه دارو‌هایی برای تسکین درد دندان خود استفاده کنند و چه مسکن‌هایی برای آن‌ها مناسب است. در ادامه به معرفی چند داروی موثر برای تسکین دندان درد می‌پردازیم.

ایبوپروفن: ایبوپروفن (با نام‌های تجاری Advil, Genpril, Midol IB, Motrin IB, Proprinal, Smart Sense) یکی از موثرترین و در دسترس‌ترین دارو‌های مسکن برای دندان‌درد است. این دارو در بیشتر موارد در صورت مصرف صحیح می‌تواند دندان‌درد شما را تسکین دهد طوری که به داروی دیگری نیاز نداشته باشید.

در دو دوز ۲۰۰ و ۴۰۰ میلی‌گرم در بازار دارویی ایران موجود است. این دارو بدون نسخه در ایران و بیشتر کشور‌ها قابل تهیه می‌باشد و اگر منع مصرفی برای این دارو نداشته باشید (مثلاً خونریزی گوارشی، مشکلات قلبی مانند انجام جراحی بای پس قبلی اخیر و وجود حساسیت دارویی شناخته شده به این دارو…) می‌توانید آن را برای دندان‌درد خود استفاده کنید. فرم ژلاتینی کپسولی این دارو (با نام ژلوفن در ایران شناخته شده است) جذب گوارشی راحت‌تری نسبت به قرص دارد.

استامینوفن: استامینوفن از دارو‌های مؤثر بر درد است. استامینوفن با نام Paracetamol هم در دنیابه عنوان مسکن معروف است هرچند که خاصیت ضددردی دارد، ولی خاصیت ضد التهابی شناخته شده‌ای ندارد. استامینوفن بیشتر در ترکیب با سایر دارو‌های ضددرد تجویز می‌شود. در خانم‌های باردار هم استامینوفن ضددرد خوبی در تمام مراحل بارداری تلقی می‌شود. زیاده روی در مصرف استامینوفن و تجاوز از دوز مجاز دارو می‌تواند مشکلات کبدی شدید ایجاد کند.

بی‌حس کننده‌ها یا ضددرد‌های موضعی: قطره‌های صناعی یا گیاهی و افشانه‌ها (اسپری‌ها) روی دندان‌درد اثردارند، ولی فقط مدت کوتاهی دندان‌درد را برطرف می‌کنند. معمولا جای دارو‌های خوراکی و تزریقی را نمی‌گیرند. به علاوه ممکن است ایجاد حساسیت موضعی، حالت سوختگی مانند یا زخم هم در ناحیه بکنند. ولی در مصرف چند باره، به مدت کمی می‌توانند درد را برطرف کنند.

داروهای ترکیبی ضد درد مؤثر بر دندان‌درد: داروهای ترکیبی ضد درد اغلب حاوی ایبوپروفن، استامینوفن و کافئین هستند که در درمان دندان‌درد مؤثر شناخته می‌شوند. این داروها اغلب به فرم کپسول و با نام‌های تجاری مانند نوافن، آسیفن، مگافن و … عرضه می‌شوند ولی اغلب ترکیبات یکسانی دارند.

آنتی‌بیوتیک‌ها و دندان درد: آنتی بیوتیک‌ها به طور مستقیم اثری بر روی دندان‌درد ندارند. بعضی از کسانی که به دندان‌درد مبتلا هستند به خیال اینکه عفونت دندان وجود دارد و عامل درد است سرخود آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند. درحالی که مصرف آنتی‌بیوتیک به تنهایی کمکی به کاهش درد نمی‌کند. در مواقع تورم و تب، آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است در کنترل علایم با کاهش فشار بافتی کمک کننده باشند، ولی آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند آموکسی‌سیلین اثر ضد دردی ندارند.

توصیه های دندانپزشکی برای دوران تعطیلات

یکی از مواردی که ممکن است در جریان تعطیلات با آن مواجه شویم، دندان درد است! علی الخصوص در جریان مسافرت ها و تناول غذاهای متنوع در طول تعطیلات، احتمال بروز مواردی مانند دندان درد وجود دارد.

در این قسمت چند توصیه در مورد پیشگیری از دندان درد در طول تعطیلات و نحوه مدیریت مشکلات دهان و دندان در ایام تعطیلات اشاره می‌شود.

۱- در هنگام سفر، به همراه داشتن مسکن‌های ساده مجاز که در پیشخوان داروخانه‌ها عرضه می‌شود، کار عاقلانه‌ای است. در سفر‌های هوایی گاهی در هنگام صعود و فرود هواپیما حالتی به نام بارودونتالژیا (ناشی از تغییرات فشار هوا) وجود دارد که باعث دندان درد شدید در سفر هوایی می‌شود و از مسکن‌های ساده برای تسکین این درد می‌توانید استفاده کنید.

۲- از ته مانده آجیل صرف نظر کنید. معمولا در انتهای ظرف آجیل، پسته‌های دهان بسته، بادام‌های پوست کلفت و قسمت‌های سفت و غیرقابل خوردن آجیل حضور دارند! وقتی به این محدوده آجیل رسیدید از این قسمت صرف نظر کنید! دندان‌های شما ارزششان بسیار بیشتر از پسته‌های دربسته ته آجیل است.

۳- نخ دندان و مسواک و رعایت بهداشت دهان و دندان را در طول تعطیلات فراموش نکنید. شب نشینی‌ها، میهمانی‌ها و مسافرت‌های دوران نوروز مجوزی برای صرف نظر کردن از برنامه‌های رعایت بهداشت دهان و دندان شما نیست.

۴- اسپری‌های بی حس کننده، خمیردندان، قطره‌های گیاهی ضد درد و برخی دارو‌های گیاهی سنتی مانند گل میخک ممکن است در کنترل درد موثر باشند. سیر، عسل، فلفل، نمک، پونه، پوست انار، ریشه زنجبیل، برگ چای و موادی از این دست هم در قدیم برای تسکین دندان درد استفاده می‌شده اند. استفاده از این‌ها در موارد اورژانس ممکن است در تسکین درد شما موثر باشد هرچند که از نظر علمی کارآیی دقیق یا مکانیسم ضد درد این مواد اثبات نشده باشد، تا زمانی که اطمینان دارید سمی یا مضر نیستند می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

۵- الکل، مواد مخدر یا سیگار راه‌های کنترل درد دندان نیستند. دارو‌های خواب آور و آرامبخش هم در صورتی که از سوی پزشک قبلا تجویز نشده باشند، برای استفاده در مواقع دندان درد مجاز نیستند. این مواد و دارو‌ها صرف نظر از اعتیاد آور بودن، ممکن است اثرات مضر جبران ناپذیری داشته باشند.

۶- اگر با درمان موقت یا بدون آن، در ایام تعطیلات، درد دندان شما قطع شد به خاطر داشته باشید که قطع شدن درد به معنی عدم نیاز به مراجعه نیست. حتی در صورت قطع شدن درد، به دندانپزشک مراجعه کنید تا علت درد مشخص شده و برای درمان قطعی آن اقدام شود.

۲
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    اینها بعضی هاش پیشگیرنده بود و مابقی مسکن .
    از درمان خبری نبود.

    • سید ارسالی در

      درمان دندان پوسیده روغن حنضل دندان سوراخ شده یا پوسیده دوباره مثل روز اولش می شه ( یه ذره پارچه کتان + روغن حنضل با کیفیت می زاری بین دو تا دندون تا چند روز ) برای عفونت و درد سه قطره درسمت دندان توی گوش می ریزی
      حتی روغن حنضل برای عفونت گوش هم عالی یعنی بریزی توی گوش جواب می گیری

    • ناشناس ارسالی در

      از شییرینی تر استفاده کنید، من استفاده کردم تاثیری نداشت ولی خوشمزه بود

    • اکبر ارسالی در

      اینا درمان نیست بلکه در امانه؛ یعنی از درد شدید در امانت می کنه موقتا تا بعد اساسشو درمان کنی.

  • کاوه ارسالی در

    بیست دقیقه روغن قرقره کنیم؟ مطمئنی؟ فکر کنم منظورت بیست ثانیه بود!!!

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام از همه ماثرتر تا رسیدن به دندانپزشک برای درمان درد دندان میخک صد پر می باشد که بخاطر داشتن ماده بی حسی درد را بمیزان قابل توجهی کاهش می دهد

    • دکتر فرهادی ارسالی در

      مدتش هیچ اشکالی نداره

    • دکتر فرهادی ارسالی در

      مهم خود روغن هست

  • ناشناس ارسالی در

    نه همون 15 تا 20 دقیقه درسته. البته نباشد همش قرقره کرد. باید نگه داشت تو دهان.

    • ناشناس ارسالی در

      وای واقعاعالیه منم امتحان کردم جواب دادداشتم ازدندان دردمی مردم

    • ناشناس ارسالی در

      روغن مایع هم خوبه؟یا روغن مخصوص داره؟

  • ناشناس ارسالی در

    نه همون 15 تا 20 دقیقه درسته. البته نباشد همش قرقره کرد. باید نگه داشت تو دهان.

    • ناشناس ارسالی در

      با سلام من روغن رو تا ۲۰ دقیقه در دهانم قرقره دادم خیلی خوب بود

  • ناشناس ارسالی در

    برای زگیل شیره انجیر

  • ناشناس ارسالی در

    غرغره درسته مجید دلبندم

  • ناشناس ارسالی در

    یک قاشق غذا خوری در یک لیوان آب!!؟ چه شو....د

    • ناشناس ارسالی در

      ب نظرم فقط قطره دنتول درد رو میخوابونه به دراز مدت

  • محسن ارسالی در

    ميخك از همشون بهتره.عطاريا دارند تهيه كنيد.خواصش خيلي زياده.من كه عاشق دمنوششم.

  • دکتر باصر ارسالی در

    کاش ابتدای مطلب اشاره میکردید که هر نوع دندان درد "حتما" یک علت التهابی دارد یا با منشاء دندانی و یا بافت های احاطه کننده دندان . مهم تر اینکه برای رفع درد ، علت درد باید رفع شود ( با مراجعه به دندان پزشک ) و نه اینکه با انواع مسکن ها،چه طبیعی و چه شیمیایی ، فقط درد ساکت شود و علت درد همچنان باقی بماند.

  • ناشناس ارسالی در

    فقط آلوئه وراء !

  • کربلایی علی ارسالی در

    شما همون ایبوبروفن و مترونیدازول رو استفاده کن اگه بعد از حدود 40دقیقه خوب نشد هرچی خواستی بگو.
    درضمن اگه دندونتون عفونت داره مترونیدازول رو تا 4روز هر 8ساعت یه بار مصرف کنید. تجربه شده.

  • ناشناس ارسالی در

    قره قروت هم خیلی مفیده
    برای از بین بردن عصب دندان(عصب کشی) باید ابتدا حفره دندان را خوب تمیز کرد سپس داخل حفره را با استفاده از گوشه دستمال کاغذی کاملا خشک کنیم سپس سریعا مقدار کمی نمک پودر شده را در ته آن داد و روی آن قره قروت گذاشت سپس روی قره قروت را اگر شد کتیرا قرار دهیم

  • نا شناس ارسالی در

    من از همه ی اینا استفاده کردم تاثیری نداشت

  • طناز ارسالی در

    وای از دنننننندددداننن درد

    • بی پول ارسالی در

      خدایا یه مهر و عطوفتی به این دندون پزشکا بده تا رایگان دندون های مارو عصب کشی کنن.
      وگرنه این درد از عذاب جهنم هم بدتره

    • ناشناس ارسالی در

      دندان درد میگیر

  • خانم محترم ارسالی در

    روغن چی غرغره کنیم؟؟؟؟؟

  • الی ارسالی در

    شربت سرفه رو ، رو دندونتون بریزید، چند دقیقه روش نگه دارید ،خیلی زود دردتون آروم میشه،من چند بار امتحان کردم ،عالیه .....

  • الی ارسالی در

    شربت سرفه رو ، رو دندونتون بریزید، چند دقیقه روش نگه دارید ،خیلی زود دردتون آروم میشه،من چند بار امتحان کردم ،عالیه .....

  • ناشناس ارسالی در

    من پیازوامتحان کردم اماخوب نبود

  • mohamad ارسالی در

    فقط و فقط نمک رو با انگشت بردارید و در محل درد بگذاری......معجزه مبکنه.....

  • سارا ارسالی در

    شربت استامنوفن غر غره کنید

  • ناشناس ارسالی در

    بهترین درمان اینه دندون پوسیده روکند وانداخت دور

  • زینب ارسالی در

    نمک وفلفل معرکه بود

    • ناشناس ارسالی در

      مگه میخواد غذا درست کنه.خخخ

  • بهروز ارسالی در

    اكر دندان سوراخه يك كمي روب داخلش بريزيد خوب ميشه

  • بهروز ارسالی در

    اكر دندان سوراخه يك كمي روب داخلش بريزيد خوب ميشه

  • محمدرضا ارسالی در

    برای تکسین دندان درد روغن قرقره کنید خیلی عالی هستش

  • محمدرضا ارسالی در

    برای تکسین دندان درد روغن قرقره کنید خیلی عالی هستش 15 الی 20 دقیقه انجام شود

  • ناشناس ارسالی در

    هرکار بکنید اخرش باید برید دندون پزشکی پس بی خودی آنقدر درد نکشید

    • ناشناس ارسالی در

      کو پولش..

  • adele ارسالی در

    نزدیک دوهفته است درد دندان دارم و دوبار دندان پزشکی رفتم فقط چرک خشک و خشک کن داده و مسکن که مسکنش عالیه ولی کلا اروم نمیکنه و موقتی اثر کپسول بره درد میاد سراغم ولی الان پیاز رو امتحان کردم بهتر شده امتحانش کنید

  • جواد ارسالی در

    ای خدااااااااا دارم میمیرررررررررررم

    • ایرانی ارسالی در

      برو 3 بار استنشاق کن و بعد نفس بکش!

    • ناشناس ارسالی در

      آخی ..الهی

  • ali ارسالی در

    سلام من دو تا از دندان هامو برای سیم کشی کشیدم که بتونن بقیه دندان هام بیان عقب حالا که سیم کشی شده دندان کناری اونی که کشیدم خیلی درد میکنه مخصوصا وقتی روش نان میخورم مشکل از چیه ؟

  • حسن ارسالی در

    سلام
    ممنون از راهنماییت
    نمک و فلفل جواب داد
    دندون دردم خوابید.
    خیر ببینی جوون

    • دکتر فرهادی ارسالی در

      سلام این عادیه برای ائایل ارتودنسی بعد از یک مدت عادت میکنید

  • Arfan ارسالی در

    من همه این راهها روامتحان کردم ولی هیچ کدوم موثر واقع نشد تا اینکه به توصیه دستان ازمسکن قوی ترامادول ۱۰۰ استفاده کردم که دندون دردم خوب شد

    • ناشناس ارسالی در

      بعدش زنده خوندی؟

  • محمد ارسالی در

    نمک واقعا عجزه میکنه بزار رو محل درد کلا نمک ماده بی حسی داره عاله من از ددون درد داشتم میمردم نمک زدم اصلا دیگه دردی حس نکردم عالی

    • دکتر فرهادی ارسالی در

      مسکن اصلا خوبنیست هب باید به پزشک مراجعه کنید

  • فاطمه ارسالی در

    برای عفونت درد دندان چه باید کرد خیلی درد می کنه

  • زیبا خفته ارسالی در

    دندان درد خیلی چیز بدی است وووووووای لطفا چیز های بهتر برای دندان درد بنویسید این گزارشات کافی نیست تشکر زیبا خفته

    • ایرانی ارسالی در

      3 بار استنشاق و بعد مضمضه و بعد وضو و نفس کشیدن!
      امتحانش مجانیه!

  • مهیا ارسالی در

    وااای خدااا دندونممم خیای درد می کنه کم مونده بیهوش بشم کمککککککک

  • مهسا ارسالی در

    من چند تا پیشنهاد دارم
    وقتی دندان درد می کنه اول مسواک بزنین بعد روش یه کم خمیر دندان بزارین
    اگه خوب نبود اب نمک درست کنید بزارین جایی که دندان درد دارین بعد از 5 یا 10 دقیقه بریزین بیرون بعد یه کم نمک بزارین روش
    این 2 تا عالین ولی موقتی خوب می کنه
    اگر دیگه نتونستین برین دندونپزشکی اگر دندونتون شیری باشه می کشه اگر اصلی باسه درستش می کنه اگرم مشکل از ریشه و عصب و مینای دندون بود پر می کنه
    حتما مسکن بخورین

    • ناشناس ارسالی در

      ممنون ازراهنمایت کاش به جای دوادرمون یه راه حلم میدادی تابتونیم هزینه های سنگین دندون پزشک وتامین کنیم پزشکاکه انصاف ندارن وخودشون میشن معضل شایدبشه دندون دردویه کاریش کردامادستمزددندون پزشک ونمیشه کاری کرد

  • خانومی ارسالی در

    شما درمان دندون دردو نگفتید فقط به صورت موقت دردو ساکت میکنه پیشنهاداتون راه حل بهتری ندارید

  • امیر مهدی ارسالی در

    دندانم داره مغزمو از جا میکنه یه نظر خوب بدید

    • دکتر فرهادی ارسالی در

      این مورد ها برایتسکین موقت هست و حتما بای به پزشک مراچه کنید

  • saeid ارسالی در

    هیچ کدوم خوب نیست

  • دانا ارسالی در

    دندون درد رو فقط خدا شفا بده یا دندانپزشکی وگرنه درمان نداره

  • صلاح ارسالی در

    سیر فوق العاده بود حتما امتحانش کنید ،،، ژلوفن ، ممفانیک اسید و باهم بخوردید خوب میشه ،، چون اکثرا دندان دردا ماله عفونت بدنه ‌،،، هر ۶ساعت یک بار آموکسیسیلین بخورید

    • زینت ارسالی در

      ژلوفن و مفنامیک یعنی کلا ایبو بروفن و ژلوفن و از این قبیل داروها نباید با مفنامیک اسید خورده بشه تداخل دارویی دارن خیلی بده
      کنار ریشه دندونی که درد میکنه روی لثه یه قرص استامینوفن بزار کم کم تسکین میده

  • صلاح ارسالی در

    سیر فوق العاده بود حتما امتحانش کنید ،،، ژلوفن ، ممفانیک اسید و باهم بخوردید خوب میشه ،، چون اکثرا دندان دردا ماله عفونت بدنه ‌،،، هر ۶ساعت یک بار آموکسیسیلین بخورید

  • ناشناس ارسالی در

    من الان دوساعت این کاروکردم 3صبح بلد شدم جواب نگرفتم بانمک

  • هساره ارسالی در

    من دندان درد ندارم . خدا را شکر

    • فرید ارسالی در

      نگران نباش به وقتش میاد سراغت اونموقع میفهمی دنیا دست کیه

  • یاسر ارسالی در

    عاای اب نمک

    • مهدی ارسالی در

      آب نمک عالیه، فوری در سه سوت دردو آروم می کنه البته اشاره کنم هر کدوم از این راه ها شاید برای یکی سر دردهای دندون جواب بده

  • حمید ارسالی در

    سلام
    من درد شدیدی قبل از عصب کشی و درد بسیااار شدیدتری بعد از عصب کشی داشتم
    برای تخمین مقیاس درد باید عرض کنم که قرص ژلوفن تاثیر خاصی نداشت استفاده از قرص مگافن ( استافمینفون ۳۲۵ + ایبوپروفن ۲۰۰ + کافئین ۴۰ ) فقط حدود ۱٫۵ ساعت اثر درد را محو می کرد.
    به طور اتفاقی شنیدم سیر خیلی کمک میکند و در حالی که از درد به خودم می پیچیدم یک حبه سیر جویدم و آب و تفاله سیر را داخل دهان گرداندنم و چند دقیقه نگه داشتم .
    به طور معجزه آسا در کمتر از ۵ دقیقه درد بسیااار کاهش یافت
    لطفا به مریض ها اطلاع رسانی کنید ممنون

  • بهزاد ارسالی در

    آبلیمو هم فوق العاده است

  • beta ارسالی در

    وای دندان دردی خیلی سخته

  • علیرضا ارسالی در

    سلام.شبتون بخیر.امشب یهو دندون درد گرفتم بعد ۱۵ساال از اخرین دندون دردم .اونم دندونی ک س ساال پیش پرش کرده بودم.عزا گرفتم اولش ولی بعد اینکه ب این ساایت مراجعه کردم و از سیر استفااده کردم واقعا تسکین پیدا کرد درد دندونم.مرررسی ازتون

  • علیرضا ارسالی در

    سلام.شبتون بخیر.امشب یهو دندون درد گرفتم بعد ۱۵ساال از اخرین دندون دردم .اونم دندونی ک س ساال پیش پرش کرده بودم.عزا گرفتم اولش ولی بعد اینکه ب این ساایت مراجعه کردم و از سیر استفااده کردم واقعا تسکین پیدا کرد درد دندونم.مرررسی ازتون

  • ابراهیم ارسالی در

    سلام من الان ازدرد دندان داشتم گریه میکردم وروغن گذاشتم خوب شدروغن شترمزغ

    • ناشناس ارسالی در

      ماکه روغن معمولیشم نمیتونیم بخریم بااین گرونی چه برسه به روغن شترمرغ

  • محمد ارسالی در

    سلام من همه چی امتحان کردم اما نشد. الانم از درد بی خابیم گرفته. خیلی بده دندون درد. ایشاله بیمه شه هزینه کمتر شه تا دندونارو زودتر درست کنیم. تشکر

  • سلمان ارسالی در

    ممنونم از زاهنماییتون، سیر واقعا معجزه کرد

  • دلسا ارسالی در

    وای خدا خیرتون بده، من چند تا مسکن خوردم اما بی فایده بود تا اینکه اول آب نمک قرقره کردم بعد پیاز جویدم بعد هم مخلوط زنجبیل و فلفل ونمک گذاشتم روش خیلی زود خوب شد کاش زودتر میومدم این مطالب رو میخوندم کلی درد کشیدم و گریه کردم

    • ناشناس ارسالی در

      شیاف هم عالیه برای دندون درد

  • دلسا ارسالی در

    وای خدا خیرتون بده، من چند تا مسکن خوردم اما بی فایده بود تا اینکه اول آب نمک قرقره کردم بعد پیاز جویدم بعد هم مخلوط زنجبیل و فلفل ونمک گذاشتم روش خیلی زود خوب شد کاش زودتر میومدم این مطالب رو میخوندم کلی درد کشیدم و گریه کردم

  • دلسا ارسالی در

    وای خدا خیرتون بده، من چند تا مسکن خوردم اما بی فایده بود تا اینکه اول آب نمک قرقره کردم بعد پیاز جویدم بعد هم مخلوط زنجبیل و فلفل ونمک گذاشتم روش خیلی زود خوب شد کاش زودتر میومدم این مطالب رو میخوندم کلی درد کشیدم و گریه کردم

  • ناشناس ارسالی در

    چارش فقط کشیدنه همین

  • یوسف ارسالی در

    هیچ فایده ای نداشت

  • دندانپزشک ارسالی در

    --برای درمانش فقط اب خیارو بگیرید چون خاصیت بی حس کننده داره با جوش شیرین و شکر قاطی کنید با یه پنبه یا نوک گوش پاک کن بزنید روش معجزه میکنه هرکی امتحان کرده پشیمون نشده یکی از راه های محلیه که مادربزرگ خدابیامرزم یادم داد عالیه

  • فرهاد ارسالی در

    دارم مـــــــــــــــــــــیـــــــــــــمــــــــــــــــــیرم

    • ماهور ارسالی در

      خیارشور هم معجزه

  • فرهاد ارسالی در

    دارم مـــــــــــــــــــــیـــــــــــــمــــــــــــــــــیرم

  • مومن ارسالی در

    وای ازین ملت چقدر خندیدم وااااااااااااااای

    • ناشناس ارسالی در

      بی جهت نیست که خندیدی اگه دندون دردداشته باشی تااخرعمرت خنده یادت میره

  • ناشناس ارسالی در

    سیرازهمه بهتره من و امتحان کردم جواب داد ولی کمی سوزش داره باید تحمل کنید

  • مجتبی ارسالی در

    واقعا ممنونم . اب گرم و نمک واقعا جواب داد و دردش رفع شد . خدا خیرتون بده

  • مرتضی ارسالی در

    این روشها تسکین موقته به هرحال آخرش باید برید دندونپزشکی ، که دندونپزشکی هم باید جیبتون رو پر از پول بکنید و بعد تشریف ببرید داخل دندونپزشکی ، کسی هم که پول نداره باید زجر بکشه عجب مملکتیه عجب

  • سعید ارسالی در

    برای دندون درد یه راه موقتی یه مقدار کمی پنبه روش ادکلن بزنین بزارین رو لثه که دندون درد میکنه بعد دو دقیقه ساکت میشه

  • بصیر ارسالی در

    اب توی قرص ژلوفن بریزیدروی دندانی که دردمیکنه معجزه میکنه

  • ندا ارسالی در

    قرص معده اعصاب جواب داد بهم برا تسکین درد

  • مهدی ارسالی در

    روغن ترمز ماشین معجزه میکنه!!!
    به این نحو که چند قطره میریزی رو پنبه و دو دقیقه میذاری رو دندون. فقط مواظب باشین به دندونای دیگه تون نخوره که باعث خرابی میشه.

  • omid ارسالی در

    اگه دندونتون درد میکنه برین از بازار سه کیلو سوسیس هلندی بخرین...بعدش ریزش کنین و خام خام بجوید....... سوسیس به درد دندان کمک میکند.

  • روشن ارسالی در

    نظر دوستان را خوندم کلی خندیدم دندونم خوب شد امتحان کنید . کلا ما ایرانیا خیلی باحالیم
    امان از درد دندون

  • ناشناس ارسالی در

    نمک وفلفل عالی بود

  • سعید ارسالی در

    عالی

  • طاها ارسالی در

    ای خداااااا از دست دندان درد....واقعا بد ترین درد.درمانی هم نداره به غیر از کشیدن.

  • فاطمه ارسالی در

    درد دندون........وای خدامردم از درد

  • فاطمه ارسالی در

    درد دندون........وای خدامردم از درد

  • جلبل ارسالی در

    اب نمك عالي هست ولي متاسفانه امشب نمك تو خونه نداريم دارم ميميرم

  • حاج احمد ارسالی در

    ژل دنتافورث از داروخونه بگیرید با پنبه بزارید رودندونتون واسه دندون درد معرکه س.

  • مهران رنجور ارسالی در

    من اب نمک ذو تست کردم. وقتی اب نمک تو دهنه درد میکنه. بعد از استفادش هم درد میکنه. فقط اون لحظه ای که داری تف میکنی درد ساکت میشه. راه حل؟

  • ابراهیم ارسالی در

    یه ژل هست اسمش دنتا ژله فوری دردو از بین میبره گیاهی هم هست

  • Reza ارسالی در

    وااااای مردم از درد هیچ مسکنی جواب نمیده

  • اکی ارسالی در

    نمک معجزه میکنه.

  • salar ارسالی در

    خیلی خوب بود

  • مهربون ارسالی در

    ماهم فعلا نمک رو امتحان کردیم.. درد هم مقداری کم شده..کلی هم به پیام ها خندیدم... باحال بوددد....دندون درد خیلی بده خیللللییی

  • سعيدي ارسالی در

    ميخك براي دندون دردي كه به ساير راه ها جواب نميده واقعا عاليه ، كمي ميخك از عطاري بخرين و بجويدش و بذارين روي دندوني كه درد ميكنه و با فكتون فشار بدين تا كاملا در منافذش قرار بگيره بعد چند دقيقه كاملا آروم ميشه ، دندون درد من به هيچ راهي آروم نميشد اگه راه هاي ديگه واستون موثر نبود حتما ميخك رو امتحان كنين معجزس .

  • نبیونی مرتضی ارسالی در

    سیر ونمک عالی

  • hh1381 ارسالی در

    دوستان من دندانم شکسته و خیلی درد داره همین الان این گونه شدم این روش ها را همه کردم تاثیری نداشت چه کار کنم؟؟؟؟

    • عرفان ارسالی در

      سلام درمان موثر و قطعی یکدونه آمپول دگزامتازون و پنی سیلین باهم بزنید تا چندماه از شر دندون درد راحت میشید.

  • محسن ارسالی در

    ای خدا دارم میمیرم از دندون درد هیچ کدوم از این راه حل ها خوب نیست ولی نظر مردم خیلی خوب و خنده دار بود ملت همیشه در صحنه ایول

  • محسن زماني كولايي ارسالی در

    واقعا كه طرف قرص معده رو برا ي دندون درد استفاده ميكنه

  • زهره ارسالی در

    وااییی مردم از درد

  • زهره ارسالی در

    وااییی مردم از درد

  • الهه ارسالی در

    ازساعت دوازده تا الان که دو هست داشتم ازدرد میمردم داشت فشارم میوفتاددیگه خمیردندان گذاشتم درجا ساکت شد.خیلی شب بدی بود خدانصیب نکنه

  • ناشناس ارسالی در

    نکش ک سوزوند دندونو اینم راه حل بود دادین

  • بهمن کاکاوندی ازکرمانساه ارسالی در

    بنظربنده شبی یکباردندانهایتان رابااب ونمک بشویید دندان سالمی خواهیدداشت

  • سجاد ارسالی در

    سلام دوستان یه روش خوب آسان و کم هزینه که عالی جواب میده.هندی ها از این روش استفاده میکنن.من که انجام دادم خدایی عالیه.عود هندی آتیش بزنید بعد بزارید دودش بره تو دندونی که درد میکنه ساکت میشه خیلی خوبه.بخدا جواب میده خنده تون نگیره.این رو یه دکتر مهلی هندی بهم یاد داد.تو هندوستان دندونم درد گرفت به دادم رسید

  • ازاد ارسالی در

    سلام 3تا دندونم باهم به عصب رسیده بود داشتم از درد زوزه میکشیدم تااینکه پودر زنجبیلو با اب قاطی کردم خمیر شو روی دندانم گذاشتم بعد سیر و رنده کردم گذاشتم عالی بود پیشنهاد میکنم امتحان کنین

    • علي ارسالی در

      ببخشيدا شايد ساكت شدن دندونت اثر زوزه ها بوده!!!

  • ناشناس ارسالی در

    سیرونمک ارومم کرد ممنون

  • ناشناس ارسالی در

    شنید میگن قرص مسکن یا داروی مسکن یعنی آرامش بخش یعنی چی یعنی شما استرس داری استرس که بگیری دندون درد خرابی دندان به سراغتون میاد هیچ باکتری نمیتونه دندونتون رو خراب کنه عامل و علتش استرس
    آرام باشید حله آرامش داشته باشید درست میشه

  • ناشناس ارسالی در

    قطره پرسیکا بر روی دندان یا لثه بریزید ظرف چند ثانیه آرام میشوید

  • بهناز ارسالی در

    خوب بود

  • بهناز ارسالی در

    خوب بود

  • آی دندونم ارسالی در

    من از وقتی یادممیاد درد دندون کشیدم

  • هانیه ارسالی در

    من چندروزه دندونم خیلی دردمیکنه.همه چی روامتحان کردم نشده.

  • haniye ارسالی در

    واقعا درددندون بد.خدانصیب گرگ بیابون نکنه.

  • امین ارسالی در

    دینتول بزار دادن خرابت درست میشه

  • فضل الحق حقی ارسالی در

    نظر دوستان خیلی خوب است اما من هم پیشنهاد میکنم که آب پیاز راقرقره کنید مفید است

  • الی ارسالی در

    به نظرمن دندان درد وحشتناکترین درد دنیاست.واقعا بااینکه خدا باید شفاش بده موافقم.اازشب بیداری برای بچه داری هم وحشتناک تره

  • علی ارسالی در

    دهنم سرویس شد کمک

  • همساده ارسالی در

    قند بخورید با نوشابه تا انقد درد بگیره ک جونش در بیاد

  • همساده ارسالی در

    قند بخورید با نوشابه تا انقد درد بگیره ک جونش در بیاد

  • بهروز ارسالی در

    به والاه دارم میمیرممممنممممم توروخدا یکی بگه کدوم روش خوبه تاصب اروم کنه شنبه بکشمش

  • عسل جون ارسالی در

    الهی درد دندون نگیری که بددردیه اخه ای روزگار.خواهشابیشترتوزیع بدین چکارکنیم ایناکه نشد درمان درد دندون

  • عسل جون ارسالی در

    الهی درد دندون نگیری که بددردیه اخه ای روزگار.خواهشابیشترتوزیع بدین چکارکنیم ایناکه نشد درمان درد دندون

  • عسل جون ارسالی در

    الهی درد دندون نگیری که بددردیه اخه ای روزگار.خواهشابیشترتوزیع بدین چکارکنیم ایناکه نشد درمان درد دندون

  • زهرا ارسالی در

    سیر معجزه کرد، هیچ مسکنی جواب نمیداد حتی ژل دنتا (عصاره میخک) ولی یه حبه سیر جویدم و تو دهانم نگه داشتم به مدت یک دقیقه، اصلا درد کلا تمام شد. البته اولش خیلی دهانم سوخت

  • sahar ارسالی در

    منم تا حدودی با نمک آروم تر شدم.
    دندان درد خیلی بده خیییلی

  • کریم ارسالی در

    امان‌از‌درد‌دندان‌ دارم میمیرم‌وایییییییییییییییییییییییییییییبببببیبببببببببببببببببببییییییییییییی

  • کریم ارسالی در

    امان‌از‌درد‌دندان‌ دارم میمیرم‌وایییییییییییییییییییییییییییییبببببیبببببببببببببببببببییییییییییییی

  • ناشناس ارسالی در

    یه کم روغن ترمز بزنید مثل عصب کشیه

  • رضا ارسالی در

    واقعا دم مردم گرم که همدردی میکنند اماقرص امی تریپتلین رابکوبید ورویدندان درد بگذارید بعد از یک دقیقه معجزه میشه امتحان کنید

  • ناشناس ارسالی در

    از درد دندون دارم میمیرم

  • نسترن ارسالی در

    سلام دوستان . من وقتی میوه های اسیدی مثل پرتقال میخورم فقط یکی از دندونام درد میگیره آیا راهی سراغ ندارید که از برخورد مواد اسیدی با اون دندون جلوگیری کنم یا دیگه نباید پرتقال بخورم؟

  • Zizi ارسالی در

    من دو ورق کامل ژلوفن مصرف کردم اما هنوز داشتم,اما سیر رو استفاده کردم خداروشکر عالی بود توصیه میکنم حتما امتحانش کنید

  • سامان ارسالی در

    ميخك ونمك و استفاده كردم ولى هنوز جواب نداده. تازه ليدوكايينم زدم نميدونم چيكار كنم لبم سرشده ولى دندونم هنوز درد داره

  • مهسا ارسالی در

    سلام،تروقران دارم میمیرم از دندون درد همش باهم درد گرفته،بگین چیکار کنم؟مگه بااین هزینه هاس سرسام اورمیشه رفت دندونپزشکی،ولی فردا میرم الان چیکار کنم،خیلی درد میکنه تا تو مغزم تیر میکشه

  • محمد علیپور ارسالی در

    دندونم درد میکنه وقتی اب سرد میزارم روی دندونم اروم میشه بعد دوباره میاد دادم مینیدم کمک کتید به من

  • فاطمه ارسالی در

    میگم این دوستمون ک گفته بود دنتا ژل بایدازداروخونه خریدیاعطاری

  • عشق ارسالی در

    سیر خیلی عالی بود امتحان کن اذیت نکش

  • عشق ارسالی در

    سیر خیلی عالی بود امتحان کن اذیت نکش

  • محمود ارسالی در

    دندون درد دارم نمیتونم صحبت کنم لطفا نظر بد

  • محمود ارسالی در

    دندون درد دارم نمیتونم صحبت کنم لطفا نظر بد

  • مانی ارسالی در

    من مدتهاست دندان درد دارم، اما جرات نمیکنم سمت دندان پزشکی برم، قیمت خون باباشون را از آدم میگیرند، چه بخوای دندان بکشی، چه پر کنی و چه عصب کشی که قیمت نجومی خودشو داره. دکترای دندانپزشک خیلی بی رحم هستند. واقعا موندم چطور میخوان با این پولهایی که از مردم میگیرند جواب خدا را بدهند. حالا میگیم مواد دندان پزشکی گران هست، اگر دستمزد خودشون را بیارند پایین خیلی ها میتونند به دندانپزشکی مراجعه کنند. درد دندان با خودش به مرور دردهای دیگه ای هم میاره نظیر سردرد، با خوردن چرک خشک کن مشکل معده و خیلی مضرات دیگه، کاش یکی ناظر بر دندانپزشکی ها باشه که هر کدوم یک قیمت متفاوت و بالا را میگن. خدا ازشون نگذره

  • احمد ارسالی در

    سیر بهترین و آسانترین روش برای تسکین دندان درد است من خودم از این روش استفاده کردم خیلی خوب شد با تشکر از راهنمایتان

  • احمد ارسالی در

    سیر بهترین و آسانترین روش برای تسکین دندان درد است من خودم از این روش استفاده کردم خیلی خوب شد با تشکر از راهنمایتان

  • سپیده ارسالی در

    واااااااااااااااااااااااااااااااای خدا ب دادم برس مررررررررررررردم اولین باره دندون درد شدم

  • سما ارسالی در

    سلام.خواهش میکنم کمکم کنید.دندندرد گرفتم دارم جون میدم الان نزدیک دوساعته.نمک وزرد چوبه هم گذاشتم ولی اروم نشد شیش تا هم استامنوفین خوردم ولی اثرنکرد.ترامادول ۲۰۰دارم ولی میترسم بخورم تشنج کنم.خواهشا کمکم کنییییییییید
    ممنونم:`(

  • لیلا ارسالی در

    نمک وفلفل عالی بود

  • ناشناس ارسالی در

    من قبلا دندون درد داشتم اومدم به این صفحه نظر دادم که عامل دندون درد استرس ولی فرارو یا دید منتشر نکردی خیلی بی قابلیت غیر قابل قابلیت هستین بی قابلیت اون موقع امتحان داشتم استرس داشتم دندونم درد میکرد الان امتحان ندارم استرس ندارم دندون درد نمیکنه دیگه از این واضح تر مسئله رو نمیشه بیان کرد افلا تتفکرون

  • رامین ارسالی در

    دارم‌ میمیرم از درد دندون تورو خدا کمکم کنید

  • رامین ارسالی در

    دارم‌ میمیرم از درد دندون تورو خدا کمکم کنید

  • بیچاره ارسالی در

    تورو خدا کمکم کنید داره مغزم منفجر میشه یه طرف صورتم درد میکنه

  • ناشناس ارسالی در

    این کارها دندان ها را خوب نمکند که هیچ
    بلکه درد بیشتر میکنه

  • نازنین ارسالی در

    وااااااااای مردم کمک

  • امیر حسین ارسالی در

    بچه لطفا اگه کسی نمیتونه راهنمایی کنه لطفا راهه اشتباه معرفی نکنه

  • ستاره ارسالی در

    من داشتم از درد دندون میمردم زنجفیل گذاشتم یه کم آروم شدم

  • امیر ارسالی در

    دارم میمیرم وای

  • امیر ارسالی در

    دارم میمیرم وای

  • ندا ارسالی در

    منم از درد دندون دیشب تا صبح نخوابیدم و کلی گریه کردم آخر رفتم دندون پزشکی شبانه روزی چون تو عید بیشتر دندون پزشک نیستن کلی گریه کردم آخر رفتم به خاطر با رد آری دکتر گفت باید نانه بیاری از دکتر زنان و دندونم رو عصب کشی ک رد ن آروم شدم وگرنه تا صبح ناله زدم و گفتم خدا منو بکش مردم از دندون درد

  • میشا ارسالی در

    سلام من دندونم درد می کرد پودر سیر زدم خوب شدم

  • مینا ارسالی در

    از روز اول عید دندون دردم شروع شد ،فقط تونستم مسکن وچرک خشک کن بخور تا این چندروز تموم شه ،خیلی بده،بدتر اینکه همه مطب ها تو عید بسته ست

  • مهدی ارسالی در

    دارم ازدندون دردمیمیرم

  • ماتیلا ارسالی در

    اوووف من 1هفته ک دارم از دندون درد میمیرم..کلا دندونای فک پایینم درد میکنه..
    میرم دکتر میگه عکس بگیر حالا عکس میارم میگه دندونات سالمه و هیچ مشکل و پوسیدگی نداره..میگم من از درد دارم میمیرم پس این درد چیه؟میگه برو ورزش و شب زود بخواب:| !!!!
    الان چ ربطی داه خداییش

  • فاطمه ارسالی در

    دارم میمیرم برم آب نمک قرقره کنم شاید درش خوب شد آخه مگه دندونی که پرشده دردمیکنه خددددددددددددا

  • غمخوار ارسالی در

    نفت قرقره کن به مولی جواب میگیری

    • عاطی ارسالی در

      جیگرتوگاژگاژبا نظرت

  • مهدي ارسالی در

    دوستان من دانشجوام بول ندارم برم دندونپزشك جوري دندونم درد ميكردكه داشتم ارزوي مرگ ميكردم يه دهان شويه خارجي گزفتم خداشاهده جوري الان دندونم ارومه خيلي راحتم اصلا كلا دردام رفته شماهم امتحان كنيد

  • احمد ارسالی در

    چیزی که میگمو هیچکس مطمنم انجام نداده ولی قدرتمندترین ضدباکتری و ضد عفونته
    اونم جفته از درخته بلوط

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من باردارم و دارم از دندون درد میمیرم باید چکار کنم سیر و نمک تاثیری نداره دو روز خوبه باز شروع میکنم چکار کنم

  • MUHAMMA ارسالی در

    من دندانم خیلی درد میکرد وه حالا ام میکنه چی کار کنم مامانم گفت نمک قرقره کن کردم خوب نشد اون روغن که شما میگوین روغن که باهاش غزا میخوریم همون است

  • مهسا ارسالی در

    بچه ها پوست انار معجزه میکنه..باید بجوشونید وتودهن غرغره کنید

  • Sara ارسالی در

    قرص ریلایف هندی بگیرین بخورین هر 8ساعتی همون موقع خوب میشید

  • کریم حاجی زاده ارسالی در

    خوشبخت ترین انسان ها اونایی ان که دندون درد ندارن ...والا

  • بینام ارسالی در

    دارم میمیرم اصلا هیچی جواب نمیده همه چیو امتحان کردم ای خدا

  • ناشناس ارسالی در

    من دندون درد دارم اما نشستم دارم نظرا بچه هارو میخونم حالم ندارم از جام بلند شم برم یکی از،این روشارو امتحان کنم فقط دارم خودمو میزنم به این راه و اون راه...یکی بیاد ....

  • علیرظا ارسالی در

    دارم میمرم.اشکم دم مشکمه برم نمک فلفلو انجام بدم کاش ساکتش کنه.شیاد خندنتون بگبره ولی 28 سالمه در مقابل دندون درن خیلی ضعیفم.

  • رضا ارسالی در

    سیر و اب نمک واقعا راهای خوبی هستن من بخاطر دندون درد شدید 2 شب بیدار شدم و این روش هارو امتحان کردم و تقریبا 90 درصد درد دندونم کمتر شد

  • مهدی ارسالی در

    به نظر من هیچ دردی مثل دندان درد نیست اوهههه

  • آرشام ارسالی در

    سلام به نظر من سر خودتون ببرید دیگه دندون درد ندارید امتحان کن . دوستم امتحان کرد خدا رحمتش کنه خوب شد

  • masoud ارسالی در

    سلام من دارم از دندون درد میمیرم سه روزه ک اصلا اصلا خواب نداشتم ولی وقتی یه تیکه نون رو رو دندونی که درد میکرد گذاشتم و کمی فشار دادم کاملا خوب شد و میتونید بلند بلند بخندید تا دردی احساس نکنید فقط اگه صبح زود یا اخر شب خواستید این کارو کنید مواظب باشید بقیه رو دیوونه نکنین تو خواب خخخ

  • دندان بد ارسالی در

    یاخدا دارم میمیرم یکی به دادم برسه

  • مهدی ارسالی در

    جون مادرتون یه درمان خوب بدید دارم میمیرم آهای کمکککککککککککک ماموستا کمکککککککککککک

  • امین ارسالی در

    اگه وقت دارید برید داروخانه قطره گیاهی دنتول بگیرید و یه قطره بریزید رو محل پوسیدگی در کمتر از 5 دقیقه خوب میشه ولی کلا این قطره رو همیشه داشته باشید و هر بار که مسواک میزنید یه قطره روی خمیر دندان بریزید بعد مسواک بزنید این قطره برای سلامت دندان ها و همچنین جلوگیری از هر گونه عفونت و حتی سرماخوردگی بسیار موئثر و کم هزینه هست.

  • مهنیس ارسالی در

    سیر قرص نمکو فلفل آبلیمو .. دیگه هیچ کوفتی درد این دندون بیصاحابو دوا نمیکنه ای خدا مارو بکش خلاص شیم چرا این دردسراغ دندون پزشکا نمیره که یکم مارو درک کنن خوشبختای عااااااالم

  • سحر ارسالی در

    تروخدادارم میمیرم ازدرد چ کارکنم کمکم کنید

  • اب نمک ارسالی در

    اب نمک و ژلوفن

  • اب نمک ارسالی در

    اب نمک و ژلوفن

  • اب نمک ارسالی در

    اب نمک و ژلوفن

  • سالم‌ همدرد ارسالی در

    اینا همش ... است دوای دندان کشیدن دندان است

  • مجتبی ارسالی در

    خمیر دندون بریزید جایی که درد میکنه مار من جواب داد

  • شیرین ارسالی در

    دندون درد دارم

  • محسن ارسالی در

    اگه واقعا درد دندانتون زیاده یه راه حل خوب دارم که عصب دندونو نابود میکنه من خودم از کشیدن دندان به شدت میترسم برا همین هر وقت دندونم خراب میشه با مسکن هم دردش کم نشد فقط علاجش روغن ترمز اخرین راه کارمه یکم بریز رو پنبه بعد دودقیقه بزار رو دندون خراب به کلی دردش تموم میشه

  • محمد ۱۵ تهران ارسالی در

    خوب درمان نمیشه که چون عصب کشی دارای زخم عصب دردو داره ولی من فکر میکنم از پاتسمان باشه من خودم امتحان کردم پلنسمانو که میدی بالا دردش اروم میشه ولی بعد که ول میکنی دباره شروع میکنه

  • الی ارسالی در

    من که دوهفتست ازدندون درد دارم ميميرم به پيشنهاددوستم یه لیوان اب جوش بادوقاشق چایخوری نشاسته گذاشتم زوددردم خوب شد

  • جواد ارسالی در

    درد دندان یا بکش یا داغ کن یا سر سنگی نشین فریاد کن

  • یوسی ارسالی در

    خب برید درستش کنید این کارا چیه

  • مهران ارسالی در

    سلام.دندونم درد میکنه لپم ورم کرده .واسه ورم چیکار کنم..

  • ریحانه ارسالی در

    من دارم از دندون درد میرم هیچ کدوم کارساز نبود

  • حمید ارسالی در

    واااااااااااااااای دندون عقلم وااااااای دندون اسیاب هم خراب کرده دندونا بالامم خرابه باید بکششششششم یا خدااااا

  • دریا ارسالی در

    سلام من زنجفیل وبا کمی اب خمیر کردم گذاشتم رو دند نم عالی بود

  • دریا ارسالی در

    سلام من زنجفیل وبا کمی اب خمیر کردم گذاشتم رو دند نم عالی بود

  • حسن ارسالی در

    اخ بمیرم برات مهران عزیزم عشقم الهی دندان دردت بره رو دشمنات

  • زهرا ارسالی در

    مردم از دندون درد خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  • حسين ارسالی در

    اخ دندونم واقعا هيچ راهي نداره بدبختانه فردام تعطيله

  • سمیرا ارسالی در

    باهیچی خوب نمی‌شم تورو خدا

  • دندون ارسالی در

    من دارم دیووووووووونههههههههههههمیشششششششششششمممممممم

  • Ali.t ارسالی در

    من همه روش ها رو استفاده کردم هم سیر هم یخ هم میخک و..... فایده نداره فقط آدم باید بره دندون رو پر کنه

  • رزمجو ارسالی در

    سفید کردن دندان در 3 ثانیه

  • وحید ارسالی در

    یاخدا ازدست دندان درد مردم

  • عادل ارسالی در

    دندون درد دردش درمون نداره ازسرطانم بدتره بخدا.

  • ساناز ارسالی در

    نمک یا فلفل که گفتید، تاثیری داره ؟
    دارم میمیرم از دندون درد، کمک کنید.

  • علی ارسالی در

    من دندانم درد چه کار بکنم درست بشه

  • ابراهیم ارسالی در

    درد دندون آدمو به فاک راهنمایی میکنه....به نظرم یه تیکه پنبه بر دارید و چندتا قطره روغن ترمز بریزید روش و بزارید تو سوراخ دندون....صد در صد عصب دندونو میسوزونه....بعد سر وقت برید دندون پزشکی

  • Parsa ارسالی در

    رفتم ۲تادندون درست کردم یکی ۳۰۰ یکی هم ۲۸۰ بعدکه پرکرده وتموم شد گفت ایناروبایدروکش کنی نکنی میریزه گفتم هزینش گفت دونه ای ۲۵۰ مگ لال بودی همون اول میگفتی وهمچنان دندون دردشدید دارم ونمک وفلفل وسیر وژل وقرص بی تاثیره

  • حسین ارسالی در

    نصف کامنت ها رو در حالت انگشت به دهان خوندم دردم کم شد مرسی :|

  • paria ارسالی در

    من از همشون استفاده کردم جوابی نداده من توصیه میکنم از کدم درد دندون (DentaBarij) استفاده کنید

  • امین ارسالی در

    نمک و فلفل معجزه هستش به امتحانش می ارزه
    امتحان کنین

  • Amir ارسالی در

    بقران شاید باور نکنید الان دندونم اینقدر درد میکنه چشم راستم باز نمیشه

  • الهام ارسالی در

    حتما سیر له شده با نمک رو امتحان کنید. جواب میده

  • شاهین ارسالی در

    اگرمیخواین بلافاصله کمتراز یک دقیقه اروم بشید سماق امتحان کنید ک معجزه میکنه بریزید رولثه همونجایی ک دندونتون درد داره امتحان کنید میفهمید

  • شاهین ارسالی در

    اگرمیخواین بلافاصله کمتراز یک دقیقه اروم بشید سماق امتحان کنید ک معجزه میکنه بریزید رولثه همونجایی ک دندونتون درد داره امتحان کنید میفهمید

  • حبیب ارسالی در

    دندونم. اثری ازپوسیدگی نداره ولی دردداره

  • ناشناس ارسالی در

    وای خدایا من از سیر متنفرم ولی از دست این دندون درد مجبورشدم گذاشتم روی دندونم هنوز هیچ فایده ای نداشته کمک کنید تورو خدا

    • هومن ارسالی در

      هرکس دندونش پوسیده روغن ترمز برییزه داقعا عصب کشی میکنه اخیییش من که داحت شدم دم فومن شیمی گرم

  • فاطمه ارسالی در

    سلام من از صبح دارم میمیرم از دندون درد هر چی قرص ژل دندون استفاده کردم فایده نداره ترو خدا چکار کنم زود خوب بشم داره مغزم منفجر میشه

  • فاطمه ارسالی در

    سلام من از صبح دارم میمیرم از دندون درد هر چی قرص ژل دندون استفاده کردم فایده نداره ترو خدا چکار کنم زود خوب بشم داره مغزم منفجر میشه

  • نیما ارسالی در

    با سلام مرسي از مطالب سايتتون خيلي مفيد بود من از قرض اکتوپين استفاده ميکنم فقط ترجيحا با غذا بخوريد که مشکلات گوارشي پيدا نکنيد

  • محسن ارسالی در

    پزشکای لعنتی جیبشون پر پول میکنن ما باید زجر بکشیم متنفرم از این قماش لعنتی که اینطوری باید درد بکشیم نتونیم بریم دندون مون رو درست کنیم دکتر های عوضی از درد مردم کثافتهای پول پرست

  • محمد ارسالی در

    به جای روغن خردل نمیشه از روغن خوراکی استفاده کرد؟؟

  • محمد ارسالی در

    به جای روغن خردل نمیشه از روغن خوراکی استفاده کرد؟؟

  • نیش ارسالی در

    دندونم خیلی دردمیکنه امروزرفتم دندون پزشکی ۳تا امپول زدن بی حس نشد کل دهانم بی حس شد غیرازدندونم مجبورباهمون دردبرگشتم خونه الانم ازدرددارم زجرمیکشم ی راهی غیرازاینا لطفا کمکم کنید دارم سر میکوبم به درو دیوارای خدا

  • شاهین ارسالی در

    دارم میمیرم هیچ کدوم‌اثر نداشت

  • مهدی باصری ارسالی در

    سلام خسته نباشین.واسه دندون درد کدوم روش خوبه که هم دندون رو آروم کنه هم ضرر نداشته باشه؟!

  • سارا ارسالی در

    اسیر شدیم این وقت شب-_-

  • ناشناس ارسالی در

    سلام مرسی از نظرتون من الان دندونم درد میکنه نمک دندونمو بدتر کرددارم میمیرم از دندون دردولی مسکن از همه بهترتر بود

  • امید ارسالی در

    سلام خیلی دندانم درد مکند نمی دانم چکار کنم

  • امید ارسالی در

    سلام خیلی دندانم درد مکند نمی دانم چکار کنم

  • امید ارسالی در

    سلام خیلی دندانم درد مکند نمی دانم چکار کنم

  • زاگرس ارسالی در

    فقط شیره قاسنی بزارید داخل دندون.

  • مینا ارسالی در

    این درمانها همه موقتیه. چاره ای جز هزینه کردن و رفتن به دندان پزشکی نیست

  • امیرحسین ارسالی در

    دندانم خیلی درد میکنه ممیرم

  • اعباس ارسالی در

    فلفل و با قند تو یه قاشق حرارت بدین تا آب بشه بعد ک سفت شد خورد کنین بزارین رو دندونتون جواب میده بعد نمک و فلفل و زرچوبه و نعنا چنتا چیز از ادویه جات ک نمیدونم چی بود قاطی کردم با یکم آب یه ملاتی درست شد گذاشتم رو دندونم آرومتر شد از دیشب تا الان راضی به مرگ بودم

  • میلاد ارسالی در

    خوب نیست

    • ناشناس ارسالی در

      دوستان سلام من بعد از سحر از درررررد دندان داشتم می مردم خیلیاز راههایی که که بود رو امتحان کردم جواب نداد الان ساعت نزدیک ۶ صبح با ناامیدی یک ذره روغن شتر مرغ زدم سر انگشتم به لثه ام کشیدم عاااالیه باوررررم نمیشه ۸۰ درصد درد رفت باوررررم نمیششششه خداااا ممنونم شترمرغ روافریدیییییژژ

  • mj ارسالی در

    ژلوفن سوراخ کنین 2 قطر بریزین روی دندون...چند ثانیه باشه و تف کنین بیرون چون میسوزه
    برا من معجزه کرد

  • هنگامه ارسالی در

    اینا موقتی خب میکنه چه فایده من عصب کشی کردم بعد همون دندون شکست الان روکش کردم الکی پول میگیرن

  • علیرضاااااام ارسالی در

    سلام دوستان منم یه روزی دندون دردداشتم ولی الان به لطف گزارش اشتباه دوستانم هیچ دندونی ندارم لطفا قبل از اینکه روشی رو امتحان کنید حتما درموردش تحقیق کنید چون واقعا دندون خیلی حساسه مواظب باشید زیبایی وسلامتی تونرو از دست ندید تشکر

  • ه ارسالی در

    نمک هجخیلی خوبه

  • معصومه ارسالی در

    واااااای دارم میمیرم-----plis help

  • مرتص ارسالی در

    بهترین کار دودعمرنسا است خیلی زود اثر میکنه من خودم عطارم

    • ناشناس ارسالی در

      ارع عالیه

  • کیوان ارسالی در

    هیچ دردی من توی زندگیم نداشتم جز درد دندان...... خدایا رحمی کن

  • ناشناس ارسالی در

    نکن این کارو بامن

  • ناشناس ارسالی در

    اگه دردت خیلی شدیده گیجگاهه اون سمتی که درد میکنرو ماساژ بده،با این کارایی که مردم میگنوهم انجام بده

  • مریم ارسالی در

    من از دیشب نخوابیدم این درد لعنتی نذاشته ژلوفنم دو ساعت فقط اروم میکنه، الان رفتم باخمیر دندونه زیاد مسواک زدم و گذاشتم موند روش خیلی ارومش کرد امتحانش ضرر نداره

  • نوشین ارسالی در

    مرسی از مطالب خوب شما دوستان منم دوتا راه میگم عالیه اگه هیچ یک از این نظرا آرون نکرد دندونتون رو مخلوط ناشسته و آب رو به شکل خمیر در بیارید و رو لثه و دندون بزارید و دوم تاثیر فوق العاده رب انار رب انار رو با سرنگ بدرم سوزن روی موضع درد و لثه بریزید سریع درد خاموش میشه البته بگم برای دردهایی بیشتر پوره که از عفونت بوجود اومده

  • ناشناس ارسالی در

    روغن شتر مرغ رو زدم سر انگشتمبه لثه کشیدم در دم ار:ررم شد خدددا ممنونم بابت افرینش شترمرغ

  • فاطمه ارسالی در

    هل باد بگیرین اسیاب کنین بریزین توابجوش بخورید ایناکه میگن هیچکدوم بدردنمیخوره من سه روزدارم دردمیکشم هل بادخوردم خوب شد حتماااامتحان کنین مخصوصا اونایی ک میگن همه دندونامون دردمیکنه

  • اسیه ارسالی در

    بخدا همش خرافاته ابلیمو اب نمک روغن سیر همشو امتحان کردم

  • اسیه ارسالی در

    بخدا همش خرافاته ابلیمو اب نمک روغن سیر همشو امتحان کردم

  • زهرا ارسالی در

    من ازصبه هزارتامسکن خوردم خوب نشدم اخریه ترامادل دویستو نصف کردم خوردم،خوب میشم ایا؟

  • یک بیمار ارسالی در

    سلام دوستان گلم .منم دندان درد شدید دارم مخصوص شبا .یک روش میگم شاید بدردتون بخوره یک هبه سیر بزرگ پاک کنید و بزارید داخل گوش سمت چپ یا راست (گوشی که ب درد نزدیکتر باشه )شاید بنظر مسخره باشه ولی این روش باعث میشه درد دندون گرفته بشه .(نکته :نوک سیر که میخواید وارد گوش کنید رو با چاقو یکم ریش ریش کنید بهتر جواب میده )یا حق

  • نجمه ارسالی در

    سیرو نمک استفاده کردم آرامتر شد

  • محسن ارسالی در

    بهترین چیز که علاوه برمسکن بودنش درمان کننده ونیازی نیست که بریم دندونمونوپرکنیم بااین هزینه بالا دندونپزشکی فقط روغن حنظل دوستان امتحان کنید پشیمون نمیشید.

  • مهدی بختیاری ارسالی در

    سلام هیچ چیزی مثل آب نمک غلیظ جواب نداد رو من .من نمک یه قاشق غذاخوردی رو تو یه استکان چای میرزم قاطی میکنم به هم میزنم کمی که سرد شد وقابل تحمل شد تو دهم چایی نمک دار رو تا 5تا ده دقه نگهمیدارم همون اول خوب میشه .اگه خیلی دندون وضعش خراب باشه دو سه بار تکرار کنید یعنی همون یه استکان رو تو چند مرحله تو دهنتون نگهدارید خوب میشه .چهار تا از دندونام طوری از بین رفتن که باید دست بزنی بفهمی اینجا دندون هست حالا ببینید اگه دردکنه چی میشه ..چیزای شیرین مثل انجیل و خرما و..مواقع درد نخورید

  • عسل ارسالی در

    نمک عاااالیع

  • saeed ارسالی در

    سیر خوبه....قطره دنتون هم برای تسکیل درد خیلی مفیده...ولی نمک جواب نمیده

  • ناشناس ارسالی در

    ممنون از اطلاعات مفید و به درد بخوری که منتشر می کنید

  • علی ارسالی در

    امان از بی رحمی دکترای دندون پزشک یه دندون عصب کشی کنی ۷۰۰ هزااااااااار تومن؟؟؟؟خدا لعنتتون کنه بی شرفا

  • پدرام ارسالی در

    من چند سال پیش یکی از دندان هایم را عصب کشی کردم ولی الان دو سه روزه که وقتی میدوم یا پرش میکنم یه وقتی سرم را حرکت میدهم و یا یک ضربه ی آهسته به سرم وارد میکنم اون دندانی که عصب کشی شده یک تیری میکشه ولی با غذا خوردن یا آب خوردن یا چیز های گرم و سرد اصلا تحریک نمیشه اگه میشه یک راه درمان به من بگید

  • ابوالفضل ارسالی در

    سلام .من از روغن حنظل استفاده میکنم اما تا الان دندانم کامل نشده

  • هدا ارسالی در

    من دندان درد شدید دارم وهمراه ان گوشدرد دارم چه پیشنهادی دارید؟

  • ناشناس ارسالی در

    نمک خوبه ولی چجوری روی دندون نگه داریم اب دهن می شوره

  • امیرحسین ارسالی در

    س بخدافقط ازنمک که دوستان گفتن استفاد کردم بعددودقیقه راحت شدم...بااجازه تون بخوابم....

  • ناشناس ارسالی در

    فقط فقط سیرجواب میده

  • ولی ارسالی در

    دندان درد فقط ژل میخک عالی است بگیر داخل منزل باشد شب خودت یا بچه برای درد عالی معجزه میکند خدارحمت کند پدر سازنده اش را

  • ولی ارسالی در

    دندان درد فقط ژل میخک عالی است بگیر داخل منزل باشد شب خودت یا بچه برای درد عالی معجزه میکند خدارحمت کند پدر سازنده اش را

  • محمدرضا ارسالی در

    همچین دندونم درد میکنه تا مغزم تیر میکشه. خیلی بده. راه مفید چیه ؟؟؟

  • سعید ارسالی در

    اگر دندون کشیدید حتما از پزشک بخواهید یه چرک خشک کن بهتون بده که اگه تب کردید یا عفونت کرد دندون ازش استفاده کنید برای خونریزی بعد از کشیدن هم از بستنی استفاده کنید

  • sheida ارسالی در

    دارم می میرم از دندون درد چهار پنجتا دندونام باهم درد می کنه کلی مسکن خوردم میخکم گذاشتم ولی ارم نمی شه....

    • ناشناس ارسالی در

      یه سیخ داغ کنید وبکشید روی قند دود قندو از دماغ بکشید ۲.۳ بار حلت موکنه

  • مسی ارسالی در

    سیر برامن جواب نداد حتی دردش رو بیشتر هم کرد.
    ولی نمک .فلفل خوب بود. که اونم موقتی درد رو اروم میکنه

  • فائزه ارسالی در

    اگه کسي دندون درد باشه اخه ميتونه اين همه مطلبو بخونه
    به نظرم اول بايد درمانو توضيح ميدادين تا .....

  • فاطی ارسالی در

    چکار کنم با درد بد کشیدن دندونم

  • zohreh ارسالی در

    واقعن خیلییی بده..من چیکارمنم لطفن بگید

  • ناشناس ارسالی در

    من یکی از دندونم به عصب رسیده فعلا پول ندارم ببرمش دندون پزشکی دردش داره منو میکشه بهم بگید چیکار کنم تا کلا دردش خوب بشه ممنون

  • Sahel ارسالی در

    من ۲ ماه پیش عمل بینی انجام دادم وبعد از عمل دندون درد وحشتناکی گرفتم دندونم شکست نصفش و شدید دردمیکنه دکترم هم گفتن تا ۳ مام دندون نمیتونی عصب کشی کنی یا بکشی انقدر درد داشتم زدم ب سیم اخر ک برم دندون پزشکی ولی لعنتی ۹۰۰ تومن هزینه اشه و واقعا ندارم فعلا که بتونم پرداخت کنم

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من دندونمو پرکردم ولی چن روزه دردمیکنه چیکارکنم

  • ناشناس ارسالی در

    درمانقارچصورت؟

  • دندون درد ارسالی در

    من بدبختم بیچارم هر دردی بگیندارم از دندون درد تا گلو دردو گوش درد و پاهامم درد میکنن سرمم گیج میره چشامم قرمز شدن پوستم سیاه شده جوش زدم کمک لطفااا

  • nafas ارسالی در

    خیلی ممنون از نظر های خوبتون. چای نعناع رو هم من امتحان کردم ولی جواب نداد . یخ هم بد تر میکرد. اما سیر خیلی خوب بو اول احساس سر شد دندانم بعد از ۱ و ۲ ساعت کاملا خوب شد وآروم شد. با تشکر.

  • شهلا ارسالی در

    عالی بود.

  • Ali dexter ارسالی در

    سلام من الان دندونم تازه اروم شده با اب نمک و روغن میخنک فردا هم دارم میرم نشون دندونپزشک بدم این فکر که دارم نزدیک دندونپزشکی میشم(با این قیمتا) زیاد فشار اورده دوباره درد گررفته دندونم.
    به نظر من اول پول میتونه دندونو خوب کنه دوم خدا سوم دندانپزشک

  • مجيد ارسالی در

    سلام خسته نباشید
    همه این موارد عالیه ی سوال داشتم اگر کسی توان مالی نداشته باشه که درمان کنه باید چیکار کنه؟

  • هومن ارسالی در

    حتما باید غروب پنجشنبه دندون درد میگرفتم!
    تا شنبه ، بی چاره ام...
    آب نمک تا مدت زمان محدودی درد رو کم میکنه ، امتحانش کنید

  • شاهین ارسالی در

    من دندون درد خیلی شدیدی دارم و خیلی هم مسکن میخورم ، ولی فایده نداشت ... اومدم تو یک بطری نوشابه کوچک مقداری اب نمک درست کردم و بعد بهش کمی فلفل قرمز ، کمی آبلیمو ، کمی روغن خوراکی و کمی هم پودر زنجیل اضاف کردم و خوب مخلوط کردم . حالا روی همون دندون خراب میذارم و یک دقیقه ای نگه میدارم ، درد رو آروم میکنه ،، ولی موقتی است و باز به این دارو نیاز پیدا میکنم

  • محمد ارسالی در

    نمیدونم چه کنم هم هزینه عصب کشی زیاده با این مخارج الان هم درد دارم نمیدانم چه کنم.
    فقط و فقط از خدا کمک میخوام فقط اوست که چاره این درد هاست به نظر من همه به خدا تکیه کنن یا علی

  • M ارسالی در

    سلام من دندانم خیلی درد میکنه با فلفل و نمک و حتی مسکن های قوی هم ساکت نمیشه فعلا هم نمیتونم برم پیش دندانپزشک باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

  • اکبر ارسالی در

    خاکستر سیگار بعلاوه مقداری نمک و فلفل را در یک پارچه خیلی نازک بریزید بعد بذارید روی دندون و بخصوص ناحیه ای که شدیدا درد می کنه، خیلی خوبه من امتحان کردم بدک نبود.

  • Baran ارسالی در

    سلام خسته نباشید. من یک هفته‌اس دندون ۳ کاناله آخر فک پایین رو عصب کشی کردم الان پانسمانه. متاسفانه درد بعد از عصب کشی به شدت بیشتر شده و دکتر میگه تا درد کامل برطرف نشه ادامه کار کامل کردن عصب کشی ممکن نیست. دیروز از شدت درد مجبور شدم یه دگزامتازون بزنم. حالا چه کنم؟

  • سحر ارسالی در

    من بدبخت سر حاملگیم ۱۰ تا دندونم باهم خراب شدن و درد گرفتن واییییی خدا نصیب گرگ بیابان نکنه دکترا میگفتن کاری نمیتونیم بکنیم دایمم که دندان پزشک بود گفت من دست نمیزنم چون زیان داره خلاصه ۹ماه درد کشیدم الانم که تو دوران شیر دهیم باز دندان درد بد و بیخودی انده سراغم هرچیو امتحان کردم نمیره ۱۰ تا قرص از صبح خوردم دیگه دارم میمیرم

  • محیا ارسالی در

    اصلا تآثیری نداشت

  • سامان ارسالی در

    وقتی پول نداری بایددندو دردبکشی بااینکه همیشه مسواکم میزنیم پول دندان پزشک رونداریم

  • ناشناس ارسالی در

    با آب نمک غلیظ و ولرم حدود دو دقیقه قرقره کنید حتمااا جواب میگیری

  • :) ارسالی در

    سه تا از دندونام خرابه و یکیش خیلی درد میکنه اصلا قابل تحمل نیست چند وقته دارم تحمل میکنم ولی پول دندون پزشکی زیاده نمیدونم چکار کنم

  • نازی ارسالی در

    هزینه عصب کشی دندان چقدره؟

  • نسیم ارسالی در

    من عصب کشی کردم بعد دوروز دندون درد گرفتم دندونم خیلی درد میکنه چیگار باید بکنم تورو خدا کمک کنید

  • حمید ارسالی در

    من میگرن دارم فک کردم بدترین درد میگرن باشه ولی لامصب دندون درد هم دست کمی از اون نداره

  • آرزو ارسالی در

    عالی بود

  • ناشناس ارسالی در

    من دندان هایش پوسیده هستن واز آن ور سوراخ یک راه طبیعی کم خرج برای درمانی نش میخواهم خواهشاً جواب دهید

  • علی ارسالی در

    من که تجربه دارم اگر با نمک خوب نشد اب لیمو +نمک حل کنید برا چند ثانیه در دهان نگه دارید و اگر بازهم درد داشتید از دارو خانه ژل ضد درد بگیرید

  • راز دندان درد ارسالی در

    دوستان بدن با بهره گيرى از مكانيسم درد شما رو در جريان اختلالات سيستم ايمنى مى گذاره و اگه شما منشاء اختلال رو برطرف كنيد ديگه نيازى به برطرف كردن درد نيست. مثل اين ميمونه كه تو پاى ما خار رفته و ما دنبال سر كننده ها بگرديم. براى مدتى جواب مى ده اما راه حل نيست...
    نه منظورم اين نيست كه سراغ دندون پزشك بريد مى دونم هزينه دندون پزشك براى مردم ما كه هزار هزينه و چاله چوله دارن غير ممكنه. اما بدونيد خرابى دندون از هزاران سال پيش با بشر بوده و اون زمان مته و سوراخ كردن دندون يا پر كردن و عصب كشى هم نبوده. اما درد دندون تو زمونه ما با وجود علم، مسواك، خميردندون و دندان پزشك بسيار بيش از گذشتست! مى دونيد چرا؟
    خانمى در بين نظرات گفته بود دندونپزشك بهش گفته مشكل از دندونت نيست برو ورزش كن!
    يا بيمار ديگه اى گفته بود كل فكم با هم درد مى كنه!
    بيمار ديگه اى گفته بود دندونم رو عصب كشى كردم اما پس از مدتها بازم شروع كرده به درد!
    حتى دوستى داشتم كه تمام دندوناش رو كشيده بود و مى خواست دندون بكاره اما يك روز از دندون درد داشت ناله مى كرد!، من داشتم شاخ درمياوردم اما محل درد رو نشونم داد و ديدم لثه به رنگ سفيد دراومده! با اين كه هيچ دندونى تو دهنش نبود!
    من كه خودمم مثل شما خيلى درد دندون كشيدم حالا مدتهاست به رازش پى بردم و ديگه منشاء اختلال رو حل كردم.
    خوب ماجرا از اين قراره كه غذاى تمام بدن قنده. يعنى تمام غلات و مواد نشاسته اى هم در نهايت به قند تبديل مى شن و اگه از قند كه انرژى اندام هارو تأمين مى كنند بيش از نياز بدن و فعاليت روزانه استفاده بشه، قند مازاد به چربى و گاها" ديابت تبديل مى شه اما اگه قندها الالخصوص با غذاهاى طبع گرم به ميزان زياد وارد بدن بشه و تحرك به حداقل برسه در برخى موارد به جوش هاى چركى و عفونت ريشه دندان و يا زكام(سرما خوردگى - حتى در فصل گرما) منجر مى شه.
    راه حل:
    به محض احساس دندان درد يا گلو درد يا آبريزش بينى يا تداوم سرفه خشك بى دليل:
    1)حذف انرژى ذخيره شده!
    حذف قند حتى نشاسته و هرگونه مواد غذايى طبع گرم، داراى هر گونه قند حتى ميوه ها.
    بهترين غذا؛ خوردن شير كم چرب و لقمه كوچكى نان است.
    2) تخليه انرژى:
    ورزش سبك اما طولانى. - اگر علامت با دندان درد است نه آبريزش بينى و گلودرد، قرار گرفتن در هواى آزاد و پياده روى طولانى براى تخليه انرژى تا رفع عفونت (1 الى 2ساعت).
    3) در صورت نياز خوردن مسكن پيش از خواب.
    4) ممانعت از فشار عصبى و حركات افزايش دهنده فشار خون (همچون ورزش سنگين و دويدن).
    دندان درد شما نهايتا" تا 2روز كاملا" رفع شده اما از اين پس در روزهايى كه تحرك بدنى بسيار پايينى داريد قند بالا به همراه غذاهاى طبع گرم شديد مصرف نكنيد.
    ورزش مداوم ضامن سلامتى شماست.
    همچنين توجه داشته باشيد كه استفاده از آب سرد يا يخ بر روى لثه عفونى، بسيار خطرناك و باعث تشديد عفونت خواهد بود و تنها در ظاهر و موقت آرام بخش است.
    خدا يار و نگهدارتان

  • سحرجمالی ارسالی در

    دندون درد خیلی شدید دارم از دیشب درد دارم هر قرصی وهرروشی رو امتحان کردم نمیدونم چکار کنم کمکم کنین تا این درد تموم بشه

  • Yasna ارسالی در

    سلام دندان من دو روزه تیر می کشه باید چیکار کنم ؟؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    وازلین برای هر دردی خوبه مخصوصا واسه دندون درد ، حتما یه انگشت وازلین بر دارین بزنین به دندونتون بعد هی بمالیدش دردش همون لحظه از بین میره ، ولی مواظب باشید زیاد نمالیدش

    • ناشناس ارسالی در

      هر وازلین باشه

    • ناشناس ارسالی در

      هروازلینی باشه

  • ریحانه برهانی ارسالی در

    تو رو خدا کمک کنید هیچ کدوم جواب نداد دارم از دندون درد می میرم کمک کنید من از ساعت 4 تا ساعت یازده درد می کنه چی کار کنم؟

  • کریم ارسالی در

    کمی آب نمک بریزین تو دهانتون، سپس با یه دمپایی ابری چندبار محکم بزنین رولبتون، تا یادتون نره که مراقب دندوناتون باشید
    در کل آب نمک کمی گرم به مدت 30ثانیه در سمت دندانی که درد میکنه داخل دهان نگه دارید،وچند بار تکرار کنید، آب روی آتیشه،مخصوصاً دردهای عفونت دار(به همراه مصرف ژلوفن)

  • ملیکا ارسالی در

    خیلی خوب بودپیشنهاددندان دردی برای دندان خوب بود

  • ناشناس ارسالی در

    ایا سس زنجبیل و فلفل برای تب خوب است یا خیر ؟
    ویا مشکلی پیش می اید ؟

  • ناشناس ارسالی در

    ایا سس زنجبیل و فلفل برای تب خوب است یا خیر ؟
    ویا مشکلی پیش می اید ؟

  • آخ دندونم ارسالی در

    من همه موردها رو امتحان کردم.اصلن خوب نشدم

  • آخ دندونم ارسالی در

    من همه موردها رو امتحان کردم.اصلن خوب نشدم

  • الیییی ارسالی در

    من همشونو انجام دادم ولی بازم درد میکنه دندون درد خیییییییییییییییییییییلی بده واقعا درک میکنممممممممممممم

  • ناشناس ارسالی در

    عالی

  • ناشناس ارسالی در

    دندان عقل من خیلی درد میکنه حتی با دنتول هم سا‌کت نمیشه . چه کار کنمممم؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    دندان عقل من خیلی درد میکنه حتی با دنتول هم سا‌کت نمیشه . چه کار کنمممم؟؟؟

  • محمد ارسالی در

    امتحان دستمال کاغذی..فقط 3 ثانیه بعد درد و کامل از بین میبره برا 24 ساعت..
    دستمال کاغذی رو گلوله میکنی بعدش یه گوشه اش رو آتیش میزنی و بعد آتیش متناسب فورا خاموش میکنی حاصلش یه دود که با دماغ دود را بالا میکشین و با دهان خارج کنین برای سه 3بار....امکان نداره خوب نشه درمدت سه ثانیه.. داخل دستمال کاغذی موادی داره که بعد فرایند عصب رو مختل میکنه.. واقعا عالیه.. ولی لطفا بعد 24 ساعت به دکتر مراجعه کنین که خیلی خوب نیست.

  • ناشناس ارسالی در

    فقط کشیدن تریاک درد دندون رو آروم میکنه

  • علی ارسالی در

    نمک و فلفل و سماق معجزه میکنه خداییش اگه سوراخ بود بکن توش،اگر هم نه که اینارو بمال روش

  • محمد ارسالی در

    من دندونم خیلی درد میکنه فک کنم سرد و گرم شده..راه حلی چیزی دارید بگید لطفا؟!!

  • امیر ارسالی در

    دندان درد خیلی بده

  • امیر ارسالی در

    دندان درد خیلی بده

  • فاطیما ملایی ارسالی در

    خوب

    • ناشناس ارسالی در

      سرکه ونمک روباکمی آب مخلوط وغرغره کنید روی دندون خیلی خوبه

  • علی ارسالی در

    فقط سیر آرومش کرد سیر سیر سیر

    • مرتضی ارسالی در

      سلام نظر شخصی از دندان درد .دندان درد نمیکند مگر که عفونت داشته باشد میخواهد از دست دندان درد راه شوید هر ۸ساعت چرک خشکن استفاده کنید سر سه روز دندان انگار عصب کوشی میشود

  • محمد جواد ارسالی در

    نمک و فلفل عالی هست
    اگه زیاد درد داری فلفل یا پنبه بزار رو دندونت کامنت های زیر هم بخون کلی می خندی وبهتر هم می شی
    من داشتم می مردم از درد اماالان
    بهترم

  • علی ارسالی در

    باسلام برای درمان درددندان برای کوتاه مدت یدونه از نخ های سر فرش رو بکنید وبافندک بسوزونید بعد دودشو بکشید تودماغتون باید طوری بکشید که از چشمتون اشک بیاد بعد به خیلی سریع دردساکت میشه این کار فقط برای کوتاه مدته

  • ناشناس ارسالی در

    سلام به خدا دارم از دندون درد میمیرم
    دندون اخرم سوراخه داخلش چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید

    • مهتاب ارسالی در

      ژلوفن بعد یکساعت و نیم ساکن میکنه

  • ناشناس ارسالی در

    سلام به خدا دارم از دندون درد میمیرم
    دندون اخرم سوراخه داخلش چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید

  • فاطمه ارسالی در

    ت ر ی ا ک بکشید بعد ده دقیقه دیگه درد نداره اما باید جهت درمان اصلی به دندانپزشک مراجعه کرد این روش هم برای درد شدید خوبه وگرنه مسکن بهتره

  • ملینا ارسالی در

    دندون بچه من درد میکنه چیکارکنیم که دندون درد بچم خوب بشه

  • دندونممم ارسالی در

    من دندونم شکسته یه ذره اش و خیلیی درد میکنه با اینکه کوچیکه ترو خدا بگین چکار کنم

  • مجى ارسالی در

    من دندونم درد داشت رفتم دكتر قيمت ها رو ديدم حالا كل بدنم درد ميكنه

  • محمد ارسالی در

    دوستان عزیز، دندان بسیار حساس است و نباید هرچیزی رو روش گذاشت.
    بعضی از آدم های احمق تو کامنت ها گفتن که روغن ترمز ماشین یاوازلین یا تریاک(البته این مسکنه) یا......
    این روش ها احمقانه هست واگر استفاده کنید بعد از یه مدت اصلا دندونی نداریدکه بخواد درد کنه
    من خودم از سیر و فلفل و نمک و ژلوفن و زنجبیل نتیجه گرفتم و به شما هم پیشنهاد میکنم از همین ها استفاده کنید

  • امید ارسالی در

    فعلا ژل دنتافورد بزنید یااسپری قرص وشربت فایده نداره وخودتون رواذیت نکنید اول وآخر مجبوریم بریم دکتر هممون عادت داریم ۲۰ روز درد میکشیم وتحمل میکنیم وباقرص ودارو معدمون روداغون اونوقت که دیگه غیرقابل تحمل میشه میریم دکتر پس همون اول برید همون دفعه دوم وسوم که مطمئن شدید فقط خدابهشون انصاف ومردونگی بده

  • یاسین ارسالی در

    دندون من توش سوراخ شده الان هم درد میکنه آن را من بدم دکتر بکشه

  • یاسین ارسالی در

    دندون من توش سوراخ شده الان هم درد میکنه آن را من بدم دکتر بکشه

  • اها ارسالی در

    اونایی که میگن دارم از درد میمیرم دلم براشون می سوزه خب برین حداقا
    یکی از این روش هایی که نوشتن را انجام بدید بالتخره یک کاریش کنین لطفا چون ممکنه بدتر از این بشه من تا به حال دندانم به عصب رسیده خیلی درد داشته من امروز دندونم درد میکرد ولی بعد کم کم ضعیف شد

  • مهدی ارسالی در

    عطر یا ادکلن بریزید توی پنبه بعد بزارید روی دندونی که درد میکنه آروم میشید . مسکن کامپی فن هم خوبه . من 4 تا دندونم عصب کشی نیاز داره یه ماهه اسیرم . دندان درد یه بهونست واسه بزرگ شدنمون . بهترین مسکن هم خوندن کامنت های این پیجه خخخخ

  • علیان ارسالی در

    درمان درد دندان در چند دقیقه یا چند هفته
    عجب تیتری داری؟

  • ... ارسالی در

    سیر یا بجویید یا هم تیکه کنید و بین دندونا نگه دارین چون روی لثه و قسمت های گوشتی پوستشو میبره
    میخک (پودر یا سالم)
    خمیر دندون یا شربت ایبوپروفن روی دندون بریزین تا موقعی که ساکت شه بعدش که ساکت شد بریزید بیرون
    بر اساس تجربیات خودم از دندان درد هر درد دندونی راه درمانش فرق می‌کنه اگر با هر روش ساکت نشد روش دیگه رو امتحان کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید