دیدار با شمس و مولانا با کتاب "ملت عشق"

دیدار با شمس و مولانا با کتاب "ملت عشق"

سال گذشته دانلود کتاب ملت عشق توانست رکوردار دانلود کتاب در ایران شود. رمان ملت عشق داستان دلدادگی و سلوک عارفانه شمس و مولاناست اما به زبانی امروزی و در بستر روایتی کاملا نو.

کد خبر : ۴۱۱۰۷
بازدید : ۶۷۸۰

دیدار با شمس و مولانا با کتاب

سال گذشته دانلود کتاب ملت عشق توانست رکوردار دانلود کتاب در ایران شود . رمان ملت عشق داستان دلدادگی و سلوک عارفانه شمس و مولاناست اما به زبانی امروزی و در بستر روایتی کاملا نو .

طبق آمار اعلام شده رمان ملت عشق توانسته است رکورد خرید کتاب در تاریخ ترکیه را نیز از آن خود کند . اما چه چیز این کتاب باعث شده تا این میزان مورد توجه مخاطبان واقع شود .

الیف شافاک نویسنده جوان و ترک تبار این رمان، ‌ توانست با روایتی جذاب توجه مخاطبان را برای دانلود کتاب جلب کند . او در این رمان به سراغ دو تن از بزرگ ‌ ترین و مشهورترین ادبیان و عارفان فرهنگ شرقی یعنی شمس و مولانا رفته است و سعی داشته تا با پیوند زدن یک داستان کهن به داستانی امروز، علاقه به خرید کتاب را بین مخاطبانش بیشتر کند .

ملت عشق در واقع داستان زنی به نام اللا است که در بوستون آمریکا زندگی می ‌ کند . اللا رابینشون زنی است که پس از سالها زندگی مشترک و وقت گذراندن کنار همسر و فرزندانش دنبال تجربه ‌ ای تازه و خارج از زندگی روزمره ‌ اش است . او می ‌ خواهد سفری تازه را آغاز کند . همین سفر زمینه ‌ ساز عبور از آمریکای معاصر به دل ِ داستان ‌ های شرقی قرن سیزدهم میلادی است . شاید بتوان گفت همذات پنداری که مخاطبان با اللا شخصیت اصلی این رمان دارند باعث شده تا نسبت به دانلود کتاب بیش از پیش مشتاق باشند .

همانطور که پیش از این نیز ذکر شد دانلود کتاب ملت عشق مدتی رکوردار دانلود کتاب در ایران بوده است . اما شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که چطور می ‌ توانید این رمان مشهور و خواندنی را دانلود کنید .

اگر سری به سایت ‌ های فارسی و سایت ‌ های مخصوص دانلود کتاب بزنید، به نام فیدیبو بر می ‌ خورید . فیدیبو اولین و بزرگ ‌ ترین سامانه دانلود کتاب الکترونیک و صوتی در ایران است . این سامانه با عقد قرارداد با معتبرترین ناشران داخلی بستری را فراهم کرده تا علاقه ‌ مندان به دانلود کتاب بتوانند با اطمینان نسبت به قانونی بودن نسخه ‌ های اینترنتی نسبت به دانلود کتاب مورد نظرشان از این سایت اقدام کنند .

فیدیبو هم اکنون با بیش از 400 ناشر داخلی و خارجی معتبر قرارداد داشته و روزانه بر تعداد کتاب ‌ های آن افزوده می ‌ شود . اگر برای دانلود کتاب سری به فیدیبو بزنید، ‌ می ‌ بینید که در حال حاضر بیش ‌ از 13000 نسخه کتاب الکترونیک و صوتی برای دانلود در این سایت وجود دارد .

برای دانلود کتاب از سایت فیدیبو تنها لازم است به سایت fidibo.com مراجعه کرده و با دانلود رایگان اپلیکیشن فیدیبو روی موبایل، تبلت و یا لبتابتان وارد این سامانه شوید .

پس از نصب فیدیبو دانلود کتاب به راحتی برای شما امکان ‌ پذیر خواهد بود، ‌ کافی است کتاب مورد نظرتان را جستجو کرده و پس از انتخاب نسبت به دانلود کتاب اقدام کنید .

فیدیبو نیز مثل دیگر سامانه ‌ های دانلود کتاب تنها به یک نام کاربری و رمز عبور که از طرف شما ساخته می ‌ شود نیاز دارد . اما این تمام امکانات این سایت نیست . با نصب اپلیکیشن فیدیبو شما می ‌ توانید قبل از خرید کتاب، سی صفحه از هر کتاب مورد نظرتان را به صورت کاملا رایگان و آنلاین مطالعه کنید . همچنین نسخه نمونه را دانلود کرده و روی موبایل خود آن را بخوانید .

شما با دانلود کتاب الکترونیک از فیدیبو، ‌ در مواجه تجربه ‌ ای تازه از کتاب خواندن قرار می ‌ گیرید . در کتاب ‌ های الکترونیک امکانات زیادی در اختیار شماست، ‌ می ‌ توانید به دلخواه خود رنگ پس ‌ زمینه، ‌ سایز و شکل فونت کتاب ‌ ها، فاصله پاراگراف ‌ ها و نور صفحه را تنظیم کنید . همچنین پس از دانلود کتاب این امکان وجود دارد که قسمت ‌ های مورد علاقه ‌ تان از کتاب را هایلایت کرده و روی آن بخش یادداشت بنویسید و با دیگران به اشتراک گذارید .

حال که با امکانات خاص دانلود کتاب در فیدیبو آشنا شده ‌ اید، برمی ‌ گردیم به رمان خواندن الیف شافاک، ‌ یعنی ملت عشق . همانطور که پیش از این گفتیم، این رمان همزمان شما را به دو قرن مختلف می ‌ برد و با دانلود کتاب شما به دو زمان مختلف سفر خواهید کرد . یکی قرن بیست و یکم همراه با زندگی اللا و دیگری قرن سیزدهم میلادی هم عصر با شمس تبریزی و مولانای شاعر .

در دانلود کتاب ملت عشق شما با سرنوشتی بسیار معمول و در عین حال غیر معمول یک زن آشنا می ‌ شوید . زنی که از اختلاف ‌ های دینی، خشونت و اختلاف ‌ های عقیدتی زمان خودش به بی ‌ اعتمادی، خشونت، ‌ مبارزه ‌ های قومیتی و جنگ ‌ های بزرگ در عصری کهن سفر می ‌ کند . گویی نه تنها بین این تاریخ ‌ ها اختلافی نیست، بلکه انسان همیشه و در همه حال با سرنوشتی مشابه مواجه بوده است .

اما آنچه شما را در دانلود کتاب ملت عشق همراهی می ‌ کند این شباهت ‌ های عجیب قرن ‌ ها نیست بلکه تعالی و غنای عشق است . شما بعد از دانلود کتاب با جلال ‌ الدین محمد بلخی روبرو می ‌ شوید که هزاران مرید و شاگرد دارد که از سراسر دنیا به دیدارش می ‌ آیند اما تا زمانی که با شمس تبریز که آن زمان از دراویش قلندریه بود، ‌ دیدار نمی ‌ کند، ‌ گویی هنوز زندگی ‌ اش آغاز نشده است .

در متون تاریخی و بر همان اساس در این کتاب آمده است شمس زبان تند و تیزی داشت و دائم در سفر بود ، آنچنان که پیروانش به او شمس پرنده می ‌ گفتند ! ‌ شمس در سال 1244 میلادی در سفرش به قونیه با مولوی دیدار می ‌ کند . دیداری که تبدیل به یکی از مهم ‌ ترین و تاثیرگذارترین دیدارها در تاریخ فلسفه و عرفان می ‌ شود .

بعد از دانلود کتاب ملت عشق و خواندن بخش ‌ های مربوط به زندگی اللا این دیدار برای شما نیز روایت می ‌ شود .

بعد از این دیدار است که دوستی شمس با مولانا شکل می ‌ گیرد و مولانا این جسارت را می ‌ یابد که پا از قراردادهای مرسوم فراتر گذاشته و تبدیل به عارفی مخلص و شاعری پرشور شود . شاید بتوان گفت همین روایت ‌ هاست که باعث شده دانلود کتاب ملت عشق و خرید کتاب تبدیل به اشتیاقی همگانی شود .

رمان ملت عشق برای اولین بار در سال 2009 و در ترکیه به چاپ رسید و تاکنون بیش از 500 بار تجدید چاپ شده است . علاوه بر علاقه کتابخوانان به خرید کتاب ملت عشق، بخش بسیاری از کسانی که عادت به خرید کتاب نداشتند نیز در چاپ ‌ های متعدد این کتاب نسبت به خرید آن اقدام کردند و سرنوشتی متفاوت برای آن رقم زدند .

اما موفقیت ‌ های این رمان در کشور ترکیه خلاصه نشد و ترجمه فارسی ملت عشق نیز که توسط انتشارات ققنوس منتشر شده توانست رکورد ‌ دار خرید کتاب باشد . این رمان را ارسلان فصیحی به فارسی ترجمه کرده است . او موفق شده با ترجمه ‌ ای روان از این اثر داستان به خوبی به خوانندگان و خریداران کتاب فارسی منتقل کند .

از آنجا که نسخه ‌ های چاپی این اثر توانست رتبه خوبی برای خرید کتاب رقم بزند، ‌ انتشارات ققنوس تصمیم به تهیه و فروش نسخه الکترونیکی آن از طریق فیدیبو کرد .

در فیدیبو نیز دانلود کتاب ملت عشق با استقبال بسیار چشم ‌ گیری مواجه شد و هر کس که برای دانلود کتاب سری به فیدیبو می ‌ زد حتما این کتاب را نیز در سبد خریدش قرار می ‌ داد .

همانطور بعد از دانلود کتاب ملت عشق و خواندن آن برای شما مشخص می ‌ شود، الیف شافاک تسلط کافی به عرفان و تصوف شرقی دارد . او در اغلب کتاب ‌ هایش دست به تابو ‌ شکنی زده و با روایتی زنانه خواننده را به جزییاتی پیش ‌ بینی نشده و هیجان ‌ انگیز دعوت می ‌ کند .

می ‌ توان گفت شافاک به عنوان یک نویسنده فمینسیت شناخته می ‌ شود که در آثارش به دنبال مطرح کردن مسائل و مشکلات زنان در قرن معاصر است . او که خود در جامعه ‌ ای سنتی مثل ترکیه زندگی کرده ‌ است، سعی در بر هم ریختن این سنت ‌ ها و این شکل از زندگی دارد . شافاک فارغ التحصیل روابط بین ‌ الملل آنکارا و فوق لیسانس مطالعات زنان و دکتری علوم سیاسی است . از او تا کنون 9 رمان به ترکی، انگلیسی و فرانسوی منتشر شده که از جمله می ‌ توان به « آینه ‌ های شهر » ، « من و استادم »‌ و « اسکندر » اشاره کرد .

حال بهترین فرصت پیش روی شما قرار گرفته است تا با دانلود کتاب به راحت ‌ ترین شکل ممکن و از سایت فیدیبو بتوانید با آثار این نویسنده خوش ‌ ذوق معاصر آشنا شوید و به دنیای پر رمز و راز اللا سفر کنید .

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید