چه بلایی بر سر "شهرزاد" آمد!

چه بلایی بر سر "شهرزاد" آمد!

سریال شهرزاد را می‌توان پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین سریال نمایش خانگی ایران دانست. نام هنرپیشگانی چون علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی و مصطفی زمانی در فروش اولیه این سریال بی تأثیر نبود.

کد خبر : ۴۲۵۷۹
بازدید : ۲۷۳۷۵
چه بلایی بر سر
فرادید | سریال شهرزاد که فصل اول آن در سال ۱۳۹۴ در ۲۸ قسمت در شبکه نمایش خانگی پخش شد این روزها بحث‌های زیادی ایجاد کرده است. این سریال بعد از ۲۸ قسمت که به طور مرتب هر دوشنبه به بازار می‌آمد با ابهامات زیادی در داستان به اتمام رسید و کارگردان و عوامل فیلم خبر از ساخت فصل دوم آن دادند.
به گزارش فرادید، فصل دوم آن نیز در سال ۱۳۹۶ وارد بازار شد و در حال حاضر در حال پخش است. حسن فتحی کارگردان سرشناسی است و از او کارهای ماندگاری چون همسایه‌ها، پهلوانان نمی‌میرند، شب دهم، مدار صفر درجه و میوه ممنوعه در تلویزیون پخش شده بود.

سریال شهرزاد را می‌توان پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین سریال نمایش خانگی ایران دانست. نام هنرپیشگانی چون علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی و مصطفی زمانی در فروش اولیه این سریال بی تأثیر نبود.

سریال شهرزاد را می‌توان پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین سریال نمایش خانگی ایران دانست
داستان پرکشش و جذاب این سریال از ۲۸ مرداد ۳۲ و همزمان با کودتای تاریخی و برکناری مصدق آغاز می‌شود و از همان ابتدا یک قصه عاشقانه با حواشی زیاد موضوع اصلی قصه می‌شود.
سریال شهرزاد به دلیل داستان جذابی که داشت در فصل اول بسیار موفق بود و تقریباً همه اقشار مخاطبان را راضی نگه داشت. زمانی که قصه نیمه‌کاره رها شد خیلی از بینندگان این سریال معتقد بودند بهتر بود به فصل دوم نمی‌رسید.

اما دو فصلی شدن این سریال آنقدر پر سر و صدا شد که خود جای بحث دارد.
تجربه نشان می‌دهد سریال‌هایی که در فصل اول تمام نشده می‌مانند و وارد دومین فصل خود می‌شوند معمولاً کشش اولیه را ندارند. مخاطب از تکرار خسته می‌شود و طولانی شدن کار را نمی‌پسندد.

از طرف دیگر مدتی است تب سریال‌های ترکی و ساختن سریال‌هایی بالای ۲۰۰ قسمت خیلی داغ شده، این تکرار فصل سازی متأسفانه این نوع سریال‌ها را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند. داستان‌هایی کش‌دار و بی‌هدف که به نظر می‌رسد کارگردان و نویسنده بداهه نویسی می‌کنند و داستان انسجام قبلی خود را ندارد. گویا می‌خواهند فقط بنویسند تا ته‌مانده‌های داستان نیمه‌کاره اول تمام شود.

اکثر مخاطبان از فصل دوم راضی نیستند
سریال شهرزاد در قسمت دوم با این مشکل رو به رو شد. اکثر مخاطبان از فصل دوم راضی نیستند و معتقدند داستان ضعیف و شخصیت‌ها از خط اصلی خارج‌شده‌اند. برخی افراد به داستان وارد شدند که در فصل اول هیچ اثری از آنها نبود و کوچک‌ترین اشاره‌ای هم در دیالوگ‌ها به وجود آنها نشده بود.

حالا هنوز ۱۱ قسمت از پخش فصل دوم گذشته که حرف‌هایی از ضبط فصل سوم شنیده می‌شود. این نکته خیلی قابل تأمل است که چرا کارگردان و نویسنده سعی در کش دادن این داستان دارند؟ سازندگان اعلام کرده‌اند که فصل دوم این سریال، در مقایسه با فصل اول کوتاه‌تر خواهد بود و ادامه داستان قرار است در فصل سوم روایت شود؛ اما چرایی آن هنوز مشخص نیست.

چه بلایی بر سر
به نظر می‌رسد کارگردان از ریزش مخاطب خود اصلاً نگران نیست
اگر بشود سریال را در فصل دوم به اتمام رساند کشاندن آن به سال بعد و ادامه دادن پی در پی چه سودی خواهد داشت؟ به نظر می‌رسد کارگردان از ریزش مخاطب خود اصلاً نگران نیست و حتی به قیمت فروخته نشدن قسمت‌های آتی سریال قصد دارد باز هم آن را ادامه دهد. اگر سریال با همین روال داستانی و افت قصه شخصیت‌ها پیش برود فروش فصل‌های بعدی آن نمی‌تواند مثل فصل اول زیاد و پر سروصدا باشد و شاید به‌راحتی حضور یک سریال خانگی جدید جای آن را بگیرد.

چند روز پیش رامین ناصر نصیر بازیگر این سریال در اینستاگرامش مطلبی منتشر کرد و خبر داد که فصل سوم سریال در حال ساخت است. او دریکی از کامنت ها هم برای مخاطبانش نوشت که همه شخصیت‌ها از جمله قباد در فصل سوم حضور دارند.

اما آنچه واضح است و با توجه به اینکه هنوز میزان فروش سریال در فصل دوم اعلام نشده است، می‌توان پیش‌بینی کرد این سریال در این قسمت با کاهش فروش روبه رو شده و دلیل این کاهش را می‌توان به پای كاهش میزان علاقه بینندگان شهرزاد به دنبال كردن این سریال گذاشت.

این سریال در این قسمت با کاهش فروش روبه رو شده
وقتی خبر ضبط قسمت سوم پخش شد اصلاً مورد استقبال مخاطبان قرار نگرفت، کسانی که به شدت پیگیر این سریال بودند هنوز با دیدن ۱۰ قسمت اول فصل دوم نتوانستند به اندازه فصل یک درگیر داستان شوند و حواشی زیاد و بالا پایین شدن‌های بی‌دلیل قصه دلیل این اتفاق به نظر می‌رسد.
شاید یکی از دلایل افت این سریال خارج شدن علی نصیریان از قصه بود که قطعاً بخش بزرگی از داستان بر دوشش می‌چرخید و شخصیت ضعیف قباد در داستان اصلاً نتوانسته جایگاه او را پر کند. اما با همه این‌ها مخاطبان همچنان با وجود سرخورده شدن از فصل دوم به تماشای آن ادامه می‌دهند اما بعید به نظر می‌رسد فصل سوم حتی بتواند جذابیت فصل دوم را داشته باشد.

پیش از پخش فصل اول این سریال حسن فتحی در گفتگویی اعلام کرده بود که از ابتدا هر سه فصل سریال را در ذهن داشته و منتظر گرفتن بازخورد مخاطبان از فصل اول است او در این رابطه گفته بود: «ساخت دنباله «شهرزاد» خیلی جدی است هم برای من و هم برای سرمایه‌گذاران سریال. من منتظرم تا «شهرزاد ۱» به بازار بیاید و بازخوردهای مخاطبان درباره آن را ببینم.
چه بلایی بر سر
شاید یکی از دلایل افت این سریال خارج شدن علی نصیریان از قصه بود
اگر بازخوردها مثبت باشد، قطعاً با همین گروه و مجموعه برای تولید «شهرزاد ۲» اقدام می‌کنیم و احتمالاً «شهرزاد ۳» را هم خواهیم ساخت. من سیناپس هر سه فصل را از دو سال پیش آماده کرده بودم. رمان اولیه من که موجود است و من فیلم‌نامه کامل را با همراهی نغمه ثمینی که از بهترین فیلم‌نامه‌نویس‌ها است نوشتیم و بنابراین سیناپس‌های فصل دو و سه نیز برای نگارش فیلم‌نامه آماده است.
فصل اول سریال که به اوایل دهه ۳۰ می‌پردازد، فصل دوم اواخر دهه ۳۰ را در برمی‌گیرد و فصل سه به بعد از انقلاب می‌رسد و در زمان معاصر رخ می‌دهد. فصل سه به سال‌های دهه ۷۰ هجری شمسی می‌پردازد و هر کدام از این سه فصل بین ۲۶ تا ۳۰ قسمت دارد.»

با توجه به گفته‌های کارگردان در آن زمان ادامه داشتن این سریال اصلاً بعید نبود و همزمان با تصویربرداری بخش‌های پایانی فصل دوم، فصل سوم سریال « شهرزاد » در سکوت خبری جلوی دوربین فتحی رفت. گویا قرار است فصل سوم این سریال با فاصله کوتاهی از فصل دوم پخش شود و با اتفاقات جالب و عجیبی در داستان همراه خواهد بود.
چه بلایی بر سر
فصل سه به سال‌های دهه ۷۰ هجری شمسی می‌پردازد
اما اینکه مخاطب بعد از تماشای فصل دوم هنوز تمایلی به دیدن این سریال خواهد داشت یا نه فقط به هنر نویسنده و جمع‌بندی کارگردان برمی‌گردد که باید دید آیا زوج نغمه ثمینی و حسن فتحی موفق می‌شوند مخاطب را یک‌بار دیگر مثل فصل اول درگیر کنند.

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    سریال فکسنی

  • ناشناس ارسالی در

    کمپین اینترنتی علیدوستی با نرگس محمدی و شبهه حمایت از منافقین جنایتکار خائن، سریال را از چشم من و خیلی دوستان و همکاران انداخت.....

  • ناشناس ارسالی در

    والا مشكل فصل دوم اينه كه داستانش انسجام نداره پراكنده و شلوغ هست اما خط اصلي نداره بهتر بود مثل فصل اول يك تنه كلي تراشيده ميش با كمي شاخ و برگ
    نه يك تنه نحيف پر از شاخ و برگ بيربط
    اين فصل ميشه مثلا قسمت ٤ رو بعد از ٢ ديد و تقريبا چيزي رو از دست نداد ضعف فصل دوم اينجاست كه مخاطب رو درگير نميكنه

  • مصطفی ارسالی در

    سریالی که هزینه ساختش از صندوق ذخیره فرهنگیان و معلم های بازنشسته تامین شود آخر و عاقبتی ندارد.پول ناحق معلم ها خوردن ندارد.

  • ناشناس ارسالی در

    قسمت اولش هم خیلی بد بود.از ترانه علیدوستی متعجبم که حاضر شده در چنین سریال آبکی و بیخودی بازی کنه .نه به اون سالها کار نکردن و سخت گیریهاش ،نه به بازی در چنین جفنگی

  • ناشناس ارسالی در

    داستان سریال در فصل اول چندان جذاب نبود اما استفاده از بازیگران برجسته و دیالوگ های زیبا و قوی سریال رو جذاب کرده بود. در فصل دوم به دلیل حذف بازیگرانی همچون علی نصیریان، و ورود بازیگرانی که نقش تاریخی به سبک بازی شان نمیخوره مثل امیر جعفری و رضا کیانیان ، و همچنین لجام گسیختگی در داستان و کشت و کشتار بی اساس و بچه گانه سطح سریال رو پایین کشید.

  • ناشناس ارسالی در

    فصل اولش هم به درد نمی خورد.

  • Sajjad ارسالی در

    موضوع تکراری فقط نقش ها عوض شده بعدشم کم کم داره غیرواقعی میشه همه زمین و زمان بسته به عشق این دونفره وهمه چی رو فدا می کنن واسه این عشق در یک کلام مزخرفه

  • سهیلا ارسالی در

    چقدر عجیبه!این سریال کلی طرفدار داره هنوز!و شما اینجور سفت و محکم سریال رو به باد انتقاد گرفتید!من فصل اول رو خیلی پیگیر نبودم اما به شدت هر دوشنبه منتظر فصل جدیدم تمام کسانی که در اطرافم هستند فصل دوم رو خیلی خوب پسندیدن!بهتره اجازه بدید مخاطب تصمیم بگیره سریال جالبه یانه!نه اینکه بد بودن سریال رو به مخاطب القا کنید!

  • ناشناس ارسالی در

    چطوری همین بازیگر ها در سری سوم استفاده میشه!?

    قرار نیست پیر بشن! یه آدم سی چهل ساله می خواد نقش هفتاد هشتاد ساله رو بازی می خواد کنه

  • ناشناس ارسالی در

    پول مفت مردم که باشه شما بگو ده فصل اصلا !!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید