تجاوز به هفت مرد افغان در باغ میوه در فردیس کرج

5 پسر جوان و نوجوان با طراحی نقشه‌ای تبهکارانه ٧مرد افغان را به بهانه چیدن میوه‌های باغ به اسارتگاه خود کشاندند. این باند خشن پس از تجاوز به طعمه‌هایشان با خانواده‌های آنها در افغانستان تماس می‌گرفتند و در ازای آزادی فرزندانشان درخواست پول میلیونی می‌کردند.

کد خبر : ۴۲۶۱
بازدید : ۶۷۱۵
5 پسر جوان و نوجوان با طراحی نقشه‌ای تبهکارانه ٧مرد افغان را به بهانه چیدن میوه‌های باغ به اسارتگاه خود کشاندند. این باند خشن پس از تجاوز به طعمه‌هایشان با خانواده‌های آنها در افغانستان تماس می‌گرفتند و در ازای آزادی فرزندانشان درخواست پول میلیونی می‌کردند.

تله‌ای برای جویندگان کار
٧ مرد افغان از کابل، هرات و شهرهای کوچک و بزرگ افغانستان به ایران آمده بودند، هدف‌شان پیدا کردن کار بود و هرگز نمی‌دانستند در مقصد رویایی‌شان در دام بزرگ باندی آدم‌ربا گرفتار خواهند شد. اعضای این باند آدم‌ربا با شناسایی افغان‌های جویای کار نقشه هولناک‌شان را اجرایی می‌کردند. این سناریو که ابتدا با پیشنهاد کارگری در یک باغ در فردیس کرج از سوی آدم‌ربایان مطرح می‌شد، خیلی زود ابعاد هولناک‌تری پیدا کرد. ٧گروگان که به امید پیدا کردن کار سوار بر خودرو آدم‌ربایان می‌شدند تا در ازای چیدن میوه‌های باغ دستمزد دریافت کنند، باور نداشتند که با پای خودشان به اسارتگاه آدم‌ربایان قدم گذاشته‌اند.

اعضای این باند آدم‌ربایی که در مدت یک هفته ٧ مرد افغان را ربودند و به شکنجه‌گاه خود آورده بودند پس از تجاوز به گروگان‌هایشان آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند و با زور شماره تماس خانواده‌هایشان را از آنها می‌گرفتند. همین تماس کافی بود تا خانواده‌های افغان در آن سوی مرزهای ایران در جریان اسارت فرزندان‌شان در دام آدم‌ربایان قرار بگیرند. مردان آدم‌ربا نیز در صحبت‌های تلفنی‌شان از آنها درخواست‌های میلیونی داشتند.

رفت‌وآمدهای مشکوک در باغ میوه
٧ گروگان ٧ شبانه‌روز در باغ میوه مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفتند تا این‌که راز این اسارتگاه مخوف برملا شد. رفت‌وآمد‌های مشکوک به این باغ میوه کافی بود تا ظن همسایه‌ها برانگیخته شود. صدای ناله و فریاد گروگانگیران در باغ متروکه به هیچ کجا نمی‌رسید تا این‌که یکی از همسایه‌ها پلیس را در جریان رفت‌وآمد‌های ٥ مرد در یکی از باغ‌های اطراف خانه‌شان قرار داد.
با اعلام این خبر به کارآگاهان اداره آگاهی بلافاصله تحقیقات گسترده‌ای برای رازگشایی از رفت‌وآمدهای مرموز ٥ مرد به باغ میوه آغاز شد. وقتی ماموران این باغ را تحت نظر قرار دادند هرگز تصور نمی‌کردند این مکان اسارتگاه ٧ گروگانی باشد که در دام باند آدم‌ربایی افتاده بودند.

ماموران پلیس با محاصره این باغ میوه عملیات دستگیری ٥ مرد مظنوان را آغاز کردند و پس از وارد شدن به این مکان مخوف راز هولناک این باند خشن برملا شد. ٧ مرد افغان درحالی‌که دست‌ها و پاهایشان با طناب بسته شده بود در ساختمان قدیمی که در وسط باغ قرار داشت به اسارت گرفته شده بودند. آنها ماموران را در جریان به دام افتادن در تله اعضای این باند که به بهانه کار تک‌تک‌شان را به این مکان کشانده و پس از آزار و اذیت از خانواده‌هایشان درخواست پول‌های میلیونی کرده بودند، قرار دادند.

با دستگیری اعضای این باند ٥ نفره مشخص شد ٢ مرد سرکردگی این گروه خشن را برعهده داشته‌اند. صبح دیروز با انتقال اعضای این باند به شعبه هفتم دادسرای جنایی پایتخت متهمان به جرم‌شان اعتراف کردند و به بازپرس سعید احمد بیگی گفتند: «به پول نیاز داشتیم و به همین خاطر نقشه‌ای طراحی کردیم تا افغان‌های جویای کار در تهران را گروگان بگیریم و در ازای آزادی‌شان درخواست پول کنیم. به همین خاطر ٧ نفر را در این مدت شناسایی کردیم و پس از این‌که به آنها پیشنهاد دادیم تا برای چیدن میوه‌های باغ با ما همراه شوند تا در مقابل این کار دستمزد خوبی دریافت کنند، سناریوی خود را به اجرا گذاشتیم و با کشاندن‌شان به باغ میوه‌ای در فردیس کرج آنها را گروگان گرفتیم. پس از این ماجرا وسوسه شدیم و تصمیم گرفتیم تا علاوه‌بر شکنجه به آنها تجاوز کنیم. تا این‌که بعد از گذشت یک هفته و در ٢٨ شهریورماه مخفیگاه‌مان توسط ماموران پلیس محاصره شد و دستگیر شدیم.»

این باند مخوف درحالی در بن‌بست قانون قرار گرفتند که هنوز مشخص نیست در این مدت از خانواده‌های گروگان‌هایشان پول دریافت کرده‌اند یا خیر. با اعترافات تکان‌دهنده این متهمان با دستور قاضی سعید احمدبیگی تحقیقات برای روشن شدن زوایای مبهم پرونده آغاز شد و متهمان روانه بازداشتگاه شدند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید