«فروشنده» برنده جشن بود

«فروشنده» برنده جشن بود

هارون یشایایی رییس جشن بود که با خیرمقدم به سینماگران و هنرمندان گفت: «خوشحالیم امسال با آبرومندی بیشتری این مراسم را برگزار می‌کنیم.»

کد خبر : ۴۲۸۱۹
بازدید : ۲۵۷۶
فرادید | مطابق هر سال جشن خانه سینمای ایران شامگاه سه‌شنبه ۲۱ شهریور ماه با حضور جمعی از سینماگران، داوران، روسای اصناف و اعضای شوراهای مرکزی تشکل‌های سینمایی، اعضای جامعه اصناف سینمای ایران، مسئولان و متصدیان فرهنگی و هنری کشورمان در موسسه فرهنگی، ورزشی و رفاهی پیام برگزار شد.
هارون یشایایی رییس جشن بود که با خیرمقدم به سینماگران و هنرمندان گفت: «خوشحالیم امسال با آبرومندی بیشتری این مراسم را برگزار می‌کنیم. سینمای ایران با نسل جوان نفس می‌کشد و اگر نسل جوان حمایت خود را از سینما دریغ کند دیگر سینما چیزی نخواهد داشت زیرا امید سینما به این نسل است.»
«فروشنده» برنده جشن بود
جشن خانه سینمای ایران شامگاه سه‌شنبه ۲۱ شهریور ماه با حضور جمعی از سینماگران برگزار شد
منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما با اشاره به جایزه وحید جلیلوند در جشنواره ونیز گفت: «دو جوان ایرانی در ونیز دو جایزه دریافت کردند و آن را به مردم ایران تقدیم کردند. جای آنهایی که برای بنای بزرگ سینما تلاش کردند و امروز بین ما نیستند، همیشه خالی است و البته روزی هم جای ما هم خالی خواهد بود.»
بعد از اینکه تصاویری از صحبت‌های نوید محمد زاده و وحید جلیلوند در ونیز بعد از دریافت جایزه‌شان در بخش «افق‌های نو» برای فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» پخش شد، همایون اسعدیان مقابل تریبون قرار گرفت و با خوشامدگویی به سینماگران عنوان کرد: «سال به سال برگزاری این جشن برای ما کاری سخت‌تر و مشکل‌تر می‌شود موانع بسیاری سر راه است و افسوس که گاهی این‌ها از خودمان و همکاران است.»
«فروشنده» برنده جشن بود
تصاویری از صحبت‌های نوید محمد زاده و وحید جلیلوند در ونیز پخش شد

او با یادی از پیشکسوت‌ها اظهار کرد: «همیشه گفته می‌شود چرا وقتی پیشکسوت‌ها می‌روند از آنها یاد می‌کنیم ولی من اکنون می‌خواهم برای استاد محمدرضا شجریان آرزوی سلامتی کنم.» در بخشی از مراسم تصاویری از جشن خانه سینما در دوره نهم و نکوداشت محمدرضا شجریان پخش و در ادامه خوانندگی شجریان در این تصاویر نیز پخش شد که با تشویق حضار همراه بود.

اهدای جوایز
امسال فیلم «فروشنده» آخرین اثر اصغر فرهادی توانست بیشترین جایزه را در بخش‌های مختلف به دست بیاورد. اصغر فرهادی که در حال حاضر برای ضبط فیلم جدیدش در اسپانیا به سر می‌برد با پیامی ویدئویی از مدیران و داوران این جشن تشکر و اظهار کرد: «در بین همه جشنواره‌ها که فیلم « فروشنده » در آنها شرکت کرد بیشترین جایزه را از جشن سینما گرفته‌ام. آرزو می‌کنم این رهاورد بیشتر باعث نزدیکی و همدلی اهالی سینما شود.»
«فروشنده» برنده جشن بود
اصغر فرهادی با پیامی ویدئویی از مدیران و داوران این جشن تشکرکرد
تندیس بهترین تدوین به هایده صفی یاری رسید که او بعد از دریافت جایزه بیان کرد:«از فرهادی تشکر می‌کنم همچنین نمی‌توان از فروشنده صحبت کرد اما از یدالله نجفی نگفت؛ کسی که وجودش در سینمای ایران غنیمت بود. او موجی از مهر داشت و یادش گرامی باد.»
تندیس بهترین طراحی صحنه، این جایزه به کیوان مقدم برای فیلم «فروشنده» تعلق گرفت. وی پس از کسب جایزه‌اش گفت:«این جایزه زیبا را به همسر زیبایم تقدیم می‌کنم.» سجادی حسینی به عنوان نقش مکمل مرد این جایزه را گرفت و گفت: «خداراشکر که کارم مورد قبول قرار گرفت، از فرهادی بزرگ هم تشکر می‌کنم.» جایزه بهترین بازیگر مرد به شهاب حسینی برای فروشنده رسید که بابک کریمی به نیابت از او جایزه را دریافت کرد. توحیدی تندیس شایستگی بهترین فیلم‌نامه را به اصغر فرهادی برای « فروشنده » اهدا کرد که بابک کریمی به نیابت از او جایزه دریافت کرد.
«فروشنده» برنده جشن بود
تندیس شایستگی بهترین فیلم‌نامه را به اصغر فرهادی اهدا شد که بابک کریمی جایزه دریافت کرد

تندیس بهترین کارگردانی را به اصغر فرهادی برای «فروشنده» اهدا کردند که مریم نراقی آن را به نمایندگی دریافت کرد. هارون یشایایی به همراه رخشان بنی اعتماد تندیس بهترین فیلم را به اصغر فرهادی اهدا کردند و یشایایی گفت: «اهمیت فروشنده استثنایی است. این فیلم علیرغم موفقیت در سطح جهانی مورد افتخار هم‌وطنان خودمان هم هست.»

تندیس شایستگی و دیپلم افتخار بهترین انیمیشن به فرنوش عابدی برای «پیشخدمت» اهدا شد. وی بعد از کسب جایزه‌اش گفت: روز سینما را به همه تبریک می‌گویم البته یک جورهایی نمی‌خواستم بیایم اما در لحظه آخر تصمیم گرفتم بیایم.
جایزه بهترین کارگردانی مستند به مهدی قنواتی برای «همجا» اهدا شد. او پس از کسب جایزه گفت: «خوشحالم این جایزه را دریافت کردم و جایزه‌ام را به امیر سینمای ایران یعنی امیر نادری تقدیم می‌کنم.»
«فروشنده» برنده جشن بود
بهترین جلوه‌های ویژه میدان به ایمان کرمیان برای فیلم ویلایی‌ها تقدیم شد
بهترین جلوه‌های ویژه میدان به ایمان کرمیان برای فیلم ویلایی‌ها تقدیم شد. کرمیان گفت: «این دومین سال است که این جایزه را دریافت می‌کنم و یک بوسه به آن می‌زنم.» تندیس بهترین جلوه‌های بصری به سینا قویدل برای «رگ خواب» اهدا شد. قویدل بعد از کسب جایزه‌اش گفت:« از دریافت این جایزه از دست بزرگان و بودن در تیم حمید نعمت‌الله خوشحالم و این برای من افتخاری است.»
جایزه بهترین چهره‌پردازی را عبدالله اسکندری و مهرداد میرکیانی برای «لانتوری» دریافت کردند. اسکندری ضمن تبریک به جلیلوند و محمدزاده گفت: «این جایزه را به مجری گریم خود یعنی مانی اسکندری تقدیم می‌کنم چون آنها همیشه مظلوم هستند.»
«فروشنده» برنده جشن بود
سجادی حسینی به عنوان نقش مکمل مرد این جایزه را گرفت
وحید جلیلوند روی صحنه آمد تا از او برای دریافت جایزه بهترین کارگردانی در بخش افق‌های نو جشنواره فیلم ونیز تجلیل شود. وی با حضور روی سن گفت: «از لطف همگی ممنونم. واقعیت این است که جایزه متعلق به من نیست و متعلق به همه بچه‌های «بدون تاریخ بدون امضا» است و زحمت همگی آنها باعث کسب این جایزه شد البته علی برادرم هم خیلی زحمت کشید.
جوایز بین‌المللی ماحصل زحمات بزرگان ما است؛ آنهایی که وقتی جایزه می‌گرفتند در فرودگاه باید از در دیگری می‌آمدند تا کسی آنها را نزند. خدا عباس کیارستمی را بیامرزد. امثال عباس کیارستمی، جعفر پناهی، رخشان بنی اعتماد، مجید مجیدی، اصغر فرهادی و ... راه را برای ما هموار کردند. از خدا می‌خواهم کوچک‌تری یادم نرود.»
«فروشنده» برنده جشن بود
همایونفر: «با این جایزه رکورد دار جایزه موسیقی متن در خانه سینما شدم.»
تندیس شایستگی بهترین طراحی لباس به عباس بلوندی «برای یتیم‌خانه» رسید. تندیس بهترین را به بابک اردلان برای «رگ خواب» اهدا کردند. وی گفت: «خوشحالم که در حضور وحید جلیلوند هم که به تازگی از ونیز بازگشته جایزه می‌گیرم. از بهمن اردلان که به جز درس صدابرداری درس اخلاق هم به من داد تشکر می‌کنم، از حمید نعمت‌الله و امیر عاشق حسینی نیز ممنونم.»
تندیس بهترین فیلم‌برداری را به فرشاد محمدی برای فیلم «رگ خواب» اهدا کردند. فرشاد محمدی بعد از دریافت جایزه خود اظهار کرد: «من از استادم نعمت حقیقی یاد می‌کنم و همیشه به یادشان هستم.» تندیس بهترین موسیقی به کارن همایونفر برای «اروند» رسید.
«فروشنده» برنده جشن بود
جایزه نقش اول زن را به لیلا حاتمی برای فیلم رگ خواب اهدا کردند
سریر در این بخش عنوان کرد:« موسیقی روح فیلم است و این روح با شما زندگی می‌کند و می‌تواند در ذهن و ضمیر شما رسوخ کند و کارن می‌تواند این کار را انجام دهد.» همایونفر پس از کسب جایزه‌اش بیان کرد: «با این جایزه رکورددار جایزه موسیقی متن در خانه سینما شدم.»
تندیس شایستگی بهترین بازیگر مکمل زن را به پانته‌آ پناهی‌ها برای لاک قرمز اهدا کردند که به دلیل غیبت وی برای بازی در تئاتر، شبنم مقدمی جایزه را دریافت کرد. تندیس شایستگی بهترین بازیگر نقش اول زن را به لیلا حاتمی برای فیلم رگ خواب اهدا کردند. حاتمی گفت: «خیلی ممنونم. من این جایزه را خیلی دوست دارم.»
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید