کشتار خانوادگی در پی بدهی‌٦‌‌میلیارد‌تومانی

کشتار خانوادگی در پی بدهی‌٦‌‌میلیارد‌تومانی

جزئیات جدید در پرونده قتل‌عام خانوادگی مردی که خود نیز اقدام به خودکشی کرد، نشان می‌دهد بدهی شش‌میلیارد‌تومانی، انگیزه او از این کشتار بوده‌ است.

کد خبر : ۴۳۱۹۸
بازدید : ۱۲۸۳
کشتار خانوادگی در پی بدهی‌٦‌‌میلیارد‌تومانی
جزئیات جدید در پرونده قتل‌عام خانوادگی مردی که خود نیز اقدام به خودکشی کرد، نشان می‌دهد بدهی شش‌میلیارد‌تومانی، انگیزه او از این کشتار بوده‌ است.

به گزارش شرق، این مرد دو‌ هفته قبل، بعد از اینکه پدر و مادرش را در دفتر کارش به قتل رساند، به خانه‌اش رفت و همسر و فرزندش را نیز به قتل رساند و در نهایت خودکشی کرد.

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران، درباره انگیزه احتمالی این قتل‌عام که به دست مردی که استاد دانشگاه بوده است، انجام شده، گفت: او از مدتی قبل شش میلیارد تومان بدهی داشته است که ٥٠٠‌ میلیون تومان آن را از پدر زن خود گرفته بود اما توان پرداخت این مبلغ هنگفت را نداشته است؛ به‌همین دلیل تصمیم به این کار جنون‌آمیز گرفته است.
به‌گفته این مقام قضائی در تحقیقات انجام‌شده مشخص شده است این مرد یک‌سال پیش در پیامکی که به یکی از دوستانش در آمریکا ارسال کرده، مدعی شده بود اگر نتواند مشکلش را حل کند، دست به کاری می‌زند که همه را متعجب و پشیمان خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد این چهار قتل و خودکشی همان اقدامی است که در آن پیامک از انجام آن خبر داده بود، البته در تحقیقات انجام‌شده مشخص شده است که همسر این مرد که یکی از قربانیان است نیز این پیامک را دیده و در جریان تهدید غیرمستقیم همسرش بوده است.

تحقیقات درباره این جنایات، شامگاه ١٣ شهریور در دستور کار بازپرس و پلیس جنایی تهران قرار گرفت. در تحقیقات اولیه مشخص شد خواهر‌زن این مرد، اولین فردی بوده که اجساد را پیدا کرده است و پلیس را در جریان قرار داده است، او در تحقیقات به بازپرس پنجم دادسرای جنایی تهران که عهده‌دار تحقیقات قضائی در این پرونده است، گفت: در مراجعه به خانه خواهرم متوجه آثار خون روی نرده‌های دزدگیر خانه شدم؛ به مغازه کلیدسازی رفتم و با کلیدساز برگشتم؛ پس از باز‌شدن درِ منزل با اجساد خواهر، خواهرزاده و همسر خواهرم روبه‌رو شدم و آن‌موقع بود که موضوع را به پلیس اطلاع دادم.
این زن همچنین در اظهاراتش از اختلاف خواهر و شوهر‌خواهرش صحبت کرد و به کارآگاهان گفت: قرار بود مادرم از یک کشور اروپایی که برای مسافرت به آنجا رفته بود، به ایران بازگردد؛ حدود ساعت دو بعدازظهر با گوشی تلفن همراه خواهرم تماس گرفتم تا برای رفتن به فرودگاه امام‌خمینی(ره) باهم قرار بگذاریم اما او جواب تلفنش را نداد، چندین‌بار و در ساعت‌های مختلف با خواهرم تماس گرفتم اما باز هم پاسخ نداد.

به‌همین‌دلیل با تلفن همراه همسرش تماس گرفتم که او هم جواب نداد، حتی به تلفن همراه پسرشان هم زنگ زدم و او هم گوشی را برنداشت؛ حدودا ساعت هشت شب به خانه آنها رفتم؛ هرچه زنگ زدم کسی در را باز نکرد، این در حالی بود که خودروهای مینو و پژمان هر دو در پارکینگ ساختمان بود؛ ناگهان آثار خون را روی نرده‌های دزدگیر آپارتمان دیدم و آن‌موقع بود که نگرانی‌ام تشدید شد.
می‌دانستم که خواهر و شوهرخواهرم اختلاف شدید پیدا کرده‌اند و حتی خواهرم چندین‌بار درخواست طلاق کرده است. به همین دلیل دنبال کلیدساز رفتم. زمانی‌که وارد خانه شدیم، همه‌جا پر از آثار خون بود؛ جسد مینو و پژمان داخل اتاق خواب و جسد پارسا هم داخل حمام افتاده بود. با سروصدای من، همسایه‌ها به طبقه دوم آمدند و پس از دقایقی پلیس در محل حاضر شد. در بررسی صحنه جنایت مشخص شد عامل جنایت که استاد دانشگاه بود، با جسم تیز اقدام به کشتن همسر و پسر خود کرده و در ادامه به زندگی خود نیز پایان داده است.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در بررسی‌های معمول خود مطلع شدند پدر و مادر عامل جنایت (٦٨ساله و ٦٥ساله) قرار بوده از شهرستان به تهران مراجعه کنند؛ بنابراین صحبت با آنها در اولویت قرار گرفت تا شاید توضیحی درباره انگیزه پسرشان از ارتکاب این جنایت داشته باشند؛ اما آنها به تماس‌های مکرر مأموران پلیس و دیگر اعضای خانواده‌شان پاسخ ندادند.

به‌این‌ترتیب با شناسایی دفتر کار عامل جنایت در منطقه پاسداران به آنجا رفتند و پس از ورود به دفتر کار با اجساد پدر و مادر او، درحالی‌که آنها نیز مورد جراحت شدید ناشی از جسم تیز قرار گرفته بودند، روبه‌رو شدند. به‌گفته سرپرست دادسرای جنایی تهران، خانواده عامل جنایت کشتار خانوادگی به اتفاق تأکید می‌کنند که او مادر و پدرش را بیشتر از هرکسی در این دنیا دوست داشته است و با توجه به اینکه او تصمیم به قتل فرزند و همسرش داشته، از طرفی نمی‌خواسته پدر و مادرش به‌خاطر کاری که او انجام می‌دهد، پاسخ‌گو باشند و سرزنش شوند؛ به‌همین‌دلیل زمانی‌که تصمیم به قتل همسر و فرزند و خودکشی می‌گیرد، قتل پدر و مادرش را نیز در ذهن داشته است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید