بازداشت ٥٠٠ مجرم

بازداشت ٥٠٠ مجرم

دستگیری ٥٠٠مجرم سابقه‌دار ازسوی پلیس پایتخت. مجرمانی که در بین آنها هم سارق مسلح بود و هم جوانانی که برای تفریح و انتقام‌جویی دست به اخاذی و سرقت زده بودند.

کد خبر : ۴۳۳۷۵
بازدید : ۱۱۸۷
بازداشت ٥٠٠ مجرم
دستگیری ٥٠٠مجرم سابقه‌دار ازسوی پلیس پایتخت. مجرمانی که در بین آنها هم سارق مسلح بود و هم جوانانی که برای تفریح و انتقام‌جویی دست به اخاذی و سرقت زده بودند.
باند سارقان مسلحی که در پوشش مامور با فریب طعمه‌هایشان از آنها سرقت‌هاي میلیونی می‌کردند. دانشجوی اخراجی دانشگاه نیروی انتظامی و اخاذی از دختران و پسران جوان هم یکی دیگر از متهمانی بود که در طرح رعد از سوی پلیس تهران شناسایی و دستگیر شد.
طرحی که به گفته رئیس پلیس تهران بیش از‌هزار نفر از ماموران پلیس و کلانتری‌های سطح تهران در آن شرکت داشتند و ٣٢٩ سارق و مالخر و ١٦١ خرده‌فروش موادمخدر طی این عملیات ضربتی دستگیر شدند.

صبح دیروز سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح جزییات عملیات ضربتی رعد پرداخت و دراین‌باره توضیح داد: «در این عملیات ١٠٥ مخفیگاه افراد سارق ، مالخر و خرده فروش مواد مخدر شناسایی و ٣٢٩سارق و مالخر و ١٦١ مواد فروش توسط مأموران پلیس پیشگیری دستگیر شدند.
همچنین ٩ باند سرقت با بیش از ١٥٠٠ فقره سرقت از منازل و کشف٥٤٠٠ قلم انواع کالای قاچاق شامل پوشاک و لوازم آرایش به ارزش بیش از ٤‌میلیارد تومان از دیگر اقدامات انجام شده در قالب این طرح بود.»
رئیس پلیس تهران همچنین از برخورد با عرضه مواد دارویی و بهداشتی در فضای مجازی در قالب طرحی با نام « پانجی‌آ» از سوی پلیس فتا خبر داد و در این‌باره گفت: «همکاران من در پلیس فتای تهران باندی را منهدم کردند که اقدام به عرضه دارو و مواد بهداشتی در فضای مجازی کرده بودند. ارزش داروها و اقلام بهداشتی کشف شده از این افراد بالغ بر ٢‌میلیارد تومان است. چندین نفر در این خصوص دستگیر شده‌اند که برایشان پرونده‌ای تشکیل شده و در اختیار مقام قضائی قرار گرفته‌اند.»

سرقت مسلحانه ماموران قلابی
سرقت مسلحانه از سرمایه‌داران و تاجران شناخته شده در قالب ماموران لباس شخصی. این شگرد اعضای باندی بود که در پوشش یک شرکت واردات و صادرات دست به جرايم می‌زدند. همه اعضای این باند توسط پلیس شناسایی و دستگیر شده‌اند. آنچه در ادامه می‌خوانید گفت گوی «شهروند» با یکی از اعضای این باند تبهکاری است:

به چه جرمی دستگیرشدی؟
حمل اسلحه.

چرا اسلحه حمل می‌کردی؟
من اسلحه حمل نمی‌کردم. اسلحه داخل ماشین بود. یک کلت کمری و یک سلاح شکاری. البته من ماشینم را ١٠روز پیش به یکی از دوستانم امانت داده بودم. به او گفتم من چند روزی باید به مسافرت بروم و در این مدت از ماشین من مراقبت کن.

کی دستگیر شدی؟
دوشنبه‌شب پلیس مرا دستگیر کرد. من رفتم ماشین را از دوستم بگیرم که پلیس من را دستگیر کرد. الان من و دوستم هردو دستگیر شدیم. دوستم اصلا روحش هم از این ماجرا خبر ندارد. خودم هم زیاد در جریان نیستم.

پلیس چطور به ماشین تو مشکوک شد؟
همانطور که گفتم، ماشین امانت دست دوستم بود. آنطور که او به من گفت، چند شب پیش او متوجه می‌شود که ماشین در جای پارکش نیست. ابتدا فکر می‌کند که ماشین سرقت شده است، اما بعد از طریق همسایه متوجه می‌شود، که پلیس ماشین را برده. بعد هم خودش دستگیر می‌شود.

اسلحه را از کجا تهیه کردی؟
این دو سلاح مال من نیست. من راننده یک شرکت هستم. مدیرعامل این شرکت این اسلحه‌ها را به من داد و من هم آن را داخل ماشین گذاشتم.

مدیرعامل شرکت در جریان این سرقت‌ها بود؟
من بعد از دستگیری فهمیدم که او در پوشش این شرکت اقدام به سرقت مسلحانه می‌کرده است. مدیر شرکت همراه با چند نفر دیگر بعد از شناسایی طعمه‌ها به سراغ آنها می‌رفتند و خودشان را به‌عنوان مامور لباس شخصی معرفی می‌کردند. اسلحه، دستبند، گاز اشک‌آور و تجهیزات کامل آنها باعث می‌شد که در نگاه اول مالباخته به تصور این‌که آنها مامور هستند به آنها اعتماد کند. پس از دستبندزدن به طعمه اموال او را سرقت می‌کردند. بعد هم درحالی او دست‌ها و پاهایش بسته بود او را رها می‌کردند.

یعنی تو از این سرقت‌ها بی اطلاع بودی؟
من در آن شرکت هم آبدارچی بودم، هم راننده و هم تحصیلدار. همه این کارهای شرکت را من انجام می‌دادم. یک پراید هم داشتم که آن هم در اختیار شرکت بود.

مدیر شرکت هم بازداشت شده؟
بله او هم دیشب توسط پلیس دستگیر شده است.

چند فقره سرقت انجام دادی؟
دقیق نمی‌دانم. اما بیشتر خانه‌های افراد سرمایه‌دار می‌رفتند. خانه‌های ویلایی شمال تهران. در یکی از سرقت‌ها من همراه آنها بودم. البته بعدا فهمیدم که برای سرقت به آن خانه رفته بودند. من راننده بودم، اما افسر پرونده به من گفت یکی از شاکیان مراجعه کرده و بیش از ٣٠٠‌میلیون تومان با همین شگرد از خانه او سرقت شده است.

اخاذی با لباس پلیس
محمد دانشجوی اخراجی دانشگاه نیروی انتظامی یکی دیگر از متهمان دستگیر شده در این طرح بود. این جوان ٢٠ساله با سوءاستفاده از لباس نیروی انتظامی در شرق تهران از دختران و پسران جوان اخاذی می‌کرده است.
در ادامه گفت‌وگو با این متهم می‌خوانید:

به چه جرمی دستگیر شدی؟
اخاذی و سوءاستفاده از لباس پلیس.

یعنی با لباس پلیس از مردم اخاذی می‌کردی؟
نه همه مردم. من فقط به دخترها و پسرها که با هم بودند گیر می‌دادم و مواد فروش‌ها. آنها هم فکر می‌کردند که من مامورام. خیلی می‌ترسیدند. من هم ابتدا محکم صحبت می‌کردم. تهدید می‌کردم که موضوع را به خانواده‌هایشان اطلاع می‌دهم. بعد از چند دقیقه انگار که دلم برایشان می‌سوخت در ازای گرفتن مبلغی رهایشان می‌کردم. مواد فروش‌ها هم همین‌طور آنها برای این‌که پایشان به کلانتری نرسد حاضرند همه کاری انجام دهند.

چقدر می‌گرفتی؟
٣٠٠‌هزار تومان، ٢٠٠‌هزار تومان، پولش زیاد برای من مهم نبود. بیشتر جنبه تفریحی داشت. از این‌که هم‌سن‌وسال‌هایم از من حساب می‌بردند، احساس خوبی داشتم.

چندبار این کار را انجام دادی؟
حدود یک ماه بود که این کار را شروع کردم. دقیق یادم نیست ولی فکر می‌کنم حدود ١٠بار. چون من ٣ ماه پیش از دانشگاه نیروی انتظامی اخراج شدم.

چند ‌سال داری؟
٢٠سال.

بیشتر در کدام مناطق اخاذی می‌کردی؟
شرق تهران.

لباس پلیس را از کجا آوردی؟
من دانشجوی دانشگاه نیروی انتظامی بودم. اما بعد از ٨ماه من را اخراج کردند.

چرا اخراج شدی؟
نمی‌دانم چرا. اما از طرف حفاظت اخراج شدم می‌خواستم با این کار هم اخراجم را فراموش کنم و هم از پلیس انتقام بگیرم.

چگونه دستگیر شدی؟
دوشنبه‌شب بود. من همراه دوستم با موتور درحال رفتن به خانه بودیم. در اتوبان باقری یکی از ماموران کلانتری ١٤٧ گلبرگ به ما مشکوک شد، من هم فیش حقوقی دوران دانشجویی‌ام را نشانش دادم اما او قانع نشد. شک کرده بود، من را به کلانتری برد و بعد هم آن‌جا همه‌چیز لو رفت.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید