مدیرعامل نت‌فلیکس نه به لپ‌تاپ نیاز دارد نه دفتر کار

مدیرعامل نت‌فلیکس نه به لپ‌تاپ نیاز دارد نه دفتر کار

احتمالا تا به حال نام نت‌فلیکس را شنیده‌اید. این شرکت از سال ۱۹۹۷ در حوزه سرگرمی کار می‌کند و در زمینه تولید مجموعه‌های تلویزیونی تخصص دارد.

کد خبر : ۴۳۴۰۶
بازدید : ۱۷۲۸
مدیرعامل نت‌فلیکس نه به لپ‌تاپ نیاز دارد نه دفتر کار
احتمالا تا به حال نام نت‌فلیکس را شنیده‌اید. این شرکت از سال ۱۹۹۷ در حوزه سرگرمی کار می‌کند و در زمینه تولید مجموعه‌های تلویزیونی تخصص دارد.

رید هستینگز مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران این شرکت است؛ مردی که اخیرا به عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین مدیران جهان شناخته شد.

مدیرعامل این مجموعه که همین امسال حدود ۶ میلیارد دلار بودجه صرف ساخت فیلم و سریال کرده است حتی یک دفترکار مجزا هم ندارد و اغلب کارهایش را بدون نیاز به کامپیوتر یا لپ‌تاپ و از طریق گوشی هوشمند انجام می‌دهد.
علت این شیوه کار، دادن احساس برابری و نزدیکی به کارکنان یا حضور دایمی در میان آنان نیست. در واقع هستینگز اساسا نیازی به دفترکار مجزا و لپ‌تاپ ندارد. او در یک مصاحبه می‌گوید تقریبا از سال ۲۰۰۸ بود که اتاقم را تحویل دادم چون دیگر لازم نبود برگه‌ای را امضا کنم. مدیرعامل نت‌فلیکس به این موضوع اشاره کرده که از سال ۲۰۰۸ نت‌فلیکس به استفاده از DocuSign روی آورد و همین موضوع هم نیاز به کاغذ فیزیکی و دفتر کار را برای او از میان برد.
DocuSign سرویسی است که امکان استفاده از قراردادها و اسناد الکترونیکی را از طریق تکنولوژی امضای الکترونیکی و مدیریت تراکنش دیجیتالی فراهم می‌کند. با همه‌گیر شدن استفاده از این تکنولوژی در نت‌فلیکس، هستینگز در می‌یابد که به ندرت از دفتر کارش استفاده می‌کند و ترجیح می‌دهد به جای نشستن توی دفتر، به قول خودش «افراد را در بخش‌های مختلف ساختمان ملاقات کند».
در آن زمان لپ‌تاپ مدیرعامل نت‌فلیکس به دفترکارش بدل شده بود اما رفته رفته نیاز به لپ‌تاپ هم از میان رفت. او ترجیح می‌دهد به جای حمل لپ‌تاپ همه کارها را از طریق گوشی هوشمندش مدیریت کند.

ظاهرا این مدیر شیوه‌های جالب و گاهی اوقات نامتعارفی برای اداره شرکتش دارد. هستینگز به سال ۲۰۰۵ زمانی که نت‌فلیکس از طریق میل، محتوای تصویری در اختیار کاربرانش قرار می‌داد و صرفا در ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کرد هم اشاره کرده و گفته نصف آن سال را در رم با خانواده‌اش سپری کرده؛ یعنی هر ماه دو هفته حضور در رم و دو هفته حضور در کالیفرنیا.

هستینگز علاوه بر موفقیت در زمینه مدیریت شرکت نت‌فلیکس یکی از مدیران بسیار گران‌قیمت در میان مدیران شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی است.
چندی پیش گزارشی درباره درآمد مدیرعامل‌های شرکت‌های بزرگ این حوزه منتشر شد؛ در این لیست هستینگز پس از تیم کوک مدیرعامل اپل، پردرآمدترین مدیرعامل در میان ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکا بود. طبق این گزارش هستینگز، مردی که نه به دفترکار نیاز دارد و نه به لپ‌تاپ در سال ۲۰۱۶ مجموعه درآمد ۱۰۶ میلیون دلاری داشته است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید