رونمایی از نقشه راه 5 ساله رنو

رونمایی از نقشه راه 5 ساله رنو

کارلوس گون مدیر عامل شرکت رنو از برنامه های راهبردی این شرکت تا پنج سال آینده رونمایی کرد. این گروه خودروسازی با کمک اتحاد نیسان و میتسوبیشی در نظر دارد تا سال 2022 با هدف کاهش هزینه و به همکاری یکدیگر 12 خودروی برقی جدید به بازار عرضه کند.

کد خبر : ۴۳۹۷۰
بازدید : ۲۱۵۱
رونمایی از نقشه راه 5 ساله رنو

کارلوس گون مدیر عامل شرکت رنو از برنامه های راهبردی این شرکت تا پنج سال آینده رونمایی کرد. این گروه خودروسازی با کمک اتحاد نیسان و میتسوبیشی در نظر دارد تا سال 2022 با هدف کاهش هزینه و به همکاری یکدیگر 12 خودروی برقی جدید به بازار عرضه کند.

به گزارش خودروکار، در کنار شرکت های تویوتا، ب ام و، فولکس واگن، تسلا و جنرال موتورز، حالا رنو از برنامه راهبردی خود به خصوص در زمینه تولید خودروی برقی رونمایی می کند. برنامه راهبردی این شرکت به گونه ای طراحی شده که این گروه خودروسازی فرانسوی را قادر می سازد تا سال 2022، رشدی 44 درصدی (نسبت به سال 2016) داشته باشد و همچنین پنج میلیون خودرو به فروش برساند.

در این برنامه راهبردی آمده است که این شرکت در نظر دارد گردش مالی خود را تا 70 میلیارد یورو و سود حاشیه عملیاتی اش را تا 7 درصد افزایش دهد.

کارلوس گون معتقد است رنو به کمک این برنامه می تواند قوی ترین اهرم های سودآوری را به ارمغان بیاورد و بیشترین رشد را طی هفت سال گذشته خود (تا پیش از سال 2022) تجربه کند.

برنامه افزایش حجم فروش که در این برنامه راهبردی آمده است، بیشتر به خارج از مرز های اروپا مربوط می شود. به گفته کارلوس گون، اروپا همچنان یک مرکز و بازار سودمند برای رنو باقی خواهد ماند، اما این گروه قصد دارد از نظر جغرافیایی بازار خود را به ویژه در بازار های بالقوه روسیه، آمریکای لاتین، ایران و هند گسترش دهد.

رنو، در این برنامه راهبردی فروش خارج از مرز های اروپا را دو برابر و سود حاصل از آن را سه برابر افزایش داده است، تا جایی که سهم 25 درصدی فروش رنو در خارج از اروپا در سال 2022 به 50 درصد برسد.

ایران، همچنان یکی از مراکز رشد برای رنو باقی می ماند اما تعداد 109 هزار دستگاه خودرویی که در این کشور در سال 2017 به فروش رسیده، در سال 2022 به 250 هزار دستگاه می رسد. رنو قصد دارد 15 درصد از بازار ایران را به خود اختصاص دهد و ظرفیت تولیدی اش را تا 150 هزار خودرو در سال افزایش دهد.

در روسیه هم با کاهش هزینه های آوتوواز روسی و سرمایه گذاری، قصد بازسازی و تقویت بازار این کشور را دارد. در هند و برزیل هم با تکیه بر تولید خودروی کوچک و کم هزینه Kvid که مخصوص این بازار ها طراحی شده، قصد دارد بازار آن ها را تسخیر کند.

گون در این باره می گوید :« از افزایش 1.5 میلیون دستگاه خودروی تولیدی، 500 هزار دستگاه در چین و 500 هزار دستگاه در روسیه تولید می شوند و ما بقی در ایران، هند و برزیل تولید می شوند.»
همچنین رنو برنامه ریزی کرده تا سال 2019، خود را با سهمیه تولید 10 درصدی خودروی برقی در چین تطبیق دهد. گون می گوید :« این یکی از اولویت های گروه ما در چین است.»

یکی دیگر از نقشه های رنو برای آینده، سرمایه گذاری 18 میلیارد یورویی بر روی تحقیق و توسعه است که به تولید 21 خودروی جدید خواهد انجامید که خودروهای برقی با 8 مدل، 25 درصد از تولیدات رنو را تشکیل می دهند و اما به طور کلی تا 50 درصد از فعالیت گروه خودروسازی رنو به حوزه خودروی برقی اختصاص خواهد یافت و سهم دیزل به کمتر از 50 درصد کاهش پیدا می کند.

از نظر تکنولوژی هم با توجه به تغییر استراتژی های حما و نقل در آینده، رنو در نظر دارد 40 خودرو با قابلیت‌های متفاوت رانندگی خودکار معرفی کند که برخی از آن‌ها کاملاً خودران خواهند بود. در همین راستا، گروه جدید پیشرانه‌های الکتریکی و باتری‌ها نیز در سال 2022 از سوی رنو معرفی می‌شوند که این اقدام راه را برای تولید خودروهایی با برد زیاد هموار می‌کند.

اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی پیش بینی می کند 15 دقیقه شارژ باتری محدوده حرکتی 230 کیلومتری را در سال 2022 به ارمغان بیاورد.

همچنین، رنو با بهره مندی از پلتفرم‌های مشترک بیشتر، در تلاش است در سال 2022 حدود 9 میلیون دستگاه خودرو را روی 4 پلتفرم مشترک تولید کند و انتظار دارد قوای محرکه مشترک هر سه شرکت رنو، نیسان و میتسوبیشی 75 درصد فروش کلی را تشکیل دهند.

از سویی دیگر، به عنوان بخشی از برنامه راهبردی رنو، هدف این شرکت از بهره مندی از پلتفرم های مشترک، کاهش هزینه ها و صرفه جویی معادل 4.2 میلیارد است که در نهایت به افزایش حاشیه سود عملیاتی تا 7 درصد می انجامد.

شرکت های بزرگ دیگری مثل دایملر آلمان نیز در برنامه راهبردی رنو سهم دارند. رنو قرار است با گسنرش محدود همکاری خود با این شرکت مدل های برقی بیشتری تولید کند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید