اشتیاق همکاری با نابغه

اشتیاق همکاری با نابغه

فیلم جدید اصغر فرهادی مثل دیگر فیلم هایش داستانی پیچیده و گنگ دارد و به احتمال زیاد مخاطب باید پایان فیلم را حدس بزند.

کد خبر : ۴۶۲۰۵
بازدید : ۳۶۸۴
فرادید | اصغر فرهادی کارگردان نام آشنای ایرانی که تا امروز برنده دو جایزه اسکار شده، این روز‌ها مشغول فیلم برداری در کشور اسپانیا است. او در فیلم جدیدش از هنرپیشه‌های مطرحی، چون پنه لوپه کروز و خاویر باردم استفاده کرده است.

به گزارش فرادید؛ فیلم جدید اصغر فرهادی مثل دیگر فیلم هایش داستانی پیچیده و گنگ دارد و به احتمال زیاد مخاطب باید پایان فیلم را حدس بزند. سبک کار اصغر فرهادی تا امروز کاملا مختص به خودش بوده است. در سینمای ایران او تنها کسی است که این سبک فیلم سازی را شروع کرده و موفقیت‌های پی در پی اش نشان دهنده جذابیت کار‌ها و توانایی خود کارگردان است.
پنه لوپه کروز از فرهادی می‌گوید
فرهادی تا امروز برنده دو جایزه اسکار شده است
پیش از او تنها چند کارگردان مطرح دیگر ایرانی توانستند سبک خاص خودشان را در سینما جای بدهند. عباس کیارستمی با سبک فیلم داستانی- مستند جاده ای، علی حاتمی با سبک دیالوگ - شعر نویسی و بهرام بیضایی با سبک تئاتر در سینما ماندگارترین فیلم‌ها را در تاریخ سینما رقم زدند.

جدیدترین اثر
اصغر فرهادی دوشنبه سی‌ام مرداد ماه فیلم تازه خود با نام «همه می‌دانند» (Everybody Knows) را در اسپانیا کلید زد. این فیلم یک درام خانوادگی و یک تریلر روان‌شناسانه است. در جریان این فیلم دزدیده شدن یک دختربچه باعث برملا شدن رازهای مگوی یک خانواده می‌شود.
عناوین مرتبط:
"همه می‌دانند"؛ اصغر فرهادی، پنه لوپه کروز و خاویر باردم!
این فیلم بار سنگین دو نام سرشناس مثل «خاویر باردم» و «پنه لوپه کروز» را بر دوش می‌کشد. زبان این فیلم هم مثل فیلم «گذشته» غیر فارسی است و ترس این اتفاق هست که باز هم خیلی از مخاطبان را جذب نکند. فرهادی در گفتگویی درباره زبان این فیلم گفته بود: «احساس نمی‌کنم تغییر زبان موجب تغیر دیدگاه شما شود. نگرش من همدردی با همه شخصیت‌هاست که سطحی از همدردی و دلسوزی عمومی است.»
هنرپیشه‌های جدید
خاویر باردم و پنه لوپه کروز که سابقه همکاری با هم را در چند فیلم از جمله «ویکی کریستینا بارسلونا» وودی آلن دارند دو هنرپیشه سرشناس اسپانیایی هستند.
پنه لوپه کروز از فرهادی می‌گوید
«خاویر باردم»
خاویر باردم (زاده ۱ مارس ۱۹۶۹ در لاس پالماس جزایر قناری) از برندگان جایزهٔ اسکار است. او یکی از موفق‌ترین بازیگران غیرآمریکایی دهه اخیر است. در سال ۲۰۰۷ باردم رابطه‌ای نسبتاً مخفیانه را با پنلوپه کروز ، همبازی اش در فیلم ویکی کریستینا بارسلونا، آغاز کرد. هر دوی آنها به شدت محافظه کار بودند و دربارهٔ زندگی شخصی خود صحبت نمی‌کردند.
براساس گزارش آسوشیتدپرس، باردم و کروز در ژوئیه سال ۲۰۱۰ در باهاما با یکدیگر ازدواج کردند. در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۱، سه روز پیش از اینکه باردم سومین نامزدی اسکار خود را برای فیلم بیوتیفول دریافت کند، پنلوپه کروز پسری به دنیا آورد که براساس خبر‌ها او را لئوناردو انسیناس کروز نام نهادند.

در ماه فوریه سال ۲۰۱۳، گزارش شد که پنلوپه کروز فرزند دوم این زوج را به دنیا آورده است. بر طبق اخبار فرزند دوم این زوج دختریست که او را لونا انسیناس کروز نامگذاری کرده اند. گرچه این خبر توسط اعضای خانواده‌ی باردم-کروز و یا سخنگویان این دو بازیگر تأیید نشده است. زوج باردم- کروز درباره‌ی زندگی شخصیشان بسیار رازنگهدار هستند و به هیچ عنوان جزئیات زندگیشان را با رسانه‌ها در میان نمیگذارند.

"جایی برای پیرمرد‌ها نیست "فیلمی به کارگردانی آنتوان چیگور در سال ۲۰۰۷ برای خاویر باردم جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به همراه داشت. او بعد از آن برای همین فیلم برندهٔ جایزهٔ گلدن گلوب و جایزهٔ بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.
پنه لوپه کروز از فرهادی می‌گوید
کروز گفت: از فرهادی چیزهای زیادی می‌توان آموخت
خاویر باردم در گفت‌وگویی با نشریه اسپانیایی ال موندو، ورایتی، اسکوایر و گاردین گفته بود:
" اصغر فرهادی کارگردان عجیبی است. او در طول مدت زمان کار عناصر گوناگونی را با یکدیگر ترکیب می‌کند. این را در جنبه‌های مختلفی می‌توانم بگویم. مثلا در مورد شکل‌گیری نهایی فیلمنامه، کار او شگفت‌انگیز است. در حقیقت او در طول کار، فیلمنامه را براساس ویژگی‌های بازیگران، صحنه و البته حال‌وهوای گروه در لحظه فیلمبرداری بازنویسی می‌کند. به‌عنوان بازیگری که چندان در بند علاقه به شیوه‌های استودیویی خط‌کشی‌شده تولید نیستم، می‌توانم بگویم به دلیل این ویژگی‌ها همکاری با این مرد برای یک بازیگر یک تجربه دیوانه‌کننده است. "
عناوین مرتبط:
دیوانه دیوانه شدیم هم من و هم پنه‌لوپه
"اولش فکر نمی‌کردم این همکاری شدنی باشد. شاید بشود گفت: حتی اولش حس کردم تجربه خسته‌کننده‌ای هم خواهد بود. می‌دانی؛ من و پنه‌لوپه هم به‌عنوان زن و شوهر با هم زندگی می‌کنیم و هم این‌که تجربه بی‌شمار همکاری با هم سر صحنه را داریم. به این دلیل هم تجربه یک همکاری جدید در نگاه نخست چندان انگیزه‌ای نمی‌توانست در من و حتی پنه‌لوپه ایجاد کند. از سوی دیگر واقعا نمی‌دانم، چراکه اصلا انتظار نداشتم اصغر فرهادی با من تماس بگیرد. وقتی هم با من تماس گرفت، نخستین چیزی که به ذهنم رسید، همکاری با همسرم در این فیلم بود و به او گفتم: بگذارید کمی استراحت کنیم، چون قرار است من و پنه‌لوپه در فیلم اسکوبار نیز همبازی باشیم... "
پنه لوپه کروز از فرهادی می‌گوید
قرار است من و پنه‌لوپه در فیلم اسکوبار نیز همبازی باشیم

"پیشنهاد بازی در این فیلم اول به من نشد. درواقع پیشنهاد اول به پنه‌لوپه رسید و این آغاز درگیرشدن من در این پروژه بود. سناریو را که خواندم دیوانه شدم. بگذار این‌گونه بگویم که هر دوی ما، هم من و هم پنه‌لوپه گرفتار اوهام و خیالاتی شده بودیم. تازه دو هفته بعد از پنه‌لوپه بود که فرهادی به من پیشنهاد داد."

پنه لوپه کروز (زاده ۲۸ آوریل ۱۹۷۴) بازیگر اسپانیایی است. او برای فیلم "ویکی کریستینا بارسلونا" موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن، جایزه آلما برای بهترین بازیگر و جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. او در جدیدترین مصاحبه اش از تجربه همکاری با اصغر فرهادی گفت و بسیار از او تعریف کرد.

«کروز» درباره تجربه همکاری با این کارگردان ایرانی گفت: "او یک نابغه است. ما پانزده هفته و تا پایان نوامبر کار خواهیم کرد. بی صبرانه و هر هفته منتظر دوشنبه‌ها هستم تا به محل فیلمبرداری بروم چرا که از فرهادی چیزهای زیادی می‌توان آموخت. او از زمان برای ایجاد حقیقت از سکانس‌ها استفاده می‌کند". این بازیگر اسپانیایی که اخیرا بازی در فیلم «قتل در قطار سریع السیر به شرق» را به پایان برده است.

«ریکاردو دارین» بازیگر آرژانتینی در کنار «ادوارد فرناندز»، «باربارا لنی»، «الویرا مینگز»، «ایما کوئستا»، «روژه کاسا مایور» و «رامون باره آ» سایر بازیگران اصلی هشتمین فیلم بلند فرهادی هستند. خوزه لوییس آلکاینه ۷۸ ساله، مدیر فیلمبرداری فیلم جدید فرهادی است. علاوه بر خود اصغر فرهادی، شرکت‌های Memento Films از فرانسه، Morena Film از اسپانیا و Luky Red از ایتالیا تهیه کنندگی مشترک این فیلم را بر عهده دارند.
پنه لوپه کروز از فرهادی می‌گوید
«پنه لوپه کروز»
مدیریت هنری فیلم بر عهده «کلارا نوتاری» و طراح لباس نیز «سونیا گرانده» است. هایده صفی یاری تدوین گر و «دانیل فونترودونا» مدیر صدابرداری فیلم هستند. فیلم جدید فرهادی "همه می‌دانند" اگر به اسکار سال ۲۰۱۸ برسد احتمالا باز هم می‌تواند یکی از امیدهای اکادمی برای فیلم خارجی زبان باشد.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید