دستگیری شیادان سایبری

سرهنگ ‌حاج‌علی صالحی‌ اظهار کرد: مأموران پلیس فتا توانستند فردی را که با نقشه از قبل طراحی‌شده و کمین‌کردن نزدیک دستگاه‌های خودپرداز غیرنقد (VTM)، نقشه خود را جهت خالی‌کردن حساب شهروندان اجرا مي‌کند، شناسایی و دستگیر کنند.

کد خبر : ۴۶۲۷۵
بازدید : ۱۴۹۱
رئیس ‌پلیس فتاي فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه عدم آشنایی شهروندان با دستگاه خودپرداز غیرنقدی باعث به‌دام‌افتادن آنها در دام شیادان شد، گفت: شیادان سایبری با توجه به ناآشنایی شهروندان با کارکرد این دستگاه‌ها حساب آنها را خالی می‌کردند. سرهنگ ‌حاج‌علی صالحی‌ اظهار کرد: مأموران پلیس فتا توانستند فردی را که با نقشه از قبل طراحی‌شده و کمین‌کردن نزدیک دستگاه‌های خودپرداز غیرنقد (VTM)، نقشه خود را جهت خالی‌کردن حساب شهروندان اجرا مي‌کند، شناسایی و دستگیر کنند.
وی افزود: پس از مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه حساب‌هایشان خالی شده است و با درنظرگرفتن این موضوع که تمامی شاکیان اظهار کردند که رمز خود را به کسی نداده‌اند و تمام نکات لازم جهت تغییر رمز را نیز رعایت کرده بودند پرونده به صورت ویژه مورد بررسی کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان با به‌کارگیری توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و انجام اقدامات تخصصی‌ توانستند متهم را در شهر باغستان واقع در شهرستان شهریار شناسایی کرده و پس از هماهنگی لازم با مقام محترم قضائی متهم را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.
سرهنگ صالحی گفت: پس از بازجویی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان پلیس فتا و همچنین مواجه‌شدن متهم با ادله دیجیتال جرم، فرد مذکور راهی به‌جز اعتراف نداشت و نحوه انجام این جرم را این‌گونه تشریح کرد: بنده نزدیک دستگاه‌های خودپرداز غیرنقد کمین می‌کردم و با مشاهده اشخاصی که به این دستگاه‌ها قصد انجام عملیات بانکی داشتند یا با قصد گرفتن وجه به این دستگاه‌ها مراجعه می‌کردند، در یک فرصت مناسب پس از کشیدن کارت توسط مشتریان و واردکردن رمز عبور، خود را به دستگاه می‌رساندم و اظهار می‌کردم دستگاه خراب است و پول نمی‌دهد در صورتی که دستگاه خودپرداز غیرنقد فقط برای انجام عملیات‌های بانکی است و به هیچ وجه پول نقد در اختیار مشتریان قرار نمی‌دهد.
در این بین پس از اینکه مشتری از دستگاه فاصله می‌گرفت به علت اینکه دکمه پایان عملیات بانکی را نزده بود، اینجانب از فرصت استفاده کرده و تا سقف مبلغ قابل انتقال را به حساب خود منتقل می‌کردم. رئیس ‌پلیس فتای غرب استان تهران با بیان اینکه با توجه به اینکه متهم بدون داشتن تحصیلات در زمینه دیجیتال و تجهیزات فنی لازم توانسته این جرم را انجام دهد، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این قبیل جرم‌ها، شهروندان خودشان باید هوشیاری لازم را داشته باشند و هنگام مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز پس از اتمام عملیات بانکی حتما دکمه خروج را زده و از قطع‌شدن عملیات بانکی مطمئن شوند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید