هنگام وقایع آخرالزمانی در یک شهر بزرگ چه کنیم؟

هنگام وقایع آخرالزمانی در یک شهر بزرگ چه کنیم؟

آتش‌سوزی‌ها، طوفان‌ها و رهبرانی که دشمنانشان را در توییتر تهدید به تخریب هسته‌ای می‌کنند، سبب شده بیش‌ازپیش به وقوع فجایع بزرگ فکر کنیم، به‌خصوص اینکه چطور در یکی از آن‌ها گیر نیفتیم.

کد خبر : ۴۶۴۵۷
بازدید : ۱۹۱۸

هنگام وقایع آخرالزمانی در یک شهر بزرگ چه کنیم؟


فرادید | آتش‌سوزی‌ها، طوفان‌ها و رهبرانی که دشمنانشان را در توییتر تهدید به تخریب هسته‌ای می‌کنند، سبب شده بیش‌ازپیش به وقوع فجایع بزرگ فکر کنیم، به‌خصوص اینکه چطور در یکی از آن‌ها گیر نیفتیم.

به گزارش فرادید به نقل از بی بی سی، اگر در یک شهر بزرگ زندگی می‌کنید، احتمالاً این فکرها بار سنگینی بر ذهنتان ایجاد کرده است. برای "Doomsday preppers" {نام یک مجموعه تلویزیونی که از سال 2011 تا 2014 از شبکه نشنال جئوگرافیک پخش شد و به مسائل زنده ماندن در شرایط سخت می‌پرداخت} زندگی در جنگل و حرکت به پناهگاه‌های نجات آسان است. اما چگونه قرار است خود را از مخمصه نجات دهید وقتی حتی ماشین هم ندارید؟

خوشبختانه یا شاید متأسفانه، هیچ سناریویی وجود ندارد که در آن نیاز باشد کل شهر به‌طور ناگهانی تخلیه شود. حمله هسته‌ای؟ متأسفم، اما موشک‌های هسته‌ای قاره‌پیما آن‌قدر سریع حرکت می‌کنند که کسی فرصت فرار نخواهد داشت. بمب کثیف؟ مواد منفجره معمولی که با مواد رادیواکتیو ترکیب‌شده‌اند، آن‌قدر مواد پرتوزا آزاد نمی‌کنند که سبب کشته شدن افراد یا شیوع بیماری‌های شدید شوند.

حتی اکثر بلایای طبیعی نیز نیاز به تخلیه ناگهانی ندارند. طوفان‌ها آهسته حرکت می‌کنند و مسیر حرکتشان قابل پیش‌بینی است. اما زمین‌لرزه‌ها بدون هشدار رخ می‌دهند.

"جان ران" مدیر مرکز راه‌حل‌های شهری و محیطی در دانشگاه فلوریدا گفت: "در اکثر موارد اضطراب و هیجان جمعی است که سبب تخلیه شهرها می‌شود."

بنابراین بااینکه لازم نیست هنگام بروز فاجعه به جنگل و تپه‌ها فرار کنید، اما هنوز هم باید آماده‌باشید. نکته کلیدی این است که با واقع‌گرایی درباره فجایع، تخلیه شهر و مواد لازم برای ذخیره‌سازی فکر کنید.

در اینجا به چند موردی که شهرنشینان باید در هنگام بروز فاجعه به یاد داشته باشند اشاره می‌کنیم:

1. برای ماندن برنامه‌ریزی کنید

ران می‌گوید: "تعداد سناریوهایی که به تخلیه کل شهر نیاز داشته باشند، بسیار کم است. مردم از هراس و ترس تصمیم به تخلیه شهر می‌گیرند، اما این کار لزوماً بهترین اقدام ممکن نیست."

در برخی فجایع مانند حمله شیمیایی، بهتر است در فضای بسته پناه گرفت و تخلیه شهر اقدام امنی نیست. حتی هنگام بزرگ‌ترین حمله تروریستی تاریخ، یازده سپتامبر، تنها بخش کوچکی از شهر نیویورک مجبور به تخلیه خانه‌هایشان شدند.

ران توضیح داد: "معمولاً مناطق از شهر که تحت تأثیر فاجعه قرارگرفته تخلیه‌شده و مردم به بخش‌های امن همان شهر منتقل می‌شوند."

2. اما آماده تخلیه فوری باشید

اکثر مردم نیازی به تخلیه ندارند، اما اگر در منطقه تحت تأثیر فاجعه زندگی می‌کنید، باید برای تخلیه فوری آماده‌باشید. آتشی که تاکستان "ناپا" در کالیفرنیا را در برگرفت، از مناطق مسکونی آغاز شد و آن‌قدر سریع منتشر شد که مردم تنها چند دقیقه برای تخلیه فرصت داشتند. مکث و تردید کشنده بود؛ بسیاری از قربانیان صدای هشدارهای اولیه را نشنیدند و گرفتار شعله‌های آتش شدند.

برای اجتناب از غافلگیری، با دقت به هشدارهای اضطراری از ایستگاه‌های خبری محلی گوش دهید و رسانه‌های اجتماعی را رصد کنید تا به‌موقع در جریان دستورات تخلیه قرار بگیرید.

3. تجهیزات و مواد مناسب ذخیره کنید

اگر می‌خواهید در خانه بنشینید و منتظر پایان فاجعه بمانید، به امکانات ویژه‌ای نیاز دارید. باید به‌اندازه کافی آب و مواد غذایی فاسد نشدنی ذخیره کنید که حداقل برای سه روز کافی باشد.

همچنین داشتن جعبه کمک‌های اولیه، چراغ‌قوه، باتری و شارژر خورشیدی نیز فکر خوبی است تا موبایلتان از کار نیفتد. اما اگر آنتن موبایل قطع شود یا خطوط شلوغ شوند، داشتن یک رادیوی برای مطلع شدن از خبرهای اضطراری بسیار ضروری است.

و اگر مجبورید محله خود را تخلیه کنید، باید کیف فرار اضطراری را از قبل آماده کرده باشید. مدارک مهم، آب، غذای فاسد نشدنی و دارو را فراموش نکنید. بهتر است چراغ‌قوه، باتری، شارژر، مقداری پول و وسایل بهداشتی ضروری را همراه داشته باشید.

ممکن است برداشتن مقداری زیادی آب و غذا در کیفتان وسوسه‌برانگیز به نظر برسد، اما نباید بیش از ده تا دوازده کیلوگرم وسیله بردارید. این وزن در کوله‌پشتی شما وزن زیادی بر بدنتان می‌آورد و سرعت شما را کم می‌کند.

4. محیط اطرافتان را بشناسید

چه فرار کنید و چه در خانه بمانید، باید راه‌های ورودی و خروجی محل زندگی‌تان را بدانید. مثلاً، بسته به نوع شرایطی که در آن هستید، ممکن است نیاز شود گاز، برق یا آب ساختمان را قطع کنید. بنابراین باید راه دسترسی به آن‌ها را بدانید. آخرین چیزی که در آن شرایط نیاز دارید انفجار گاز است که بر اثر روشن کردن یک کبریت به وجود آید.

بهتر است از قبل مسیر فرار در جاده را تعیین کنید. به خاطر داشته باشید که مسیرهای خروج اصلی بسیار شلوغ می‌شوند، بنابراین داشتن یک راه جایگزین بسیار مهم است. باید محل دقیق پناهگاه را نیز بدانید.

در آخر، هنگام فرار به همسایگان پیر، بسیار جوان یا معلول سر بزنید و اطمینان حاصل کنید آن‌ها نیز راهی برای رسیدن به مناطق امن دارند.

5. آرام باشید

نگرش مثبت کلید موفقیت در شرایط اضطراری است. تقریباً تمام راهنماهای نجات در شرایط سخت و فضای باز، با توصیه حفظ آرامش آغاز می‌شوند. نباید اجازه دهید نگرش منفی بر افکارتان تأثیر بگذارد.

منبع: Theweek

ترجمه: وب‌سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید