استراتژی وزارت ورزش در مواجهه با پدیده‌های نوین

دپارتمان ورزش کشورمان باید به این نکته واقف باشد که جهان امروز، به کمک تکنولوژی، دنیای مجازی و مجاری ارتباطی نوین، جهانی آزاد و سهل‌الوصول شده است که در آنِ واحد، اتفاقات رخ داده در یک نقطه از دنیا به دیگر مناطق مخابره می‌شود و در تیررس افکار عمومی قرار می‌گیرد.

کد خبر : ۴۷۱۸۳
بازدید : ۹۹۹
اصغر حسنوند،دانشجوی دکترای روابط بین‌الملل | دنیای پست‌مدرن امروز بشر را با پیچیدگی‌های شایع و غالبی روبه‌رو کرده که گریز از آن اجتناب‌ناپذیر شده است.
عصر پست‌مدرن عصر سیالیت و گزینش‌های متنوع و پراکنده از فرهنگ‌های رایج است که با عبور از مرزهای فرهنگی ملی و منطقه‌ای، در مقیاسی جهانی، دامنه وسیعی از حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را تحت‌الشعاع خود قرار داده و به‌تبع آن ضروریات و مقتضیات خاصی برای نظام ارتباطات جهانی خلق کرده است.
ورزش یکی از مصادیق فراگیر و نشاط‌آور در کالبد علوم اجتماعی است که پیوندی ناگسستنی با آن دارد و از اصول بنیادین در این حوزه شناخته می‌شود که نشر و نمو آن زبانی گویا از کیفیات نظام سیاسی و اجتماعی ملت‌های گوناگون محسوب می‌شود.
با تحولات حادث‌شده در مضامین زیست سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه بشری در هزاره سوم، ورزش که بازتابی از نظام‌های اجتماعی ملی و فراملی است در این عرصه بیکران هضم شده است؛ به‌طوری‌که در خلال فعالیت‌ها و رویدادهای ورزشی بنابر کنجکاوی‌ها، واقعیات و همچنین حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی، ذهن‌های متکثر و انشعاب‌یافته را آماده برای اطناب و تعابیر مختلف از سوژه‌های به‌وقوع‌پیوسته می‌کند که در صورت شیوع آن‌ها هزینه‌ها و چالش‌های گران‌بهایی را بر پیکره نظام‌های سیاسی و اجتماعی حاکم در عرصه داخلی و بین‌المللی تحمیل می‌کند.
نمونه بارز آن را می‌توان حرکت مربی تیم کبدی بانوان تایلند و حواشی پردامنه آن دانست که کل مسابقات و میزبانی باارزش شهر گرگان را تحت‌تأثیر و وزارت ورزش را در بوته نقد قرار داد.
بنابراین دپارتمان ورزش کشورمان باید به این نکته واقف باشد که جهان امروز، به کمک تکنولوژی، دنیای مجازی و مجاری ارتباطی نوین، جهانی آزاد و سهل‌الوصول شده است که در آنِ واحد، اتفاقات رخ داده در یک نقطه از دنیا به دیگر مناطق مخابره می‌شود و در تیررس افکار عمومی قرار می‌گیرد.
بنابراین با توجه به اتفاقات اخیر که گریبان‌گیر ورزش کشورمان شده، توصیه می‌شود این وزارتخانه نظارت و دقت عمل بیشتری در به‌کاربستن استراتژی نسبت‌به تعاملات ورزشی بین‌المللی و پروتکل‌های مربوط به آن داشته باشد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید