پیشگیری از آنفلوانزا

پیشگیری از آنفلوانزا

هیچ چیز به اندازه استرس نمی‌تواند سبب بروز انواع بیماری‌های جسمی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا شود.

کد خبر : ۴۸۰۵۲
بازدید : ۱۴۵۷
پیشگیری از آنفلوانزا
آنفلوانزا یک بیماری تنفسی مسری است که در اثر ویروس آنفلوانزا ایجاد می‌شود. این ویروس‌ها از طریق هوا از فردی به فرد دیگر گسترش می‌یابند. علائم و نشانه‌های آنفلوانزا ممکن است شامل مواردی نظیر تب، سرفه کردن، آبریزش بینی، درد عضلات یا بدن، سردرد، خستگی، استفراغ و اسهال است. برای اینکه از این بیماری دور باشید باید این مراحل پیشگیری از آنفلوانزا را حتمابدانید.
غذای واقعی بخورید
منظور ما از «غذای واقعی» غذایی طبیعی است که در طبیعت یافت می‌شود و قبل از اینکه روی میز غذای شما حاضر شود، کمترین حالت فرآوری روی آن صورت گرفته‌است.
این مواد غذایی شما را دور از بیماری‌های ضعیف‌کننده و سالم و پرانرژی نگه می‌دارد. خوراکی‌هایی مانند سیب، هویج، آجیل و دانه‌های خام، غذا‌هایی که پر از هورمون‌ها، آفت‌کش‌ها و سایر مواد شیمیایی غیرطبیعی نباشند. این‌ها همان غذا‌هایی هستند که می‌توانید در حیاط خانه خود در یک باغچه ارگانیک یا با پرورش مرغ خانگی خودتان فراهم کنید. غذا‌های دیگر چیزی است که ترجیح می‌دهیم آن‌ها را غذا‌های غیرواقعی بنامیم.
این‌ها مواد غذایی هستند که در قفسه‌ها و راهرو‌های سوپرمارکت‌ها به وفور پیدا می‌کنید. غذا‌هایی که به شدت فرآوری شده‌اند، اصلاح شده‌اند و نسبت به حالت اولیه خود تغییر زیادی کرده‌اند! این‌ها به سختی شبیه غذای واقعی هستند.

از مصرف شکر پرهیزکنید
شکر یکی از بدترین چیز‌هایی است که می‌توانید مصرف کنید، به‌ویژه اگر در فکر حفظ سلامتی‌تان هستید، شکر سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و به رشد باکتری کمک می‌کند. اجتناب از مصرف شکر و قند، کلید حفظ سلامتی است، بخصوص هنگامی که در معرض استرس هستید یا در فصل سرماخوردگی و آنفلوانزا به‌سر می‌برید. استویا یا عسل خام را به میزان متعادل امتحان کنید.
حتما برچسب غذا‌هایی را که می‌خورید بررسی کنید و از خرید مواد غذایی دارای شکر نیز پرهیز کنید. هیچ کس دوست ندارد که در هیچ‌زمانی دچار سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شود. هنگامی که مراحل بالا را برای سالم ماندن رعایت کنید، نه تنها سرماخوردگی و آنفلوانزا را از خودتان دور نگه می‌دارید، که از بدن‌تان در برابر سایر بیماری‌های جدی مزمن نیز که می‌توانند سلامتی شما را در مسیر بدی قرار دهند، محافظت می‌کنید.

استرس را از خود دور کنید
هیچ چیز به اندازه استرس نمی‌تواند سبب بروز انواع بیماری‌های جسمی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا شود. طبق گفته لورل ملین، دانشیار پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو و بنیانگذار شرکت EBT، ۸۰‌درصد از مشکلات سلامتی ناشی از استرس هستند.
ملین یک رویکرد جدید را برای مقابله با استرس توسعه داده‌است. این رویکرد شامل استفاده از ابزار‌های موجود در مغز شما می‌شود تا استرس را پشت سر بگذارند و به سرعت احساس آرامش و تعادل کنند. یکی از بهترین راه‌های مقابله با استرس این است که زندگی‌تان را با سرگرمی متعادل کنید.

به میزان فراوانی بخوابید
داستان‌های قدیمی مادربزرگ‌های‌مان هنوز هم درست هستند. هنگامی که بیمار هستید، نیاز به مقدار زیادی استراحت دارید، اما شما واقعا نمی‌توانید کسر خواب‌تان را که طی چند هفته یا چند ماه داشته‌اید، جبران کنید. خوابیدن به اندازه کافی، کلیدی برای حفظ سلامتی است.
مطالعات نشان می‌دهند که عدم خواب با مشکلات سلامتی و عدم توانایی برای کاهش وزن همراه است. مطابق با گفته‌های سازمان بهداشت زنان هاروارد، یکی از عوارض جانبی نداشتن خواب کافی، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن است.

ورزش کنید
اگرچه هنگامی که شما به پیشگیری از سرماخوردگی فکر می‌کنید، لزوما به این فکر نمی‌کنید که اگر نمی‌خواهم بیمار شوم، بهتر است ورزش کنم، اما این یکی از بهترین راه‌های بهبود اوضاع سلامت کلی شما و سالم ماندن در طول فصل سرماخوردگی و آنفلوانزا است.
بنا به گفته پژوهشگر، مایکل فلین، که در دانشگاه پردو روی تاثیر ورزش بر سیستم ایمنی بدن مطالعه می‌کند، ۳۰ دقیقه ورزش، سه تا چهار بار در هفته، بهترین راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. ورزش بیشتر در واقع تاثیر معکوس خواهد داشت. فلین توضیح داد که بر اساس یک مطالعه، ۱۶ کیلومتر دویدن در هفته، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، اما این میزان را تا ۳۲ کیلومتر در هفته افزایش دهید و به این ترتیب خطر ابتلا به عفونت را در خودتان کاهش دهید.

دریافت ویتامین D
اخیرا حقایق زیادی در مورد مزایای فراوانی که ویتامین D. برای سلامتی دارد، کشف شده‌است. امروزه معلوم شده‌است کمبود ویتامین D؛ که قبلا گفته می‌شد روی سلامت استخوان‌ها تأثیر می‌گذارد، در بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت نقش دارد. با توجه به تحقیقات طولانی‌مدت دکتر مایکل هالیک که روی ویتامین D. انجام داده‌است، بهترین راه برای به دست آوردن ویتامین D.
قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. او توصیه می‌کند که در معرض خورشید قرار بگیرید، اما نکات ایمنی را نیز رعایت کنید. هالیک در کتاب خود تحت عنوان «راه حل تامین ویتامین D» می‌گوید، کمبود ویتامین D. (که بسیاری از غربی‌ها بدون اینکه اطلاع داشته باشند از آن رنج می‌برند) می‌تواند باعث بروز فاجعه در بدن، از جمله سیستم ایمنی شود.
منبع : روزنامه آرمان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید