طرز تهیه بادمجان با پنیر موزارلا

طرز تهیه بادمجان با پنیر موزارلا

علاوه بر این که بادمجان محبوبیت زیادی در بسیاری از فرهنگ‌های غذایی دارد، کم‌کالری و یکی از بهترین منابع دریافت فیبر غذایی است.

کد خبر : ۴۸۰۵۴
بازدید : ۲۰۷۰
بادمجان یکی از محبوب‌ترین انواع صیفی‌جات است. فرقی نمی‌کند چطور طبخ شود، بافت نرم و گوشتی و طعم فوق‌العاده آن باعث شده هم به تنهایی یک غذای لذیذ باشد و هم به عنوان یک عنصر مهم در کنار انواع گوشت، ماهی و سبزیجات مختلف.
علاوه بر این که بادمجان محبوبیت زیادی در بسیاری از فرهنگ‌های غذایی دارد، کم‌کالری و یکی از بهترین منابع دریافت فیبر غذایی است. حالا تصور کنید این ماده غذایی پر طرفدار در کنار پنیر موزارلا که آن هم سرشار از کلسیم است چه ترکیب سالم و هم‌نشینی خوشمزه‌ای را رقم می‌زند.

در این مطلب می‌خواهیم از بادمجان و گوجه‌فرنگی و پنیر موزارلا برای درست کردن یک غذای سریع و آسان استفاده کنیم.
مواد لازم برای تهیه بادمجان پنیری با پنیر موزارلا

۱ عدد بادمجان
۲ عدد گوجه فرنگی
۴ توپ پنیر موزارلا
۱/۴ پیمانه روغن زیتون
۱ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک
فلفل سیاه
برگ ریحان تازه
نمک
پنیر موزارلا

طرز تهیه بادمجان با پنیر موزارلا
طرز تهیه:
بادمجان را به صورت حلقه حلقه برش بزنید طوری که به ۷ یا ۸ حلقه مساوی تقسیم شود.در یک ظرف کوچک، روغن زیتون، سرکه بالزامیک، نمک و فلفل را مخلوط کنید.فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. بادمجان‌ها را یک لایه در ظرف نسوز و مخصوص فر بچینید. مخلوط روغن زیتون را روی بادمجان‌ها بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید بپزند. سپس آن‌ها را برگردانید و همین کار را دوباره تکرار کنید. نصف بادمجان‌ها (۴ حلقه) را کنار بگذارید.

گوجه فرنگی‌های حلقه شده را روی بادمجان‌های باقی مانده گذاشته و به مدت ۲ دقیقه یا تا زمانی که گوجه فرنگی‌ها نرم شوند در فر قرار دهید. سپس ظرف یا سینی را از فر بیرون بیاورید.به ترتیب، یک برش پنیر موزارلا، یک برگ ریحان و یک حلقه از بادمجان‌های کنار گذاشته در مرحله اول را روی هم روی گوجه‌ها قرار دهید. به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ظرف را داخل فر بگذارید تا پنیر ذوب شود. سپس ظرف را از فر خارج کنید و مقداری از مخلوط روغن زیتون و سرکه بالزامیک روی آن بریزید.
منبع: کتاب کاله
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید