بیمارستانی در فرانسه پزشک کار آموز را به دلیل ریش مذهبی اخراج کرد

بیمارستانی در فرانسه پزشک کار آموز را به دلیل ریش مذهبی اخراج کرد

بیمارستان‌های دولتی در فرانسه مانند نهاد‌های دولتی همگی پیرو قوانین سکولار کشور هستند و داشتن هر گونه نشانه یا نماد مذهبی برای تمامی کارمندان از جمله روسری ممنوع می‌باشد.

کد خبر : ۴۸۰۶۱
بازدید : ۵۵۰۷
بیمارستانی در فرانسه پزشک کار آموز را به دلیل ریش مذهبی اخراج کرد
فرادید | یک بیمارستان در پاریس تصمیم گرفت یک پزشک کار آموزمصری را به دلیل ریش، مردود کند و این تصمیم توسط دادگاه مورد حمایت واقع شد، آن‌ها بیان کرده اند که ممکن است بیماران و کارمندان ریش او را به عنوان نماد مذهبی بشناسند که مغایر با قوانی حاکم در جامعه است.

به گزارش فرادید به نقل از تلگراف، بیمارستان‌های دولتی در فرانسه مانند نهاد‌های دولتی همگی پیرو قوانین سکولار کشور هستند و داشتن هر گونه نشانه یا نماد مذهبی برای تمامی کارمندان از جمله روسری ممنوع می‌باشد.

ناول گافسیا، وکیل مدافع دکتر محمد، استدلال‌های ناموفقی را درباره این مسئله که ریش ۲ اینچی نمی‌تواند لزوما نشانگر فعالیت‌های دینی وی باشد، داشته است. او می‌افزاید، "محمد می‌توانست یک هیپیستر (hipster) باشد."

با این حال این دکتر ۳۵ ساله، نه تنها داشتن چنین ظاهری را در دادگاه تجدید نظر انکار نکرد، بلکه اعتقادات مذهبی خود را بیان کرد که موجب موافقت نظر دادگاه برای اخراج وی از دانشگاه شد.

محمد در سپتامبر سال ۲۰۱۳، از دانشگاه Menoufia در شمال مصر برای یک دوره آموزشی سالانه به بیمارستان سنت - دنیس فرستاده شد.

با توجه به اسناد ارائه شده در دادگاه. در ماه اکتبر، مدیران بیمارستان از او خواستند که ریش خود را بزند "تا برای کارمندان و بیماران به عنوان یک نشانه و وابستگی مذهبی آشکار و ناسازگار با اصول سکولاریسم جامعه و خدمات عمومی نباشد."

آنان دو هفته بعد در خواست را تکرار کردند و سپس دوره آموزش را در ماه فوریه ۲۰۱۴ پس از پیروی نکردن وی از قوانین حاکم، پایان دادند.

خانم گافسیا، از یک گروه مبارزه با تبعیض نژادی در خواست کرد تا پرونده او را به عهده بگیرند، گروهی که با عنوان علیه اسلام هراسی در فرانسه شناخته می‌شوند. در نهایت، محمد موفق به گذراندن دوره تکمیلی خود در بیمارستان Paul Brousse شد و دیگر کسی به او اعتراضی نکرد.

او بیان می‌کند، این تصمیم شخصی مدیر بیمارستان سنت - لوئیس بود که مشکلی را به وجود آورده بود.


منبع: تلگراف
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید