اوپتیمای سبز رسید

اوپتیمای سبز رسید

اوپتیما هیبرید جدیدترین خودروی برند کیا برای بازار ایران است که قرار شده با قیمتی در محدوده 225 تا 250 میلیون تومان به خریداران عرضه شود. این خودرو تلاش دارد به عنوان رقیب مستقیم هیوندای سوناتا هیبرید و تویوتا پریوس جایگاه خوبی در بازار ایران کسب کند.

کد خبر : ۴۸۴۱۹
بازدید : ۳۸۰۳

فرادید | اوپتیما هیبرید جدیدترین خودروی برند کیا برای بازار ایران است که قرار شده با قیمتی در محدوده 225 میلیون تومان به خریداران عرضه شود. این خودرو چهارمین سدان متوسط و شهری بازار ایران پس از هوندا آکورد هیبرید، تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید است که تلاش دارد در دور جدید واردات خودرو، معادلات بازار را به نفع کیا در ایران تغییر دهد.

اوپتیمای سبز از راه رسید

به گزارش فرادید، بعد از موفقیت بسیار خوب هیوندای سوناتا هیبریدی در ایران حالا نوبت به برادر دوقلوی آن یعنی کیا اپتیما هیبریدی رسیده تا شانسش را در ایران بسنجد. این خودرو که نخستین بار در نمایشگاه خودرو سال 95 توسط نماینده رسمی برند کیا در ایران رونمایی شد، در روزهای گذشته رسما واردلیست ثبت سفارش شده و احتمالا با بهای 200 میلیون تومانی در مدل فول، به استقبال رقابت با هیوندای سوناتا هیبرید و البته تویوتا پریوس خواهد رفت.

اوپتیمای سبز از راه رسید

مجهزترین مدل این خودرو که قرار است وارد بازار ایران هم شود از تجهیزاتی مانند سیستم مالتی مدیا و نمایشگر لمسی 8 اینچی و رهیاب، سیستم صوتی هارمن کاردن با بیشینه قدرت 630 وات و 10 بلندگو، دوربین دنده عقب، رادار هشدار نقطه کور، سیستم کمکی پارک عقب، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار تغییر خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز خودکار، کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل روی فرمان، خروجی برق 12 ولت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی، اتو هولد، آینه الکتروکرمیک، تنظیم برقی صندلی راننده در 12 جهت و سرنشین در ده جهت، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، سیستم تهویه مطبوع خودکار با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب و سانروف برقی پانورامیک است.

اوپتیمای سبز از راه رسید

اپتیما هیبرید، با داشتن طراحی ظاهری جذاب و پیشرانه کم مصرف و سطح بالای تجهیزات رفاهی و ایمنی، شانس موفقیت زیادی در بازار دارد، منوط به اینکه بتواند قابلیت بالای خود را در مقایسه با مدل بنزینی نشان دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد بین عملکرد نمونه تک‌سوز بنزینی و نمونه هیبریدی تفاوت چندانی وجود ندارد و حتی می‌توان نمونه هیبریدی را خودرو بهتری دانست چرا که ضمن ارائه سطح مشابهی از قدرت و کیفیت، مصرف سوخت پایین‌تر، انتشار آلاینده کمتر و کشش بهتری دارد.بیشینه قدرت پیشرانه هیبرید اوپتیما 192 اسب‌بخار در دور 6000 و 367 نیوتن‌متر در دور 1770 است که این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه شش سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی به محور جلو منتقل می‌شود. با این مشخصات اوپتیما هیبرید قادر است تا در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 5.6 لیتر، درون شهر 6 و درون بزرگراه 5لیتر بنزین مصرف می‌کند که میزان درخورتوجهی است.

اوپتیمای سبز از راه رسید

کیا برای نشان‌دادن قابلیت‌های بی‌نظیر اپتیما هیبریدی، سال 2011 رکورد جالبی با آن زد. در آن سال یک دستگاه اپتیما تی‌ - اف هیبریدی، که دو راننده به همراه تجهیزات کامل سفر داشت، از کارخانه کیاموتور در ایالت جورجیا سفرش را آغاز کرد و بعد از 14 روز و با عبور از 48 ایالت سفرش را به پایان رساند. دو راننده این خودرو هر روز12 تا 15 ساعت با اپتیما هیبریدی رانندگی کردند.اپتیما هیبریدی در طول این سفر 12 هزار و 712 کیلومتری تنها 5.5 باک بنزین سوزاند که یعنی مصرف متوسط آن3.6 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده است. بعد از این سفر ماجراجویانه، نام اپتیما هیبریدی بعنوان کم‌مصرف‌ترین خودرو هیبریدی جهان با موتور بنزینی پایه در کتاب گینس ثبت شد.

اوپتیمای سبز از راه رسید

اپتیما هیبریدی که در مدل 2017 با همان پیشرانه به کار رفته در سوناتا هیبریدی وارد کشورمان می‌شود، ازیک باتری 56 کیلووات ساعتی سود برده و با 192 اسب‌بخار قدرت، هندلینیگ مناسبی را عاید راننده می کند ضمن اینکه اوپتیما هیبرید برخلاف سوناتا یا پریوس، از اتاقی اسپورت و جذاب در مقایسه با رقبای هم‌رده برخوردار است. این خودرو از ویژگی‌های استاندارد مثل 7 ایربگ، سود می‌برد و به اتاقی با سطح امنیت بالا مجهز است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید