پاسخ رئیس جمهور به شائبه هیبریدی‌ها

پاسخ رئیس جمهور به شائبه هیبریدی‌ها

واقعیت ماجرا این است که خودروهایی که در حال حاضر به عنوان هیبریدی به کشور وارد می شوند خودرو هیبریدی واقعی بوده و از قضا از بهترین نوع هیبریدی های موجود در بازارهای جهانی هستند که در کشورهای توسعه یافته نیز هیبریدی بودن آنها تایید شده است.

کد خبر : ۴۹۳۴۹
بازدید : ۱۹۵۶

حسن روحانی رئیس جمهوری دیشب در گفتگوی تلویزیونی با رضا رشیدپور مجری جنجالی صدا و سیما شرکت کرد. یکی از سوالاتی که رئیس جمهوری پرسیده شد این بود که چرا تعرفه خودروهای هیبریدی به یک باره ۱۱۰۰ درصد رشد کرده است. سوالی که به واقع یکی از ابهامات بزرگ در تعرفه بندی جدید واردات خودرو به کشور است. رئیس جمهوری در پاسخ به این جهش تعرفه ای عنوان داشت که بنا بر گزارش هایی که به دولت رسیده این خودروها هیبریدی واقعی نبوده و خودروهای معمولی هستند که به اسم هیبریدی به کشور وارد می شوند و در صورتی که چنین نباشد دولت همکاری لازم را در کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی انجام خواهد داد.

پاسخ رئیس جمهور به شائبه هیبریدی‌ها

در اینجا باید گفت که واقعیت ماجرا این است که خودروهایی که در حال حاضر به عنوان هیبریدی به کشور وارد می شوند خودرو هیبریدی واقعی بوده و از قضا از بهترین نوع هیبریدی های موجود در بازارهای جهانی هستند که در کشورهای توسعه یافته نیز هیبریدی بودن آنها تایید شده است. حتی برخی از آنها به طور کل در نمونه سوخت فسیلی کامل تولید نمی شوند که امکان واردات آنها به جای مدل هیبریدشان وجود داشته باشد.انتظار آلایندگی صفر یا نزدیک به صفر داشتن از خودروهای هیبریدی انتظاری نابجا است و در صورتی که این انتظار وجود دارد باید هر چه سریعتر به سمت واردات خودروهای الکتریکی حرکت کنیم که این نیز اتفاق مبارکی خواهد بود هر چند فراهم کردن زیرساخت های لازم را نیز طلب می کند.

منبع : اقتصادنیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید