رویای آمریکایی

رویای آمریکایی

بررسی کامل نسل نو «لینکلن ناویگیتور» مدل 2018؛ یک شاسی بلند واقعی که در عین لوکس بودن، از پس هر جاده ای برمی آید.

کد خبر : ۴۹۶۴۲
بازدید : ۳۸۲۷

فرادید | ارسلان سلیمانیان، شرکت «لینکُلن» (Lincoln) از جمله خودروسازان آمریکایی بوده که نسبت به دیگر برندهای خودروساز آمریکایی از شهرت کمتری برخوردار است. دستکم در کشور ما و به طور کلی در منطقه خاورمیانه، برندهای آمریکایی همچون «فورد»، «شورولت» و «دوج» نسبت به لینکلن مشتریان بیشتری دارند. از همین رو است که لینکلن برندی خاص به شمار می آید که همواره پرستیژ بالای خود را حفظ کرده است.

رویای آمریکایی

به گزارش فرادید، شاید پربیراه نگفته باشیم اگر بگوییم که لینکلن در کنار «کادیلاک» باکلاس ترین برندهای خودروسازی ایالات متحده آمریکا به حساب می آیند. این شرکت در سال 1917 تاسیس شده و از سال 1922 زیرمحموعه شرکت فورد به شمار می آید. در بین همه محصولات لینکلن مدل «ناویگیتور» را باید معروف ترین محصول این شرکت دانست که از اواخر دهه 90 میلادی برروی خط تولید رفت. ناویگیتور در کلاس شاسی بلندهای لوکس فول سایز قرار می گیرد که رقبای قلدری همچون «لکسوس LX570»، «کادیلاک اسکالید» و «رنج روور» را در مقابل خود می بیند. حال با آغاز سال نو میلادی، شرکت لینکلن برای عقب نماندن از کورس رقابت نسل نو این خودرو را معرفی کرد.

رویای آمریکایی
قلچماق اما شیک پوش!
هر تعریفی که تاکنون با دیدن کراس اوورها و شاسی بلندهای سایز متوسط اروپایی و آسیایی از خودروی شاسی بلند (SUV) در ذهن داشتید را فراموش کنید! شاسی بلند واقعی یعنی ناویگیتور. طراحی نسل نو لینکلن ناویگیتور همان چیزی است که باید؛ غول پیکر، لوکس و در عین حال خشن! گویی تیم طراحی این محصول به خوبی شرح وظایف خود را تفهیم شده و توانسته یک شاسی بلند به تمام معنای آمریکایی را خلق کند.

رویای آمریکایی

با نیم نگاهی به چهره ظاهری ناویگیتور به وضوح زبان طراحی آمریکایی را مشاهده می کنیم که با رگه هایی از تجمل درهم آمیخته است. چراغ های عظیم الجثه جلو وعقب (که در قسمت عقب به هم پیوسته اند) در کنار جلوپنجره توری شکل و شیشه های یک پارچه جانبی مهم ترین عناصر طراحی ظاهری این خودرو را تشکیل می دهند. ضمن آنکه بهره گیری از اِلمان هایی چون فناوری روشنایی در روز و لامپ های تمام LED و در نهایت رینگ های کرومی، ظاهر ناویگیتور را بیش از پیش لوکس تر ساخته به طوری که شاید حتی توجه رانندگان خانم و جوانان مدگرا را نیز به خود جلب کند. اوضاع داخل کابین نیز به همین منوال است.

رویای آمریکایی

طراحی کنسول میانی با فرم ساده ای انجام شده ولی بهره گیری از متریال بسیار باکیفیت و همچنین دوخت بی نقص چرم صندلی ها و فرمان، اتمسفری مجلل را در فضای داخل کابین رقم زده. مدیران لینکلن در هنگام رونمایی از ناویگیتور مدعی شدند که کیفیت متریال بکارگرفته شده و کیفیت مونتاژ این خودرو از رقبایی چون لکسوس نیز یک سر و گردن بالاتر است!

رویای آمریکایی

ادعایی که شاید گذشت زمان و انجام تست های دقیق میدانی صحت و سقم آن را تایید کند. با این حال آنچه از تصاویر این خودرو پیداست، زیبایی و جذابیت بصری ناویگیتور است که می تواند از هر سلیقه ای نمره قبولی بگیرد. گفتنی آنکه نسل نو ناویگیتور با 3 ردیف صندلی که به راحتی می تواند 8 فرد بزرگسال را در خود جای دهد به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.


قلب تپنده آقای قلچماق

رویای آمریکایی

اما ناویگیتور 2018 قرار است با چه ویژگی های تکینیکی به بازار عرضه شود؟! احتمالا شما نیز با ما هم عقیده هستید که ناگفته پیداست در زیر کاپوت ناویگیتور نباید دنبال پیشرانه های کوچک 4 سیلندر بگردیم! ظاهر این غول آمریکایی نشان می دهد که باید قلب تپنده ای پرقدرت برای آن در نظر گرفت. مهندسین لینکلن با همکاری مهندسین شرکت فورد یک پیشرانه حجیم 6 سیلندر توئین توربو به حجم 3.5 لیتر برای این خودرو طراحی کرده اند که توانایی تولید 455 اسب بخار قدرت و 690 نیوتون متر گشتاور را دارا است.

رویای آمریکایی

همچنین برای نخستین بار شرکت لینکلن اقدام به طراحی جعبه دنده خودکار 10 سرعته کرده که همکاری این پیشرانه و جعبه دنده جدید، توانایی های دینامیکی ناویگیتور 2018 را تضمین می کند. طبق اعلام شرکت لینکلن، این غول 2.6 تنی فقط 5.5 ثانیه زمان نیاز دارد تا خود را از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. ناویگیتور 2018 در دو نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل (4X4) قابل سفارش خواهد بود.

سطح تجهیزات و قیمت

رویای آمریکایی

شرکت لینکلن شاسی بلند جدید خود را با لیست بلندبالایی از تجهیزات رفاهی و ایمنی به بازار عرضه خواهد کرد که از مهمترین آنها می توان به مواردی همچون 12 ایربگ، سیستم صوتی حرفه ای با 20 بلندگو، شارژر بی سیم تلفن همراه و تبلت، سیستم تهویه مطبوع چهار کاناله، صندلی های تمام چرمی همراه با ماساژور در هر 3 ردیف، نمایشگرهای 10 اینچی صندلی های ردیف عقب با قابلیت اتصال به اینترنت، سامانه هشدار خواب آلودگی راننده، سامانه استارت خودرو از راه دور، سامانه نمایش اطلاعات روی شیشه جلو (Head Up Display)، دوربین 360 درجه، رادار، سنسور پارک، سنسور باز و بسته شدن درب صندوق از طریق پا، سقف شیشه ای پانورامیک، کنسول CoolBox و سامانه تنظیم ارتفاع اشاره کرد.

رویای آمریکایی

همچنین مشتریان ناویگیتور می توانند رنگ بدنه خودرو را از میان 10 رنگ روغنی و متالیک و تریم داخلی خودرو را از میان 3 نوع ترکیب رنگ چوبی، قهوه ای اسپرسو و مشکی پیانو انتخاب کنند. قیمت نسل نو ناویگیتور از حدود 72 هزار دلار (برای مدل پایه) آغاز می شود که این رقم در مدل فول آپشن به 95 هزار دلار می رسد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید