چه کسانی در "جاده قدیم" بودند؟

چه کسانی در "جاده قدیم" بودند؟

نقش اصلی و مهم فیلم را مهتاب کرامتی بازیگر خوش چهره سینمای این روز‌ها بازی می‌کند. او به واقع برای این نقش مناسب است. قد بلند و چهره بسیار کلاسیک و زیبایی که دارد می‌تواند به درستی اقتدار و موفق بودن "مینو" را در فیلم نشان دهد.

کد خبر : ۴۹۹۵۷
بازدید : ۵۳۷۷
فرادید | سومین فیلم بلند منیژه حکمت با نام"جاده قدیم" دیروز در سینمای رسانه در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اکران شد. این فیلم بعد از "زندان زنان" که باعث بیشتر شناخته شدن منیژه حکمت شد به ماندگاری او در سینما کمک موثری خواهد کرد.

به گزارش فرادید؛ در این فیلم چهره‌های شاخص سینمایی ایفای نقش می‌کنند که هر کدام به تنهایی در نقش خود پستی بلندی‌های زیادی دارند. در این گزارش که امکان دارد تا حدودی داستان فیلم را لو دهد نگاهی به شخصیت‌های فیلم خواهیم داشت.
مهتاب کرامتی
نقش اصلی و مهم فیلم را مهتاب کرامتی بازیگر خوش چهره سینمای این روز‌ها بازی می‌کند. او به واقع برای این نقش مناسب است. قد بلند و چهره بسیار کلاسیک و زیبایی که دارد می‌تواند به درستی اقتدار و موفق بودن "مینو" را در فیلم نشان دهد. مهتاب کرامتی یا همان مینو در فیلم "جاده قدیم" زنی است موفق و با مردی ازدواج کرده که از ازدواج اولش یک پسر دارد، مینو و همسرش بهرام هم یک دختر نوجوان دارند.
نگاهی به درونمایه بازیگران فیلم
ارتباط عاطفی بین این پسر که در واقع مینو مادر اصلی او نیست نشان دهنده قدرت این زن در مدیریت کردن این زندگی است. او رئیس یک شعبه از بانک‌های خصوصی است و این قدرت و اراده اش در کار هم به همان درستی نشان داده شده. مینو شخصیت پیچیده‌ای ندارد او زنی خوشحال و موفق و خوشبخت است که در کنار خانواده همسرش به آرامی زندگی می‌کند.
او تمام بحران‌های خانواده را با درایت مدیریت می‌کند و حتی پسر همسرش او را به نام مادر صدا می‌زند و تقریبا بیشتر از پدرش به او اعتماد دارد. او شخصیت قوی‌ای دارد و زمانی که مورد تعرض و زورگیری قرار می‌گیرد برای شکسته نشدن غرورش از روش دفاعی انکار استفاده می‌کند. او نمی‌خواهد شخصیت محکمش جلوی همسر و خانواده ش از هم بریزد و تلاش می‌کند واقعیت را انکار کند. او ۲۸ روز مقاومت می‌کند و سرانجام وقتی توانست همه بحران‌های پیش امده در دوران نقاهتش را سر و سامان دهد به سراغ درمان روحی خودش می‌رود. او نماد یک زن قوی با عشقی بی درسر به خانواده و همسرش است.

آتیلا پسیانی
در این فیلم نقش همسر مینو را بازی می‌کند. او برعکس همسرش مردی ضعیف و تحت سلطه پدرش است که اگر پدر و همسرش نباشند عملا از بار زندگی جا می‌ماند. او نشانه مرد‌هایی است که همیشه وابسته به مادر یا پدر هستند و بعد از ازدواج وابسته به همسر می‌شوند. آتیلا پسیانی در این نقش تنها تلاش می‌کند زنی را که دوست دارد از بحران نجات دهد، اما فشار اوردن‌های پدر مقتدر و بی دست و پا بودن خودش مانع بزرگی سر این راه است.
او به قدری در تصمیم گیری مشکل دارد که وقتی دختر نوجوانش می‌گوید باید مامان را به روانشناس ببریم او در جواب می‌گوید نمی‌دانم. در حقیقت او نماد همین نمی‌دانم‌های زندگی است که در نهایت هم موفق نمی‌شود همسرش را راضی کند به روانشناس مراجعه کند.
نگاهی به درونمایه بازیگران فیلم
پرویز پور حسینی
به تنهایی با نامش می‌تواند یک فیلم را هدایت کند و در این نقش هم مانند همیشه به خوبی کل این خانواده را می‌چرخاند. او پدر‌ی سخت گیر و تا حدودی زورگو بوده که از ابتدای بچگی فرزندانش با انها وارد رابطه عاطفی پدر پسری نشده او عروس جوانش را به شدت دوست دارد، ولی برای زندگی پسر و عروس و نوه هایش همچنان تصمیم می‌گیرد. او باعث شده پسرش بهرام نتواند مرد محکمی شود و در شرایط بحرانی تصمیم‌ها درستی برای خانواده اش بگیرد. نقش او شاید از نظر تصویری زیاد نباشد، اما همان صدایش روی پیام گیر تلفن می‌تواند تمام افراد خانواده را مشوش کند.
نگاهی به درونمایه بازیگران فیلم
ترلان پروانه
دختر نوجوانی که از کودکی در فیلم‌ها و سریال‌ها بازی می‌کرده حالا در نقش دختری ظاهر می‌شود که پر از شیطنت‌های دهه دوم زندگی است. او ۱۷ ساله است و دغدغه هایش با تمام خانواده فرق می‌کند. درگیر دوست بازی‌های خودش شده، ولی به شدت برای مادرش نگران است. با برادر ناتنی اش در چالش است، ولی برای بهبود مادرش هیچ کاری نمی‌کند. او در حقیقت نماد دختر سرکش و حاضر جواب این نسل است که مدام سرشان در گوشی موبایل است و تقریبا با هیچ کس در خانواده ارتباط عاطفی خاصی ندارند.
نگاهی به درونمایه بازیگران فیلم

محمدرضا غفاری
پسر ارشد خانواده است که مادرش فوت کرده و حالا با زن پدر، مینو زندگی می‌کند. او که در فیلم مشخص نمی‌شود در چند سالگی مادرش را از دست داده به شدت به همسر پدرش وابسته است و حتی رازهایش را به او می‌گوید.
او در بحبوحه ازدواج است که می‌فهمد همسرش باردار شده و دست به دامان مینو می‌شود برای سر و سامان دادن این اتفاق. او زمانی که از خوب شدن مینو نا امید می‌شود دست به اقدامی می‌زند برای از بین بردن جنین، اما همین جا دوباره وقتی خبر به مینو می‌رسد ناگهان همان زن قوی سر بلند می‌کند و به داد عروس خانواده می‌رسد و باز هم دست خمایتش را پشت پسر همسرش می‌گذارد.

شیرین یزدان بخش
مادر این روز‌های سینماس ما شده است. او تا حدودی یادآور نقش‌های مرحوم حمیده خیر آبادی است که در سنین پیری همیشه نقش مادر یا مادربزرگ مهربان قصه‌ها را بازی می‌کرد. شیرین یزدان بخش این روز‌ها در همین حوزه کار می‌کند و با جثه ظریفی که دارد به خوبی از پس این مادر بودن برآمده است.
او در این فیلم سه فرزند دارد و تنها پسرش در جریانات سیاسی دهه ۶۰ اعدام شده و حالا بیشتر وقتش را با دخترش مینو در خانه ان‌ها می‌گذراند و به شدت نگران حال دختر مریضش در غربت است. او نشانی از مادر‌های نگران و در عین حال ساده‌ای دارد که دور و بر همه ما هستند. او نیازی به بازی کردن هیچ نقشی ندارد، چون کاملا شخصیت مهربان خودش را اجرا می‌کند.
نگاهی به درونمایه بازیگران فیلم
لیلی رشیدی
در این فیلم نقش پر رنگی ندارد او خواهر بهرام است و تلاش می‌کند برای بهبود همسر برادرش کاری بکند، اما با برخورد تند مینو روبه رو می‌شود. او نمادی از زن‌های سرخوشی است که خودشان در زندگی کوهی از مشکلات دارند، اما با خنده و زیر سر پنهان کردن دردهایشان تلاش برای رفع مشکلات دیگران می‌کنند. لیل رشیدی که با نام خودش در فیلم بازی می‌کند به خوبی با بازی ساده وروان همیشگی اش این نقش را در اورده است.

باقی نقش‌ها در این سریال بار سنگینی ندارند و صرفا برای روند داستان حضور دارند. به نظر می‌رسد منیژه حکمت زمان اکران این فیلم با بازخورد خوبی رو به رو شود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید