الیزه تا ایران؛ راهی بی پایان!

الیزه تا ایران؛ راهی بی پایان!

امکانات رفاهی مقبول و در نهایت قیمت پایه بسیار مناسب که از حدود 18 هزار دلار شروع می شود. به همه این موارد، اعتماد تاریخی راننده ایرانی به این برند را نیز اضافه کنید. محصول اکونومیک سیتروئن می توانست نقش بسیار پررنگ تری در جاده های ایران داشته باشد. نقشی به مراتب پررنگ تر از حضوری محدود در پلیس راه «منطقه آزاد ارس» در استان آذربایجان شرقی!

کد خبر : ۴۹۹۵۸
بازدید : ۱۸۵۵۶

فرادید | ارسلان سلیمانیان، «الیزه» نام عمارتی معروف در شهر پاریس است. این کاخ که در محله «سنت اونوره» پاریس واقع شده مقر رسمی نهاد ریاست جمهوری کشور فرانسه نیز به شمار می آید. الیزه یکی از شناخته شده ترین بناهای تاریخی اروپا بوده که شهرت جهانی دارد. اما شهرت این نام تنها به تاریخ معماری یا سپهر سیاست محدود نمی شود و صنعت خودروسازی جهان نیز یک «الیزه» دارد؛ سیتروئن الیزه.

الیزه تا ایران؛ راهی بی پایان!

به گزارش فرادید، سیتروئن الیزه (با کد C-Elysee) که در بازارهای جهانی از فروش نسبتا بالایی برخوردار است، برای کسب موفقیت در بازار ایران همه چیز داشت. برند خوشنام و اصیل. چهره مدرن و عامه پسند. دینامیک رانندگی مطلوب.

امکانات رفاهی مقبول و در نهایت قیمت پایه بسیار مناسب که از حدود 18 هزار دلار شروع می شود. به همه این موارد، اعتماد تاریخی راننده ایرانی به این برند را نیز اضافه کنید. محصول اکونومیک سیتروئن می توانست نقش بسیار پررنگ تری در جاده های ایران داشته باشد. نقشی به مراتب پررنگ تر از حضوری محدود در پلیس راه «منطقه آزاد ارس» در استان آذربایجان شرقی!

به نظر می رسد خودرویی که تصویر آن را مشاهده می کنید به صورت اهدایی در اختیار پلیس راه قرار گرفته و تعداد بیشتری از آن در جاده و خیابان های کشورمان دیده نمی شود. هرچند پیش از این بارها صحبت از عرضه قریب الوقوع این خودرو در ایران به میان آمده بود.

الیزه تا ایران؛ راهی بی پایان!
کوتاه درباره الیزه
نسل فعلی الیزه در سال 2013 معرفی شد و نسخه فیس لیفت (مدل به روز شده) آن نیز در سال 2017 به بازار عرضه شد. با گذشت چند سال از زمان معرفی، هنوز هم چهره ظاهری الیزه طراوت خود را حفظ کرده و می توان به آن نمره قبولی داد. این خودرو که پلتفرم مشترکی با «پژو 301» دارد در کشورهایی چون بلژیک، اسپانیا و البته فرانسه بسیار محبوب است. ضمن آنکه این محصول در کشور چین نیز برروی خط مونتاژ می رود و بخشی از خودروهای مونتاژی در چین به بازارهای آسیای شرقی صادر می شود.

الیزه تا ایران؛ راهی بی پایان!

شرکت سیتروئن دو نوع پیشرانه 1.2 لیتری و 1.6 لیتری را برای الیزه در نظر گرفته که به ترتیب 72 و 115 اسب بخار قدرت تولید می کنند. باید اشاره کنیم که پیشرانه 1.6 لیتری این خودرو با پیشرانه پژو 301 وارداتی به ایران مشترک است. همچنین دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته خودکار برای الیزه قابل سفارش بوده که گیربکس اتوماتیک از نوع تیپ ترونیک است. محصول اقتصادی سیتروئن با برخورداری از 2 ایربگ (در مدل پایه)، ستون های جمع شونده و سیستم ترمز ABS توانسته 3 ستاره از موسسه ایمنی سنجی اروپا (EURONCAP) کسب کند که امتیاز خوبی برای محصولی در این محدوده قیمتی به شمار می آید.

الیزه تا ایران؛ راهی بی پایان!
به اعتقاد نگارنده «الیزه» این شانس را داشت که در ایران نه فقط چالشی برای رقبای صاحبنام کره ای و ژاپنی، بلکه با قیمت مناسبی که دارد حتی تهدیدی جدی برای محصولات چینی باشد. الیزه می توانست جای بسیاری از چینی های گمنام و گرانقیمت این روزهای بازار ایران را بگیرد. اگر مدیران ارشد صنعت خودروسازی ما در دوران پسابرجام کمتر بلیط هواپیمای تهران-پکن را OK می کردند!

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید