مایکروسافت 19 سال پیش قصد خرید نینتندو را داشته

مایکروسافت 19 سال پیش قصد خرید نینتندو را داشته

معرفی Xbox برای اولین بار یکی از لحظات به یاد ماندی صنعت بازی خواهد بود. شرکت بسیار بزرگ مایکروسافت حالا به صنعت بازی وارد شده بود و امروزه نیز یکی از سه شرکت بزرگ اصلی این صنعت است

کد خبر : ۵۰۱۴۷
بازدید : ۲۳۶۰

مایکروسافت 19 سال پیش قصد خرید نینتندو را داشته

معرفی Xbox برای اولین بار یکی از لحظات به یاد ماندی صنعت بازی خواهد بود. شرکت بسیار بزرگ مایکروسافت حالا به صنعت بازی وارد شده بود و امروزه نیز یکی از سه شرکت بزرگ اصلی این صنعت است. به گزارش وی جی مگ، با گذشت سالیان بسیار زیاد از معرفی نسخه اصلی Xbox، البته حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد داشته در ابتدای کار خود شرکت‌هایی مثل Square را خریداری کند که اینکار در لحاظ آخر کنسل شده بود. این اطلاعات توسط کاربری به نام Dancrane212 در فروم ResetEra منتشر شده است. به نظر می‌رسد که در سال 1999 مسئولان مایکروسافت با مسئولان وقت شرکت SquareSoft (در حال حاضر Square Enix) دیدار داشته و در مورد خرید این شرکت توسط مایکروسافت صحبت کردند.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت با انجام اینکار قصد داشت تا به IP بزرگی مثل Final Fantasy دست پیدا کند. رئیس وقت بخش Xbox در آن زمان یعنی Bob McBreen اعلام کرده بود که مذاکرات تا مراحل نهایی نیز پیش رفته بودند و قرار بود که قرارداد رسمی امضا شود. درست سر میز و قبل از امضا قرارداد رئیس وقت Square یعنی Hisashi Suzuki گفت:« قبل از اینکه امضا کنیم باید بگوییم که به نظر مشکلی پیش آمده و شما باید با رئیس بخش مالی ما صحبت کنید.» رئیس بخش مالی نیز در انتها گفت که ما پول بیشتری می‌خواهیم. در نهایت نیز در همان جلسه Square قیمت را به دو برابر افزایش داد. Square اعلام کرد که آنها در برآورد مالی خود دچار اشتباه شده بودند و قیمت جدید چیزی بود که در آن جلسه اعلام شد.

رئیس بخش سخت‌افزار Xbox یعنی Rick Thompson اعلام کرد که Square در آن زمان چیزی حدود نیم میلیارد دلار از مایکروسافت درخواست کرده بود و به همین دلیل نیز امضای قرارداد خرید Square توسط مایکروسافت در لحظات آخر کنسل شد. در انتها مایکروسافت بدون کمک Square در سال 2001 کنسول Xbox را به بازار عرضه کرد و Square نیز در سال 2003 با ادغام با شرکت Enix به Square Enix تبدیل شد.

به‌روزرسانی: بر اساس اطلاعاتی که توسط Game of X منتشر شده است به نظر می‌رسد که Square تنها شرکتی نبود که در رادار خرید شرکت‌ها توسط مایکروسافت قرار داشت. آنها حتی قصد خرید نینتندو را نیز داشتند! Rick Thompson از مایکروسافت با مدل کسب و کار نینتندو آشنا شده بود و به آن علاقه زیادی داشت. مایکروسافت که حالا به خرید نینتندو علاقه داشت جلسات زیادی با آنها برگذار می‌کرد و در انتها جلسه هفتم Thompson به شیوه خودش بسیار صریح اعلم کرد که مایکروسافت قصد خرید آنها را دارد.

البته این پیشنهاد بسیار سریع توسط نینتندو رد شد اما به نظر می‌رسد همکاری بین این دو شرکت شکل گرفته بود که بر اساس آن نینتندو بخش تولید بازی و نرم‌افزار را زیر نظر گرفته و Microsoft در قسمت سخت‌افزار کار خواهد کرد. البته نینتندو در نهایت این نوع از همکاری را نیز قبول نکرد و اعلام کرد که همکاری به این شکل باعث می‌شود آنها به عنوان یک شرکت بازنده شناخته شوند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید