پرفروش‌ترین ماشین‌های روز جهان

پرفروش‌ترین ماشین‌های روز جهان

در کلاس سوپرکارها هم این برند مک لارن بود که با رشد 60 درصدی موفق شد بالاتر از بنتلی و لامبورگینی بر صدر جدول پرفروش‌ترین خودروهای سوپرلوکس و سوپر اسپورت بایستد.

کد خبر : ۵۰۳۷۹
بازدید : ۵۹۴۳

فرادید | بررسی نتایج فروش نخستین ماه سال 2018 خودروسازان در بازار آمریکا نشان‌دهنده سقوط شدید سهم بازار فورد، کیاهیوندای و فیات کریسلر است و در عین حال تویوتا و نیسان باز هم موفق شده اند سیر صعودی خود را حفظ کنند. تسلا در ماه اول سال 2018 توانسته با تقویت تولید، وضعیت فروش خود را به میزان مناسبی بهبود دهد. مرسدس بنز نیز با فروشی مناسب و برتری بر رقیب دیرینه اش ب ام و، همچنان جایگاه اول را در بین فروشندگان اتومبیل لوکس از آن خود کرده است.

آمریکایی ها قافیه را به تویوتا باختند

به گزارش فرادید، با اینکه سال جدید میلادی در آمریکا با برگزاری رویداد مهم خودرویی شیکاگو اوتوشو 2018 رونق خوبی گرفته و تعداد زیادی از برندهای آمریکایی مدل‌های تازه خود را در معرض دید مخاطبان قرار داده‌اند اما به نظر می‌رسد همچنان برد با خودروسازان ژاپنی به ویژه شرکت تویوتا است که با معرفی نسل جدید دو سدان موفق خود یعنی کمری و آوالون توانسته به کانون توجهات در بازار آمریکا تبدیل شود.

آمریکایی ها قافیه را به تویوتا باختند

اما در جدول کلی ماه ژانویه 2018، همچنان این فوردموتور آمریکا است که در رده‌ اول قرار دارد و به شکل سنتی باز هم موفق شده ماه اول سال را با فروش 154 هزار دستگاهی به پایان برد گرچه این آمار در مقایسه با نرخ 164 هزارتایی همین ماه در سال 2017 حاکی از یک افت 5درصدی فروش این خودروساز قدیمی است. در عوض تویوتا با رشدی 17 درصدی موفق شده به یک قدیمی این برند اقتصادی برسد به طوری که با فروش 149 هزار دستگاه، ضمن کسب رتبه دوم بیشترین رشد ماهانه را تجربه کرده است. سر آمریکایی‌ها البته کاملا بی‌کلاه نمانده و شورولت با فروش حدود 142 هزار دستگاه، توانسته ضمن کسب رشد5 درصدی به جایگاه سومین فروشنده بزرگ بازار آمریکا تکیه دهد.

آمریکایی ها قافیه را به تویوتا باختند

اما نیسان و هوندا دو خودروساز مشهور و محبوب ژاپنی، در ژانویه 2018 عملکرد به نسبت خوبی داشته به طوری که نیسان با 10 درصد رشد توانسته حدود 113 هزار دستگاه خودرو بفروشد و رتبه چهارم جدول را از آن خود کند. هوندا نیز با فروش95 هزار دستگاه خودرو ضمن کسب جایگاه همیشگی خود، افتی 1.6درصدی را تجربه کرده است.

آمریکایی ها قافیه را به تویوتا باختند

سورپرایز بزرگ بازار ژانویه اما جیپ بوده که با عبور از سوبارو، هیوندای و فولکس توانسته حدود 60 هزار دستگاه خودرو بفروشد. سوبارو، هیوندای و کیا هم پس از جیپ با فروشی به ترتیب معادل 44، 39 و 35 هزار دستگاه را تجربه نموده ضمن اینکه هیوندای با یک افت بزرگ 10 درصدی، روند نزولی خود را تسریع کرده است.

آمریکایی ها قافیه را به تویوتا باختند

اما در بین لوکس‌سازها این مرسدس بنز است که توانسته علیرغم افت 3 درصدی، با فروش بیش از 29 هزار دستگاه خودرو رتبه نخست بهترین عملکرد را در کلاس فروشندگان خودروهای رفاهی به دست آورد. ب.ام.و، لکسوس، آئودی، بیوک و کادیلاک هم با فروشی به ترتیب به میزان 19، 17، 14، 13 و 9 هزار دستگاه رتبه‌‌های دوم تا ششم این کلاس را به خود اختصاص داده‌اند.

آمریکایی ها قافیه را به تویوتا باختند

در کلاس سوپرکارها هم این برند مک‌لارن بوده که با رشدی 60 درصدی موفق شده بالاتر از بنتلی و لامبورگینی بر صدر جدول پرفروش‌ترین خودروهای سوپرلوکس و سوپراسپورت بایستد. ضمن اینکه تسلا با دو برابر کردن فروش خود، رشدی معادل 104 درصد را در این ماه به ثبت رسانده است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید