روز سخت سرخابی‌ها

مسابقات هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، امروز و فردا با حضور چهار نماینده ایران برگزار می‌شود. امروز ذوب‌آهن و تراکتورسازی به مصاف رقبا می‌روند و فردا که تعطیل رسمی است، پرسپولیس و استقلال رودرروی حریفان عربی قرار می‌گیرند.

کد خبر : ۵۰۹۱۱
بازدید : ۹۹۶
مسابقات هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، امروز و فردا با حضور چهار نماینده ایران برگزار می‌شود. امروز ذوب‌آهن و تراکتورسازی به مصاف رقبا می‌روند و فردا که تعطیل رسمی است، پرسپولیس و استقلال رودرروی حریفان عربی قرار می‌گیرند.

تراکتور و مصاف با طارمی
در گروه اول مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، امروز الغرافه قطر میزبان تراکتورسازی تبریز خواهد بود. هر دو تیم بازی اول را با شکست پشت‌سر گذاشته‌اند. تراکتور در قطر و در مسابقه‌ای که روی کاغذ میزبان آن بود با یک گل به الاهلی عربستان باخت و الغرافه در امارات در یک بازی دیدنی ۳بر۲ مغلوب الجزیره امارات شد.
شاید بین تیم‌های ایرانی، تراکتور آسان‌ترین قرعه را داشته باشد، اما برای صعود از این گروه ناچار است امروز از الغرافه امتیاز بگیرد. الغرافه تیم ششم لیگ قطر است و بردن آن نباید کار چندان سختی باشد، هرچند آنها با جذب اسنایدر و مهدی طارمی کمی جان گرفته‌اند. طارمی حضور موفقی در الغرافه داشته و در بازی آسیایی قبلی این تیم هم یک گل زد، اما از نظر فنی واقعا بردن تیم قطری در توان تراکتورسازان هست. این مسابقه امروز از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران آغاز می‌شود و قطعا تقابل تراکتوری‌ها با طارمی تماشایی خواهد بود.

ذوب‌آهن و ملاقات با شگفتی‌ساز
بدون تردید یکی از عجیب‌ترین نتایج کل مسابقات هفته اول لیگ قهرمانان آسیا را لکوموتیو تاشکند به‌دست آورد که در زمین خودش با پنج گل الوحده امارات را در هم شکست و مقتدرانه در صدر جدول گروه دوم این مسابقات قرار گرفت. حالا ذوب‌آهن باید با چنین تیمی مصاف بدهد. شاگردان امیر قلعه‌نویی در روز نخست در زمین تیم قدرتمند الدحیل قطر (لخویای سابق) طعم شکست ۳بریک را چشیدند.
آنها می‌دانند که با وجود الدحیل اول شدن در این گروه بسیار سخت است، بنابراین از تمام توان‌شان استفاده می‌کنند که حداقل به‌عنوان تیم دوم به مرحله بعد بروند. شاید ابتدا روی کاغذ این‌طور به‌نظر می‌رسید که لکوموتیو و الوحده رقبای آسانی هستند، اما حالا قهرمان ازبکستان در گام نخست طوری رقیب اماراتی‌اش را برده که همه را کمی نگران کرده است.

البته ازبک‌ها معمولا در زمین خودشان بهتر نتیجه می‌گیرند. به‌عنوان مثال نسف‌قارشی، نایب‌قهرمان ازبکستان که هفته گذشته در تهران به راحتی برابر پرسپولیس شکست خورد، در مرحله پلی‌آف با پنج گل الفیصلی را در هم کوبیده بود. عیار واقعی لکوموتیو هم امروز روشن می‌شود.
ذوب‌آهن برای قرار گرفتن در مسیر صعود باید مسابقه امروز را در فولادشهر ببرد. یکی از حواشی باشگاه اصفهانی در چند روز گذشته مصاحبه سعید آذری، مدیرعامل ذوب‌آهن در مورد بی‌انگیزگی برخی از بازیکنان ملی‌پوش بود که احتمال داده می‌شود منظورش اکبر ایمانی بوده باشد. خبر دیگر از ذوب اینکه فعلا سه بازیکن ملی‌پوش این تیم به جلسات ریکاوری دعوت نمی‌شوند که گفته می‌شود دلیلش ناراحتی کی‌روش از مصاحبه‌های انتقادی امیر قلعه‌نویی است. این بازی امروز از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود.

پرسپولیس، ژاوی و پورعلی‌گنجی
در گروه سوم اما پرسپولیس میهمان السد قطر خواهد بود. هر دو تیم مسابقه روز نخست را با پیروزی پشت‌سر گذاشتند؛ تیم ایرانی ۳برصفر نسف‌قارشی ازبکستان را برده و السد هم ۲بریک از سد الوصل امارات گذشته است. درحال‌حاضر همه دنیا السد را با ژاوی هرناندس می‌شناسند؛ بازیکنی که در مسابقه پلی‌آف فصل گذشته السد با استقلال هم در تهران عالی بازی کرد و نشان داد هنوز روی فرم است.
دیروز یکی از کارشناسان گفته بود ژاوی مسن شده و ایستا بازی می‌کند، اما این یک اشتباه بزرگ است، چراکه هافبک پیشین بارسلونا در دو فصل گذشته از نظر دوندگی جزو سه بازیکن اول لیگ ستارگان قطر بوده است. قطعا مهار او برای سرخ‌ها کار سختی است.

انتظار می‌رود پرسپولیس با همان ترکیب چند بازی اخیرش به مصاف السد برود و بنابراین ماموریت مهار ژاوی بر عهده دو هافبک دفاعی سرخ‌ها یعنی محسن ربیع‌خواه و حسین ماهینی خواهد بود. ربیع‌خواه در فصل گذشته لیگ قهرمانان سابقه مهار نام تائه‌هی از لخویا و تاباتا از الریان را داشته و می‌توان امیدوار بود برابر ژاوی هم روز خوبی داشته باشد.
این مسابقه همچنین ملاقات پرسپولیسی‌ها با مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع میانی تیم‌ملی کشورمان را هم در دل خودش دارد. باید دید علی علیپور که روز اول دو گل زد و خیلی زود در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا ایستاد، در این مسابقه هم می‌تواند به روند گلزنی‌هایش ادامه بدهد یا نه. دیدار این دو تیم از ساعت ۱۹ فردا آغاز می‌شود و به دلیل همزمانی با بازی استقلال، از طریق شبکه ورزش به‌طور زنده روی آنتن می‌رود.

استقلال و گل مسابقات هفته
بدون تردید اما جذاب‌ترین دیدار این هفته لیگ قهرمانان آسیا بین استقلال و الهلال عربستان برگزار می‌شود؛ دو تیم نام‌دار و جام‌دار که از هم نمی‌ترسند و تقابل‌شان همیشه دیدنی بوده است. هر دو تیم روز اول مساوی کردند؛ استقلال در مسابقه‌ای که بخت یارش نبود برابر الریان قطر ۲-۲ متوقف شد و الهلال هم در خانه تن به تساوی بدون گل مقابل العین امارات داد.
خبر خوش برای استقلال این است که الهلال نسبت به تیم خوفناک پارسال افت زیادی داشته و بسیاری از ستاره‌هایش را به دلایل مختلف از دست داده است. این تیم چند هفته پیش سالم الدوساری را در طرح لژیونرسازی عربستانی‌ها تقدیم لالیگای اسپانیا کرد، عمر خربین، کارلوس ادواردو و نواف العابد مصدوم هستند و البته سلمان فرج هم اخیرا آسیب‌دیده است.
در ضعف الهلال همین بس که آنها چند ماه پیش العین را در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان با سه گل در هم کوبیدند، اما این بار در بازی نخست برابر این تیم متوقف شدند. این بهترین فرصت برای استقلال است که در عمان از سد الهلال بگذرد و در مسیر صعود از گروه مرگ قرار بگیرد؛ هرچند آنها هم پژمان منتظری و زکی‌پور را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. این بازی فردا از ساعت ۱۹ آغاز می‌شود و شبکه سوم سیما آن را پخش می‌کند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید