آیا قهوه برای بدن مفید است؟

آیا قهوه برای بدن مفید است؟

دانشمندان در تازه ترین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند، افرادی که در هفته چهار بار قهوه مصرف می کنند، در مقابل کسانی که به ندرت یا اصلا مصرفی ندارند، کمتر در خطر ابتلا به مرگ زودرس قرار می گیرند.

کد خبر : ۵۱۰۵۳
بازدید : ۳۵۶۸
فرادید | دانشمندان در تازه ترین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند، افرادی که در هفته چهار بار قهوه مصرف می کنند، در مقابل کسانی که به ندرت یا اصلا مصرفی ندارند، کمتر در خطر ابتلا به مرگ زودرس قرار می گیرند.
آیا قهوه برای بدن مفید است؟/ ترجمه

به گزارش فرادید به نقل از سی ان ان؛ آنها حتی به افراد بالای 45 سال نیز پیشنهاد می کنند که برای افزایش طول عمر خود به طور مدام از قهوه استفاده کنند. البته مصرف زیاد آن نیز می تواند افزایش خطر بیماری کبد، دیابت، سرطان و آلزایمر را نیز به همراه داشته باشد.

طبق گفته مدیر انجمن بین المللی قهوه، آنتی اکسیدان های موجود در قهوه خاصیت های فراوانی دارد که اثرات مثبتی را در دفع بیماری های خطرناک ایجاد می کند.

بعض از ترکیبات موجود در قهوه می تواند عملکرد مثبت کبد را افزایش داده و از بیماری های مزمن جلوگیری کند. البته مصرف زیاد قهوه برای افرادی که بدن سالمی ندارند و یا به عنوان مثال زنان باردار مفید تلقی نمی شود. شواهد موجود نشان داده که مصرف بیش از حد کافئن می تواند سقط جنین را به همرا داشته باشد.

یکی از پزشکان متخصص قلب معتقد است که اگر بیماری قلبی دارید، از مصرف قهوه باید پرهیز کنید؛ چون می تواند باعث التهابات قلبی شود.
آیا قهوه برای بدن مفید است؟/ ترجمه

کسانی که ضربات نامنظم قلبی دارند، اگر با مصرف یک یا دو استکان قهوه در روز احساس ناراحتی می کنند باید آن را محدود کنند. در مورد تاثیر قهوه بر سلامت استخوان نیز برخی از پزشکان معتقدند که باعث از دست رفتن کلسیم خواهد شد ولی جای هیچ گونه نگرانی نیست چون با مصرف کلسیم از مواد دیگر دوباره جبران می گردد.

قبل از خوردن قهوه باید به نکاتی توجه داشت :
1. سعی کنید با قهوه شیر کم چرب مصرف کنید (شیرکم چرب باعث نگهداری هر چه بیشتر کلسیم در بدن می شود).
2. اجتناب ازخوردن قند ( یک قاشق چایخوری شکر حاوی کالری بسیار زیادی است).
3. اگر کلسترول بالا دارید می توانید از قهوه های ترکیبی استفاده کنید.
4. اگر مشکل کم خوابی دارید، می توانید از قهوه در ساعات نزدیک خواب استفاده کنید.

منبع: سی ان ان
ترجمه وب سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید