ایران محرک فروش جهانی فرانسوی‌ها

ایران محرک فروش جهانی فرانسوی‌ها

گزارش سالانه فروش دو خودروساز فرانسوی در سال ۲۰۱۷ در شرایطی اعلام شد که آن‌ها طی سال گذشته میلادی تعداد ۶۰۶ هزار و ۶۷۹ دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده‌اند. خودروسازان فرانسوی را می‌توان جزو شرکت‌های پیشگام سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو ایران بعد از برجام خواند حال آنکه مشتریان ایرانی بعد از گذشت دو سال از توافق هسته‌ای و سپس لغو تحریم‌ها هنوز طعم واقعی خودرو‌های جدید این دو شرکت را نچشیده‌اند.

کد خبر : ۵۱۴۲۵
بازدید : ۱۷۳۵
گزارش سالانه فروش دو خودروساز فرانسوی در سال ۲۰۱۷ در شرایطی اعلام شد که آنها طی سال گذشته میلادی تعداد ۶۰۶ هزار و ۶۷۹ دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده‌اند. خودروسازان فرانسوی را می‌توان جزو شرکت‌های پیشگام سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو ایران بعد از برجام خواند حال آنکه مشتریان ایرانی بعد از گذشت دو سال از توافق هسته‌ای و سپس لغو تحریم‌ها هنوز طعم واقعی خودروهای جدید این دو شرکت را نچشیده‌اند.
ایران محرک فروش جهانی فرانسوی‌ها

بر همین اساس آماری که هم‌اکنون خبر از رشد تولید این خودروسازان در ایران می‌دهد همچنان مربوط به محصولات قدیمی این دو فرانسوی در کشورمان است. با این حال دو شرکت پژو و رنو مدعی‌اند که در سال ۲۰۱۷ ایران یکی از محرک‌های اصلی فروش جهانی آنها بوده است. طبق آمار منتشره ازسوی این دو شرکت، از کل خودروهای فروخته شده در سطح جهان با لگوی تجاری پژو، ایران سهم ۲۱ درصدی را به خود اختصاص داده است.
از سوی دیگر بازار خودروی کشورمان سهم ۶ درصدی در فروش جهانی رنو داشته است؛ اما طبق آمار تفکیکی که دو شرکت اعلام کردند، گروه PSA (پژو سیتروئن)در سال گذشته میلادی تعداد ۴۴۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده که همان‌طور که پیش از این گفتیم رشد ۲۱ درصدی در بازار خودرو ایران را به نام خود ثبت کرده است.
این شرکت بزرگ فرانسوی نزدیک به ۱۱/ ۲ میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان به فروش رسانده که رشد ۴/ ۱۰ درصدی در فروش جهانی ۲۰۱۷ داشته است.اما رنو نیز در گزارش سال گذشته میلادی خود تایید کرده که تعداد ۱۶۲ هزار و ۷۹ دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده که این میزان ۷۸ درصد از کل سهم خاورمیانه این شرکت محسوب می‌شود.
در حال حاضر رنو برندهایی همچون داچیا، اتاواز، رنو سامسونگ و آلپین را در زیرمجموعه خود دارد حال آنکه ایران بعد از دو کشور فرانسه و برزیل مقام سوم را در فروش خودروهایی با لگوی رنو در سطح جهانی به خود اختصاص داده است. اما در شرایطی که شرکت PSA در کشورهایی همچون چین با کاهش فروش روبه‌رو است، در ایران رشد فزاینده‌ای را تجربه می‌کند؛ این شرکت از ایران به‌عنوان یکی از محرک‌های اصلی فروش جهانی نام می‌برد.
این خودروساز فرانسوی سال بدی را در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان گذراند؛ به‌طوری‌که در چین با کاهش ۴/ ۳۷ درصدی فروشی حدود ۳۸۷ دستگاهی را به نام خود ثبت کرده است. اما به برکت ایران در بازار‌های خاورمیانه و آفریقا رشد ۶۱ درصدی را تجربه کرده و ۶۱۹ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده است. دو شرکت با حفظ بازار خود در ایران همزمان با لغو تحریم‌ها به دنبال حضوری متفاوت در ایران بوده‌اند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید