نحوه تمیز کردن مَت یوگا

نحوه تمیز کردن مَت یوگا

احتمالا تا به حال موفق نشده اید که مَت یوگا خود را به خوبی تمیز کنید.

کد خبر : ۵۱۴۷۱
بازدید : ۴۹۹۱
نحوه تمیز کردن مَت یوگا
فرادید | احتمالا تا به حال موفق نشده اید که مَت یوگا خود را به خوبی تمیز کنید. در اینجا به شما می‌گوییم که چگونه بدون استفاده از مواد شیمیایی، این کار را انجام دهید.

به گزارش فرادید به نقل از realsimple، واقعیت این است که مت یوگا می‌تواند باکتری‌های زیادی را در خود جای دهد، حتی اگر هیچ بویی و یا خاکی بر روی آن قابل مشاهده نباشد. بله، وقت آن رسیده که مت خود را تمیز کنید. اگر به طور مرتب آن را پاک نکرده اید، باید هرچه زود‌تر با استفاده از یک اسکراب آن را تمیز کنید.

احتمالا تمامی مواد تشکیل دهنده را در اختیار داشته باشید.

لوازم مورد نیاز
یک اسپری خالی
آب
سرکه سفید
پارچه نخی نرم
روغن درخت چای (اختیاری)
نحوه تمیز کردن مَت یوگا

دستور العمل‌ها:
۱ - مت خود را بر روی یک سطح صاف قرار دهید. مقداری آب و سرکه را مخلوط کنید (دارای خواص ضد عفونی کننده است) و در یک بطری اسپری تمیز بریزید و سپس چند قطره روغن درخت چای (ضد عفونی کننده طبیعی) به آن اضافه کنید. سپس درب بطری را بگذارید و آن را تکان دهید تا به خوبی ترکیب شوند.

۲ - حال به صورت آزادانه روی مت اسپری کنید و با پارچه‌ای نرم آن را تمیز کنید. مَت را بر عکس کنید و این کار را دوباره تکرار کنید.

۳ - مت را طوری که هر دو طرف بتوانند خشک شوند آویزان کنید. بهترین کار این است که مت را در برابر نور خورشید آویزان کنید تا به خوبیخشک و ضدعفونی شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند مت یوگا خود را به طور مرتب هفته‌ای یکبار تمیز کنید.

منبع: realsimple
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید