مدیران رجزخوان!

مدیران رجزخوان!

روز پنج‌شنبه هشتادوششمین دربی پایتخت برگزار می‌شود و همین مساله به‌طور کامل فضای فوتبال ایران را تحت‌تاثیر قرار داده است.

کد خبر : ۵۱۵۵۷
بازدید : ۱۱۲۴
روز پنج‌شنبه هشتادوششمین دربی پایتخت برگزار می‌شود و همین مساله به‌طور کامل فضای فوتبال ایران را تحت‌تاثیر قرار داده است. در همین راستا دیروز معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد میزبان جلسه‌ای تحت عنوان هم‌اندیشی برای دربی تهران بود که در آن غیر از اصحاب رسانه، اعضای هیات‌مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هم حضور داشتند.
مدیران رجزخوان!
در حاشیه این جلسه اما اتفاق تامل‌برانگیزی رخ داد که به کری‌خوانی شدید و بی‌سابقه مدیران دو باشگاه برای هم مربوط می‌شد. فضای سنگینی که بر این جلسه حاکم بود، در امتداد جوی است که از چند روز پیش پدید آمد. در شرایط کنونی هم حال پرسپولیس خوب است و هم استقلال شرایط مطلوبی دارد.
حالا به‌نظر می‌رسد همین فرم مطلوب باعث‌شده مدیران دو باشگاه پا را روی پدال گاز بگذارند و حرف‌هایی بزنند که واقعا دور از انتظار است. در شرایطی که مدام به بازیکنان گفته می‌شود حرف‌های سطحی نزنند و توانایی‌شان را در میدان نشان بدهند، این‌بار مدیران از آنها پیشی گرفته‌اند و بی‌وقفه کری می‌خوانند. آیا واقعا این رویه خوشایند و حرفه‌ای است؟

چکیده کری‌خوانی‌های عجیب
دیروز ابوالفضل روغنی، عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس که خوشبختانه کمتر در رسانه‌ها حضور دارد و مصاحبه‌های اندکی از او منتشر می‌شود، در ادعایی عجیب از برتری پرسپولیس در دربی با دو یا سه گل خبر داد. کاملا واضح است که چنین وعده‌ای، صرفا جنبه تبلیغاتی و کری‌خوانی دارد، وگرنه لابد یک مدیر ارشد باشگاه پرسپولیس باید بداند که استقلال از زمان حضور شفر در ایران جمعا پنج گل دریافت کرده و فقط در دو بازی بیش از یک گل خورده؛ بنابراین معلوم نیست پرسپولیس چطور قرار است با اختلاف دو یا سه گل مقابل این تیم به پیروزی برسد.
به نظر می‌رسد اظهارات روغنی، واکنشی به مصاحبه‌های جواد قراب از اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال باشد که مدام می‌گوید تیمش با قاطعیت و چند گل فاصله پرسپولیس را شکست خواهد داد. این دو نفر اما تنها مدیران رجزخوان سرخابی نیستند.

حسن زمانی که در دو سال گذشته حضور بسیار پررنگی در رسانه‌ها داشته و بسیاری از اوقات با مصاحبه‌هایش حاشیه درست کرده، در هفته‌های اخیر به دفعات علیه پرسپولیس موضع گرفته است. او که هر هفته مدعی می‌شد باخت‌های پرسپولیس به‌زودی شروع می‌شود، بارها تاکید کرده بود استقلال در پایان هفته بیست‌وپنجم رقیب سنتی‌اش را در جدول پشت‌سر خواهد گذاشت، اما حالا که به این هفته رسیده‌ایم آبی‌ها ۱۹امتیاز کمتر از پرسپولیس دارند.
زمانی که بعد از پیروزی استقلال برابر الهلال با طعنه گفته بود: «انتقام پرسپولیس را از این تیم گرفتیم»، در روزهای منتهی به دربی هم مدام برای حریف کری می‌خواند. همین مسائل هم باعث شد دیروز حمیدرضا گرشاسبی، سرپرست و همه‌کاره باشگاه پرسپولیس در ادبیاتی دور از انتظار در جمع خبرنگاران بگوید: «ما همه‌جا را قرمز می‌بینیم، خون شما هم قرمز است.
اگر به اعداد و ارقام جدول نگاه بیندازند این مسائل حل می‌شود. انگار این موضوع را فراموش کرده‌اند. باید جدول و فاصله‌ها را ببینند...» حالا شما بگویید چند درصد ممکن است مثلا مدیران بارسا و رئال قبل از ال‌کلاسیکو از این حرف‌ها بزنند؟ وقتی مدیران ما چنین مشی و روشی دارند، از بازیکنان و هواداران چه انتظاری می‌رود؟

ترویج عصبیت و هیجان کاذب
بسیاری از کارشناسان عقیده دارند مشکل اساسی دربی تهران این است که حساسیت کاذب بر آن سایه انداخته و معمولا اجازه نمی‌دهد پتانسیل فنی دو تیم آزاد شود. مثلا همین الان انصافا پرسپولیس و استقلال تیم‌های خوبی دارند و می‌شود انتظار داشت دربی زیبایی ببینیم، اما مدیران باشگاه با این قبیل اظهارنظرهای خام و نسنجیده، بازیکنان را عصبی می‌کنند و فضایی به‌وجود می‌آورند که تیم از دریافت گل بترسد.
مسلما این تحرکات به ضرر کیفیت دربی است. با این اوصاف بازیکن برای اینکه مدیرش روسفید شود، استرس مضاعف پیدا می‌کند و زمینه‌های بروز جنجال هم افزایش می‌یابد. از یک‌طرف برای این بازی رئیس فیفا را به تهران می‌کشانند و از طرف دیگر این همه قیل و قال راه‌می‌اندازند؛ شما اگر جای بازیکن باشی با چه شرایطی وارد مسابقه می‌شوی؟
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید