پروانه معصومی حرفش را پس گرفت

وقتی لیلا حاتمی در جشنواره فیلم برلین صحبتهایی کرد که دولت را متهم به کشتار معترضان میکرد خیلی ها ببا او برخورد کردند و او را وطن فروش نامیدند

کد خبر : ۵۱۵۶۹
بازدید : ۲۷۵۸
فرادید | پروانه معصومی هنرپیشه پیشکسوت سینمای ایران که پیش از انقلاب هم به بازی در فیلم های سینمایی مشغول بود این روزها با تغییر موضع دادن درصدد اعتراض به لیلا حاتمی بر آمد و پس از اینکه موجی از اعتراض ها علیه خود او راه افتاد حرفش را پس گرفت.

به گزارش فرادید؛ وقتی لیلا حاتمی در جشنواره فیلم برلین صحبتهایی کرد که دولت را متهم به کشتار معترضان میکرد خیلی ها با او برخورد کردند و او را وطن فروش نامیدند.در میان این چهره ها پروانه معصومی از همه سرشناس تر بود و شاید کسی انتظار نداشت او چنین حرفهایی بزند.

متن سخنان پروانه معصومی که در روزنامه کیهان هم منعکس شد چنین بود:
«خانم لیلا حاتمی! مگر در کشور‌های دیگر اعتراض را با بوسه جواب می‌دهند؟ اینجا که در اعتراضات ۴ نفر از نیروی انتظامی را شهید کردند، این چه اعتراضی است؟ جا‌های دیگر وقتی که مردم اعتراض می‌کنند خیلی به مردمشان احترام می‌گذارند؟ آن‌ها که مردم را به مسلسل می‌بندند. خانم حاتمی عجب حرفی زده اند. من که از این کار ایشان خوشم نیامد. کاش هرگز از این کارشان با خبر نمی‌شدم. خواهش می‌کنم کسانی که حرفی می‌خواهند بزنند و خارج از ایران هستند، بدانند که در ایران زندگی می‌کنند و ایرانی هستند. کوچک کردن ایران به این شکل که این خانم گفتند باعث کوچک کردن خودشان است. اگر دوست ندارند بروند جای دیگر زندگی کنند.»
عناوین مرتبط:
چرا لیلا حاتمی جنجال به پا کرد؟
حالا پروانه معصومی که جایگاه خود را در خظر می بیند به پس گرفتن حرفش اقدام کرده و در گفت و گو با یکی از روزنامه ها می گوید:
من هیچ اعتراضی به خانم حاتمی نکردم. شما خبرنگارها کاری می کنید که آدم پشیمان می شود که اصلا یک جمله با شما حرف بزند. من در راه شمال به تهران برای فیلمبرداری بودم. آقایی زنگ زد و گفت شما درباره این صحبت های خانم حاتمی چه می گویید؟ گفتم من اصلا روحم هم خبر ندارد. گفت ایشان گفتند من در کشوری زندگی می کنم که معترضین را می کشند. دقیقا عین همین جمله که امیدوارم ضبط کرده باشد.
گفتم مگر در کشورهای دیگر به دستان معترضین بوسه می زنند؟ آنها هم می زنند و در آخر هم گفتم کسانی که دوست ندارند در این مملکت باشند خب بروند. اینجا کشور من است و من دوستش دارم و کشورم را ستایش می کنم.

من خیلی هم آدم باحجابی نیستم. نه قبل از انقلاب حجاب داشتم و نه الان خودم را می پیچانم. من معتقدم حجاب آدم باید ذاتی باشد. احساس می کنم آدمی که وقیح است و حجاب درونی ندارد هزار مدل هم خودش را بپوشاند فایده ندارد.باز مشخص می شود حجابش واقعی نیست.

من خدمت آقای خامنه ای رفته بودم، صحبتی کردم و صدای آمریکا -قابل توجه دوستانی که فقط به رسانه های خارجی توجه می کنند- بخش هایی از آن را پخش کرده بود و فقط آن را شنیده بودند. از خواهر و دوست و همسایه و... به من اعتراض کردند. باز من صبوری کردم. گفتم ایرادی ندارد. بعد هم برای دوستان عزیز و نورچشمی های من، من شدم بازیگر حکومتی و دولتی شدم آنها هم شدند هنرمند مستقل !

با توجه به این صحبت ها به نظر می رسد حالا باید شاهد پرسش و پاسخ های زیادی از طرف مخالفان این ماجرا باشیم.کسانی که با لیلا حاتمی مخالفند و با پروانه معصومی موافق بودند حالا باید دید چه واکنشی نشان خواهند داد.
۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید