آیا مصرف میوه و سبزیجات مانع افسردگی می‌شود؟!

آیا مصرف میوه و سبزیجات مانع افسردگی می‌شود؟!

همه ما می‌دانیم که مصرف میوه و سبزیجات برای سلامت بدن مفید است. اما اکنون یک انگیزه اضافی دیگر برای افزایش مصرف آن وجود دارد: طبق یافته‌های مطالعات اخیر محققان، مصرف میوه و سبزیجات می‌تواند موجب بهبود خلق و خوی افراد شود.

کد خبر : ۵۱۸۳۶
بازدید : ۴۳۶۹
آیا مصرف میوه و سبزیجات ممکن است مانع افسرگی شود!
فرادید | همه ما می‌دانیم که مصرف میوه و سبزیجات برای سلامت بدن مفید است. اما اکنون یک انگیزه اضافی دیگر برای افزایش مصرف آن وجود دارد: طبق یافته‌های مطالعات اخیر محققان، مصرف میوه و سبزیجات می‌تواند موجب بهبود خلق و خوی افراد شود.

به گزارش فرادید به نقل از mnn، آکادمی مغز و اعصاب آمریکا ۹۶۴ نفر را در طی شش سال مورد ارزیابی قرار دادند و در نهایت دریافتند خطر ابتلا به افسردگی در افرادی که رژیم غذایی DASH را دنبال می‌کردند بسیار پایین‌تر از افرادی بود که غذا‌های رژیمی حاوی گوشت قرمز مصرف می‌کردند. در حقیقت کسانی که بیشتر سبزیجات و میوه مصرف می‌کردند در آن‌ها احتمال ابتلا به افسردگی تقریبا ۱۱ درصد پایین‌تر از گروه دیگر بود.

دکتر Laurel Cherian، نویسنده این مقاله گفت: "تغییر سبک زندگی مانند تغییر رژیم غذایی، اغلب بیش از مصرف دارو‌ها می‌تواند به سلامت بدن کمک کند."

با این حال، مطالعات کافی برای اثبات این شواهد که مصرف میوه‌ها و سبزیجات در مقایسه با رژیم غذایی گوشتی منجر به کاهش خطر افسردگی می‌شود - موجود نمی‌باشد.

چه مقدار میوه و سبزیجات؟
نتایج مطالعات محققین استرالیا در سال ۲۰۱۶ در مجله آمریکایی Public Health منتشر شد. آن‌ها بیان کردند که مصرف روزانه چندین وعده میوه و سبزیجات می‌تواند شما را شاداب‌تر کند. محققان این تحقیق Redzo Mujcic و Andrew J.Oswald می‌گویند، نتیجه این شادابی در روز اول حاصل نخواهد شد، اما با مصرف طولانی مدت رضایتمندی از زندگی افزایش چشم گیری خواهد داشت.

افزایش مصرف میوه و سبزیجات روزانه باعث افزایش شادی، رضایتمندی از زندگی و سر حالی می‌شود. این روند بهبودی طی ۲۴ ماه حاصل می‌شود.

البته اگر می‌خواهید هدف خود را طوری تنظیم کنید که روزانه مقدار مناسبی میوه و سبزیجات بخورید، پس باید از تاثیرات آن‌ها بر سلامت خود آگاه باشید.

این مطالعه میزان وعده‌های روزانه را تعیین نکرده است، اما طبق اطلاعات منتشر شده در سایت دولت استرالیا روزانه ۷۵ گرم (½ فنجان سبزیجات پخته شده یا ۱ فنجان آب سبزیجات خام) و حدود ۱۵۰ گرم میوه (یک عدد سیب، نارنگی، گلابی، موز) می‌تواند برای مصرف روزانه میزان استانداردی باشد.

در صورتی که میوه و سبزیجلات را برای مدت طولانی است که روزانه مصرف می‌کنید و نتیجه‌ای نگرفته اید، ناامید نشوید، فصل پیشرو یک فصل ایده آل برای تغییر است.

منبع: mnn
ترجمه: وب‌سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید