حذف بنز و پورشه از بازار ایران قطعی شد

حذف بنز و پورشه از بازار ایران قطعی شد

بنز، ب.ام.و، پورشه، مازراتی، جگوار، ولوو، رنجروور، آئودی و لندروور از جمله برندهایی هستند که با توجه به قید عدم امکان ورود خودروهای خارجی با قیمت بیش از 40 هزار دلار، زین پس امکان ورود به بازار ایران را ندارند. خوشبختانه هنوز شاهد ورود دو مدل ب.ام.و، و نیز یک سری آلفا رومئو هستیم ولی برند محبوب لکسوس احتمالا دیگر در خیابان های کشور حضور نخواهد داشت.

کد خبر : ۵۲۰۵۶
بازدید : ۳۹۴۴

فرادید | از این پس دیگر خبری از واردات لکسوس، مازراتی، پورشه، ولوو، بنز و ب.ام.و نیست. واردکننده‌های وطنی هم فعلا با این چالش نتوانسته‌اند لا این چالش کنار بیایند. با اینکه قانون جدید واردات خودرو علاوه بر چشم انداز نزولی برای تجار این حوزه، به کاهش فروش برخی از بهترین برندهای بازار ایران منجر شد ولی واردکنندگان اتومبیل‌های لوکس را هم از بازار حذف کرد. بنز، ب.ام.و، پورشه، مازراتی، جگوار، ولوو، رنجروور، آئودی و لندروور از جمله برندهایی هستند که با توجه به قید عدم امکان ورود خودروهای خارجی با قیمت بیش از 40 هزار دلار، زین پس امکان ورود به بازار ایران را ندارند.

حذف بنز و پورشه از بازار ایران قطعی شد

به گزارش فرادید، البته ما خوشبختانه هنوز شاهد ورود دو مدل ب.ام.و، و نیز یک سری آلفا رومئو هستیم ولی برند محبوب لکسوس احتمالا دیگر در خیابان های کشور حضور نخواهد داشت. ببینیم استراتژی هر یک برندها در کلاس خودروهای لوکس‌ و نیمه لوکس به چه شکل است و سازندگان آلمانی، سوئدی، ایتالیایی، انگلیسی و ژاپنی چه طرحی برای ادامه حیات در بازار ایران دارند.

لکسوس / ایرتویا

هنوز هیچ چیز مشخص نیست و ایرتویا خبری از برنامه آتی خود برای برند لکسوس فاش نکرده اما با توجه به اینکه ارزان‌ترین گونه لکسوس همین سری ان‌ایکس و البته مدل آی‌اس است نباید از این پس شانس زیادی برای باکیفیت‌ترین سازنده اتومبیل در جهان برای حضور در ایران قائل باشیم.

ولوو / داتیس خودرو- افرا موتور

دعوای داتیس خودرو و افراموتور بر سر مالکیت برند ولوو همچنان ادامه دارد و این بین به نظر می‌رسد پس از عدم قبول نمایندگی افراموتور از سوی ولوو آن هم طی یک ایمیل رسمی به رسانه های داخلی، حق واردات ولووهای تیونینگ هیکو آلمان با داتیس خودرو است. صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت هفته قبل وعده داد تا پایان سال تکلیف برند ولوو و داتیس خودرو را روشن می‌کند.

حذف بنز و پورشه از بازار ایران قطعی شد

ب.ام.و / پرشیا خودرو

با قدمتی نزدیک به 50 سال، این مارک آلمانی علاقه ای به خروج از بازار ایران ندارد و همچنان به فروش مدل‌های محدودی از آنچه قبل وارد کرده بود ادامه یم دهد. منا ب.ام.و فعلا دو مدل ایکس1 و سری2 روباز را در لیست ثبتارش دارد و روی فروش خودروهای دسته دوم ب.ام.و تمرکز بالایی نموده است. در عین حال وارکننده ب.ام.و خبر داده به زودی شاسی‌بلند اسپورت ایکس2 و طیفی از خودروهای مینی را در معرض فروش خریداران می گذارد.

حذف بنز و پورشه از بازار ایران قطعی شد

مرسدس بنز / ستاره ایران

کار مرسدس بنز فعلا در ایران تمام است گرچه رزازی مدیرعامل شرکت ستاره ایران به جد معتقد است می‌توان با برداشتن آپشن‌های فوق‌لوکس از روی مدل‌های کوچک بنز، کار و بار واردات سه مدل ای کلاس سدان 2019، ای کلاس 2018 و جی‌ال‌سی کراس را به ایران قانونی کرد. این اتفاق البته فعلا نیفتاده و دیگر خبری از ورود مرسدس بنزهای دوست داشتنی به بازار ایران نیست.

حذف بنز و پورشه از بازار ایران قطعی شد

جگوار لندروور/ گروه گرامی

این شرکت باز هم در یک اتفاق عجیب کارش برای حضور در بازار ایران جور نشد و بعد از ورود تعداد معدودی از سری ولار رنجروور و نیز گونه تیون شده ایووک ساخت هامان، به کل پرونده‌ش در گروه گرامی بسته شد.

پورشه / معین موتور

واردکننده ماشین محبوب آلمانی پس از توقف واردات د و مدل باکستر و ماکان روی واردات برند سئات تمرکز کرده و مدل هاچ بک لئون را در کنار شاسی‌بلند آتکا و سری الته آ سدان برای واردات به ایران در نظر گرفته است.

حذف بنز و پورشه از بازار ایران قطعی شد

برندهای جایگزین

خب همین اول کار یک خبر خوش بشنوید تا نسبت به آینده بازار وارداتی‌های لوکس در ایران خوشبینی‌تان افزایش یابد! اینفینیتی احتمالا با کمک "پیمان کارگر" مدیر ایرانی شرکت نیسان و از افراد نزدیک به وزارت صنعت، به زودی پایش با دو مدل کیو30 و باز می‌شود.

دی‌اس خودروی مدرن 7کراس‌بک خود را مدت‌هاست به ایران معرفی کرده و به نظر می‌تواند ان را جایگزین لکسوس ان‌ایکس نماید.

در عین حال خودروی بورگوارد هم به عنوان یک گزینه نیمه لوکس قادر است برخی از خریداران را به سمت خود جذب کند.

حذف بنز و پورشه از بازار ایران قطعی شد

تولید بنز جی‌ال‌سی هم می تواند شرایط را به نفع ستاره آلمانی در بازار ایران عوض کند البته به شرطی که قرارداد بنز و ایران خودرو زودتر نهایی شده و تولید خودروی سواری بخشی از آن باشد.

گفته می‌شود احتمال ورود سدان اسپورت جولیا ساخت برند آلفا به کشور زیاد است و نمونه پایه این خودرو می‌تواند جایگزین خوبی برای ب.ام.و سری3 باشد.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید